EAK Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 Holdem No Limit $0.50/$1 Hand Start. Seat 1 : Barryoh has $48 Seat 2 : vinnyb56 has $115.27 Seat 3 : HSPHSP has $42.67 Seat 5 : Opponent A has $69 Seat 6 : HERO has $99.50 Barryoh is the dealer. vinnyb56 posted small blind. HSPHSP posted big blind. Game started with 5 players. Dealing Hole Cards. Seat 6 : HERO has Tc 8c Opponent A called $1 and raised $2 HERO called $3 Barryoh folded. vinnyb56 folded. HSPHSP called $2 Dealing flop. Board cards [6c 7s Td] HSPHSP checked. Opponent A checked. HERO bet $8 HSPHSP folded. Opponent A called $8 Dealing turn. Board cards [6c 7s Td 3c] Opponent A bet $8 HERO called $8 and raised $80.50 and is All-in Opponent A called $50 and is All-in Showdown! Opponent A har precis kommit till bordet och det här är 2-3 handen han spelar. Är det ett helt idiotiskt överbet på turn? TP no kicker, hålstege och färgdrag. Det är ju sådana här händer som antingen är geniala eller idiotiska. Mot en tag/grinder så tror jag att det är ett bra spel. Tyvärr så gjorde jag (vad jag tror är) ett bra spel mot fel motståndare. Eller vad säger ni? Citera
EAK Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : HARRY9 has $451.75 Seat 2 : Potatis has $350 Seat 3 : Opponent B has $200 Seat 5 : therensh has $345 Seat 6 : HERO has $200 HARRY9 is the dealer. Potatis posted small blind. Opponent B posted big blind. Game started with 5 players. Dealing Hole Cards. Seat 6 : HERO has Kh Kd therensh called $2 HERO called $2 and raised $8 HARRY9 folded. Potatis folded. Opponent B called $8 therensh folded. Dealing flop. Board cards [8h 9d 6c] Opponent B checked. HERO bet $16 Opponent B called $16 Dealing turn. Board cards [8h 9d 6c 8d] Opponent B checked. HERO checked. Dealing river. Board cards [8h 9d 6c 8d Ah] Opponent B bet $30 HERO called $30 Showdown! Seat 6 : HERO has Kh Kd Opponent B, TAG men överaggro enligt mig. 56 händer, 28.57 VP$ip, 53.33% Went to SD, 14.29% PF Raise, 4.50 Agg factor Preflop = rätt, flopp = rätt, turn är inte vad jag ville se faktiskt. Om jag bettar och får omslag så måste jag vika. Väljer istället att checka för att inducera en bluff på rivern. River bör han beta med alla 8, dom flesta paren och dragen som bluff. Är det ett vettigt sätt att hålla potten nere och få en billig showdown? Kan jag vika på rivern? Citera
cassano Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Du checkar väl turn för att dels hålla ner potten om du tror att du är slagen, dels för att låta fi bluffa rivern. SYN varje gång där. Citera
Hjort Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 River bör han beta med alla 8, dom flesta paren och dragen som bluff. Varför skulle han beta de flesta par? Citera
EAK Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 River bör han beta med alla 8, dom flesta paren och dragen som bluff. Varför skulle han beta de flesta par? Kort svar: som bluff. Han är aggro och av det jag sett skulle han beta såväl pocket 88 som 79 eller 77 på rivern. Han tror att jag är tom, en sådan situation där han kan tro att det är ett valuebet på rivern fastän det egentligen är en bluff. Att han bör tro att jag är tom beror på att jag gjorde ett CB på floppen och checkade turn. Det blir ju då rent naturligt att en aggressiv spelare kommer beta in i mig på rivern. Personligen om jag är i fi's situation så skulle jag nog checksyna rivern om jag trodde att han bommat. Dock med esset så är det en svår syn för mig att göra i omvända situationen. Du checkar väl turn för att dels hålla ner potten om du tror att du är slagen, dels för att låta fi bluffa rivern. SYN varje gång där. Ja, så jag tänkte. Tack för bekräftelsen. Citera
EAK Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 +1000$ till under helgen. Har spelat NL100 och mestadels NL200. 2 bord i taget och enbart det. Nya siffror, dom gamla för tidigare i juni inom parentes; Vp$ip 20.10 (18.78) Went to SD: 27.23 (23.45) Won $ at SD: 52.88% (51.97%) PF Raise: 8.82 (8.13) Agg Factor: 1.85 (2.26) Hittade en siffra: Folded to river bet: 44.19% (19 times out of 43) (71.67% (129 times out of 180)) Visserligen bara 1418 händer. Svårt att se några treder på så få händer. Men jag tror att jag spelar smartare och tar fler syner på rivern. Jag visste inte vad jag skulle i fredags då jag var klar med bonusen på victorchandler så jag cashade ut lite över 2k$ och lämnade 1k$ på siten. Nu är dom 1k$ dubblade Mår fint, NL200 känns fiskigare än NL100. Så jag ska stanna där ett tag och fiska. Nu ska jag bara försöka hitta mig en banandeal. Men sånt hör inte hemma här. Idag har jag inte haft lust att spela, så jag har bara jagat fisk i ca 200 händer och tagit ca 100$ på det. Nu på kvällen startade jag upp klienten men kände inte motivationen, så för första gången på länge så lät jag bli att spela. Bra Anders. (fanns inte heller någon fisk, som jag känner till, online) Nätrullen är väl uppe i ca 9k$. Då månaden är över så får jag kanske fundera på att casha ut allt över 6k$. NL200 är vad jag ska och bör spela, med skott på NL400 när läget är rätt. Det är väl gränsfall om man kan kalla det för skott när man har en total rulle som räcker till NL600. Men Jag har dåliga minnen av skott på NL600 sen jag spelade på pacific (2ggr á -1800$, -2000$ som jag tog igen samma dag). Sjuka pengar, ska kanske kolla in pacific igen. Hur är fisksituationen sen det blev möjligt att multitabla? Citera
EAK Postad 29 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2006 Har spelat väldigt lite ett tag och tappade motivationen till stor del när jag satt en dag och förlorade alla potter jag var med i. Tja, alla som gick till showdown iaf. Backade lite den dagen, uppenbarligen. Idag var det dags att ta nya tag igen (2 bord, NL200). Efter ett pass med squash 1h och 45 minuters promenad så satte jag mig och spelade några händer för att komma i stämning innan jag skulle få besök av Nebbis i headsetet. Pre Nebbis: 89 händer +163$ Med coaching av Nebbis: 154 händer +182$ Betyder det att jag är bättre än Nebbis? Nja, knappast. Pre så var det totalt galna bord, post Nebbis så plockade jag faktiskt pengar mot tighta grinders (och någon galning) Vad kan man säga om skillnaden i spelet mellan hur jag spelade och hur man "ska" spela? * Ungefär lika tight (handselection). * Agressivare preflop. * Position, position och mer position. Fick faktiskt göra en rekommenderad checkraise. Var så chockad att jag knappt dög till att göra det. Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : -Macki- has $188.50 Seat 2 : HERO has $409.46 Seat 3 : FI has $92.76 Seat 4 : Ronlondon has $78.62 Seat 5 : bald mick has $186 Seat 6 : cashkulor has $291.25 cashkulor is the dealer. Macki- posted small blind. HERO posted big blind. Game started with 6 players. Dealing Hole Cards. Seat 2 : HERO has As Ts FI called $2 Ronlondon folded. bald mick folded. cashkulor folded. -Macki- folded. HERO checked. Dealing flop. Board cards [Jd 8c Qc] HERO bet $4 FI called $4 Dealing turn. Board cards [Jd 8c Qc 2d] HERO bet $10 FI called $10 Dealing river. Board cards [Jd 8c Qc 2d Td] HERO checked. FI checked. Showdown! FI VP$ip 43% went to SD 33% PF raise 13% Agg factor 1 Frågan är väl om man ska check/folda, check/syna eller betta rivern? Lärorikt för övrigt Citera
EAK Postad 1 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2006 Juni +16.000sek (totalt iår +156.000sek) Nätrulle 9k$ Mål för juni. 3k$ 18k händer Misslyckades med mitt mål på 3k$. Kom upp i lite mer än 2k$ iaf, känns som jag spelat ganska lite för dom pengarna faktiskt. Antal händer 12592 + några på svenska spel. Igår gick det kanon i början av sessionen. Sen lyckades jag torska en 250$ pott med QQ (överpar) där jag överbettade turn på en dragfri bräda och fick syn av A2s som träffat bottenpartet. Klart han drog ut. Efter det så tiltade jag ett inköp och fick jobba hårt för att gå +/-0. Spelar mest NL200 numera. Oftast 2 bord, ibland 3st. Juli började då fint då jag har spelat 37 händer och har gått plus över 1k$ Skotta efter fisken istheshit. Oki. Jag hittar en av mina fiskar på ett NL2/4 bord så jag sätter mig ner där bara för att avlasta hans sista slantar. Anledningen till att jag bara har ca 300$ är att det är maxinköpet på den nivån. På NL 0.25/0.5 så är maxinköpet 100$. Yes, dom är knäppa. Jag spelar totalt 12 händer vid det här bordet så ordet rush kommer till mitt minne Holdem No Limit $2/$4 Seat 1 : HERO has $304.50 Seat 2 : XXX has $287.50 Seat 3 : fisken has $83.50 Seat 4 : XXX2 has $98.59 Seat 5 : XXX3 has $287.50 Seat 6 : Donator has $1,434.74 fisken is the dealer. XXX2 posted small blind. XXX3 posted big blind. Game started with 6 players. Dealing Hole Cards. Seat 1 : HERO has Ah As Donator called $4 and raised $16 HERO called $20 and raised $50 XXX folded. fisken called $70 and raised $13.50 and is All-in Under-Raise rules are now in effect. XXX2 folded. XXX3 folded. Donator called $63.50 HERO called $13.50 Dealing flop. Board cards [8c 2c Jh] Donator checked. HERO bet $221 and is All-in Donator called $221 Showdown! Seat 1 : HERO has Ah As Seat 3 : fisken has Tc Jc Seat 6 : Donator has Th Ts Board cards [8c 2c Jh 7s 3d] HERO wins $440.10 with Pair: Aces HERO wins $255.40 with Pair: Aces Donator har höjt mest hela tiden sen jag satte mig vid bordet, få händer. Men ändå. fisken trycker med vad som helst i den här situationen (ja, han gör det). Sen då Donator synar så blir jag ganska nöjd. Jag har kvar lagomt i stacken för att göra ett bet på floppen som är strax under pott. På floppen är det bara att hoppas att han inte hade JJ eller att någon av dom drar ut. Yey. Hann precis tänka att det var den största potten på några månader innan nedan hand inträffade... Holdem No Limit $2/$4 Seat 1 : HERO has $691.50 Seat 2 : XXX has $287.50 Seat 4 : XXX2 has $0 Seat 5 : XXX3 has $279.50 Seat 6 : Donator has $1,231.83 Donator is the dealer. HERO posted small blind. XXX posted big blind. Game started with 4 players. Dealing Hole Cards. Seat 1 : HERO has 9s 9h XXX3 folded. Donator called $4 and raised $8 HERO called $10 XXX folded. Dealing flop. Board cards [9c Js 3h] HERO checked. Donator bet $25 HERO called $25 Dealing turn. Board cards [9c Js 3h 2h] HERO bet $50 Donator called $50 and raised $50 HERO called $50 and raised $300 Donator called $300 Dealing river. Board cards [9c Js 3h 2h Qd] HERO bet $254.50 and is All-in Donator called $254.50 Showdown! Seat 1 : HERO has 9s 9h HERO has 3 of a Kind: 9s HERO wins $1,385 with 3 of a Kind: 9s Yes, jag gör den klassiska och genomskinliga. Syna floppen och höja turn. Det är genomskinligt. Men med tanke på att han stackade mig i den tidigare handen med TT så trodde jag inte att han skulle märka något. Rivern är väl lite semijobbig. Men det finns inget alternativ än att pusha. (tja, check-syn men det innebär ändå att alla chipsen kommer hamna i mitten). Såja, då var 1k$ av dom 3k$ avklarade för juni Citera
EAK Postad 1 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2006 Gaah, får hjärtsnörp. Efter att varit upp 1k$ för idag så går jag ner till NL200 där jag lyckas med 50% tilt och 50% utdragningar (älskade när jag överbettade en kille all-in på turn där jag hade QQ (överpar) och han synade med A2s = bottenpar utan drag, och han sätter sin 5-outare). Hade nog backat 400$ när jag fick för mig att NL 2/4 istheshit igen. Går upp dit och tappar direkt ett inköp med KK som möter Q8s. Stor raise preflop, blir bettad in i mig på floppen och höjer rejält. Får syn och han sätter sitt andrapar på turn där pengarna åker in. What to do? Spelar bra och vinner småpotter på 200-300$. Tiltar bort ännu ett inköp. Nere på +100$ för dagen. Stänger av den jefla Teeny weeny string bikini med Günter som poppar på ZTV och sätter på Mozart istället. Efter en timme är jag uppe på +1300$ för dagen. Våga inte tilta mig igen idag. Vill ha min första >+1000$ på flera månader. Dricker öl förresten Beer istheshit Holdem No Limit $2/$4 Seat 1 : fw1825 has $247.25 Seat 2 : HERO has $436.50 Seat 3 : djshrek has $480 Seat 4 : gidochris has $290.25 Seat 5 : trapboy has $399.50 Seat 6 : FI has $241.50 HERO is the dealer. djshrek posted small blind. gidochris posted big blind. Game started with 5 players. Dealing Hole Cards. Seat 2 : HERO has Ts 9d trapboy called $4 FI called $4 HERO called $4 and raised $17 djshrek folded. gidochris called $17 trapboy folded. FI called $17 Punish the limpers. Dealing flop. Board cards [Jd 3c Th] gidochris checked. FI checked. HERO bet $44 gidochris folded. FI called $44 Andraparet, klart det blir ett cb. Dealing turn. Board cards [Jd 3c Th 7d] FI checked. HERO checked. Ok, kan ha gett något om han hade 89. Checkar bakom. Dealing river. Board cards [Jd 3c Th 7d 3d] FI bet $32 HERO called $32 Showdown! Seat 6 : FI has Kd Qh Seat 2 : HERO has Ts 9d HERO has Two Pair: 10s and 3s HERO wins $218 with Two Pair: 10s and 3s Hand is over. Hjältesyn, liten bet + öl = givet måste man syna. Citera
EAK Postad 3 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2006 V1: 1441$ 17,6/13/5.5 Eeeeh, lite mer aggro postflop än vad jag vanligtvis är. Detta idag på 441 händer där Nebbis var med på dom sista ca 250-300. Väldigt dålig action +174$ och snart har jag spelat lös en bonus på 150$ till. Endel av vinsten kom preNebbis i ärlighetens namn. Såg att Verdi stängt sin dagbok Väldigt tråkigt då det är den spelare som jag mest kunnat identifiera mig med. Likartade stakes. Jaja, får ta rygg på Iremmats eller inte Fick lägga KK postflop idag mot en 45/20/12 spelare idag Knappen (hyggligt tight) slog upp till 6$ mot mig i sb, jag slår om till totalt 18$. 45/20/12 spelaren slår om oss båda till totalt 42$. Knappen lägger sig och jag synar. Floppen kommer A64. Checkfold på den då han betar ut den med halvpott efter att jag checkat. Utan A på floppen så finns inte viket. Visst finns AA i min tanke, men nu lägger han ju aldrig Ax ens. Känns som jag är jätteslagen och kan spara 3/4 av min stack med en fold Nebbis sa, faaaan. Fold. Anders ville tilta all-in, men la sig som den lilla biatch han är. Om jag minns rätt så är det väl 100ksek kvar till mitt årsmål på 250ksek. 100/6= 17ksek per månad. Det ska jag väl ändå klara av? Hoppas jag verkligen. Än så länge så ser det ut som jag kommer plussa mer på mina sessioner med Nebbis än vad hans coaching kostar. Om det är 2st tillfällen per vecka så blir det 2*4= 8 per månad. 500/8= 62,5$ per session. På 3st NL200 bord ska det inte vara så svårt att dra in dom pengarna i varje session. Sen att jag kommer spela bättre även utan Nebbis vid rodret ska väl ses som både utveckling och pengar till mig. Yey Citera
Verdi Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Roligt att höra att nån faktiskt läste min tämligen menlösa dagbok. Får jag nån motivation en vacker dag så kanske jag öppnar den igen. Vet inte om jag orkar spela vidare alls just nu. Har alldeles för nära till tilten. Torskade över 4 inköp igår. Det ser man nästan aldrig nån här so mskriver dagbok som gör. Jag måste suga hästpung. Jaja, vi får väl se hur det går ikväll. Fast det är ju VM-semi också. Citera
EAK Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 Roligt att höra att nån faktiskt läste min tämligen menlösa dagbok. Får jag nån motivation en vacker dag så kanske jag öppnar den igen. Vet inte om jag orkar spela vidare alls just nu. Har alldeles för nära till tilten. Torskade över 4 inköp igår. Det ser man nästan aldrig nån här so mskriver dagbok som gör. Jag måste suga hästpung. Jaja, vi får väl se hur det går ikväll. Fast det är ju VM-semi också. Vi har spelat liknande stakes, bonushorat samma bonusar (fast jag tacklat av på slutet) och mött varandra vid borden lite nu och då Själv tappar jag också motivationen att skriva i dagboken då det går dåligt. Men ärligt talat så är det väl egentligen vid de tillfällena som man borde skriva i dagboken. Känner du att tilten är nära så låt bli att spela. Ser du aldrig någon här förlora 4 inköp på en dag? Mrdawwwe blåste väl sin nätrulle på en dag? Backade 10-20 inköp på några timmar. Själv har jag vid ett flertal gånger börjat veckan med att blåsa 4 inköp. Värst kändes det då jag i februari/mars började 3 dagar med att backa över 2000$ på NL400/NL600. Två av gångerna satt jag uppe 10 timmar i streck med skräck i magen och spelade tillbaks det. Sista gången tog jag förlusten och slutade innan jag satte mig i den obehagliga sitsen av att vara vaken hela natten bara för att jag måste ta igen pengarna. Kändes som en stor tilt/spelberoendevarning på det. Ärligt talat så låter jag ofta bli att redovisa mina mest idiotiska spel i dagboken. I helgen så lyckades jag spela för hela min stack med 44 på 778 floppen, tiltad = ja. A7 och ett inköp på KK7 brädan, tiltad = ja. Sen var det ju 77 på 48J5 brädan, tiltad = ja. Det var på NL 2/4 så inte var det vidare billigt heller. Din dagbok är inte menlös, men fundera på om du vill fortsätta att bonushora eller koncentrera dig på att spela bättre poker. Just nu lägger jag resten av året på att i första hand spela bättre poker. När jag lärt mig att göra det så kommer jag att bonushora mer bara för att få testa olika siter och motstånd. Men ärligt talat så blir 100% bonushorning tråkigt efter ett år eller två. Pengarna är sköna, men motivationen försvinner lixom. Om du är inne i en dålig period så är det billigare att inte spela än att spela. Eller så gör du som jag gjorde ett tag. Jag gjorde ett seriöst försök att spela upp 10$ som jag fått gratis på någon site. Sätt dig på NL5 eller NL10 och försök att spela ut motståndet. Det blir lixom roligt på något sätt att mobba folk. I helgen så var jag lite onykter och spelade sng som fick kosta max 1$. Kan säga att det var lätt att tilta borden om man synade sig all-in tillräckligt många gånger på turn med A-hög och en hålstege. Var ganska roligt att testa mainiac/aggrofisk stilen. Billigt blev det också, spelade väl 20st och backade 4$ på det. sng 0.10$+0.01$ är en bra medicin för att tilta bort sig medvetet. Citera
Verdi Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Jag har slutat bonushora i princip eftersom bonusarna är så små att jag inte orkar bry mig. Iofs finns det en bonus på Full Tilt att beta av men den går ganska långsamt så jag ser det mer som "bananer". Sen ska mina ordinarie bananer också komma på fredag. Får väl se hur mycket det blir. Egentligen borde jag ta ut allt utom $3k och börja om på NL100. Är fortfarande plus på NL200 men det är inte mycket... Billigare att inte spela ja... Jag spelade nästan ingenting under juni. Känns drygt att ta en till paus efter bara 2 dagars spel. Fast snart är det semester och då blir det ju automatiskt en treveckors paus eftersom jag inte kommer ha något internet. Citera
EAK Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 Verdi: Innan årsskiftet så tog jag ut allt utom 3k$ och köpte saker (bärbar dator osv). Sen tog jag en nystart på NL50 första veckorna och sen NL100. Nu på våren har jag tagit ut mer än 50% av det jag tjänat ihop. Har bl.a. köpt en ny tv och lite annat. En orsak att jag gjorde det var för att jag kände att jag spelade slaskigt med mer än 30 inköp på den nivå där jag spelade och att jag var för dålig för att spela på högre nivå där min nätrulle uppgick till 30 inköp. Känner jag att jag mår dåligt av att förlora 2-4 inköp på den nivån där jag spelar så resonerar jag ofta som så att det är dags att plocka ut pengar från nätrullen, lägga undan dom och börja om på lägre nivåer för resten av nätrullen. Det är psykologiskt jobbigt att förlora pengar för mig. Jag har inte tappat begreppen helt och hållet ännu. Men 2005 spelade jag som högst på NL50 med något skott på NL100. Iår spelar jag bekvämt på NL100/NL200 relativt ok är det på NL400, håller på att tappa respekten för den nivån nu och det känns verkligen som ett nödvändigt steg. Att plocka ut pengar och börja om lite längre ner innebär å ena sidan att jag ger upp värde genom att spela under min totala rulle (lägre $/h). Men å andra sidan innebär en omstart på NL100 med 3k$ i rullen att jag känner mig bekväm på den nivån och ganska obesvärat kan ta ett skott på NL200. Det tar tid att tappa respekt för pengar. Alla mina kompisar som inte spelar poker tycker nog att jag är tillräckligt knäpp då jag spelar NL200 eller tom NL100. I helgen hade jag ett guldläge att skotta NL1000 och NL2000. Där satt en kille som jag tidigare under dagen hade tagit nått inköp av på NL400. Han var typ 70/20/2 i stats. Men jag vågade inte när det kom till kritan. Det var för mycket pengar och jag kände att jag inte skulle palla en förlust rent psykiskt. Vad vill jag säga? Casha ut allt över 3k$, börja om på NL100 efter semestern med spellust och suget. Köp någon pokerbok du längtat efter. Köp en riktigt god whiskey, ät mat ute någon dag extra i veckan. Jag brukar numera räkna mina levnadsomkostnader som en nödvändig kostnad för pokerspelet. Mår jag bra så går spelet bra Em, vete tusan vad jag skrivit egentligen Du är välkommen att adda mig på msn om du vill fortsätta att prata allmänt, poker eller vad som helst. Ingen phishing dock Citera
Jeppann Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Intressant att läsa dina inlägg Eak. Mycket kloka tankar. Tycker det också är tråkigt att verdi lägger av. Även om det inte blir mycket kommentarer så känner iaf jag att dagboken är oerhört skön att avreagera mig i. Både i med och motgång. Har ett par gånger till och med försökt sluta men helt enkelt inte lyckats för att det på något sätt känns jobbigt att hålla lyckan eller vreden för sig själv. Nåväl, hoppas liret går fortsatt bra för dig, för det har de ju onekligen gått det senaste året, och att Verdi återkommer till liret han också. Personligen känner jag verkligen att jag fått snurr på spelet nu och tänker snart gå upp på NL200 för att känna på det lite. Har ju mer än väl rulle för det, men som du säger vet jag inte om jag är redo för det psykiskt. Det är lurigt att gå upp i nivå. Det tar ett tag att vänja sig vid pengarna. Citera
Verdi Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Det är sant. En förlorad dollar "känns" mer än en vunnen dollar. Visst blir man glad när man vinner men det är ju inte alls den där intensiva känslan som när man förlorar. Så här fungerar de flesta har jag läst mig till så det är väl inget unikt för mig. Jag förstår inte skottartypen som t ex Jessica här på formet. För såna är det som att pengarna saknar värde. Så kommer jag aldrig att bli och det innebär väl också att jag varken kommer att gula eller bli rik på det här. Det känns ju trist att casha ut också. Men det får nog bli så om jag misslyckas även nästa session (som av psykologiska skäl kommer att bli på VC Poker). Citera
EAK Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 Tack Jeppann, det är nog du och Verdi som jag ligger närmast i spel och utveckling under året. Så det känns kul att veta att någon har nytta av det jag skriver i dagboken. Jeppann, gå inte upp till NL200 bara för att... Börja med att ta några småskott på den nivån. Egentligen är det väl inte skott när man har rulle för det. Men rent psykiskt blir det ändå ett skott eftersom det handlar om dubbelt så mycket pengar. Det jag märkt när jag gått upp på NL200 är att dom det inte längre är 95% halvdana spelare på den nivån. Det är snarare som så att man spelar mot 30% bra spelare, 30% halvdana och 40% totala idioter. Det blir mycket mer utmärkande vilka som är fisk och vilka man ska sikta på. sen är det lättare att hacka på alla nutpeddlande grinders. Verdi: du har så rätt, en förlorad dollar är en dollar jag vill ta igen. Ibland kan jag t.o.m. känna att jag måste vinna ihop till saker som jag köpt för min vanliga lön o.s.v. Helt sjuka tankar då det är två helt olika delar av min ekonomi och mina pengar. Verdi, spelar du bra just nu eller spelar du dåligt? Handen på hjärtat. Gör du som jag då jag tar en callingstation personligt? Försöker bluffa och blir förbannad när jag blir nersynad av bottenparet med min missade AK. Själv har jag sista månderna spelat en vinnande, men marginellt vinnande poker. Jag har förlorat mer än min beskärda (equity) del av all-insen. Nu har jag börjat ändra lite på min spelstil så jag är mer vinnande. Har fortfarande anti-klonk i dom stora coinflip potterna. Men den dag det svänger så kommer min rulle att hoppa rakt uppåt. Nej, jag kan inte heller med skottarmentaliteten. Eller. Om jag hade det som någonslags utarbetad strategi att sätta in 100$ på någon sida och gå uppåt i stakes när jag har typ 2 eller 3 inköp på den nya nivån. Men då är det ändå en kontrollerad skottningsstrategi på den sidan. Jag beundrar dom som kan skotta fearless, men jag är inte sån. Verdi: Du kommer inte att gula om du har bra moneymanagement, av vad jag läst om de stakes du spelar på och den rulle du har så är du definitivt tryggt rullad. Det kommer ta längre tid att gå upp i nivåer för oss som är försiktigare, men jag ser det nästan som bekvämt att tappa respekten för pengar kontinuerligt. Säg att du går upp 2 nivåer per år, NL100, NL200, NL400, NL600, NL1000. Hur högt vill man egentligen gå? Sen är nästa fråga, vill jag klättra i nivåer eller vill jag bli riktigt duktig och lära mig att krossa min nuvarande nivå? Just nu kör jag ganska hårt för att utveckla och göra mitt spel bättre. Har mest rullat runt på rutin dom sista månaderna och lagt min kraft på att förbanna fisken iställer för att koncentrera mig på att utveckla metoderna för att straffa och vinna mer av desamma. O.T. Idag skulle jag skaka en burk med tacosås. Det gick bra förutom att jag skruvat av locket 5 minuter tidigare, så då jag skakade kastade jag istället sås överallt på soffat, mig själv, bordet, t-shirten. Skratta åt muppiga lilla jag då Citera
Verdi Postad 4 Juli , 2006 Rapport Postad 4 Juli , 2006 Handen på hjärtat har jag spelat ganska dåligt. Vet inte ens om jag är en vinnande spelare. Mitt sample är ganska litet faktiskt och allt känns så splittrat med tanke på att jag spelat på så många siter. Mitt stora problem är väl att jag blir otålig när det går dåligt och ska forcera fram situationer där jag ska vinna tillbaka. Jag har även funderat att satsa seriöst på SnGs. Det kan ju inte vara så svårt att göra sig en hyfsad hacka på det eftersom spelarna ofta gör ganska grova fel när blindsen blir höga. Orkar inte syna i BB när de är committade och egentligen har odds att syna med any 2 är bara ett exempel. Fast jag ska inte överdriva. Jag har ju haft flera såna här downswings förut. Vissa faktiskt mycket värre i inköp räknat, ungefär lika i dollar räknat. Så jag har långt ifrån gett upp. Blir nog NL100 ett tag framåt ändå. Nu har jag dock kanske 15k händer på NL200 så det kommer nog att kännas futtigt till en början. En annan tanke är att jag ska gå över till fullring och nutpeddla lite så länge. Det kan ju vara ett sätt att hålla tilten stången. Fast det är ju så tråkigt... Spelade en MTT ikväll också. En $5k guaranteed på Full Tilt. Tror prispotten hamnade nästan uppe vid $9k till slut eftersom det var ganska många spelare med. Över 350 st alla gånger. Slutade väl 12:a eller liknande. Bittert att precis missa finalbordet och alla fina priser. Förstapris över $2,100. Det hade jag behövt. Så det är ju också nåt jag kan försöka bli bättre på. Nu klonkade jag settet med 99 vs KK (all in preflop) men i övrigt spelade jag stabilt. Tyvärr tar ju MTTs sån tid... Citera
EAK Postad 4 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2006 Handen på hjärtat, vill du veta om du är vinnande. Bestäm dig för att enbart spela cashgame på en enda sida under 1-3 månader. VC har faktiskt en månadsreload. Det tar 30 sekunder att sätta in pengar och 30 sekunder till att ta ut samma pengar så man kan spela mot en gratisbonus m.h.a. de pengar som du redan har på kontot. Iaf måste du göra något för att sluta spela dåligt. Skriv ner vad du gör för fel på en lapp och titta på den lappen när du är på väg att göra samma fel igen. Kom ihåg att inte vara resultatorienterad utan situationsorienterad. Just nu spelar jag bara på en sida och det känns skönare att göra så, man hattar inte runt och kastas mellan olika spelstilar på olika sidor. Dessutom är det lättare att veta hur det egentligen gått under månaden. Såg dig en gång vid ett bord på VC och tror att din vp$ip låg på 30-34%, preflop raises var inte hög nog för den slaskiga imagen. Men har nog bara 50 händer loggade på dig och dom är från slutet av maj. Men lasta in pengar på någon sida och grinda sng i en månad. Jag gör det ibland när jag blir uttråkad av cashgame. Antar att du redan sitter med HoH I, II och kanske även III. Nej, byt inte till fullring cashgame. Du kommer bli tiltad av att ha en vp$ip på typ 15% och folda allt utom floppade set. Grattis till nästanklonken i mtt:n. Är det ett alternativ? sng och mtt? Själv har jag knappt spelat mtt iår eftersom jag tycker att det tar så lång tid. Sen blir jag knäpp av att spela bra poker i 4 timmar bara för att missa finalbordet för att någon mupp inte kan lägga jQo mot min jätteraise med TT Citera
RedClay Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 ser att du från umeå.. spelar du nått live? Citera
Nickefik Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Det är intressant att följa era tankar kring att skotta och gå upp i nivå. Jag spelar på NL50 och har rulle för mycket högre än så. Jag är nog för bekväm av mig och nöjd med de pengar jag drar in varje månad. Jag vill kunna ta ut så mycket som jag gör nu. Att gå upp i nivå innebär ju en osäkerhet som jag inte vill ha. Några tips till en som spelar NL 50 och som borde gå uppåt men är lite chicken? Citera
Jeppann Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Testa att gå över med något bord i taget. Känn lite på det bara. Det är lite extremt att byta typ 5 NL50 bord mot 5 NL100 om du förstår vad jag menar liksom. Det tar tid att anpassa sig till pengaflödet som ökar, men när du väl är där så är det lätt värt det. Skillnaden är inte stor mellan nivåerna. Inte alls. Citera
Verdi Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Måste bara berätta. Floppar stege, blir reraisad abnormt mycket på en tvåfärgad bräda. Jag synar och även en tredje synar. Potten blir på över $500. Tror ni uppenbara färgdraget går in? Back $320. Citera
EAK Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2006 ser att du från umeå.. spelar du nått live? 20 kr sng med några kompisar som tror att poker är samma sak som black jack Typ spelat live med sådant motstånd 4 gånger. Svårt att backa eller spela om seriösa pengar då. Dessutom vet jag inte om jag vill spela om seriösa pengar live. Nätpengar är overkliga och fysiska pengar är verkliga. Ja, psykologin som fått mig att börja tappa respekten för pengarna på internetpoker hämmar mig live. Live sh (<6 manna) ligger jag väl på 50/30/10 i stats men det beror på motståndet Annars finns det väl någon eller några föreningar som håller på med livepoker här uppe, diskussioner tror jag finns om att starta klubb men inget är klart vad jag vet (är ej inblandad i det). Vore dock kul att spela någon lite större och billigare turnering live i framtiden. Måste bara berätta. Floppar stege, blir reraisad abnormt mycket på en tvåfärgad bräda. Jag synar och även en tredje synar. Potten blir på över $500. Tror ni uppenbara färgdraget går in? Back $320. klart att färgdraget sitter, det gör det alltid i sådana situationer, iaf när jag är tiltad. Men seriöst så borde du tryckt all-in på den brädan på floppen. Om fi reraisar abnormt mycket så vill han spela om stacken och ärligt talat så vill väl du göra detsamma i den situationen? All-in på flopp. Finns ju 2 fi och någon av dom älskar säkert sin hand nog mycket för att syna. Är förresten ett spel jag kan göra mot drag där jag har svagare händer och vet att fi kommer syna alla normala bet jag gör. Blir ofta någon slags tiltad 2-3ggr potbet på turn mot ett drag. Lägger dom sig så gör dom rätt men samtidigt mår jag bättre för att jag äntligen vann en hand. Frågan är väl dessutom vad du gjorde för något när färgdraget satt? Tiltsyn eller fold? Några tips till en som spelar NL 50 och som borde gå uppåt men är lite chicken? ? Jeppann, har rätt. Så gjorde jag iaf. Jag minskade antalet bord då jag gick upp. Jag stängde av tv:n och koncentrerade mig mer på spelet vid bordet. Första gångerna jag gör mina försök på att gå upp i nivå så gör jag det vid tillfällen när det är klart sämre spel. T.ex. började jag spela NL100 på B2B under fredags- & lördagskvällar/nätter. Började med 1 bord, sen 2, sen 3 och sist 4. Efter ett tag så började jag utöka tiderna till andra tider när jag kunde slå spelet. Vardagskvällarna har alltid varit min akilleshäl. Iaf mot svenskar. Sen om man tappar respekten för såväl NL100 som NL50 så är det lättare att välja det för tillfället mest lönsamma spelet utan att spela med scared money. T.ex. vill man ju inte missa chansen att följa en tiltad fisk från NL50 till NL100 bara för att man är rädd för insatserna. (i helgen backade jag från att följa en fisk till NL1000 och NL2000. Det var scared money för min del och dessutom saknar jag rulle för den nivån. Hade han satt sig på NL600 hade jag varit efter honom faktiskt.) Citera
Verdi Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Jag bettade in i preflopraisaren när jag floppade stegen. Han tryckte all in med AQs, vilket var detsamma som nötfärgdraget, TPTK och ett gutshot för nötstegen så det var inte så tokigt av honom. Jag hade inte nötstegen så jag tvekade en aning... Så vi var all in på floppen. Den tredje som synade gjorde det med ett sämre färgdrag. Typ 42s. Han trodde han hade odds... Min hand: J8 Flop: QT9 Hade aldrig tagit den synen om inte färgdraget funnits där. Citera
Recommended Posts