Starfitter Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Kom just på mig själv vika mot 3bets lite väl ofta när jag sprang lite kortkallt så kollade mina stats... Vad ligger ni på? Vad borde man ligga på? Senaste 10k händerna ligger jag på nästan 70%, jag är suuuupervek Citera
Sideshow Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Jag försöker spela utan 3-bet-synrange eftersom jag är så kass postflop så jag skulle väl säga att jag ligger på 90% och 4-betar resten. Citera
nikkokick Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 herregud, det beror såklart på vad din preflopraise ligger på! spelar du 15/14/4 så är det sjukt om man skulle vika 70%, men om du spelar 40/33/12 så är det ju inte så konstigt om du viker 70% mot 3bet. Citera
jkkman Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Jag försöker spela utan 3-bet-synrange eftersom jag är så kass postflop så jag skulle väl säga att jag ligger på 90% och 4-betar resten. brrrr Citera
lolcatz Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Jag försöker spela utan 3-bet-synrange eftersom jag är så kass postflop så jag skulle väl säga att jag ligger på 90% och 4-betar resten. Pojke, du har en läcka. Citera
okocha Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Allt över 70% är direkt dåligt imo. Citera
Supertequila Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Jag försöker spela utan 3-bet-synrange eftersom jag är så kass postflop så jag skulle väl säga att jag ligger på 90% och 4-betar resten. Så om man mini3betar allt mot dig så vinner man 90% av tiden, och kommer undan billigt resterande 10? Citera
eastfeet Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Allt över 70% är direkt dåligt imo. Allt över 70% är direkt dåligt och allt under 50% är ännu sämre imo. Citera
Sideshow Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Så om man mini3betar allt mot dig så vinner man 90% av tiden, och kommer undan billigt resterande 10? True story. Står i min dagbok. Citera
Jeppish Postad 15 Februari , 2009 Rapport Postad 15 Februari , 2009 din egen öppningsrange har en direkt koppling till detta - Att vika för ofta mot 3bets behöver inte vara exploaterbart i sig (visst FI kan göra pengar, men vi behöver inte läcka för det). säg att du höjjer knapp 3bbs - 100% av händer..sb viker 74%, bb viker 82%..ja då kan du få det lönsamt att vika hur mycket du vill för du gör ändå autopengar på dina opens.. Sen är det en annan sak att du kanske skulle maximera dina vinster om du vek 60% ist för 70%..För att få en vettig strategi för detta behövs din öppningsrange samt FI:s 3betrange samt positioner, i vilka situationer viker du 70% mot 3bets, knappast co mot knapp tex? annars får vi bara sitta här och gissa, tycker du vart något lat med din fråga.. Citera
heltok Postad 15 Februari , 2009 Rapport Postad 15 Februari , 2009 Allt över 70% är direkt dåligt imo. beror ju på vad vi diskuterar. snackar i FLT så är allt över 0% direkt dåligt. snackar vi NLT utg vs utg+1 så behöver inte 70% vara dåligt då resten av spelarna på bordet tar en del av bördan att göra fi indifferent. Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2009 Rapport Postad 15 Februari , 2009 din egen öppningsrange har en direkt koppling till detta - Att vika för ofta mot 3bets behöver inte vara exploaterbart i sig (visst FI kan göra pengar, men vi behöver inte läcka för det).Den där paragrafen behöver du nog läsa igenom några gånger till. För att få en vettig strategi för detta behövs din öppningsrange samt FI:s 3betrange samt positioner, i vilka situationer viker du 70% mot 3bets, knappast co mot knapp tex?Det är väldigt smidigt när ens motståndaer tar sitt ansvar och berättar exakt hur de spelar, tyvärr är det lite sällan de gör det. Allt över 70% är direkt dåligt och allt under 50% är ännu sämre imo.Jag tvivlar på att det där stämmer. Citera
okocha Postad 15 Februari , 2009 Rapport Postad 15 Februari , 2009 . snackar vi NLT utg vs utg+1 så behöver inte 70% vara dåligt då resten av spelarna på bordet tar en del av bördan att göra fi indifferent. Sant, tänkte faktiskt inte att de andra spelarna vid bordet påverkar spelet:oops: Citera
Opteron Postad 15 Februari , 2009 Rapport Postad 15 Februari , 2009 True story. Står i min dagbok. Mycket möjligt att du är ännu sämre preflop än efter floppen... Citera
XaaL Postad 15 Februari , 2009 Rapport Postad 15 Februari , 2009 Mycket möjligt att du är ännu sämre preflop än efter floppen... Citera
Sideshow Postad 15 Februari , 2009 Rapport Postad 15 Februari , 2009 Mycket möjligt att du är ännu sämre preflop än efter floppen... Citera
Starfitter Postad 15 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2009 Sry om jag var lat med min fråga men kan säga att jag har en pfr från knappen på över 50% och till 2,5 BB.. Tror nog att det är där jag foldar mot flest 3bets Citera
RealNick Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Allt över 70% är direkt dåligt och allt under 50% är ännu sämre imo. Allt över 70% är direkt dåligt imo. Nej, det beror så mycket på motståndet. Vilket i sin tur beror på vilken sajt man spelar på, vilka nivåer etc. Om man spelar mycket mot spelare som 3-bettar 5% eller mindre kan man öppna en jävla massa potter utan fight, men när väl nån 3-bettar som bör man folda väldigt ofta. Det beror helt enkelt på hur motståndarna anpassar sig. Citera
bigdwarf Postad 23 Februari , 2009 Rapport Postad 23 Februari , 2009 Om man spelar tex svs där spelet ofta är 200BB, vad bör man då ligga på för fold%? Såg nu att jag ligger på 35%....kanske lite för nyfiken Citera
Recommended Posts