Gå till innehåll

Motståndet börjar att bli tufft


tamtaram

Recommended Posts

Full Tilt Poker $0.25/$0.50 Pot Limit Omaha Hi - 6 players - View hand 38106

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

 

CO: $39.85

BTN: $119.65

SB: $47.70

Hero (BB): $50.00

UTG: $20.70

MP: $26.15

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with J:diamond: 5:spade: 8:diamond: 9:spade:

UTG raises to $1, 4 folds, Hero calls $0.50

 

Flop: ($2.25) A:diamond: 6:spade: A:club: (2 players)

Hero checks, UTG checks

 

Turn: ($2.25) 6:club: (2 players)

Hero checks, UTG checks

 

River: ($2.25) 2:heart: (2 players)

Hero checks, UTG checks

 

Final Pot: $2.25

Hero mucks J:diamond: 5:spade: 8:diamond: 9:spade:

UTG shows Q:diamond: A:heart: A:spade: 5:diamond: (four of a kind, Aces)

UTG wins $2.15

(Rake: $0.10)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lockades läsa tråden p g a rubriken. Med vissa undantag tycker jag verkligen att motståndet har blivit mycket bättre. Det var lättare att slå PLO $1-2/$2-4 för två år sedan trots att jag själv utvecklats ordentligt sedan dess...

 

EDIT: Vill man däremot hitta lätt motstånd är det low/midstakesturneringar som gäller. Det finns proffs ända ner till $0.25/0.50 numera i cash games. Turneringar verkar däremot vem som helst anmäla sig till när som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lockades läsa tråden p g a rubriken. Med vissa undantag tycker jag verkligen att motståndet har blivit mycket bättre. Det var lättare att slå PLO $1-2/$2-4 för två år sedan trots att jag själv utvecklats ordentligt sedan dess...

 

EDIT: Vill man däremot hitta lätt motstånd är det low/midstakesturneringar som gäller. Det finns proffs ända ner till $0.25/0.50 numera i cash games. Turneringar verkar däremot vem som helst anmäla sig till när som helst.

 

Håller med, det har defintitivt blivit tuffare även om de flesta regsen är rena nutpeddlers. Speciellt rebyturnerneringar på lowstakes är rena rama guldgruvorna, man kan ta ett par beats och köpa in igen och slanta in fina pengar mot överoptimistiska spelare om man står emot variansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, det har defintitivt blivit tuffare även om de flesta regsen är rena nutpeddlers.

 

Håller med dig:-) Gillar dock inte utvecklingen, då jag själv är LAG i PLO. Jag anpassar mig, men tycker att den roliga pokern utspelar sig efter floppen. Raisar man nuförtiden är det vanligt att man bara får blindsen. Hur fan blev världen så tråkig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig:-) Gillar dock inte utvecklingen, då jag själv är LAG i PLO. Jag anpassar mig, men tycker att den roliga pokern utspelar sig efter floppen. Raisar man nuförtiden är det vanligt att man bara får blindsen. Hur fan blev världen så tråkig?

 

Ja, vore roligare med 500BB mininköp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entraction har ju 200 BB... Är dock less på växlingsavgifter (från Neteller och banker) och håller mig numera till dollar (som är valutan på Netellerkontot).

 

Såg ett bord idag på Entractoin, €0.25/€0.5 blinds med €0.15 ante.

Gick att köpa in för €200... Verkade vara roligt spel där, dom 4betade hej vilt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe,

 

Jag måste erkänna att jag hade kunnat spela nästan likadant. Jag floppade två (!) fyrtal i förrgår när jag satt och spelade och varje gång var det lika frustrerande, man kan ju inte betta och hoppas att någon har en triss, utan man måste ju vänta på att någon träffat ett set.

 

Så hur skulle ni ha spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog spelat som han i hopp om att fi ska träffa någonting. Fast våghalsig som jag är hade jag nog vågat mig på ett riverbet.

 

Spelade en liknande hand för ett tag sen där fi floppade fyrtal i A , slowspelade och jag träffade royal på river. Där satt han nog med lång näsa och undrade vad som hände :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog spelat som han i hopp om att fi ska träffa någonting. Fast våghalsig som jag är hade jag nog vågat mig på ett riverbet.

 

Spelade en liknande hand för ett tag sen där fi floppade fyrtal i A , slowspelade och jag träffade royal på river. Där satt han nog med lång näsa och undrade vad som hände :lol:

 

Hahaha, vad rättvist. HH plz :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe,

 

Jag måste erkänna att jag hade kunnat spela nästan likadant. Jag floppade två (!) fyrtal i förrgår när jag satt och spelade och varje gång var det lika frustrerande, man kan ju inte betta och hoppas att någon har en triss, utan man måste ju vänta på att någon träffat ett set.

 

Så hur skulle ni ha spelat?

 

pusha flop och hoppas han misclicksynar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här spelaren var så fruktansvärt passiv och det var först gången han hittade till bet-knappen så att begära att han skulle hitta dit en gång till var nog för mycket begärt, däremot hade han full tillgång till syn-knappen.

 

Om jag hade spelat den hade jag bettat turn i förhoppning att han hittat en sexa eller ett färgdrag, alternativt hade ett högt par. Mot bättre spelare kan man nog hitta argument för både slöspel och fortsättningsbett på flop/turn. Beror helt på spelartyper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Gjorde likadant som FI tänkte och försökte slowspela mitt fyrtal i den här handen, hade 55xx på hand och floppen var 55x, han checkar och jag likväl..Turn är en Kung, och han pottbetar.. jag synar.. Rivern är ytterliggare en kung, vilket imo var det bästa kortet som kunde komma ut när inga andra drag låg på bordet.. Han pottbetar igen och jag som är ganska säker att han sitter på en K, trycker in ett pottbet. Och han går all-in.. jag synar ofc, han har kkxx... gissa vem som blev ledsen då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde likadant som FI tänkte och försökte slowspela mitt fyrtal i den här handen, hade 55xx på hand och floppen var 55x, han checkar och jag likväl..Turn är en Kung, och han pottbetar.. jag synar.. Rivern är ytterliggare en kung, vilket imo var det bästa kortet som kunde komma ut när inga andra drag låg på bordet.. Han pottbetar igen och jag som är ganska säker att han sitter på en K, trycker in ett pottbet. Och han går all-in.. jag synar ofc, han har kkxx... gissa vem som blev ledsen då ;)

 

Inte för att vara taskig men vet du att tråden är mer än 2 år gammal? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe joo jag vet, men var bara tvungen att få det ur mig för att minska min tilt haha :) Har spelat PLO aktivt i cirka 20 dagar, 8k händer och är sugen på att lära mig att spela bättre :) men känns inte som om det är något direkt aktivitet på Omaha sidan här så att man kan disskutera, synd :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...