Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ju inget problem med NL100 sett till pengarna. Jag har varit uppe där och spelat ett par gånger.

Orsaken till min feghet är att på NL50 så går jag stadigt med plus, samt att bonusarna trillar in bra. Det gör de självklart på NL100, men däremot så blir swingsen större högre upp. På NL50 så täcker mina bonusar om det går dåligt. Har haft en förlustmånad på CG där jag backade 6 inköp. Men ändå slutar månaden på stort plus tack vare bonusarna.

Jag är extremt mån om att inte visa röda siffror i slutet av månaden, utan tvärtom, att jag kan ta ut ett par tusen SEK.

Jag är väl mer en spelare som "play to live" och inte "live to play", dvs jag har inget behov av att hävda mig, att visa att jag är bäst. Jag spelar för att det är bra extra pengar.

Det är väl det som gör att jag inte går upp, för jag vill inte spela högre och sväva mellan plus och minus, utan jag vill ha en stadig inkomst.

Men jag är nog lite för försiktigt av mig.... jag ska nog lyda ditt råd EAK och börja lite smått på NL100 under helgerna och sen se till att ta steget helt ut.

Mina tidigare erfarenheter av NL100 är på Sportingbet där motståndet är riktigt kasst och på B2B där det kändes klart tuffare.

Sorry för kapningen av din tråd förresten, men i gengäld så får du gärna vara med på lite CG live när vi kör. Vi spelar enbart för skoj, inte för att skinna varandra. Så säg till ifall du har lust att vara med! :D

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag bettade in i preflopraisaren när jag floppade stegen. Han tryckte all in med AQs, vilket var detsamma som nötfärgdraget, TPTK och ett gutshot för nötstegen så det var inte så tokigt av honom. Jag hade inte nötstegen så jag tvekade en aning... Så vi var all in på floppen.

Den tredje som synade gjorde det med ett sämre färgdrag. Typ 42s. Han trodde han hade odds... :D

Min hand: J8

Flop: QT9

Hade aldrig tagit den synen om inte färgdraget funnits där.

Bra spel, shit happends och ibland oftare än nödvändigt. Se det som en att variansen laddar upp för att vara på din sida nästa gång ;)

Vänta nu, varför synade du preflop mot en höjning med J8? Om du bettade in i honom så satt du alltså ur position? Slaskigt? Fast jag vet inte riktigt vad du har för spelstil...

Postad
Jag bettade in i preflopraisaren när jag floppade stegen. Han tryckte all in med AQs, vilket var detsamma som nötfärgdraget, TPTK och ett gutshot för nötstegen så det var inte så tokigt av honom. Jag hade inte nötstegen så jag tvekade en aning... Så vi var all in på floppen.

Den tredje som synade gjorde det med ett sämre färgdrag. Typ 42s. Han trodde han hade odds... :D

Min hand: J8

Flop: QT9

Hade aldrig tagit den synen om inte färgdraget funnits där.

Bra spel, shit happends och ibland oftare än nödvändigt. Se det som en att variansen laddar upp för att vara på din sida nästa gång ;)

Vänta nu, varför synade du preflop mot en höjning med J8? Om du bettade in i honom så satt du alltså ur position? Slaskigt? Fast jag vet inte riktigt vad du har för spelstil...

Jag satt på BB och höjningen var bara $6 (min egen standardhöjning är $10 eftersom det är så bekvämt med 4x-knappen. :D). Dessutom fanns det två st till som hade synat så jag tänkte, kanske felaktigt, att jag hade odds med J8s.

Nåja, kanske förtjänade jag den där. :) En sista kommentar om mitt spel idag, sen får du tillbaka din dagbok. ;) Jag slutar sessionen på grönt!! Hela $3 efter att ha varit ner över $400. Riktigt skönt! Och nog är de sämre spelare på Tribeca än på andra siter.

Var annars kan man höja med AK och få en all in på ca $50 mot sig, syna och se att han gjorde det med KJ? Helt sjuka moves de gör. Dagens favorit var snubben som synade en all in preflop med K3s mot QQ och klonkar en K. Helt obetalbart.

Det är nästan som att spela låga $10+1 SnGs ibland. Ingen respekt alls för pengarna. Blir ju stora svängningar om inte annat. Kanske är det därför jag har lite svårt att ställa om till andra siter?

Postad
Men lasta in pengar på någon sida och grinda sng i en månad. Jag gör det ibland när jag blir uttråkad av cashgame. Antar att du redan sitter med HoH I, II och kanske även III.

Nej, byt inte till fullring cashgame. Du kommer bli tiltad av att ha en vp$ip på typ 15% och folda allt utom floppade set.

Vad är HoH?

Postad

Nickefik: har för mig jag läst tidigare att du just spelar för extra pengar till lite guldkant på vardagen. Så jag förstår ditt resonemang att du alltid vill visa ett positivt resultat, jag är väl likadan egentligen i mitt sätt att fundera och resonera.

Nu plockar jag inte ut pengar ofta, sen lägger jag det på lite större saker som inte direkt är sådär toknödvändiga.

Du clearar ju bonusarna snabbare på NL100, innebär att du antingen kan spela mot någon bonus till varje månad, lägga mindre tid på spelet eller så spelar du på sportingbet bara för fiskens skull.

Självklart vore det intressant att få spela live med lite nytt sällskap. Vad brukar ni spela och vilka stakes? Kanska ska ta det på pm förresten...

Postad
Jag satt på BB och höjningen var bara $6 (min egen standardhöjning är $10 eftersom det är så bekvämt med 4x-knappen. :D). Dessutom fanns det två st till som hade synat så jag tänkte, kanske felaktigt, att jag hade odds med J8s.

Nåja, kanske förtjänade jag den där. :) En sista kommentar om mitt spel idag, sen får du tillbaka din dagbok. ;) Jag slutar sessionen på grönt!! Hela $3 efter att ha varit ner över $400. Riktigt skönt! Och nog är de sämre spelare på Tribeca än på andra siter.

Var annars kan man höja med AK och få en all in på ca $50 mot sig, syna och se att han gjorde det med KJ? Helt sjuka moves de gör. Dagens favorit var snubben som synade en all in preflop med K3s mot QQ och klonkar en K. Helt obetalbart.

Det är nästan som att spela låga $10+1 SnGs ibland. Ingen respekt alls för pengarna. Blir ju stora svängningar om inte annat. Kanske är det därför jag har lite svårt att ställa om till andra siter?

Klart att man har odds att syna med J8s i det läget. Däremot så vet man att chansen att träffa en spelbar hand är liten (färg, stege, tvåpar) TP är en riktigt farlig hand att förlora mycket med J8s, triss i J är inte heller så nice då du kommer stacka av mot alla andra som har en J.

Tvåpar ger 9T ett öppet stegdrag. O.s.v. jobbig hand m.a.o.

Poängen är nog att du sitter ur position och kommer ofta få spela för din stack i ett läge när du inte alltid gillar din hand.

Om jag ska läcka något från Nebbis coaching så skulle han nog smiska min rumpa röd och blå om jag spelade den handen i den positionen. Är nog mer ok om man sitter med sjukt djupa stackar.

Tribeca är guld, men säg det inte för högt bara ;)

Tidigare iår när pacific var ännu värre än tribeca så kunde jag knappt spela på någon annan site för jag var van att man vann 8/10 med TPNK.

Seriöst så tror jag att du har svårt att vänja dig vid dom olika spelstilarna på olika nätverk. Jag har det. Därför som jag föreslog att du skulle spela enbart på en site i 1-3 månader framåt.

Jag gör det just nu för att se om jag kan lära mig att slå spelet ordentligt.

Jello är väl ett bra exempel på detta?

Postad

Vad är HoH?

Harrington on holdem juh :)

Jodå, har både ettan och tvåan. Finns det en tredje del också? Det visste jag faktiskt inte. Har inte läst tvåan än så länge men tänkte först läsa om ettan. Blir ett lagom projekt för semestern.

Postad
Seriöst så tror jag att du har svårt att vänja dig vid dom olika spelstilarna på olika nätverk.

Jag kan bara instämma i det här. Det kan vara en otrolig skillnad mellan olika nätverk på samma nivåer. Jämför tex Sportingbet och B2B och man tror knappt att det är samma spel....

Postad

Ja, nu såg jag att det fanns en "arbetsbok" som var del 3 på HoH. Den ska beställas. Helt klart! Jag har en bok som heter "How good is your pot limit Omaha" och den består bara av exempelhänder som man ska bedöma. Sen får man olika poäng efter hur man väljer i de olika situationerna. Kanonupplägg! Tyvärr pallar inte min tilt-hjärna att spela PLO. :oops:

Postad
Seriöst så tror jag att du har svårt att vänja dig vid dom olika spelstilarna på olika nätverk.

Jag kan bara instämma i det här. Det kan vara en otrolig skillnad mellan olika nätverk på samma nivåer. Jämför tex Sportingbet och B2B och man tror knappt att det är samma spel....

Sportingbet verkar lovande. Vad är det för nätverk? Boss?

Postad
Ja, nu såg jag att det fanns en "arbetsbok" som var del 3 på HoH. Den ska beställas. Helt klart! Jag har en bok som heter "How good is your pot limit Omaha" och den består bara av exempelhänder som man ska bedöma. Sen får man olika poäng efter hur man väljer i de olika situationerna. Kanonupplägg! Tyvärr pallar inte min tilt-hjärna att spela PLO. :oops:

Har du inte "how good is your pot - & no-limit holdem?"

Heter något liknande iaf, är också en arbetsbok fast för pl och nl cashgames. Bra bok, gör quizzen där.

Postad

Sportingbet verkar lovande. Vad är det för nätverk? Boss?

Tror att det är det. Men då blir det väl till att köra med PO då jag inte tror att PT funkar med Boss.

Postad

Har du inte "how good is your pot - & no-limit holdem?"

Heter något liknande iaf, är också en arbetsbok fast för pl och nl cashgames. Bra bok, gör quizzen där.

Nej tyvärr. Men jag visste att den fanns eftersom den nämns i förordet på Omaha-boken. :) Ska kanske köpa den så småningom. Finns så många böcker...

Postad

Börjar kvällen med att spela lös en bonus på 150$. Efter det så är det ett enda fall neråt tappar 150$+450$. På NL200.

Ett inköp var tilt, resten var utköpningar där jag var minst 80% favorit att vinna potten.

Vad gör man då? Sluta för dagen och koncentrera sig på fotbollen eller tvätten?

Nej, man drar fram vardagsrumsbordet (säger man så då man bara har ett bord i hela lägenheten?), lägger upp benen på det och grindar skiten ur de bord man sitter vid.

Spelar riktigt bra poker just nu och har tagit igen det mesta plus lite till.

Slutar på ca 2000 händer á 4 bord NL200. Ca 800$+ inkl. bonusen på 150$.

Visst, bra att jag kan vända till ett riktigt fint plus. Men saken att fokusera på idag är det faktum att jag började kvällen med att slöspela lite då lillebror var här. Efter att jag förlorat några inköp på utdragningar så tog jag allt personligt och spelade sämre. Lyckades kyla ner mig när jag hängde tvätt en vända och efter det spelade jag bättre.

Men, det stora men:et. Jag fortsatte att spela för att ta igen dom pengar som jag förlorat. Nej, jag gick inte upp i stakes. Jag spelade inte heller desperat. Spelade bra, men ändå med syfte att ta igen det jag förlorat tidigare under kvällen.

Behöver jag säga att jag är nöjd med resultatet $$$-mässigt? ganska precis plus 1k$ hitintills i veckan.

Nej, dags att hänga tvätten innan jag ska upp om 5 timmar *suck*

Postad

fanfanfanfanfanfanfan

är 300$ ner för veckan i skrivande stund. Har tappat 1800$ sen i fredags.

* -700$ på tiltkontot.

* Utdragningar måste vara uppe i potter på totalt 4000$ (i kid you not). Min equity av det är väl bara 3000-3500 så inte är det mycke :shock:

* Tekniska svårigheter -400$ (datorn hickar till när jag sitter i en ohöjdpott med A9 99K på floppen jag alla går i princip all-in och jag tappar uppkopplingen. Ena hade sämre 9:a och en hade färgdrag).

Om jag floppar toppparen, efter preflophöjning i position så kan jag svära att någon sopa ur position kommer floppa TPNK, minbetta ut floppen, jag slår upp med pott. SYYYN. Fi klonkar sin 3outskicker antingen på turn eller river. Standard.

Känns som att jag sitter i fängelse och råkar tappa tvålen. Då jag böjer mig fram så hoppar variansen fram och knullar skiten ur mig som en kanin på LSD.

Lyckas spela upp mig till -50$ för veckan. Förlorar en preflop all-in coinflip så klart. Får en kille att syna 25% av sin stack preflop mot min höjning Jag sätter TPTK och han floppar 2par med sin J6o

Får se om jag postar några HH's senare i veckan, allt är ändå bara utdragningar.

Mest tragiska är datastrulshanden som inträffade då jag och Nebbis höll på att avsluta livecoachingen. Nebbis blev nog lite tiltad av att tiden rann ut.

Själv skrattade jag mest kändes som en bra sammanfattning av min pokerhelg.

Postad

V1: +1441$

V2: +60$

Har spelat 15.500 händer. Så jag kommer iaf att nå upp till målet på 18k händer. Nu måste det snart vända.

Har haft ett inslag av tilt i vissa spel men överlag har jag spelat väldigt bra och bara haft otur i dom flesta all-in situationer.

Är så jävla kall att det finns inte. Finns det ett kort som jag absolut inte vill se så kommer det. överpar mot runner-runner flush (all-in på flopp).

Folk som synar bort 25% av stacken preflop med ett underpar bara för att få set mot mitt överpar.

Hur man kan förlora med 88 på 975 floppen mot 76 är ett mysterium.

Suck, tar nya tag. Har ingen intressant hh i minnet. Bara massa badbeats.

Postad

Synar en höjning med 78s och floppar 2par med 678 på floppen. Preflophöjaren bettar ut, får en syn och jag ställer in. Preflophöjaren synar och den andre steklägger sig.

Fi plockar upp färgdrag med sin KK på turn men min hand står sig på rivern :shock:

Woot, jag vann en situation där han hade 29% chans att vinna :)

Sjukt att jag inte är mer back än 150$ i veckan. Igår på coachingen så frågade Nebbis hur veckan gått. Svarade som det var att jag fått smisk i alla situationer där fi haft över 30% chans att vinna. Han skrattade lite och pratade om variansen, efter att vi spelat en halvtimme och han började ropa ut det sämsta möjliga kortet som skulle kunna komma för min del och han träffar det så inser han att jag har missflyt. Förlorade alla coinflips den sessionen förresten.

Happ, 5outad på rivern där fi älskar sitt TP med K7s och jag sitter med AA. Raise preflop, 4/5 bet på flopp och turn. *suck*

Man lär sig iaf att reagera utåt och att inte tilta inåt, grannarha har nog hört mig skrika.

Pappa, då jag blir stor så vill jag också bli en passiv, tursam utdragande synfisk.

Det underbara är att det är dom stora potterna som jag förlorar och dom små som jag vinner.

Postad

Slutade spela på VC då jag låg back 400$ för veckan. Sätter istället in 2k$ på pacific för att se om det är grinders eller fisk där numera.

4st NL200 bord och 200 händer senare har jag sett att 4/6 på borden är grinders. +230ish $.

Hittade klonken som jag tappat.

Äter en god middag ute, 3st räkor med parmaskinka och lite brända tomater till förrätt á 95kr. Gott dock. Huvudrätten ok, ölen = tråkigt sortiment.

Sätter mig semitankad och grindar NL100 några timmar. Rättvisa situationer förutom någon all-in för mycket åt fel håll. Mestadels bra spel och bra syner, få all-ins.

550 till 600$ på pluskontot so far.

Postad

Blev Tribeca för tufft för dig till sist? :lol: Idag tyckte jag att det var oroväckande lugnt och kontrollerat spel.

Nåja, bra att slippa åtminstone en duktig spelare vid borden. ;)

Växer det några bananer i Stilla Havet då?

Postad

Tribeca är soft, det är där som jag kört NL100 på kvällen ;)

Ärligt talat så har jag positiva minnen av pacific så jag var tvungen att testa där igen. Var dock bara grinders där på eftermiddagen, men även dom går att slå. Nono bananas :(

Det är lugnt på tribeca idag, men jag hade ändå grym anti-klonk i förmiddags på NL200. Man spelar jättebra i 1 timme och nöter in 130$ bara för att förlora dom i en 70/30 all-in.

Hade precis ett TPTK som höll mot ett lågt färgdrag. Håller vinden på att vända?

Postad

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : EAK has $232

Seat 2 : Taraxacum has $73

Seat 3 : m1ke sexton has $72.25

Seat 4 : RiVeRkQj has $161.15

Seat 5 : MUPPEN has $92.56

Seat 6 : theblock has $112.75

m1ke sexton is the dealer.

RiVeRkQj posted small blind.

MUPPEN posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 1 : EAK has Kh Qc

theblock called $2

EAK called $2 and raised $7

Taraxacum folded.

m1ke sexton folded.

RiVeRkQj folded.

MUPPEN called $7

theblock folded.

Dealing flop.

Board cards [8d Jh Qs]

MUPPEN bet $2

EAK called $2 and raised $20

MUPPEN called $20

Dealing turn.

Board cards [8d Jh Qs Kd]

MUPPEN bet $16

EAK called $16 and raised $185 and is All-in

MUPPEN called $45.56 and is All-in

Board cards [8d Jh Qs Kd Jd]

Seat 1 : EAK has Kh Qc

EAK has Two Pair: Kings and Queens

Seat 5 : MUPPEN has 9c 2c

MUPPEN has Pair: Jacks

EAK wins $185.12 with Two Pair: Kings and Queens

RiVeRkQj : wtf

Hand is over.

Man måste nästan älska vissa spelare. Han synade sig all-in med tja, vad? En underkortshålstege?

Åter till eftermiddagsgrinden nu.

Postad

ca 600$ plus för veckan.

Har spelat dåligt och hade lite antiklonk i början av veckan. Nu är klonken ganska rättvis. Har dock börjat slöspela lite oftare på NL100, det är bra pengar och 80% av spelarna är väldigt straightforward.

HH's har det inte blivit många av. Men här kommer en som kanske tillhör avdelningen tvångssyner, är det en tvångssyn?

Holdem No Limit $0.50/$1

Hand Start.

Seat 1 : EAK has $103

Seat 2 : slubadub25 has $34.25

Seat 3 : FIA has $20.18

Seat 4 : da iceman has $39

Seat 5 : FIB has $80.25

Seat 6 : RushRyder has $55.66

RushRyder is the dealer.

EAK posted small blind.

slubadub25 posted big blind.

Game [82720] started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 1 : EAK has Ks As

FIA called $1

da iceman called $1

FIB called $1 and raised $2

RushRyder folded.

EAK called $2.50 and raised $11

slubadub25 folded.

FIA called $13

da iceman folded.

FIB called $11

Dealing flop.

Board cards [8h Jd 3h]

EAK bet $35

FIA called $6.18 and is All-in

FIB has 10 seconds to respond.

FIB called $35 and raised $31.25 and is All-in

Under-Raise rules are now in effect.

EAK called $31.25

Tvångssyn? Potten är på ca 150$ innan jag synar dom sista 30$.

Båda fi är dåliga men jag vill ändå tro att någon av dom har ett par av något slag och att den andre har färg-/stegdraget.

Fold ska väl inte vara ett alternativ, eller? Ska jag undvika att betta ut floppen? Känns skumt då jag visat sån sjuk styrka preflop med min höjning.