benknackan Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Hehe cool blog men orkar aldrig följa sånt. Okej tebax te stats snacket lite igen då. (för övrigt fold turn ja med din AKo) ... I PTs stat fönster säger AF total utan PF AF som visar blankt bara för mig i alla fall. Men om vi räknar med den ligger jag i alla fall på 3.5 ca vilket jag egentligen inte är riktigt nöjd tappar för mycket turn resp river främst turn. Men pga min aggro stas pre och på floppen kanske jag ska droppa rejält där aja. För övrigt så är det väl så också att jag är ganska svag i ngt som gör att jag ofta kan ha väldigt svårt att plussa oavsett om jag spelar tight (20/14), löst (30/22), jättetight (17/12). Så vet inte vad det är lol. Men som det är nu med 30/22 så blir det ju väldigt lätt enorma svängningar som man kan se på de grafer som blir över mitt spel särskilt eftersom jag 8 tablar me de statsen hehe. Sen började jag också mitt spelande med stats liknande dessa tror jag så de är inte svårt för mig att nå dem i alla fall. Ps. Ursäkta spammandet ska ta och spamma iväg lite i min DB nu från inatt då jag busta 3 inköp på 7 min .... Citera
Spelgalen Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Yes, snackade om det för ett tag sen och planen är densamma. Däremot har jag inte kommit igång med det ännu. Då jag startade 2006 så gick jag ganska så mycket från 0, så jag har inte fått ihop nog med pengar för att göra en investering helt enkelt. Har väl fått ihop endel slantar men dom kommer nog gå till: bil + AB + renovering av lägenheten. Sen är det slut på dom. Ska göra mitt yttersta för att dra in ett startkapital iår. Förutsättningarna för att kunna räkna på det, hantera det praktiskt och allt sånt. Dom är sjukt bra. Så det är startkapitalet det hänger på. Är man inte född med pengar så är man inte... Just nu är det väl ganska så intressanta saker på gång på hyressidan. Dels är bruksvärdessystemet uppe till diskussion. Finns ett mål som ligger vilande i EU-domstolen om kommunala indirekta stöd till kommunala fastighetsföretag. Sen är räntorna påväg uppåt. Många variabler som påverkar ekvationen. Vet du något om fastigheter? Tänker du bli delägare eller äga 100% själv? (Ja, nu vaknade ekonomen inom mig.) Om jag var som du och drog in dom pengarna så skulle jag varit igång redan i förrgår jag kan ganska mycket om fastigheter, bl a hur man räknar på dem osv. hade tänkt att köpa i en stad med 40-50 000 invånare. frågan är dock hur bra lån jag kan få av banken. har hört att standard är att man kan låna 80%-90%. jag kommer nog kanske bara få låna 70%-75% eller liknande om jag gissar (studerande, ingen fast inkomst, 19 år gammal, inga tidigare fastigheter el. stora lån), men det går nog bra ändå. tänker inte gå samman med någon annan eftersom jag vill äga/förvalta den själv. "Finns ett mål som ligger vilande i EU-domstolen om kommunala indirekta stöd till kommunala fastighetsföretag." jo, detta målet är mkt intressant. är övertygad om att EG kommer underkänna det svenska systemet, vilket i så fall kommer leda till ganska rejält höjda hyror. Citera
hnat Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 . hnat. Nöter du 20/18/3 eller är du weaktight som lilla EAK? Ish. Crypto är en sån rockgarden just nu att man tillåts vara lösare än vad man brukar. AK-handen var ju rätt cp förresten. Jag vill sätta mina pengar i arbete. Men jag är nog för lat för att göra annat än att köpa typ nån rysslandsfond. Citera
EAK Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Ish. Crypto är en sån rockgarden just nu att man tillåts vara lösare än vad man brukar. AK-handen var ju rätt cp förresten. Jag vill sätta mina pengar i arbete. Men jag är nog för lat för att göra annat än att köpa typ nån rysslandsfond. Crypto, har du hamnat där? Det var som... Minns att det var tight/tråkigt att spela där i höstas. Så jag slutade med det. Visst är AK handen rätt cp. Ingen av dom är något snille så det kändes som en helt korrekt läggning på floppen (jag foldade där faktiskt). På rivern vände dom upp ATo respektive T8o. Känns jävligt jobbligt att spela handen bortom floppen då det finns så många kort jag inte vill se. Sätta pengarna i arbete ja. Det är ju svårt då man inte har någon riktig koll på aktier/fonder eller liknande. Undrar när första investeringsscamen kommer som är riktad mot pokerspelare? Jag spelar som en semimupp idag förresten. Skulle tjäna in en gratis middag innan tvättiden började -250$ på 45minuters NL100 gör ingen glad... Spelar bra mellan tvättmaskinerna på NL200 och tar igen 50$. Hade en fin liten J9 vs JT på J98 brädan där fi är 65/18/3 och synfisk. Checkraisar all-in på floppen där det ligger 55$ i potten då jag ställer och han instasynar med 125$ till bara för att turna tvåparet. Citera
EAK Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Såja, från -300 till -250 till +50. Dags för tvättstugan igen. hnat: köp en bostadsrätt i bra läge? Lägre boendekostnad, möjlig värdeökning, ev+ på flickvänsfronten. Citera
EAK Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Såja, från -300 till -250 till +50. Dags för tvättstugan igen. till ca +500 PLUS en tvättdag, weee Har en snygg hand förresten. $1.00/$2.00 No Limit Hold'em Seat 1: MP $161.84 <-- 46,5/13/1 Read: fiskig Seat 2: CO $108.44 Seat 3: Button $206.16 Seat 4: EAK $275.16 Seat 5: BB $200.00 Seat 6: UTG ($20.60 EAK posts the small blind BB posts the big blind Dealt to EAK UTG folds MP calls $2 CO folds Button folds EAK raises to $10 BB folds MP calls $8 --- FLOP --- EAK bets $16 MP calls $16 --- TURN --- EAK checks MP bets $23 EAK calls $23 --- RIVER --- EAK checks MP bets $100 EAK raises to $226.16 and is all-in MP folds Uncalled bet of $126.16 returned to EAK --- SHOW DOWN --- EAK mucks --- SUMMARY --- Board: EAK collects $297.00 Seat 1: MP $161.84 MP har investerat $149 i potten. Sitter alltså med $12,84 kvar och FOLDAR på rivern. Hoppas att mitt konto inte blir avstängt för chipdumpning. Citera
EAK Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 1/2: $70 2/2: $584 3/2: $0 4/2: -$169 5/2: $48 6/2: $143 7/2: $168 8/2: $51 9/2: $373 10/2: $9 11/2: $0 12/2: $48 13/2: $515 14/2: $482 We are happy today. Hoppas att det håller i sig nu Citera
Nickefik Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 13/2: $515 14/2: $482 Sköna två dagar där! Hoppas det håller i sig nu! Jag ska ta och klonka lite ikväll om jag bara lyckas ta mig från jobbet... Citera
EAK Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Sköna två dagar där!Hoppas det håller i sig nu! Jag ska ta och klonka lite ikväll om jag bara lyckas ta mig från jobbet... Dom kändes riktigt sköna. Välbehövligt. Och jag fick tillbaks hoppet om att kunna fixa 4k$ i februari. Klonka ordentligt så man får sällskap i det gröna. Ikväll blir det inget lir. Ska iväg till operan och käka mat med kompisar. Förresten, samma gäng med kompisar har dissat Magnus Betnérs uppträdande i Umeå fredagen den 27/4 klockan 19.30 på Sagateatern. Några från Umeå som är intresserade av att dra ihop ett gäng härifrån forumet och dra dit? Några bärs efteråt, eller en bit mat innan är väl inte helt otrevligt... Numrerade platser så man borde väl kanske samordna detta. Något annat. Ska man vara orolig för turbulensen i Neteller? Är det svårt att byta bankkontot som är kopplat till Neteller? Citera
Nickefik Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Några från Umeå som är intresserade av att dra ihop ett gäng härifrån forumet och dra dit? Några bärs efteråt, eller en bit mat innan är väl inte helt otrevligt...Numrerade platser så man borde väl kanske samordna detta. Det lät som en bra idé! Jag är med! Citera
Jeppann Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Något annat. Ska man vara orolig för turbulensen i Neteller? Är det svårt att byta bankkontot som är kopplat till Neteller? Turbulens på neteller? Vad är det då som händer? Snyggt + de senaste dagarna Citera
EAK Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Turbulens på neteller? Vad är det då som händer? Snyggt + de senaste dagarna Fick för mig att det varit lite struligt då dom stängt av amerikanarna. Sen vet jag inte om jag fantiserade eller om farbror USA försöker sätta dom i finkan, dess pokerbulvaner . Men vad vet jag? Har inte orkat kolla upp om det ens finns en situation eller om jag fantiserat ihop det. Tackar, måste rycka upp mig om jag ska ha någon som helst chans att hänga på dig och Verdi. Ni är sjuka grabbar Citera
hnat Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Det lät som en bra idé! Jag är med! Utgår från att vi har bar överkropp och har var sin bokstav till ector på bröstet. Citera
Nickefik Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Utgår från att vi har bar överkropp och har var sin bokstav till ector på bröstet. Citera
EAK Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Utgår från att vi har bar överkropp och har var sin bokstav till ector på bröstet. Vore guld. Lite internskämt då ingen annan i församlingen kommer fatta vad/vem Ector är hnat. Är du på/av eller vill du fundera på saken? P.S. Du kan ju inte byta avatar hur som helst. Jag blir förvirrad. D.S. Citera
hnat Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Alltså, 27/4 är fan långt bort. Är det påsk då? Citera
Nickefik Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 EAK, jag var med om ännu en underbar session. När jag börjar tro att det kanske ska bli som vanligt igen så får jag en session där inget stämmer plus en rätt så ovanlig pott: Jag återhöjer rätt mycket med KK pre, och får syn av två spelare. Floppen AK5 rainbow. Gissa om det blev action. KK, AA och 55 satt vi på. I just love poker at this time. Please, someone kill my internet connection before I kill myself. Ungefär så kul är det just nu. Typ less. Ja, ja... otur i spel, tur i... så jag kan inte klaga alltför mycket. Citera
EAK Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 EAK, jag var med om ännu en underbar session. När jag börjar tro att det kanske ska bli som vanligt igen så får jag en session där inget stämmer plus en rätt så ovanlig pott: Jag återhöjer rätt mycket med KK pre, och får syn av två spelare. Floppen AK5 rainbow. Gissa om det blev action. KK, AA och 55 satt vi på. I just love poker at this time. Please, someone kill my internet connection before I kill myself. Ungefär så kul är det just nu. Typ less. Ja, ja... otur i spel, tur i... så jag kan inte klaga alltför mycket. Om det där talessättet stämmer så är jag overdue för some lovin. Klart du måste sätta fi på AA och 55 där. Jag gissar förresten att rivern satte sista 5:an? Fold preflop, du är för lös Seriöst, sjukt missflyt. Det vänder snart. Men hur går det? Håller du fortfarande näsan över ytan och siffrorna på grönt? hnat: jag har ingen som helst koll på när det är påsk. Mars/april nån gång? Citera
Nickefik Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Men hur går det? Håller du fortfarande näsan över ytan och siffrorna på grönt? Jag har ju spelat väldigt lite hittills i februari, men låg på rätt sida om 0:an innan gårdagen. Nu är det ett litet minus eftersom gårdagen gav ett rätt så rejält minus. Är det bara jag som hatar Eurobet? Nu är det ju bara att härda ut, för bonusen måste spelas in. But, that´s it! Never again! Citera
EAK Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2007 Jag har ju spelat väldigt lite hittills i februari, men låg på rätt sida om 0:an innan gårdagen. Nu är det ett litet minus eftersom gårdagen gav ett rätt så rejält minus.Är det bara jag som hatar Eurobet? Nu är det ju bara att härda ut, för bonusen måste spelas in. But, that´s it! Never again! Jag vägrar ongame så länge jag tiltar på sättet man fyller på med fler marker vid bordet. Så nej, jag hatar det också. Gav tom upp en bonus där för att jag hatar stället. Själv har jag inte heller spelat så mycket, förra helgen gick till jobb. Nu i helgen är det 3st saker att fira. Sen nästa helg ska jag tydligen ut på krogen igen. Blir ovanligt lite poker den här månaden... Du måste ju fixa ihop ett plus nudå. Citera
Nickefik Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Du måste ju fixa ihop ett plus nudå. Jag fick pengarna för husaffären nu i veckan, så det känns väldigt skönt. Jag funderar starkt på att ta ett break nu när pengarna inte spelar så stor roll och koncentrera mig på annat (läs:fin tjej). Men, jag vet... jag kommer ha svårt att låta bli att spela... Eurobet bonusen ska jag i alla fall spela klart, och när jag väl spelar på något annat nätverk så kanske det blir som vanligt igen... Citera
EAK Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2007 Jag fick pengarna för husaffären nu i veckan, så det känns väldigt skönt. Jag funderar starkt på att ta ett break nu när pengarna inte spelar så stor roll och koncentrera mig på annat (läs:fin tjej). Men, jag vet... jag kommer ha svårt att låta bli att spela... Eurobet bonusen ska jag i alla fall spela klart, och när jag väl spelar på något annat nätverk så kanske det blir som vanligt igen... Bra att det löst sig med huset. Dra ner på pokern till förmån för flickan. Jag gjorde så i mars förra året och det finns klart andra värden i livet än poker och pengar Citera
hnat Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 hnat: jag har ingen som helst koll på när det är påsk. Mars/april nån gång? Ah, ok. Tänkte mest på om jag skulle vara i stan då. Men sen sa tjejen att hennes föräldrar troligtvis kommer på besök då så jag är till 99% säker att jag hänger med på Ector. Sen, hur rik tro du att jag är? Köpa bostadsrätt? Citera
EAK Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2007 Ah, ok. Tänkte mest på om jag skulle vara i stan då. Men sen sa tjejen att hennes föräldrar troligtvis kommer på besök då så jag är till 99% säker att jag hänger med på Ector. Sen, hur rik tro du att jag är? Köpa bostadsrätt? Woot, vi blir fler och fler. Då har vi alltså E C T klara. Vart hittar vi O R? Vad tusan, jag har sett hur du postar NL500 hh's. Klart att du kan trycka in nån 100ksek i en bostadsrätt och sen amortera några extra 10-tusingar här och där? Du är pokerproffs, då behöver man en bubbelkopp. Vem köper en bubbelkopp till en av Bostadens hyreslägenheter? Jag ska allt få in en i min etta på 27kvm, allt funkar med kofot Det är ju inte som så att man kommer till mäklaren med en ica-kasse full av kontanter eller frågar om dom tar emot Neteller... Citera
hnat Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Du är pokerproffs, då behöver man en bubbelkopp. Lägger du fram det på det sättet så. Where do I sign? Nä, men jag har väl kanske överskattat krånglet/kostnaden. Kanske kängre fram. Känns så jävla vuxet bara. Citera
Recommended Posts