Gå till innehåll

Att balansera ranges


dlinder

Recommended Posts

Har funderat på att börja spela cashgames efter en lyckosam längre period med TurboSnG (och efter det, uppehåll). Utan att överdriva kan man påstå att cashgame är ett helt annat spel än push/fold-spelet på Turbosarna. Jag tror jag fattar de flesta koncepten, men undrar nu om ni kan tipsa mig om bra genomgångsmaterial om hur man bäst balanserar sina ranges i olika lägen? (t ex 2bet/3bet pre, CB/CR/CF/BF/BC/B3B flop osv, vilka typer av händer som är lämpliga att lägga var och varför). Jag förstår de spelteoretiska grunderna, så det behöver inte vara jättegrundläggande info.

 

Nättexter är väl lättast, men även tips på videos eller böcker (om det finns) är mycket välkommet.

 

Jag vet att det finns många duktiga spelare med koll på ämnet här på PF, hur gjorde ni? Återuppfann ni hjulet genom att spela er till all erfarenhet själva, så att säga, eller hittade ni bra material?

 

Tackar och bockar så mycket på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla lite här

2+2

 

Tack, även om den tråden mest verkade gälla microstakes (och därmed inte tog upp balansering av ranges).

 

Stora skillnaden jämfört med riverplay är ju förutom ickeuniforma hd att spelet inte är statiskt. Justera vilka intervall olika handtyper passar bättre in i efter det så får du en hyfsad och balanserad strategi.

 

Jag är iofs sannolikt i behov av diskussioner krång både riverranges och tidigare ranges :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer nog inte få särskilt mycket hjälp, eftersom det är ganska mkt räknepill och inte något där den som gjort jobbet har något direkt utbyte av att dela med sig av resultat och konkreta linjer till någon som inte jobbat en hel del med det själv.

 

2+2-länken har nedsidan att det dels handlar om smallstakes och dessutom att de flesta länkarna verkar vara ren skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...