Gå till innehåll

FreePlopp - Livet är ett saligt ting


FreePlopp

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste bara hålla med alla andra ang. tröjan. Hur kan du blanda in mode och den tröjan i samma mening? Och vem fan orkar bry sig om mode efter man har gått ut gymnasiet?

Om du nu inte bryr dig om mode, varför hetsar du upp dig? Provocerande att någon annan bryr sig om hur han klär sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu inte bryr dig om mode, varför hetsar du upp dig? Provocerande att någon annan bryr sig om hur han klär sig?

 

Sitter här och känner mig lugn som moder jord, inte speciellt upphetsad. Nja jag funderade mest på tröjan, stora tryck över hela magen har väl inte varit inne sen j lindeberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somnade som en jävla stock någon timme efter Beck. Gå upp desto tidigare med andra ord. Ni som undrar om jag inte jag borde vara på jobbet vid den här tiden, undrar helt rätt. Fick kicken i torsdags. :-( Detta var dock skönt på ett sätt, iom att jag ska söka lite jobb utomlands nu och inte hänga upp mig på att stanna kvar i detta kalla land. Flickvännen är väl halvglad, men med lite shopping, käk och bio ska väl detta rättas till.

 

Livepokern går så jävla underbart. Upp mot 15K plus det här året, enbart på homegames, inget CC. BI är btw på 500 spänn, så 30 inköp plus känns riktigt nice såhär långt. Nätliret känns också bra. Körde någon timme efter Beck igår och plussade 200:- till. ABC-poker är väl det enda rätta kan jag tänka mig. Potbetta varje gata och sen hålla i kuken. Har inga speciella mål eller liknande, utan nu under min "ledighet" så ska jag försöka klämma in minst 5 timmar om dagen x minst 3 bord. Måste även hitta en skön SNG-sajt att grinda på. Mer om det later.

Nu är det frulletime. Tjing!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Känner att jag behöver skriva av mig lite, igen, för att sedan försvinna in dimman ett tag. För det första; Att jag bor granne med "Gröna skylten" är ödebestämt. Jag är väl inte den störste vinpimplaren i stan, längre, men det känns som att livet testar mina gränser. Det ironiska i sammanhanget är att jag skall på en anställningsintervju på, just det, Systembolaget. Sökte några randomjobb i den håla jag just nu bor i, och visst, det enda "företag" som hörde av sig var just statens syltat och saftat. Lite som att slänga in Dynamit-Harry på Spendrups lagerhus.

 

Jag har kommit till insikt om några andra saker under veckan som gått. Förresten är förhållandet med tjejen slut. Jag gjorde det mest gentlemannamässiga ting jag gjort i hela mitt liv. Jag talade om för henne att det finns bättre män där ute. Jag VET att jag hade dragit in henne i något dumt, alternativt farligt, eller helt enkelt slutat bry mig om henne. Det är något jag är bra på. Sluta bry mig. Jag är en av dom som har ett sjuhelvetes engagemang och entusiasm i början av olika aktiviteter. Spelar ingen roll om det handlar om jobb, förhållanden, poker osv. Jag bara är sådan. Folk säger åt mig att söka hjälp, då jag trots allt är en rätt begåvad grabb i mina bästa år. Jag hade bokstavligen kunnat bli vad jag vill. Bara jag hade orkat hålla ut ända till upploppet. Man kan säga såhär; Jag har då aldrig sett något målsnöre, mer än i skolan. Det var dock nära att jag snubblade till på rakan. Utan dig hade det inte gått. Du finns dock inte längre. I alla fall inte för mig.

En annan sak jag har märkt på sistone är "Vart f-n tog alla vänner vägen?". Jag vet till 110% vilka jag kan lita på, men så finns det dom som kommer när det går bra för mig. När jag har något sånär med pengar. När livet ser ljust ut. Då kryper dom fram ur sina hålor och suger ut den sista must som jag lyckats skrapa ihop. Det är ett av livets onda ting, men så är det.

 

Jag är rätt vanskapt i hjärnan har jag kommit på. Jag har allt, men ändå inget. Förr trodde jag att det var ödet. Nu vet jag bättre. Meningar som "Det löser sig." och "Ta det lugnt, jag har koll på läget." tog över min vardag och till sist ljög jag för mig själv. Jag tror att jag är odödlig. Det känns så i alla fall, men i själva verket är jag en ganska osäker kille som antingen dricker eller gråter sig till sömns. Jag har ALDRIG låtit någon kommit mig inpå livet. Där har vi felet. Inte ens Josefine. Allt kändes bra, men när det kom till tunga, tråkiga och deppiga samtalsämnen så flydde jag undan. Hon kändes sig kränkt och jag kände mig stolt. Idiotiskt.

Jag är redan kär. Igen. Är jag kär i kärleken kanske? Eller är det så att den här gången, då jävlar. Återstår att se. Den person jag älskar mest är mig själv. Jag sa detta till min ömma moder för några veckor sedan, just det mödrar verkligen inte vill höra efter svåra tider. "Jag är en egoist, det är sådan jag är, och kommer alltid att vara." Tragiskt, men magiskt.

 

Jag kan inte koncentrera mig längre. Förr var jag stark, nu svag. Nu ska jag dock vara helt ärlig. Det som får mig att leva vidare utan att klaga nämnvärt är just friheten till att träna. Jag älskar att träna. Helst för mig själv, i skymundan. Jag är stolt över mig själv, och det är faktiskt första gången jag orkat pressa mig så pass hårt och ÄVEN fortsatt på samma bana i en lång tid. Magiskt, men tragiskt.

 

Anledningen till att jag blottar mig själv här, just på Pokerforum, är att det är pokern som är anledningen till att jag mår såhär. Inte pokern i sig. Jag älskar poker över allt annat. Inte pengarna i sig. Slår man ut alla vinster/förluster under åren så är det nog ungefär plus/minus noll. Utan det är självgodheten som får mig knäckt. Jag tror att allt löser sig. Visst, går jag plus några kvällar i rad så är livet en dans på rosor, blir det tvärtom, ja, då vet ni svaret.

 

Dags att sluta nu. In i dimman. Bort från allt det dumma. En liten stund till bara. Sedan löser sig allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men ditt inlägg grep tag i mig. Tror att du behöver jobba på din självkänsla, få mer självinsikt, hitta hem liksom. Det är kanske inte är så lätt som det är sagt, jag vet det. Men wtf, du är troligen en ensamvarg och inte en egoist. Jag är förmodligen minst 2,5 ggr äldre än dig men känner igen mycket av det du skriver om. Dessutom skriver du jäkligt bra och målande. Du förtjänar ett längre svar än detta men jag är utarbetad och hittar inte orken att veckla ut mig mer än så. Vad du än gör, ge inte upp, försök hitta dig själv, vem du är, när du kommer dit blir allt så mycket lättare. Alkohol är en hyfsat bra ångestdämpare, men in the long run så kommer det inte att hjälpa dig, tvärtom. Inse det. Ta tag i saker och ting, bara gör det, även om det gör ont. Du klarar det, tro mig och tro på dig själv.

 

Godspeed, mannen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Grand. Väl valda ord från en vis man. Jag hade nog tagit åt mig av vad du sa om inte detta hade inträffat ikväll;

Jag är på väg till en släktträff, har feber och kärleksfrossa, och det sista jag vill är att träffa välvilliga släktingar. Under bilfärden drar min ömma moder fram ett brev ur handväskan, samtidigt som hon kör med en smått nervös min. "Här", säger hon, och räcker brevet. På brevet finns ett sigill märkt "Kronofogden" och jag fattar direkt vad som är i görningen. Det fik jag huserade på i somras har äntligen svarat på mina motargument angående en indrivning på 79K. En tjock bibba ramlar ut ur kuvertet och jag ser direkt att mina högsta önskningar verkligen inte slagit in. Caféägarna kräver en muntlig redovisning från mig och alternativt min advokat, (som jag inte har). Det rör sig alltså om en rättegång som jag inte kan vinna. Det är ett dött lopp. Matchen är inställd p.g.a. regn så att säga. Detta förstörde hela min kväll, och jag har funderat, under intag av smörgåstårta och prinsessbakelser, att nu jävlar är det dags att gå till handling. En rättskaffens man hade tagit tag i saker och ting. Ringt rättsskyddsbolag och liknande. Men inte jag. Jag är för stolt. Jag förbereder i detta nu en flyktplan...

Bil finns till förfogande och cash så att det räcker till att ta en enkel till London. Eller så stannar jag helt enkelt. Det är detta som kallas "ödets väg". Denna gången får jag dock själv bestämma vart jag ska gå.

Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt val givetvis, men för att dra en gammal klyscha: You can run but you can't hide. Och då menar jag inte från rätten eller fogden, utan från dig själv. Ta det som en man, face up. Åttio lakan är inte som att bestiga K2 liksom. Kanske du kan förhandla ner det, vad vet jag. Men att fly utomlands för det låter inget vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är onykter, jag vet. Just nu försöker jag övertala en kvinna om att hon ska ingå i ett köttsligt äktenskap med mig. Svårt. Jag är dock rätt bra på att övertala. Det är väl en av mina "starka" sidor kan jag medge.

På sistone har jag varit inne i dimman en del. Funderat på livet. Känt på livet som en pundare, livsnjutare eller verklighetsskildrare. Morsan fyllde 50 år idag. Jag är inte så mycket för gratulationskort. Det är hon. Vi människor är olika, så är det bara. Fastän att jag är fattig, lever som en parasit på människor jag knappt känner och känner att varje dag är ett helvete, så är jag ändå lycklig på något sätt. Jag älskar mig själv och mina tankesätt. Det känns dock lite overkligt att jag, just jag, skulle vara något speciellt att hänga i den berömda julgranen. Jag försökte se på min framtid idag. Det var tomt. Inte sådär tomt som Calle, 18 år, hade känt när han gick ut gymnasiet. Han har ändå ett val. Studera eller jobba. Anpassa sig till samhället eller överleva. Jag passar inte in i något av dessa fack. Jag vill varken anpassa mig till samhället eller överleva. Jag vill bara vara. Finnas till, men ändå inte. Jag hade en vän en gång. Han ville varken eller. Jag vet utgången och slutet för denna vän. Jag vet inte riktigt om jag vill ta den vägen ännu. Det känns som att jag har lite mer att ge. Lite mer att visa världen, innan jag till slut tar min morgontofflor och går hem.

Utåt sett ser jag ut som en helt vanlig kille i 20-årsåldern. Inga speciella defekter. Perfekt ansikte med en perfekt hårtuss på hjässan. Innanför detta skal döljer sig en mörk gestalt. Det kan jag erkänna. Jag vet inte riktigt om jag är beredd att meddela mina närmsta medmänniskor om detta. Det känns som att mina virtuella "vänner" får ta del av detta först.

Dags att ge sig iväg. Hungern förvandlas till hat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar dig störst lycka till buddy.

Hoppas du väljer rätt väg och att det löser sig, vet att orden inte säger så mycket men det är allt jag kan skriva, önskar jag kunde hjälpa dig men jag tror bara det är en person som kan hjälpa dig och det är du själv.

 

peace out bro, OlleP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Han ser sig själv igår

Han ser sig själv idag

Han dricker tills han stupar

Det är allt han klarar av

 

O flaskan är hans hopp

O flaskan är hans vän

Han ser sig själv i spegeln

Jag är drabbad av djävulen

 

Och hans darrande händer

greppar flaskan en gång till

Han dricker fast han inte vill

 

Allting man ser

Lyckans vindar kommer aldrig när man ber

När man ber

 

Han ser på sina händer

Hans kropp har druckits döv

Han försöker allt stå stilla

Men han darrar som ett löv

 

Han hatar sin spegelbild

Han hatar hur han ser ut

Han krossar inte spegeln

Tömmer kvartingen på stup

 

Och hans darrande händer

greppar flaskan en gång till

Han dricker fast han inte vill

 

Allting man ser

Lyckans vindar kommer aldrig när man ber

När man ber

 

Allting man ser

Lyckans vindar kommer aldrig när man ber

När man ber"

 

Simpel text. Stort budskap. Jag vill dock inte detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar dig störst lycka till buddy.

Hoppas du väljer rätt väg och att det löser sig, vet att orden inte säger så mycket men det är allt jag kan skriva, önskar jag kunde hjälpa dig men jag tror bara det är en person som kan hjälpa dig och det är du själv.

 

peace out bro, OlleP

 

Jag hoppas att vi kan ses en gång till, OlleP. En drake lyfter i motvind, är det inte så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...