Gå till innehåll

EAK - Nystart


EAK

Recommended Posts

Kul att det går bra för dig EAK. Följer din dagbok på regelbunden basis och imponeras av dina resultat, men framför allt blir jag inspirerad. Kul när du skriver att din bästa månad innan året började låg på 1000-1500$!

 

Jag har själv börjat föra noggrann statistik från och med 1:e februari. Spelar mest NL50 och har plussat 1000$ denna månad. Om du vill föra noggrannare statistik över ditt spel så kan jag starkt rekomendera Hagbards statistik i Excel http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=21313

 

Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

D1: -210$

D2: pokerpaus

D3: +489$

 

 

Träningen tar tid från pokern, det är på gång att jag ska flytta till en annan lägenhet i Umeå och jag håller på att casha ut en del av rullen till bankkontot. Efter all phishing som förekommit så blir man hispig. Visst har jag antivirus, krypterat trådlöst och 2 brandväggar (mjukvaru + hårdvaru). Men det känns ändå dåligt att ha en dator som ändå är nyckeln till så mycket pengar.

 

Kommer därför att plocka undan en bit av kakan och behålla åtminstonde 30 inköp på NL200 på nätet. Bara för att pengarna ligger på mitt bankkonto så innebär inte detta att dom inte ingår i min rulle ;)

 

Nej, nu ska jag städa undan lite och sen iväg till IKSU för att träna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanonresultat! Grattis! Får man fråga vad du nickar när du spelar på prima? Jag spelar precis som du, mestadels NL50, NL100 och ibland NL200 och man känner ju igen gubbarna som plussar. =)

 

På prima nickar jag EAK, om du spelat mot mig så har jag förmodligen donerat till dig eller någon annan vid bordet. Har inte riktigt kommit in i spelet på Prima ännu.

 

Vad nickar du på Prima?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går bra för dig EAK. Följer din dagbok på regelbunden basis och imponeras av dina resultat, men framför allt blir jag inspirerad. Kul när du skriver att din bästa månad innan året började låg på 1000-1500$!

 

Jag har själv börjat föra noggrann statistik från och med 1:e februari. Spelar mest NL50 och har plussat 1000$ denna månad. Om du vill föra noggrannare statistik över ditt spel så kan jag starkt rekomendera Hagbards statistik i Excel http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=21313

 

Kör hårt!

 

Tack. Jag har ett sjukt bra år än så länge. Visst tar jag endel dåliga beslut vid bordet men ofta så är jag rätt ute i mina tankar.

 

Innan årsskiftet då jag gick ca 1000$ plus per månad så bestod faktiskt ca 50% av bonusar. Så jag var inte alls såpass duktig som du.

 

Det är roligt att se att det faktiskt finns folk som läser dagboken, ganska ofta får jag för mig att ingen läser den. Men så illa är det tydligen inte ;)

 

Jag ska ge mig på att föra bättre statistik senare i april/maj, det är på gång att jag ska flytta till en annan lägenhet i Umeå och det känns som det kommer bli rörigt under flytten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: -210$

D2: pokerpaus

D3: +489$

D4: +799$

 

Satt 3 timmar på eftermiddagen och visade en kompis vad texas hold'em är för något. Så om någon såg mig spela NL10 fullring eller 2$ s'n'g så var det han :P

Efter 3 timmar låg vi 15$ plus. Tror att han fick blodad tand. Ska se om han har någon talang. Isf kan man alltid tvinga honom att skaffa Neteller och sen stejka 500$ + PT för att göra en fin liten bonushora av honom.

Hums, får se vad som händer.

 

Igår spelade jag några turneringar på prima där jag åkte ut tidigt på blandade tveksamma spel. Däremot på min favvo $ site så spelade jag enbart NL200, ca 500 händer och hela plusset kom därifrån.

 

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 10: FI-B ( $122.05 )

Seat 4: FI-C ( $37.65 )

Seat 6: FI-D ( $190.95 )

Seat 7: FI-E ( $98.8 )

Seat 8: HERO ( $200 )

Seat 9: FI-F ( $73.68 )

FI-D posts small blind [$1].

FI-E posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 10c 10d ]

HERO raises [$8].

FI-F folds.

FI-B folds.

FI-C folds.

FI-D calls [$7].

FI-E folds.

** Dealing Flop ** [ 3h, 5c, 10s ]

FI-D checks.

HERO checks.

** Dealing Turn ** [ 9d ]

FI-D checks.

HERO bets [$10].

FI-D raises [$30].

HERO calls [$20].

** Dealing River ** [ Ac ]

FI-D bets [$46].

HERO raises [$162].

FI-D calls [$106.95].

** Summary **

FI-D shows [ As Ks ].

HERO shows [ 10c 10d ].

HERO shows [ 10c 10d ].

FI-D mucks.

HERO collected [$379.9].

HERO collected [$9.05].

 

TT är en given raise preflop och jag träffar topset på floppen. Ofta brukar jag betta här för att representera ett CB, men det känns som att ett bet kommer jaga bort dom flesta händer så jag checkar för att inducera bluff eller för att ge ett gratiskort.

Turn är en ofarlig nia och jag bettar lite mer än halvpott. FI-D reraisar till 30$, jag funderar på att reraisa men då lär alla hans händer åka i mucken. Jag synar och på rivern kommer ett A. Han bettar ut, jag går all-in och han synar bort sina slantar med rivrat TPTK.

Efter handen så är jag riktigt nöjd. Det finns nog inget annat sätt jag kunnat spela denna på som skulle gett mig hela hans stack.

 

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: FI-A ( $19.5 )

Seat 4: FI-G ( $260.6 )

Seat 5: FI-H ( $94.5 )

Seat 6: FI-D ( $251.23 )

Seat 8: HERO ( $377.7 )

FI-D posts small blind [$1].

HERO posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 10h 9h ]

FI-A raises [$19.5].

FI-G calls [$19.5].

FI-H folds.

FI-D calls [$18.5].

HERO calls [$17.5].

** Dealing Flop ** [ 3h, Kh, 8s ]

FI-D checks.

HERO checks.

FI-G bets [$16].

FI-D folds.

HERO calls [$16].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

HERO checks.

FI-G bets [$30].

HERO raises [$342.2].

FI-G calls [$195.1].

** Dealing River ** [ 5c ]

** Summary **

FI-A shows [ 7s 6c ].

FI-G shows [ 8h 7h ].

HERO shows [ 10h 9h ].

HERO shows [ 10h 9h ].

FI-A mucks.

FI-G mucks.

HERO collected [$74.1].

HERO collected [$482.1].

HERO collected [$117.1].

 

Bordet är ganska bombat av raises och pengar har vandrat fram och tillbaks mellan dom andra på bordet. T9s är en trevlig hand, men då jag ser shortstacken gå all-in för 10bb så ligger muspekaren mot foldknappen. Men då 2st storstackar med ca 125bb i sina stackar synar så synar jag faktiskt. Vete tusan om det ens är rätt?

På floppen får jag ju gulddragen med färgdrag och några buntar runner-runner stegdrag. FI-G bettar 16$ i en pott på mycket mer. Givet syn med färgdraget. På turn träffar jag färgen och checkraisar all-in. Ärligt talat så tror jag att han har något i stil med AK där A är i hjärter, så han sitter med nötdraget på turn. Efter ett tags stekande så synar han nästan 100bb till med en lägre färg. Ja jäklar, jag tackar för det :)

 

 

I övrigt så har jag varit och tittat på en ny soffa, en 2 sits bäddsoffa med divan. Det är iaf +ev för arslet. Plånboken lider nog tillfälligt, men det borde vara +ev även för pokerspelet att man sitter skönt. Nu ska jag bara bestämma vilken färg som jag vill ha.

 

Under veckan så har jag suttit på träningscykel 3 ggr och spelat badminton 1 gång. Skönt att komma igång och jobba på ännu ett nyårslöfte.

 

I övrigt så lyckades jag missa min tvättid som jag tydligen hade igår. Det innebär att jag får vänta ännu en vecka för att få tvätta. 35 lägenheter på 21 tvättpass per vecka är så illa som det kan bli. Ska bli skönt att flytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, visst finns det folk som läser din dagbok, mig inkluderad. So keep up the good work :)

 

Bra spel med 1010-handen förresten. Det enda han betalar av med om du gör en stor bet/raise på flop är ju JJ-AA, eller möjligtvis ett lägre set.

 

Kör hårt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: -210$

D2: pokerpaus

D3: +489$

D4: +799$

D5: -279$

 

V1: +799$

 

En vecka där jag spelat mindre än vanligt, där det bara varit 5 dagar och där jag inte gjort någon nattgrindning. Alltså, det är sämre än vanligt men jag har svårt att vara missnöjd när jag ändå inte spelat fredag och lördags kväll/natt. Det är dom tiderna som jag brukar göra dom största vinsterna.

 

Idag har jag kastats mellan hopp och förtvivlan. Började med att vara ca 500$ plus då jag hamnade vid ett NL400 bord och där en LAA bombade sönder bordet och plockade in 4 inköp från andra på nolltid. Jag försökte ta upp kampen men tappade även jag ett antal hundra mot honom, hans rivrade och turnade bottom 2 pair åt mina TPTK till frukost.

 

Ligger plötsligen minus för dagen då jag hamnar på ett NL200 bord igen och tar igen allt.

 

Sen blir det givetvis mer spel på NL400 då jag hittar en galning. Tyvärr så blir det jag som växlar till galning och som reraisar honom med sköna händer som bottenparet och sånt. Jag klarar knappt av att spela med LAA. Väntar jag ut AA så synar han 15BB preflop bara för att träffa tvåparet med Q4 varpå jag tappar ett inköp. Suck, måste lära mig att hantera sådana spelare :/

 

Som värst var jag back 900$ för dagen. Men jag fick in några fina händer mot LAA killen och avslutade dagen med ett mer acceptabelt minus.

 

Den här månaden ska jag nog avsätta dom inspelade pengarna till möbler o.s.v. till lägenheten.

 

Fotbollsprojektet hamnar i april.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: pokerpaus

D2: +469$

 

 

V1: +799$

 

Kom ikväll på att jag inte har bonushorat på någon vecka nu, så kan vi inte ha det. Så jag slantade in 500$ på betfred för att fixa deras bonus. Har spelat 4 bord med NL100 där och ofta blivit utdragen av TP med sämre kicker som träffar turn eller rivern med kickern. Sen lyckades jag torska överpar mot stege och ett mot triss. Kunde lagt mig på bägge, men jag var för svag där.

 

Sen fick jag massa skit från en kille som listade ut att jag spelade i team med en kille vid bordet :shock: , detta eftersom jag satt i position på min påstådda partner och spelade så många händer mot honom som möjligt. Killen var en tomte som riskerade hela stacken var och varannan hand...

 

Samma kille tiltade förresten på mig när jag synade hans riverbet på Q-hög bräda (med AQ) utan tydliga drag där han raisat pre, checkat flopp, synat mesbet på turn och bettat 2/3 pot på rivern. Han visade AJ för a-hög och jag var tomten... Tssk.

 

 

$2/$4 No Limit Hold'em

Seat 3 is the button

Seat 2: HERO ( $398 )

Seat 3: FI-O ( $182.88 )

Seat 4: FI-P ( $272.56 )

Seat 5: FI-Q ( $575.21 )

Seat 6: FI-A ( $408.77 )

Seat 7: FI-R ( $285.9 )

FI-P posts small blind [$2].

FI-Q posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 8h 7h ]

FI-A calls [$4].

FI-R folds.

HERO calls [$4].

FI-O raises [$16].

FI-P calls [$14].

FI-Q folds.

FI-A calls [$12].

HERO calls [$12].

** Dealing Flop ** [ 8c, 3h, Kh ]

FI-P checks.

FI-A checks.

HERO checks.

FI-O bets [$16].

FI-P calls [$16].

FI-A folds.

HERO raises [$116].

FI-O raises [$150.88].

FI-P calls [$150.88].

HERO raises [$266].

FI-P calls [$89.68].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ Qd ]

** Summary **

HERO shows [ 8h 7h ].

FI-O shows [ Kd Ah ].

FI-P shows [ 6h Jh ].

FI-O shows [ Kd Ah ].

FI-P mucks.

HERO shows [ 8h 7h ].

HERO collected [$564.64].

HERO collected [$179.36].

HERO collected [$125.44].

 

Woops, trodde knappast att någon skulle syna med J6s för ett högre färgdrag. Då var jag bara 15% att vinna. Däremot om han lagt sig så hade jag haft 40% och en push vore hyggligt ok för en fold borde vara möjlig att framkalla.

Vet inte, vad.... Jag ska ju släppa floppen om jag tror på ett högre färgdrag, annars så finns väl inget alternativ?

 

 

$1/$2 No Limit Hold'em

Seat 7 is the button

Seat 10: FI-J ( $107.1 )

Seat 3: FI-K ( $90.7 )

Seat 4: FI-L ( $149.25 )

Seat 5: FI-M ( $184 )

Seat 6: FI-N ( $291.15 )

Seat 7: HERO ( $200 )

FI-J posts small blind [$1].

FI-K posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 8h 9h ]

FI-L folds.

FI-M folds.

FI-N folds.

HERO raises [$8].

FI-J calls [$7].

FI-K folds.

** Dealing Flop ** [ 4s, 2h, 7d ]

FI-J checks.

HERO bets [$13].

FI-J raises [$26].

HERO calls [$13].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

FI-J bets [$30].

HERO raises [$78].

FI-J folds.

** Summary **

HERO collected [$174].

 

Fan vad jag hatar när någon minreraisar mig på floppen. Tar synen och träffar, hade nog gjort samma sak utan träff då FI var lös och aggro.

Nej, jag brukar normalt inte spela så här aggro. Nu blev det bara så då jag var trött på hur han lutade mot sig hela tiden.

 

 

$1/$2 No Limit Hold'em

Seat 1 is the button

Seat 10: FI-E ( $190 )

Seat 1: FI-F ( $191.75 )

Seat 3: FI-G ( $392.25 )

Seat 4: FI-H ( $93.41 )

Seat 5: HERO ( $259.95 )

Seat 8: FI-I ( $256.3 )

FI-G posts small blind [$1].

FI-H posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 8d 8c ]

HERO raises [$8].

FI-I calls [$8].

FI-E calls [$8].

FI-F folds.

FI-G folds.

FI-H calls [$6].

** Dealing Flop ** [ Ad, 8h, Jc ]

FI-H checks.

HERO bets [$20].

FI-I calls [$20].

FI-E folds.

FI-H folds.

** Dealing Turn ** [ Qd ]

HERO bets [$53].

FI-I calls [$53].

** Dealing River ** [ 6s ]

HERO bets [$178.95].

FI-I calls [$175.3].

** Summary **

HERO shows [ 8d 8c ].

FI-I shows [ Qc Ah ].

HERO shows [ 8d 8c ].

FI-I mucks.

HERO collected [$525.6].

HERO collected [$3.65].

 

Drömflopp där någon lär ha träffat esset, det är jag + 3st fi i handen så det känns givet att betta rakt in i hela högen. Har nog tur att han träffade sin kicker annars lär han ha kunnat ta sig ur handen. De e så gött att raisa pre med ett medel PP och träffa set på en sån där flopp :)

Lätt hand som spelar sig själv.

 

 

$2/$4 No Limit Hold'em

Seat 6 is the button

Seat 10: Tomtepappa ( $243.67 )

Seat 1: FI-D ( $79.7 )

Seat 3: FI-B ( $172.6 )

Seat 5: FI-A ( $412.04 )

Seat 6: HERO ( $432.1 )

Seat 8: FI-C ( $668.95 )

FI-C posts small blind [$2].

Tomtepappa posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Jd Jc ]

FI-D folds.

FI-B folds.

FI-A folds.

HERO raises [$16].

FI-C folds.

Tomtepappa calls [$12].

** Dealing Flop ** [ 2s, 8c, 4c ]

Tomtepappa bets [$12].

HERO raises [$44].

Tomtepappa calls [$32].

** Dealing Turn ** [ 2d ]

Tomtepappa bets [$50].

HERO raises [$147].

Tomtepappa raises [$133.67].

HERO calls [$36.67].

** Dealing River ** [ 9c ]

** Summary **

Tomtepappa shows [ 7d 7h ].

HERO shows [ Jd Jc ].

HERO shows [ Jd Jc ].

Tomtepappa mucks.

HERO collected [$485.34].

 

Hoppar in på bordet eftersom jag har fiskiga notes på 2 av spelarna, Tomtepappa är en av dessa. När han efter väldigt lång betänketid går all-in på turn så suckar jag och synar. Förväntar mig att se något i stil med 24o. Men det var roligare än så :)

 

 

Har iaf lyckats göra en ganska lång sittning för första vardagskvällen på länge. Känns bra att komma tillbaks lite i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: pokerpaus

D2: +469$

D3: pokerpaus

D4: -1890$

D5: +277$

D6: +1025$

 

 

V1: +799$

 

 

Ja, ni läser rätt D4: minus 1890$. Jag mådde inte vidare gott då jag spelade den kvällen och hade ingen god känsla när jag satte mig ner för att spela. Vad gör man när man inte känner sig väl till mods? Jo man hittar 2 av sina favoritfiskar på NL600 och beslutar sig för att ta ett skott mot dom. Resultatet talar för sig själv.

 

Kan väl sammanfatta förlusterna med;

* AKo mot QTo all-in preflop, jag floppar 2 par och han floppar nötstegen. Jag drar inte ut.

* 44 mot A6 på brädan 46A där vi bettar friskt för att lägga in det sista på turn då en till 6:a fallit. Borde kanske lagt mig på turn.

* AA mot JJ på 24J. Nej, man ska inte behöva betala av ett inköp med AA. Men killen hade 74% VP$IP. 33% preflop raise, 60% Won $ WSF. han raisade preflop och jag tryckte tillbaks rejält. Jag har sett honom jaga hålstegar mot potbets. Klart att han ska ha topset. Men jag tror att han synar med så många händer som jag slår att det bara måste vara ett bra spel. Det går inte att bara spela nötterna och att se monster i varje buske.

 

Nej, man ska inte spela på högre nivå än man kan hantera. Men nog måste man ta ett skott när man ser stort värde på den nivån. Sista 2 timmarna satt jag i position på en kille av ovanstående kaliber som träffade allt. Han satt med 8 inköp och jag hade position på honom. Det går inte att lämna bordet när medelpotten är ett inköp, när det är 12 pers i kö till bordet och när "den löse" bettar pott så fort någon checkar.

 

Jag hade inte svårt att somna den natten, men jag minns att jag tänkte. "Ajdå, jag spelade precis bort den där 37" LCD tv:n som jag funderade på att köpa." Fast jag spelade inte, jag investerade och riskerade i situationer där den förväntade avkastningen ska överstiga risken (fan, nu kom ekonomen i mig igång). Ok, jag spelade bort pengarna.

 

Yes, det var ett skott. Jag skulle nog göra om det om jag ser ett övervärde vid bordet och det var det bästa bordet på NL200, NL400 och NL600.

 

Som P_Kungen skrev i sin dagbok så kommer cashout-reflexerna, då jag satt där på kvällen så kom jag på mig själv att tänka tanken "jag går in på en annan site och spelar istället, tankarna svävade kring att spela över min vanliga nivån på dom siterna (vanliga= NL100/NL200)".

Som tur var så skärpte jag mig, visserligen cashade jag ut från 2 siter (till neteller). Men jag stängde av TV:n, koncentrerade mig på det enda bordet som rullade och började skriva av mig i en textfil. Då kändes det bättre, jag spelade bra. Men missade floppar, blev nersynad vid miss och alla la sig när jag träffade. Plockade igen ett inköp sista timmen. Men skadan var redan skedd.

 

Positiva besked? D6 var nog första dagen som jag haft ett fyrsiffrigt plus. Om jag såg rätt så är jag ganska lite minus för veckan i helhet, speciellt efter min mardrömsdag. Idag har jag bara spelat NL200 eller lägre. Jag har inte ens spelat så länge som jag brukar spela en lördag. Det blev spel 09.00 till 12:30 och 21:45 till 02:30. Blir en schysst timlön, fast samtidigt så betalade jag nog några tusen sek per timme D4.

 

Betfred bonusen håller jag på med, men den är sjukt seg då det bara är tighta bonusgrinders på NL50/NL100 har faktiskt hittat bättre bord på NL200.

 

Har förresten skaffat mitt första konto på Crypto. Slängde in 1000$ och har förhoppningen om att kunna göra det till en trevlig och återkommande site. Av det jag sett från motspelarna så finns det helt klart endel att hämta där. Det är inte lika underbart som pacific, men det är inte överbefolkat med RB-grinders heller (läs som på Prima). Nej, jag ska se om det kan bli något roligt av det. Surt bara att man inte kan köpa in mer chips förrän man är nere på 80% av fullt inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska du upp och skotta när du får ett så bra tillfälle! Om du är bättre än motståndaren så ser jag inget problem i att gå upp i stakes. Kan ju bara gynna dig i längden (så länge du inte gular vid en badstreak då!)

 

Angående Betfred så håller jag med om att man känner att var och varannan kotte spelar mot bonus. Hade en non-stop session på ett och samma bord i 7h igår och gick bara ut med $32 plussat (NL50). Segaste bordet nånsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(D1: pokerpaus

D2: +469$

D3: pokerpaus

D4: -1890$

D5: +277$

D6: +1025$

D7: -78$)

 

 

V1: +799$

V2: -197$

 

Tja, tar man ett sånt skott och backar så hårt så får man nog bara nöjd med det veckoresultatet. Det innebär att mitt skott kostade mig en veckovinst. Får leva med det, men jag ångrar det inte riktigt heller.

 

Får nog lägga på ett kol om det ska bli några nya möbler :P

 

 

Kan bjuda på ett standardspel som tiltar en kille. Fattar inte ens vad han tiltar för?

 

$2/$4 Blinds No Limit Hold'em

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 10: F1 ( $531 )

Seat 1: Tomtepappa ( $533.88 )

Seat 2: F2 ( $538.3 )

Seat 3: HERO ( $400 )

Seat 4: F3 ( $382.25 )

Seat 8: F4 ( $360.6 )

F4 posts small blind [$2].

F1 posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 10h 9h ]

Tomtepappa calls [$4].

F2 folds.

HERO calls [$4].

F3 raises [$16].

F4 folds.

F1 folds.

Tomtepappa calls [$12].

HERO calls [$12].

** Dealing Flop ** [ 3h, Ac, Ah ]

Tomtepappa checks.

HERO bets [$32].

F3 folds.

Tomtepappa calls [$32].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

Tomtepappa checks.

HERO bets [$52].

Tomtepappa calls [$52].

** Dealing River ** [ 9d ]

Tomtepappa bets [$4].

HERO calls [$4].

** Summary **

Tomtepappa shows [ Jd As ].

HERO shows [ 10h 9h ].

HERO collected [$226].

 

Standardspel, ibland raisar jag preflop och ganska ofta så reraisar jag på rivern. Men det kändes som han försökte framkalla en reraise på rivern eller en billig showdown. Tror att han lägger händerna som jag slår mot en reraise och raisar eller synar då jag är slagen. Efter handen kommer detta i chatten:

 

 

Dealer >> HERO won $226 with A Flush High card Ace

Tomtepappa >> fuk you piece of ***

Tomtepappa >> burn in fukin hell

HERO >> what? you had a crappy hand so you have to pay

Tomtepappa >> trip aces

Tomtepappa >> r u fukin kididng me

Tomtepappa >> suk my *** u wet back

HERO >> and when was I supposed to fold? When you raised? Oh you didn't coz you're a p.u.s.s.y.

 

Borde jag valt fold istället för bet/check? Vad ville han? Att jag skulle lägga mig på rivern? Tomtepappa då. Har lagt en note på honom att han ska tiltas nästa gång jag träffar på honom.

 

 

thefman: Jo, det svider fastän man vet att man gör rätt. Tack för stödet. Man behöver lite få tillbaks självförtroendet efter en sån kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: +365$

 

V1: +799$

V2: -197$

 

 

Inte så mycket action, spelade 1 bord NL200 6-manna. 237 händer och 80% koncentration. Hade WPT säsong 3 rullande på tv:n så det var inte helt lätt att bara spela poker. Känner att jag behöver lite tvunderhållning i pokerform så jag kommer in i det hela igen. Det börjar då bra då jag plussar typ 1 magnumglass per hand :D

Det är ganska bekvämt att bara jaga fisk och ta deras pengar. Finns ingen fisk så tar man ett nytt bord och skaffar sig en överblick av värdet på bordet och kan stämpla folk som fisk eller ej. Har iaf utvecklat denna förmåga under våren ;)

 

 

Har egentligen 1 hand att förtälja och en sekvens att presentera.

 

Handen:

limpar med 78o på knappen efter att alla synat. Flop 378 alla hjärter. En lös kille pottar från blindsen och alla lägger sig fram till mig som synar. Turn blankar och han går all-in för 1,5ggr pot. Jag synar och får se hans 37, river 3. Nice hand sir.

Fan vad jag läste sönder honom :) Och rivern rumphumpade mig :( Annars brukar jag som regel nästan alltid lägga mig i en enfärgad flopp. Men den här gången läste jag honom så bra, är lixom lite stolt.

 

 

Dealer >> (Hand# 28482266) HERO won $10, didn't show hand

Dealer >> (Hand# 28482298) HERO won $7.80, didn't show hand

Dealer >> (Hand# 28482325) FI won $15.60, didn't show hand

Dealer >> (Hand# 28482372) HERO won $7, didn't show hand

Dealer >> (Hand# 28482402) HERO won $19.40, didn't show hand

Dealer >> (Hand# 28482472) HERO won $75.20, didn't show hand

Dealer >> (Hand# 28482534) HERO won $96.80, didn't show hand

 

När man hamnar heads up mot en loose passive spelare på ett 6-manna bord. Positionshöjningar och valuebets med K-hög. Tyvärr räddades han av att det kom 2 till pers till bordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: +365$

D3: +128$

 

V1: +799$

V2: -197$

 

 

Spelade bara crypto. Blandade nivåer NL50£ NL100$ och NL100£. Hade ett hyggligt minus innan jag vände och hittade plusset. Skönt att få ännu en plusdag i häcken. Får se om jag ens mäktar med 3k$ plus den här månaden.

 

Dagens hand. Mitt spel, är det fisk eller fågel?

 

Seat 1: Lillefar ($116.75 in chips)

Seat 2: Pattonga ($15.20 in chips)

Seat 3: Mario2 ($90 in chips)

Seat 4: HERO ($142.25 in chips)

Seat 5: Just2Good ($94 in chips)

Seat 6: jaksen ($117.15 in chips)

jaksen: posts small blind $0.50

Lillefar sits out

Pattonga: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Td 9d]

Mario2: folds

HERO : raises to $3

Just2Good: calls $3

jaksen: folds

Pattonga: folds

 

SC, given höjning. Brukar variera från 3-5bb då jag är först in i potten.

 

----- FLOP ----- [Qd Ac Jc]

HERO : bets $5

Just2Good: raises to $10

HERO : calls $5

 

Har ju ett öppet stegdrag så det är ett givet CB där. Då han minraisar så lär det vara ett färgdrag, tvåpar eller set. KT känns inte troligt då FI är ganska tight.

Känner dock att jag har 0 fold equity så jag synar bara. Självklar syn förresten enligt mitt tycke.

 

----- TURN ----- [Qd Ac Jc][5d]

HERO : checks

Just2Good: bets $15

HERO : calls $15

 

15$ att syna i potten på 42$. Han har inte färgdraget, det är nog tvåpar eller set. Gott om outs (till färg ock stege), givetvis måste jag syna.

 

----- RIVER ----- [Qd Ac Jc 5d][Kd]

HERO : bets $114.25 and is all-in

Just2Good: is all-in $66

Returned uncalled bets $48.25 to HERO

 

Klonk, färgen kommer och jag går all-in och väntar på hans bluffsyn som kommer som ett brev på posten.

 

----- SHOW DOWN -----

HERO: shows [Td 9d] (A Flush, King high)

Just2Good: shows [Jh Jd] (Three of a kind, Jacks, Ace high)

HERO collects $186.50 from Main pot

 

Jag tycker att jag spelade handen perfekt. Det enda som kan ifrågasättas är riverspelet, men jag tror inte att set/två paret valuebettar då det ligger 4 till stegen och 3st ruter.

 

Givetvis fick jag några omg, f*ck u fish och sånt i chatten. Det är då man vet att någon spelade sin hand för passivt.

 

Var något felaktigt i mitt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

D2: -386$

D3: -31$

 

V1: +799$

V2: -197$

V3: +198$

 

 

Nej, jag spelar inte 100%:ig poker just nu. Har varit upptagen med styrelsemöten, massa jobb. Sen har jag träffat en liten söt flicka att hångla med och ja, det tar lite tid från pokern :P

 

Sen så har jag inte riktigt något flyt för stunden.

 

D2

400$ pot förlorad i en 62/37 all-in på floppen.

400$ pot förlorad i en all-in på turn där han har 4 outs (han synar all-in)

 

 

D3

240$ pott förlorad all-in på turn förlorad mot 1 outare på rivern.

400$ pott förlorad all-in på flopp med mellanpar och öppet stegdrag, möter överpar. Ganska kasst spelat mot någon som inte kan lägga en hand. Edit 38/61 var inte så illa...

140$ pott VUNNEN all-in på floppen där jag är dog med 30/70

512$ pott förlorad all-in på floppen med set mot stege.34/63. Dumt av mig :(

530$ pott VUNNEN all-in på floppen där jag är 80/20, typ första handen all-in där jag leder.

140$ pott VUNNEN all-in på turn där han synar all-in och jag har nötterna. Han har ingen out och drar därför inte ut :P

 

 

Det som hänt är att jag alltid varit uppe mot den värsta möjliga handen. Trots detta har jag haft ca 30% men men, det ska flyta åt fel håll ibland också.

 

Om någon i Umeå läser detta och råkar ha en stor tom skåpbil som jag kan flytta med imorgon (har fått en lägenhet öst på stan). Så skulle jag tacka och ta emot den ;)

Ja, flytta tar också tid från pokern. Jag tror att jag snittat 10-15 timmar per vecka för hela månaden. Tidigare låg jag på ca 25-40 timmar per vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D2: -386$

D3: -31$

D5: +419$

 

V1: +799$

V2: -197$

V3: +198$

 

 

Sitter mitt i flyttkaoset och har snart tryckt i mig en flaska rödvin. Märker nu hur pokerskärpan kommer tillbaks. Klonket smyger på med spriten. 300 händer på NL200 ger en hygglig BB/100 för min del.

 

V1 = vinst

V2-V3 = 0

V4 = 0

 

Gaaah, blir inte mycket möbler här inte... Ska ta och göra om mina planer from april. Ska lämna en rulle på 3K$ 4,5k$ eller 6k$ och spela från den. Felet jag gör är att jag spelar lösare och respektlöst när jag har för mycket i nätrulle. Dålig Anders.

 

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Seat 7 is the button

Total number of players : 5

Seat 10: FI1 ( $34 )

Seat 4: FI2 ( $168.4 )

Seat 6: FI3 ( $103.75 )

Seat 7: HERO ( $271.5 )

Seat 8: FI4 ( $196 )

FI4 posts small blind [$1].

FI1 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 9s 8s ]

FI2 raises [$6].

FI3 calls [$6].

HERO calls [$6].

FI4 folds.

FI1 folds.

** Dealing Flop ** [ Jc, 9h, 3d ]

FI2 bets [$12].

FI3 folds.

HERO calls [$12].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

FI2 bets [$24].

HERO raises [$69].

FI2 calls [$45].

** Dealing River ** [ 9c ]

FI2 checks.

HERO bets [$184.5].

FI2 calls [$81.4].

** Summary **

FI2 shows [ Qh Jh ].

HERO shows [ 9s 8s ].

HERO collected [$341.8].

HERO collected [$103.1].

 

Har nyss satt mig vid bordet som verkar lovande. Jag sätter mig ner tankad med 3 glas rödvin i magen och ett inköp på bordet. Har snappat åt mig endel extra pengar då jag plockat dom andra genom cb.

Jag är inte säker att mitt mellanpar är bästa handen på flopp. Men jag tror att den faktiskt skulle kunna vara det. På turn och river så känns spelet självklart. Går det att spela handen bättre? Jag menar, han synar ner med DET!!!

 

 

 

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Seat 8 is the button

Total number of players : 4

Seat 5: FI1 ( $259.35 )

Seat 6: FI2 ( $197 )

Seat 7: HERO ( $363.9 )

Seat 8: FI3 ( $349.1 )

FI1 posts small blind [$1].

FI2 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 7c 7h ]

HERO raises [$8].

FI3 folds.

FI1 calls [$7].

FI2 folds.

** Dealing Flop ** [ 7d, 4s, 3h ]

FI1 checks.

HERO bets [$12].

FI1 calls [$12].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

FI1 checks.

HERO bets [$31].

FI1 calls [$31].

** Dealing River ** [ Ah ]

FI1 checks.

HERO checks.

** Summary **

FI1 shows [ 9s Ac ].

HERO shows [ 7c 7h ].

HERO collected [$100].

 

 

Om fi har något så bettar han hårt, annars är det checksyn som gäller. Detta är mig uppfattning efter att han spelat 5 händer. Då han synar flop och turn så måste han ju ha någotslags drag iaf. Men vad för något som jag slår på rivern?. Var kanske lite fegt att inte betta där, kändes som han inte borde betala av utan stegen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D2: +138$

 

V1: +799$

V2: -197$

V3: +198$

V4: +2$

 

 

Jag har flyttat åt mig själv och åt en kompis i helgen. Har sovit som en stock och jobbat med att packa upp lägenheten igen. Igår fick jag igång BBB Lan så jag ska förhoppningsvis slippa tappa uppkopplingen i fortsättningen. Har nog förlorat någon tusing sek på det under våren. Men vad gör man?

 

Kom hem tidigt från jobbet och spelade sådär 30-45 minuter. 61 händer 1 bord NL200 6-manna. +138$ Så där ja. Bara en stor hand (AA) resten kommer från bra spel. Gjorde ett spel som kostade mig 30$ för mycket. Eller iaf 20$ då jag genomskådade hans valuebet på rivern då jag checkat för att ge honom chansen att bluffa. Tja, dom flesta bettar inte på samma sätt när dom bluffar och när dom har det...

 

 

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Seat 8 is the button

Total number of players : 6

Seat 10: Fi1 ( $120.4 )

Seat 2: Fi2 ( $101.3 )

Seat 4: Fi3 ( $126.57 )

Seat 5: Fi4 ( $305.95 )

Seat 6: HERO ( $205 )

Seat 8: Fi5 ( $196.2 )

Fi1 posts small blind [$1].

Fi2 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ac Ks ]

Fi3 folds.

Fi4 folds.

HERO raises [$8].

Fi5 folds.

Fi1 calls [$7].

Fi2 calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 5s, 10s, 4d ]

Fi1 checks.

Fi2 bets [$8].

HERO calls [$8].

Fi1 folds.

** Dealing Turn ** [ 8d ]

Fi2 bets [$12].

HERO raises [$55].

** Summary **

HERO collected [$103.8].

 

Vad ska han ha? Så mesigt som han bettar på turn så känns det som ett färgdrag, eller så spelar han med scared money.

Lika bra att ta potten så han inte gör sig illa...

 

Med tanke på hans stack så tyckte jag att min reraise visade att jag är comitted att syna om han ställer. Borde jag raisa mer eller mindre på turn? Var mitt spel tvivelaktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D2: +138$

D3: +123$

 

V1: +799$

V2: -197$

V3: +198$

V4: +2$

 

 

Fortsätter att hitta småplus. Mars har varit en dålig månad, så det känns bra att jag iaf går mot ett positivt resultat. I planerna för Mars finns;

1. Hora dom bästa tillgängliga B2B bonusarna.

2. Hitta en skattefri cryptosite med rb så jag kan etablera en rulle där.

 

Jobbade bara halvdag idag så det känns ok att plocka fram ett plus på dygnets minst lönsamma pokertimmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D2: +138$

D3: +123$

D4: +804sek

D5: +2009sek

 

V1: +799$

V2: -197$

V3: +198$

V4: +2$

(V5: +261$ +2813sek)

 

Behöver jag säga att jag bara spelat hos SS efter att dom öppnat? Jag stoppade bara in 2ksek eftersom jag inte gillar att röra de pokerpengar som lämnat internet. Har som princip att aldrig sätta in från bankkonto till internetpoker igen. Men nu fanns inget alternativ.

Det finns sjukt mycket fisk, pacific känns tight... Det enda är att det är svårt att spela på rimliga nivåer då 1000sek känns så mycket mer än 200$...

Önskar att det gick att köra PT + ett statistik skin så man kunde multitabla bättre. Har mest kört 1 bord i taget ikväll. Druckit öl och tittat på film.

 

sms:ade min flicka 4 minuter efter tolv och berättade att jag stukat k*ken. Det tog 4 sms innan hon förstod att jag skämtade. *skratt* Jag lär få stryk när vi ses igen.

 

Ska summera månaden imorgon. Ska även imorgon hämta ut ett paket med datorprylar så jag får igång de nya hårddiskarna, trådlöst lan till stationära. Sen ska jag grinda ihop dom saknade 500 händerna på Betfred och sätta igång med någon B2B bonus. Får se om det blir någon 8 table grind för att vippa fort.

 

 

Det var förresten någon som kände igen mig från pf på ss. Cashville? Fan är jag kändis?

 

 

Hand #651266 vid bordet: Titiyo 2

Startad: Fri Mar 31 19:40:40 2006

 

Matt sitter på plats 1 med 250.42

tdc-razor sitter på plats 2 med 582.20

D_Silver sitter på plats 3 med 498.70

EAK sitter på plats 4 med 1245.02

Onkel sitter på plats 5 med 192.50

 

EAK satsar s mörken 5.00

tdc-razor satsar l mörken 2.50

Onkel satsar alla mörkar 7.50

 

tdc-razor: --, --

EAK: As, 10c

Onkel: --, --

Matt: --, --

 

Pre-flop:

 

Onkel: Höj 10.00

Matt: Lägger mig

tdc-razor: Syna 10.00

EAK: Syna 10.00

 

Flop (Board: 4h, 3h, Ac):

 

tdc-razor: Passa

EAK: Passa

Onkel: Satsa 15.00

tdc-razor: Syna 15.00

EAK: Höj 55.00

Onkel: Syna 55.00

tdc-razor: Lägger mig

 

Turn (Board: 4h, 3h, Ac, Ah):

 

EAK: Satsa 165.00

Onkel: All in

 

River (Board: 4h, 3h, Ac, Ah, Jd):

 

 

Showdown:

 

EAK visar: As, 10c (triss i ess)

Onkel visar: 4d, 5c (två par, ess och fyror)

 

Huvudpott:

EAK vinner potten på 411.95 med triss i ess

 

(10.55 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

 

Onkel är hyperfisk och har redan donerat 400sek till mig. Jag hade tidigare synat ner honom med 4:e paret och vunnit några potter. Antar att han blev trött på mig.

 

 

 

Hand #696947 vid bordet: Tjorven 6

Startad: Fri Mar 31 21:10:31 2006

 

Jojo_1 sitter på plats 1 med 657.55

EAK sitter på plats 2 med 435.65

skotte sitter på plats 3 med 90.00

Majstro sitter på plats 4 med 286.35

FBI sitter på plats 5 med 159.30

 

FBI satsar s mörken 5.00

Majstro satsar l mörken 2.50

 

Majstro: --, --

FBI: --, --

Jojo_1: --, --

EAK: 9s, 9c

skotte: --, --

 

Pre-flop:

 

Jojo_1: Syna 5.00

EAK: Höj 25.00

skotte: Lägger mig

Majstro: Lägger mig

FBI: Syna 25.00

Jojo_1: Syna 25.00

 

Flop (Board: 4s, 2c, 10c):

 

FBI: Passa

Jojo_1: Satsa 15.00

EAK: Höj 60.00

FBI: Syna 60.00

Jojo_1: Syna 60.00

 

Turn (Board: 4s, 2c, 10c, 5h):

 

FBI: Passa

Jojo_1: Passa

EAK: Passa

 

River (Board: 4s, 2c, 10c, 5h, 4d):

 

FBI: Passa

Jojo_1: Satsa 55.00

EAK: Syna 55.00

FBI: Syna 55.00

 

Showdown:

 

Jojo_1 visar: 3s, 2s (två par, fyror och tvåor)

EAK visar: 9s, 9c (två par, nior och fyror)

 

Huvudpott:

EAK vinner potten på 411.95 med två par, nior och fyror

 

(10.55 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

 

Jojo_1 bettar svagt när han har 2 höga kort eller en svag hand. FBI verkar bara gilla att syna. Vad fan hade FBI igentligen? Jag synade Jojo för att jag var säker att jag hade honom. Vilket jag tydligen hade.

 

 

Annars har jag förlorat;

* en all-in på turn med KK på brädan KTT8 mot T9 som träffade 1 outaren.

* en all-in på rivern där brädan är 88225 och jag har en 8. Fi har 22.

* en stor pott där jag har K på brädan KK449. Fi? K9

 

Går ju inte att vara hur tight som helst på 5-manna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: -79€ +207$ +478sek

 

 

Mars slutade ca 11ksek plus. Det var inte sådär vidare. Men jag ser fram emot April då jag ska göra en riktigt bra månad och komma upp i minst 3k$.

 

Spelade klart bonusen på Betfred, cashade ut så fort som bara möjligt då jag väl fått den. Jobbig klient och många bonushoror. På NL200 och NL400 var det lättare motstånd, men jag hade inte rulle (eller lust att langa in nog med cash) för att cleara bonusen där.

 

Lastade in 600€ på Wasapoker för deras bonus. Lyckades knappt hitta 4 bord. Sen var dom tightare än xxx. flops seen på 25-32%, som jag spelat på svenska spel där det varit på 60-90%.

Jaja, jag bombade då borden och höll faktiskt flaggan högt. Det var bara ett bord där jag alltid lyckades hamna i en situation där jag var tvungen att syna en shortstacks all-in eftersom jag var så committed. Jaja, får vänta till vardagskvällarna och hoppas att det finns fler som spelar där då. B2B verkade då dött på lördagsförmiddagen.

 

Idag är det tvättdag och bio på kvällen som finns på programmet. Ska även försöka diska och möblera om i min enorma 27kvm lägenhet. Satt för 3 timmar sen och skulle beställa en Viewpia 37" LCD tv. Men precis då jag kom in på Dustinhomes sida såg jag att 40" bara var 1500kr dyrare. Så... Tja, det blir en utmaning att möblera med en 40" tv.

Projektorn har jag lånat ut till syrran och hennes kille. Det finns inte plats för den i lägenheten, även därför som det blir en söt liten 40".

 

Har på förmiddagen återvänt till att spela på mitt favvoställe, NL200. Ligger plus 545$ på 243 händer. Tydligen kan jag fortfarande spela bra poker på 1 bord om jag bara anstränger mig.

 

 

Bjuder på 2 händer från svenska spel.

---------------------------------------

 

PREKO sitter på plats 1 med 242.50

jutten sitter på plats 2 med 175.95

bonnen-_- sitter på plats 3 med 0.00

olycka sitter på plats 4 med 1103.80

EAK sitter på plats 5 med 1060.67

 

EAK satsar s mörken 5.00

olycka satsar l mörken 2.50

 

olycka: --, --

EAK: Qh, Ad

PREKO: --, --

jutten: --, --

 

Pre-flop:

 

PREKO: Syna 5.00

jutten: Lägger mig

olycka: Syna 5.00

EAK: Höj 25.00

PREKO: Syna 25.00

olycka: Lägger mig

 

Flop (Board: 8d, Qd, 3d):

 

EAK: Satsa 50.00

PREKO: Syna 50.00

 

Turn (Board: 8d, Qd, 3d, Qs):

 

EAK: Satsa 185.00

PREKO: All in

 

River (Board: 8d, Qd, 3d, Qs, 9c):

 

 

Showdown:

 

EAK visar: Qh, Ad (triss i damer)

PREKO visar: 3h, 4s (två par, damer och treor)

 

Huvudpott:

EAK vinner potten på 477.75 med triss i damer

 

(12.25 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

Floppar toppar med nötfärgdrag, turnar toptriss med samma nötfärgdrag. PREKO gör bluffsynen med bottenpar, näst sämsta kickern och inget drag. Guuuud vad gulligt av honom.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Mr:flush sitter på plats 1 med 295.00

sumo00 sitter på plats 2 med 533.70

bonnen-_- sitter på plats 3 med 606.25

olleri sitter på plats 4 med 1703.66

EAK sitter på plats 5 med 1593.85

 

Mr:flush satsar s mörken 5.00

EAK satsar l mörken 2.50

 

EAK: Jd, Jc

Mr:flush: --, --

sumo00: --, --

bonnen-_-: --, --

 

Pre-flop:

 

sumo00: Lägger mig

bonnen-_-: Lägger mig

EAK: Höj 20.00

Mr:flush: Syna 20.00

 

Flop (Board: 7d, 2d, 5d):

 

EAK: Satsa 35.00

Mr:flush: Syna 35.00

 

Turn (Board: 7d, 2d, 5d, As):

 

EAK: Satsa 50.00

Mr:flush: Syna 50.00

 

River (Board: 7d, 2d, 5d, As, 2c):

 

EAK: Passa

Mr:flush: All in

EAK: Syna 195.00

 

Showdown:

 

Mr:flush visar: 9d, 10c (par i tvåor)

EAK visar: Jd, Jc (två par, knektar och tvåor)

 

Huvudpott:

EAK vinner potten på 585.00 med två par, knektar och tvåor

 

(15.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

 

Mr:flush gör bluffbettet, jag är lite orolig för att han ska ha haft Ad och träffat toppar på turn. Men han hade spelat aggro så jag checkade faktiskt till honom med intention att göra en bluffsyn.

Det härliga med svenska spel är att folk inte vet att representera en hand.

 

Önskar att någon kunde fixa så PT funkade till svenska spel. Då skulle jag bosätta mig där. Spelarna är sämre än på pacific. Enda skillnaden är att fisken inte tar med fulla inköp till borden på svenska spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: -79€ +207$ +478sek

D2: +546$ +530sek

 

V1: +753$ +1008sek -79€

 

Såja, bra början för att vara 2 dagar på första veckan i april.

 

Har inte spelat mycket idag, men jag har spelat bra och uppmärksamt. Hann med 10 minuter på svenska spel innan jag fick besök. Hoppade in med 500sek på ett 2,5/5 bord. Spelade bara ett bord och som ni kan se så dubblade jag pengarn (fastän ingen täckte mig vid bordet). Känns nästan som folk får respekt för en om man köper in för fullt inköp.

 

 

 

$1/$2 No Limit Hold'em

Players : 6

Seat 10: HERO ( $219.8 )

Seat 4: AAA ( $71.7 )

Seat 5: BBB ( $161 )

Seat 6: CCC ( $793.58 )

Seat 7: DDD ( $107.35 )

Seat 9: EEE ( $894.53 )

HERO posts small blind [$1].

AAA posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 8c 10c ]

BBB calls [$2].

CCC calls [$2].

DDD calls [$2].

EEE calls [$2].

HERO calls [$1].

AAA raises [$6].

BBB calls [$6].

CCC folds.

DDD calls [$6].

EEE calls [$6].

HERO calls [$6].

 

T8s är en favorithand som är lätt att släppa och oväntad, bra att vinna stora potter med. Synen från SB är givet både för 1$ och efter den mesiga raisen.

 

** Dealing Flop ** [ 4s, 10s, 8d ]

HERO checks.

AAA checks.

BBB checks.

DDD checks.

EEE checks.

 

Nice, floppar topp två och planerar att checkraisa rejält eftersom det finns både steg och färgdrag. Alla checkar dock bakom mig.

 

** Dealing Turn ** [ Ah ]

HERO bets [$38].

AAA calls [$38].

BBB folds.

DDD calls [$38].

EEE folds.

 

Ok, nog har någon ett ess. Bettar 38$ i en pott på 39$. Stort bet för att få ihop lite pot om någon väljer att syna. Då jag får 2 syn så antar jag att ena har esset (är lite rädd för AT eller A8), en av dom borde dock ha färg eller stegdrag.

 

** Dealing River ** [ 8s ]

HERO bets [$73].

AAA calls [$25.7].

DDD calls [$61.35].

 

Klonk, sitter med båten och färgen har träffat. Båda fi har lite pengar kvar och jag bettar knappt halv pott vilket är nog för att sätta båda all-in. Antar att jag kommer få syn av den som dragit till färgen. Dock synar båda och en av dom visar upp en måttligt imponerande AQ för två paret.

 

** Summary **

AAA shows [ 7s 5s ].

DDD shows [ As Qd ].

HERO shows [ 8c 10c ].

HERO collected [$229.1].

HERO collected [$71.3].

HERO collected [$11.65].

 

 

Bio och käk på G :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: +356sek

 

 

V1: +753$ +1008sek -79€

 

 

Lillplusset beror på att jag inte ens skulle spela idag. Men jag satte mig en timme vid 4st 0,5/1 Omaha bord på svenska spel. Jag körde en lite mer aggro stil. Alla premium händer preflop, potta, allt som ser samordnat ut, potta, allt som är halvvettigt i position = potta. Det gick fint i början. Sen tappade jag bort mig själv då jag pottade mittenset mot en sååå uppenbar stege och sånt. Lyckades även bli bortbluffad ur någon fet pott. Sen slutade folk tro att jag hade något, så då 2 pers synar ner ens topset så blir det endel varians.

Tror att jag hade haft 300-500 mer om det inte vore för taskiga utdragningar. Men men. Det var då kul :)

 

Rullen på svenska spel är över 6ksek nu, började med 2ksek. Det innebär att jag har 14ksek kvar att plocka in där innan månaden är slut. Men som folk spelar så ska det inte vara något problem.

 

Jag har ingen hand att bjuda på då jag är en total torsk på omaha och inte ens vet vad som är intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: +356sek

D2: -248$ -1529sek

 

 

V1: +753$ +1008sek -79€

 

 

Urk vilken dag. Satt nog 14 timmar igår och spelade poker. Började med att sakta men säkert jobba mig ner till -600$ på pacific poker och ca 1500sek på svenska spel. Inga stora potter, bara en rad av händelser där alla synar mina cb och lägger sig för mina nötter. Inga drag går in och alla andras runner-runner drag sitter.

 

Jag vet inte hur många gånger jag floppat öppet stegdrag och färgdrag som missar allt. Hade några TPTK+ flushdraw som inte gick in, spelade ingen roll om jag var all-in på floppen eller om jag bettade/synade ner till rivern. Bom bom bom.

 

Har blivit rejält riverkn*llad i potter på säkert 2ksek. Runner runner färg, 1 out, 2 outare. 2 ggr fick jag en kille all-in på turn och han sätter sin 15%:are båda gångerna. @£$£€{[]{{[€£@$$£@€

 

Får en royal på pacific men ingen bonus för den inte. "Bonus har vi bara på våra jackpot bord, spela där om du vill ha något för din royal". xxx FL bord ju.

 

Jag satt en bit in på natten för att jobba igen det jag tappat, inte vidare bra av mig. Men det är klart att jag blir sur, jag spelade inte så dåligt igår.

 

Orkar inte plocka fram någon handhistory nu. Får se om det görs senare.

 

 

För övrigt så finns min nya TV för utlämning men jag är kass i magen, så det blir ingen ny tv idag :(

 

 

Glömde jag säga att jag gick från +/-0 till -600$ till +100$ till -500$ till -248$? Var urkiga svängningar och enda orsaken att jag fortsatte från det att jag varit +100$ var min tanke "jag tar igen det jag backat på svenska spel" jo tjenare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D1: +356sek

D2: -248$ -1529sek

D3: +370$

D7: +231$

 

V1: +753$ +1008sek -79€

V2: +353$ -1173sek

 

 

Har installerat min 40" tv, fixat stationära datorn (nya hårddiskar, dvd-brännare, trådlöst nätverkskort), flyttat färdigt, städat ur gamla lägenheten och packat upp ännu mer i nya lägenheten.

 

Alldeles för lite poker och alldeles för dåligt resultat.

 

Idag slog det mig att jag alldeles för ofta har börjat syna med draghänder och syna med händer där jag hoppas att jag leder. Passivt spel och dåliga vanor. Fy på sig Anders. Betta eller lägg dig ffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...