EAK Postad 5 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2007 hnat: var ju snyggt av mig att lyckas koppla in en trådlös router och få igång den på under pausen i turneringen. Det är lite skills på den. Tackar, sällan man får så fina komplimanger som "inte retarded". Fick minsann höra; "sug min kuk din jävla hora". Efter att jag valuebettat min nästnötfärg på 4 korts färgbrädan mot en fisk som synar ner med 6:a i färgen. Svenska spel, så jag fick honom att syna bort ca 150bb med den skithanden. Fast han hade ju stege också. Stege + färg = färgstege (inte i det här fallet, men det kanske var så han tänkte?) Fast hans ord kanske hängde ihop med att han torskade pengar till alla vid bordet och att jag jämförde det med ett söt litet gangbang @ prison style? Har bara 1500sek på svenska spel så där mysspelar jag bara på låga nivåer då jag inte känner för att behöva tänka ordentligt. Blev lite tiltad igår när jag åkte på en söt 2 outare på det förbaskade stället. Kollade lite på teleadress.se för att se hur jag flyttat mellan olika ställen i livet. 0-20 år * Äldre * Industriarbetande * Gifta par utan hemmaboende barn * Medelinkomsttagare * Enfamiljshus på bruks- och industriorter * Motorintresserade * Traditionalistiska kollektivister 21-24 år * Unga * Lågutbildade * Singlar * Låginkomsttagare/Ej inkomsttagare * Hyresrätt i storstadsförort/Mellanstor stad * Hög andel utlandsfödda * Förändringsbenägna kollektivister 24år * Äldre * Yrkesutbildade * Gifta par utan hemmaboende barn * Medelinkomsttagare * Enfamiljshus i småstad * Friluftsintresserade * Traditionalistiska kollektivister 25-26 år * Unga * Välutbildade * Singlar * Hög- och medelinkomsttagare * Bostadsrätt i universitetsstad * Kultur- och samhällsintresserade * Förändringsbenägna och vetgiriga Är poker kultur? Citera
kfluffie Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Jag förstår inte äldre, unga, äldre, unga? Citera
EAK Postad 6 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2007 Jag förstår inte äldre, unga, äldre, unga? Det ska tydligen vara den demografiska strukturen som framkommer. Då jag var 0-20 år så bodde jag i ett område som karaktäriserades av äldre människor som var industriarbetare osv... Sen vet jag inte vars gränsen dras för äldre/unga i det här fallet. Tror att dom flesta av mina grannar skulle känna sig smickrade av att bli kallade för unga Överlag stämmer uppgifterna ganska så bra. Men jag vet inte riktigt vad som ligger i begreppet "Traditionalistiska kollektivister". Citera
hnat Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Alla ställen i Umeå? 21-24 var inte svårt att gissa, men sen blev det svårt för en som inte är infödd. Citera
hnat Postad 6 Mars , 2007 Rapport Postad 6 Mars , 2007 Men jag vet inte riktigt vad som ligger i begreppet "Traditionalistiska kollektivister". Gråsosse, obv. Citera
EAK Postad 6 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2007 Alla ställen i Umeå? 21-24 var inte svårt att gissa, men sen blev det svårt för en som inte är infödd. Nope, 0-20 år var ca 5-6mil utanför Umeå. 21-24 år var på Erschboddah, rätt så lätt kanske. 24 år var i Lycksele (av alla ställen). 25-26 år var lite överraskande, fick samma resultat fastän jag bott på Tunnelbacken och Öst på stan där jag bor nu (en bekant som bor i samma område brukar säga att han bor på Östermalm. Det kan inte vara vedertaget som ok? Får jag lol:a åt honom?). Gråsosse stämmer nog på "Traditionalistiska kollektivister". Vet att snacket efter valen brukar gå i stil med: - VEM var det som INTE röstade på sossarna? - Det var nog den där Svensson. *muttrande* Överklassf*tta.... */muttrande* Ett av sveriges rödaste fästen Citera
EAK Postad 6 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2007 Förresten, bodde 6 månader i; * Medelålders * Högutbildade * Gifta par med hemmaboende barn * Höga inkomster * Villaförort Storstad/Medelstor stad * Samhällsintresserade * Traditionalistiska individualister Efter ett uppbrott bodde jag i en källarvåning (tänk gillestuga på 90 kvm med egen bastu och öppen spis) under ett halvår. Beskrivningen är rätt så right on för dom jag hyrde hos. Karln i huset är förövrigt författare till en av sveriges bäst säljande böcker inom kategorin studentlitteratur. Någon som kan gissa rätt på den? Citera
EAK Postad 6 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2007 Curt Löfgren? Nope. Man tänker nog inte på att den sålt så mycket. En bibel här i umeå, som aldrig blir inaktuell. Citera
Nickefik Postad 11 Mars , 2007 Rapport Postad 11 Mars , 2007 Hur går det EAK? Jag har dragit igång igen efter 20 dagars uppehåll. Det blir spel på iPoker och en $500 bonus. Men det blir nog rätt sparsamt med spelandet i början ändå. NL50 är det som gäller till en början. Citera
EAK Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 1/3: $659 2/3: $0 3/3: $32 4/3: $365 5/3: $0 6/3: $0 7/3: $0 8/3: $0 9/3: $0 10/3:$0 11/3:$235 12/3: $0 13/3: $331 14/3: $202 Hur går det EAK?Jag har dragit igång igen efter 20 dagars uppehåll. Det blir spel på iPoker och en $500 bonus. Men det blir nog rätt sparsamt med spelandet i början ändå. NL50 är det som gäller till en början. Kul att du kommit igång med spelet igen. Jag hoppas att det flyter på den här gången och att du slipper dom sjukaste utdragningarna nu. Det går hyfsat, jag tickar på fortfarande. Nätrullen är pinsamt stor för NL100. Ok, bara 140 inköp då. Men ändå Planen var att gå upp till NL200 rätt så snabbt i mars och att sen skotta NL400. Nopes och icket. Har dessutom haft många spelfria dagar sista veckan. Varför? Mjo, började lära känna en tös i förra veckan som jag träffade i helgen. Hon är synnerligen trevlig och jag ska träffa henne fler gånger. Så vi får se vad som händer. Men oavsett så kommer det ta tid från pokern. Kändes dock lite udda då jag bjöd på middag i helgen på restaurang utan att tänka på priset. Slutnotan hamnade knappt på ett inköp på NL100. Kändes lite lol faktiskt. Ska nog undvika att berätta vad jag tjänar på poker så länge som möjligt. Citera
Emilio Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Äh, det är ju små standardnotor, mer macho när man står för notan och den ligger på ett par-tre tusen. Citera
sayone Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Alltid underhållande läsning. Lär mig lite varje gång. Kul att du verkar hitta formen igen. Dock har jag inte 140 inköp på 100, än. GL. Citera
Nickefik Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Mjo, började lära känna en tös i förra veckan som jag träffade i helgen. Hon är synnerligen trevlig och jag ska träffa henne fler gånger. Så vi får se vad som händer. Men oavsett så kommer det ta tid från pokern. Kul! Det finns ju saker som är bra mycket viktigare än poker och pengar, så lycka till! Är ju själv i samma sits och kommer bara att spela poker när det finns tid för det. Finns ju annat som jag hellre lägger tiden på... Citera
EAK Postad 15 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2007 Curt Löfgren? Jarl Backman - Rapporter och Uppsatser En bok om hur man skriver uppsatser och rapporter. Alltså ett antal sidor i formalia. Tråkigt? Jaaaa. Lönsamt? Jaaaa. Anyway, inte ofta man har öppen spis och egen bastu i lägenheten. Äh, det är ju små standardnotor, mer macho när man står för notan och den ligger på ett par-tre tusen. Svårt om man är 2 pers. (Nej, jag kammar mig inte med en fläskkotlett och sprutar skumpa på töser på krogen.) Om man ska göra det i Umeå utan att lägga 75% på spriten så är det nog Victor som gäller. Hum. Går jag >10k$ plus en månad så ska jag fan dit och krubba. Alltid underhållande läsning. Lär mig lite varje gång. Kul att du verkar hitta formen igen. Dock har jag inte 140 inköp på 100, än. GL. Vad fasiken kan man lära sig av mig då jag inte postar några händer? Känns som att mycket är standard i slutändan. Iaf då man ligger kvar på låga NL100. JJ på BB 3-manna. UTG limpar (75/30/3), SB synar och jag höjer, UTG synar, SB lägger sig. Floppar överparet och pottar, UTG synar. På turn är JJ fortfarande överpar och jag checkraisar all-in (fi bettar alltid turn när jag checkar). Fi synar med AA..... Standard och det finns absolut inget jag kan göra åt det. 3-betta KK ur BB mot en UTG raise från 60/26/2, UTG synar och floppen är AK5 rainbow. Checksyna hela vägen och syna UTG's all-in på rivern. UTG har 83s. Standard. Kul!Det finns ju saker som är bra mycket viktigare än poker och pengar, så lycka till! Är ju själv i samma sits och kommer bara att spela poker när det finns tid för det. Finns ju annat som jag hellre lägger tiden på... Yes, får se vart det bär. Men det lovar gott när flickan föredrar öl på puben framför bio och fika. Det enda som oroar mig lite är att ungefär samma sak hände i fjol vid samma tidpunkt och då tappade jag pokern totalt i några månader. Jag tror att jag är en mycket bättre spelare, jag spelar faktiskt på lägre nivåer idag än vad jag gjorde då (minns min 100ksek rush i januari/februari från en BR på 3000$). Kontentan är att jag tror mig kunna fortsätta att spela rätt så ok fastän jag kanske får mindre tid till poker. Men det är mycket ta i trä och får se innan jag vet vad som händer och sker med tösen. Citera
Emilio Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Åk till bangkok och käka på Meza Luna (state tower) notan där för mig och en till gick på cirka 15.000 bath (3000 kr sek). Blev förrätt,huvudrätt,efterrätt och en flaska vin. Det var värt varenda krona. Citera
EAK Postad 15 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2007 Åk till bangkok och käka på Meza Luna (state tower) notan där för mig och en till gick på cirka 15.000 bath (3000 kr sek). Blev förrätt,huvudrätt,efterrätt och en flaska vin. Det var värt varenda krona. Det tvivlar jag inte på. Betyder det att jag borde försöka få semester för första gången på väldigt länge? Och kanske ta mig utomlands för första gången någonsin? Tssk, resefisk som man är. Citera
Emilio Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Jadå det lär du väl vara förtjänt av. Ta ledigt och dra med flickan du hittat. :=) Ta en månad i thailand och bara njut. Citera
EAK Postad 15 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2007 Jadå det lär du väl vara förtjänt av. Ta ledigt och dra med flickan du hittat. :=) Ta en månad i thailand och bara njut. Hade jag varit arbetslös så hade jag redan varit där . Ska helt klart tänka på ditt förslag och se vad som kan göras åt det. Btw, få fart på din egen dagbok också. Citera
sayone Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 JJ på BB 3-manna. UTG limpar (75/30/3), SB synar och jag höjer, UTG synar, SB lägger sig. Floppar överparet och pottar, UTG synar. På turn är JJ fortfarande överpar och jag checkraisar all-in (fi bettar alltid turn när jag checkar). Fi synar med AA..... Standard och det finns absolut inget jag kan göra åt det. 3-betta KK ur BB mot en UTG raise från 60/26/2, UTG synar och floppen är AK5 rainbow. Checksyna hela vägen och syna UTG's all-in på rivern. UTG har 83s. Standard. kanske inte det jag menade.. Men visst postar du händer! Citera
hnat Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Men det lovar gott när flickan föredrar öl på puben framför bio och fika. Wft, finns det såna? Du tror inte hon är alkis? Om du vill bränna deg på käk så är oxfilén på invito jäkligt nice. Citera
Cash Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Dra till thailand med flickvän verkar extremt dåligt värde, leder bara till problem, du kommer förstå varför, lol. Roliga med Emilio är att, när vi hade pokerkollo så satt han hemma å kammade pubishåren hela dagarna, försökte spela lite men tiltade ursinningslöst i stort sett varje gång, gick aldrig ut, käkade nudlar på gatan för 4kr per måltid, å var allmänt grinig. Och när vi sen delar på oss hela gänget, å killen hamnar i bangkok själv nångång, så snittar han typ 5000kr per kväll, drar på gogobarer, super varje kväll, slaskar som aldrig förr, och spelar inte en hand poker. Vafan? Citera
EAK Postad 15 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2007 Wft, finns det såna? Du tror inte hon är alkis? Om du vill bränna deg på käk så är oxfilén på invito jäkligt nice. Jag hoppas då att hon inte är det. Har inte sett henne samla pant på stan eller stå och skrika på Vasaplan. Var där i fredags och åt deras fisk och skaldjursgryta med risotto och citrusaioli. Kommer definitivt att göra fler återbesök. Bra mat till vettiga priser. Finns det några fler sådana ställen här i stan? Citera
EAK Postad 15 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2007 Dra till thailand med flickvän verkar extremt dåligt värde, leder bara till problem, du kommer förstå varför, lol. Roliga med Emilio är att, när vi hade pokerkollo så satt han hemma å kammade pubishåren hela dagarna, försökte spela lite men tiltade ursinningslöst i stort sett varje gång, gick aldrig ut, käkade nudlar på gatan för 4kr per måltid, å var allmänt grinig. Och när vi sen delar på oss hela gänget, å killen hamnar i bangkok själv nångång, så snittar han typ 5000kr per kväll, drar på gogobarer, super varje kväll, slaskar som aldrig förr, och spelar inte en hand poker. Vafan? I have no gf, yet. Hade jag det och skulle till Thailand med henne så skulle det inte bli någon poker där (om inte hon spelade). Hahaha, Nice 1 Emilio. Kan inte vara sant. Citera
Recommended Posts