Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Du hade visst 18k$ nu, antar att det blir NL600 för hela slanten? ;) Eller vad tusan kör du med för BR krav just nu? Man är ju sådär lagomt sjukt överrullad egentligen. Du sitter själv med 90 inköp á NL200 på nätet. Ska du köra med 100inköp som regel eller är det ditt spel som sätter stopp för klättringen i stakes?

Själv så har jag nog svårt att ta förluster i $$$ så det tar emot att klättra därför. Ska nog göra som du och åtminstonde dra ihop 1000händer på NL 2/4 den här månaden dock.

Min plan är att ta ut ca $10k och köpa fonder. Då är jag inte så fasligt överrullad längre. Jag har inte psyke för högre nivåer än så länge är jag rädd. :o

Postad
Skulle vara intressant att höra hur du utvecklats efter att ha coachats av Nebbis. Läckor etc.

Efter att ha spelat dåligt och knappt (ca 1000$/månad inkl. bonus mars-juni) lönsamt precis innan jag stötte på Nebbis idé så blev det en stor skillnad när någon med bättre pokerkunskaper kom och sa till hur man "borde" spela.

Jag tror att jag var en av dom första som hoppade på coachingen och jag tror att jag även är en av de större förespråkarna för Nebbis här på forumet. (Passade iaf på att påtala för honom vilken diskussion hans senaste utträde från forumet startat. Diskussionen kring myspys eller pokerkunskaper, vad som var syftet med forumet.)

Egentligen vill jag inte säga för mycket om coachingen. Har iaf låtit bli att lägga in några hh's här som är alldeles för avslöjande. Men rent generellt så har följande saker ändrats:

* Fler marginella valuebet.

* Inga "den djäveln måste dragit ut mig, jag måste syna så jag kan svära över hans fiskighet".

* Aggressivare preflop.

* Position är viktigt.

- Spela färre händer ur position.

- Spela fler händer i position. :roll:

Det spel som jag lärt mig av Nebbis fungerar kanon mot vettiga spelare och semifiskar. Mot dom fiskar som jag spelat nattetid har jag börjat mixa upp Nebbis-spelet med lite gammaldags weak-limp spel för att kunna hantera dom största nötterna.

Läckorna som tätats till är många. Första 2 veckorna så gick live coachingen och hh's på mail åt till att fixa mitt spel preflop.

Är det värt 500$ per månad?

Ja, gör jag bara något extra korrekt beslut per månad så uppgår det fort till 500$. Sen så har man faktiskt minne så man blir bättre och bättre för varje session man spelar. Om 4 månader kommer jag fortfarande tjäna pengar p.g.a. en investering jag gjorde idag med coachingen.

Enda osäkerhetsfaktorn är väl om man vill ta paus och bara grinda i några månader. Kommer man att kunna ta sig in i skaran och få plats bland dom 20 igen? Tveksamt.

Macroman: jag trodde att du var med som elev du också?

Postad
Min plan är att ta ut ca $10k och köpa fonder. Då är jag inte så fasligt överrullad längre. Jag har heller inte psyke för högre nivåer än så länge.

Jag har väl funderingar på att börja ta ut allt över 12k$ och sen bara nöta på där tills jag känner mig bekväm på NL400. Det känns ju bättre att öka rullen från säg 8k$ till 12k$ än från 18k$ till 22k$.

Du är rätt ute. Jag har gjort så där under året och kommer att fortsätta nu på hösten. Måste bara inventera mina konton så jag får någonslags koll på hur mycket jag egentligen har på nätet :oops:

Postad
Egentligen vill jag inte säga för mycket om coachingen. Har iaf låtit bli att lägga in några hh's här som är alldeles för avslöjande. Men rent generellt så har följande saker ändrats:

* Fler marginella valuebet.

* Inga "den djäveln måste dragit ut mig, jag måste syna så jag kan svära över hans fiskighet".

* Aggressivare preflop.

* Position är viktigt.

- Spela färre händer ur position.

- Spela fler händer i position. :roll:

Nu när jag börjat spela mer regelbundet så har jag börjat komma fram till ungefär samma saker. Men det tar ju givetvis mycket längre tid än om man blir coachad.

(punkt 1) Jag värdebetar mycket kraftfullare nu. Framförallt på river. Tror det har med självförtroende att göra. Jag är inte rädd för omslag längre utan kör på tills jag blir motbevisad och då är det ofta ganska lätt att lägga (punkt 2) eftersom folk oftast inte orkar bluffa mot ordentliga bets. Fast ibland får man ju gambla lite. Särskilt mot shorties som kan ha lite vad som helst när de går all in.

(punkt 3) Jag är tyvärr inte tillräckligt aggressiv preflop även om jag har börjat återhöja pre med några fler händer än AA/KK. Höjer annars bara ca 11% av händerna pre och limpar dessutom lite för mycket.

Börjar också mer och mer inse hur avgörande position kan vara. I början när man spelade fattade man inte alls hur det kunde göra skillnad. "Bäst kort vinner väl ändå liksom". :D

Postad
Har han nån hemsida där man kan läsa om coachningen eller ska man PMa han vid intresse?

Antar att det är PM som gäller. Finns bara 2 issues.

1. Vad han sagt till mig så är han fulltecknad/överbokad.

2. Tjuvkikade i din dagbok. Tror att det är svårt att hitta $EV om du spelar NL50. Det är lixom 10 inköp direkt bara till coachingen. Mitt förslag är att du bonushorar/nöter upp rullen så du iaf kan spela NL100 ganska bekvämt. Förhoppningsvis vara på G att gå upp mot NL200 inom en snar framtid.

Att autolägga in en rake på 10 inköp per månad är inte någon bekväm utgångspunkt. Däremot tror jag nog att du kan bli vinnande NL Texas SH spelare genom att posta på forumet, läsa andras dagböcker.

Om jag minns rätt så tyckte t.o.m. Nebbis att det var borderline olämpligt att hoppa på om man spelade under NL200. Just p.g.a. att avgiften blir så hög i förhållande till ett inköp på den nivån.

Postad

EAK: Självklart vet jag att det kommer att bli lite tjärft, men målet i början är inte att vinna cash utan att bli så bra som möjligt, och betalningen på 500$ skulle jag inte ta från rullen utan från gamla vinster :D

Även om jag skulle backa dem första månaderna(vilket jag inte tror då jag kommer lira 4H varje dag och har fina bananer) så skulle jag inte whina eftersom jag tror att det är en grym framtidsinvestering, då får det gärna kosta på lite i starten :D

Postad

Känner igen det här med att inte riktigt våga/vilja hoppa upp i nivå. Har alltsedan maj hittat på ursäkter för mig själv.

Först tyckte jag 40 inköp för NL400 kändes bra. Senare tyckte jag att 50 nog var bättre. Sedan skulle jag göra det efter mitt sommarjobb då jag hade mer tid.

Sen tog jag ut ur rullen så jag hamnade just under 20k. Sen kom jag på att jag nog vill vara närmare 26/18 än 19/11 och det tog ju ett tag. Det nya är att jag ska lära mig multitabla, upp t.om 8 bord. När det är klart kommer jag väl säkert få för mig att jag redan nu ska ta ut cash för vårterminen, och då är jag väl under 20k igen.

Det här blev långt, men ville bara skriva av mig. Sry för att jag spammar ned i din dagbok bara! :D

Postad
Börjar också mer och mer inse hur avgörande position kan vara. I början när man spelade fattade man inte alls hur det kunde göra skillnad. "Bäst kort vinner väl ändå liksom". :D

De hh's som finns sparade från mitt spel i januari/februari går ungeför ut på att jag limpar från random position. Träffar nötet = håller, träffar drag = sätter draget, Är underdog = drar ut.

Men det är en nivåskillnad också. På B2B tidigare iår kunde du ostraffat limpa med vad som helst och sen gå all-in om du träffade nötterna, få syn och vinna. Då man kommer uppåt i nivåer så blir spelet mer med raises preflop och även reraises.

Tribeca är mest bara en enkel raise (på sin höjd) före floppen. På party blir många händer reraisade preflop.

Position blir viktigare ju högre du spelar och beroende på vilken site du spelar på.

Sen ju högre man kommer desto mer får man betala för sina drag.

Postad

Nej, spelar alldeles för lite för att det ska vara värt det. Jag har faktiskt ett jobb att sköta...

Dock så är jag, som du vet, mycket medveten om hur extremt kunnig Nebbis är och vilken tillgång han är för forumet.

Postad

Stal lite av Othello då jag trakasserade folk på party igår. Så fort jag stackat upp eller dragit ut någon så skrev jag "Boom headshot" i chatten.

Haha f.d. cslirare? ;)

Helt seriöst så tyckte jag bara att det lät lagomt taskigt. Så det var lite roligt att trakassera folk genom att skriva sånt.

Har faktiskt aldrig spelat cs och har inga planer på det.

Postad
Känner igen det här med att inte riktigt våga/vilja hoppa upp i nivå. Har alltsedan maj hittat på ursäkter för mig själv.

Först tyckte jag 40 inköp för NL400 kändes bra. Senare tyckte jag att 50 nog var bättre. Sedan skulle jag göra det efter mitt sommarjobb då jag hade mer tid.

Sen tog jag ut ur rullen så jag hamnade just under 20k. Sen kom jag på att jag nog vill vara närmare 26/18 än 19/11 och det tog ju ett tag. Det nya är att jag ska lära mig multitabla, upp t.om 8 bord. När det är klart kommer jag väl säkert få för mig att jag redan nu ska ta ut cash för vårterminen, och då är jag väl under 20k igen.

Det här blev långt, men ville bara skriva av mig. Sry för att jag spammar ned i din dagbok bara! :D

Nej för fan, spamma på. Uppskattar dina åsikter dessutom tillhör vi samma NL200 wannabe NL400 maffia.

Jag ska jobba på att bättra mig genom att skotta NL400 oftare. Det kommer nog ta ett tag innan jag sitter med 4 bord på den nivån eller tom 8-11 som eyedol kör med, respekt mannen.

Jag ska skotta NL400 oftare och öva mig på att köra NL100 på 9 bord på laptopen. Tror att det är en ganska lämplig övning för att komma uppåt i nivå och antal bord.

Men det är fan ett stort steg att gå från NL200 till NL400. Vi är några stycken som sitter och snusar på att försöka våga oss på att gå upp. Får se vem som klarar av det först.

Själv funderar jag väl på att bara ta några K$, säga fuck it och köra. Inte genom att överspela rullen. Men mer att avsätta säg 5 inköp på NL400 till ett försök till att etablera mig där.

5 inköp á 400$ är ändå vad jag backade den där äckellördagen på NL200. Så det ska jag väl kunna överleva.

Postad

Nej, spelar alldeles för lite för att det ska vara värt det. Jag har faktiskt ett jobb att sköta...

Dock så är jag, som du vet, mycket medveten om hur extremt kunnig Nebbis är och vilken tillgång han är för forumet.

Ey, jag har också ett jobb på ca 85%. Hade jag varit "pokerproffs" så vore jag nog en rik liten sprätt :P

Jo, jag märkte hur du var snabb på att backa upp Nebbis då diskussionerna framkom. Därför jag trodde att du var en av lärjungarna.

Själv försöker jag hitta åt några andra som är med på detta projekt. Dels för att man kan diskutera situationer och erfarenheter. Men även för att man ska veta vem man ska undvika vid borden. Finns lixom lättare motståndare att spela mot.

Postad

Dags att uppdatera lite.

Har enligt mina mått knappt hunnit spela den här veckan. Inledde med ett fult minus men ligger plus nu. Inte mycket men ok med tanke på det lilla jag hunnit spela.

Holdem No Limit $0.50/$1

Hand Start.

Seat 1 : EAK has $156.50

Seat 2 : chavinder has $52.59

Seat 3 : KeithRichrd has $31.75

Seat 4 : tamnguyen has $75.50

Seat 5 : knalkoen has $240.39

Seat 6 : irishhatty has $48.25

KeithRichrd is the dealer.

tamnguyen posted small blind.

knalkoen posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 1 : EAK has 2h 2c

irishhatty called $1

EAK called $1 and raised $3

chavinder folded.

KeithRichrd called $4

tamnguyen folded.

knalkoen called $3

irishhatty called $3

Dealing flop.

Board cards [Kd 9s 2d]

knalkoen checked.

irishhatty bet $44.25 and is All-in

EAK called $44.25

KeithRichrd folded.

knalkoen called $44.25

Dealing turn.

Board cards [Kd 9s 2d Th]

knalkoen bet $192.14 and is All-in

EAK ?????

irishhatty Ny vid bordet och har dragit på sig 42/0/1.3 på 12 händer

knalkoen 36/19/1 Aggro liten bully som jag handen innan synar ner med TPGK där han har ett bustat stegdrag.

Får några syner preflop och på floppen så pushar den nya killen rakt in i mig. Tror ju att jag leder här så jag synar för att få med mig knalkoen. Turn fyller bara ett hålstegedrag och fi openpushar turn för >100bb där jag har strax över 100bb kvar i stacken.

Syn?

Slå om på floppen?

Om ni undrar vad fan jag gör nere på NL100 så är mitt svar att jag drack öl. Tittade på film och skulle kolla om jag kunde få lite öl-pengar till ikväll ;)

Postad

Håller med Eyedol. En syn känns rätt.

Han skulle kunna ha bara kungen. mEller ett tvåpar och tro att du fiskar färg och därför ställa. skulle han sitta med QJd tror jag inte han hade ställt. Men AQd är väl möjligt iofs.

Näe jag tror han vill skydda sitt tvåpar. Om han nu skulle ha träffat ett set finns det ju iofs en del drag han också vill skydda sig mot (färg,stege)

Men att syna känns ändå rätt. Jag tror du synade och han visade KT eller 9,T d

Klurig jävel denna. Ge mej svar;)

Postad

Jo, det var en lite klurig hand. Men som ni skriver så finns det så många kombohänder som kan ge såväl par/tvåpar som bra drag.

Jag tyckte att det kändes som en lätt syn på turn. Men efter handen kom jag på att det kanske inte var så givet om man tar hänsyn till den action som pågick i handen.

EAK called $108.25 and is All-in

Showdown!

Seat 1 : EAK has 2h 2c

Seat 5 : knalkoen has Td 9d

Seat 6 : irishhatty has 9h Kh

Board cards [Kd 9s 2d Th Qs]

knalkoen has Two Pair: 10s and 9s

EAK has 3 of a Kind: 2s

knalkoen has Two Pair: 10s and 9s

EAK wins $148.03 with 3 of a Kind: 2s

EAK wins $214.72 with 3 of a Kind: 2s

Hand is over.

Han hade ju några outs iaf med sitt 2 par + färgdrag.

En ny hand som gjorde mig ställd då den inträffade för 15 minuter sen.

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : globes has $213

Seat 3 : Brosc has $34

Seat 4 : EAK has $310.75

Seat 5 : Big Jeff 54 has $153.63

Seat 6 : tjqp has $188

globes is the dealer.

Brosc posted small blind.

EAK posted big blind.

Game started with 5 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 4 : EAK has 6h 7h

Big Jeff 54 called $2

tjqp folded.

globes folded.

Brosc called $1

EAK checked.

Dealing flop.

Board cards [Th 2h 8s]

Brosc checked.

EAK bet $5

Big Jeff 54 called $5

Brosc folded.

Dealing turn.

Board cards [Th 2h 8s 4h]

EAK bet $11

Big Jeff 54 called $11 and raised $135.63 and is All-in

EAK ????

Big Jeff 54 51/6/0.7 Gillar att syna ner.

Jag floppar ett färgdrag + hålstegedraget. Dock en riktig sucker hålstege. Bettar ut floppen med 5$ i potten på 6$. Big Jeff 54 synar.

Turn hittar jag min babyflush och bettar ut 11$ i potten på 16$. Lite väl lite nu då jag tittar tillbaks på handen. Big Jeff 54 slår om med allt han har. 135$ för mig att syna i potten på 170$.

Jag instaagerade inte, utan jag lutade mig tillbaks i soffan och försökte klura ut vad som just hänt och vart jag stod i potten. Efter 15 sekunder agerade jag, vad gjorde jag och vad borde jag göra?

Postad

skotta is not the shit

4bord @ NL 2/4 (Max inköp 300$) @ 350 händer -1100$

Kul jävla dag. Klart att man ska skotta och försöka tappa respekten för nästa nivå.

Jaja. Har tagit igen hälften via NL200.

Åter till handen som jag postade tidigare idag. Kan han pusha med färgen? Isf hur stark är den färgen? Försöker han skydda en svag och låg (lägre?) färg mot att jag eventuellt har ett högre kort i hjärter? Sjukt spelat set?

Jag var faktiskt helt förvånad. Man tycker att en såpass passiv spelare ska slöspela en hand som slår mig. Det enda jag kan tänka mig är att killen drabbas av panik med en ok hand och försöker få mig att lägga mig.

Hur ska man tolka en jätteöverbet all-in från en passiv spelare?

Postad

Big Jeff 54 called $2

tjqp folded.

globes folded.

Brosc called $1

EAK checked.

Dealing flop.

Board cards [Th 2h 8s]

Brosc checked.

EAK bet $5

Big Jeff 54 called $5

Brosc folded.

Dealing turn.

Board cards [Th 2h 8s 4h]

EAK bet $11

Big Jeff 54 called $11 and raised $135.63 and is All-in

EAK ????

Instasyn, du har honom slagen alldeles för många gånger för att hitta fold, sen att han ofta sitter på set/stege+färgdrag gör ju att du allt för ofta blir utdragen men lägg här finns inte.

Postad

Jag resonerade som så att han förmodligen ställer med en färdig hand som jag slår. Lägre flush finns knappt. Det som återstår är väl egentligen set eller tvåpar. Färg är också möjligt. Men det är ett så konstigt spel att ställa med en stark färg.

Syn

..........

EAK called $135.63

Showdown!

Seat 5 : Big Jeff 54 has Ts 8d

Board cards [Th 2h 8s 4h 9h]

Seat 5 : Big Jeff 54 has Ts 8d

Big Jeff 54 has Two Pair: 10s and 8s

EAK has Flush T9764

EAK wins $306.26 with Flush T9764

Hand is over.

Han måste ju fått panik med sitt tvåpar. Det är ju så knäppt spelat att det inte finns. Hade det varit en hyggligt aggro spelare så kan jag mycket väl tänka mig att han pushar med nötfärgen.

Postad

Förbannade :(

Var ju uppe på +/-0 för veckan

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : leefoot has $284.25

Seat 2 : eccojoke has $100.13

Seat 3 : EAK has $273.25

Seat 5 : intensepink has $246.46

Seat 6 : Tiko2u has $157.47

Tiko2u is the dealer.

leefoot posted small blind.

eccojoke posted big blind.

Game [93778] started with 5 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : EAK has Qs Qd

EAK called $2 and raised $5

intensepink called $7

Tiko2u folded.

leefoot called $6

eccojoke called $5

Dealing flop.

Board cards [8d 9d 6d]

leefoot checked.

eccojoke checked.

EAK bet $22

intensepink called $22 and raised $176

leefoot folded.

eccojoke folded.

EAK called $176 and raised $68.25 and is All-in

Under-Raise rules are now in effect.

intensepink called $41.46 and is All-in

Showdown!

Seat 5 : intensepink has Ad Ah

Board cards [8d 9d 6d 9c 3h]

EAK has Two Pair: Queens and 9s

Seat 5 : intensepink has Ad Ah

intensepink has Two Pair: Aces and 9s

intensepink wins $503.92 with Two Pair: Aces and 9s

Hand is over.

intensepink 77/27/3 lägger sig ALDRIG i en hand utan bombar tills det är slut på pengar

Det finns fan inte!!!! Så jävla sjukt. Han gör det med par, ett naket A i färgen. Han gör det med 44 för fan

Tror jag chipdumpat gott och väl över 500$ till den jäveln

Får vika alla par under AA då jag får motstånd på floppen. Får jag motstånd när jag har överpar så har fi synat bort 10-25% av stacken preflop bara för att hitta set/tvåpar som står sig.

Sick fukkers, blir nog ett fint back den här veckan också :(