Gå till innehåll

Tomtes Inferno IV

tomtetomte

Recommended Posts

• Svars 257
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjoho, de söta sexton börjar ikväll:

Xavier -Pittsburg

Villanova- Duke

Espn America för vinsten

Tjoho? Det är ett helvete just nu.

Jag har ingen bra sportkanal. Och hade jag haft det (eller en bra ström) kan jag ändå inte stanna uppe halva natten.

Men jag vill ändå se åtminstone några matcher per runda, och vill inte veta hur det har gått innan jag kollar, så jag måste hålla mig undan alla sportsidor för att inte snubbla över en spoiler. Nästan så jag inte vågar mig in på text-tv trots att de aldrig nånsin skriver om collegebasket där.

Det är så illa att jag inte ens vet vilka 16 lag som är kvar. Fyra kan jag ju chansa mig till iofs. :)

Dukes matcher brukar jag gilla att se just för att alla i USA verkar hata dem passionerat. Och Blake Griffin i Pittsburgh är ju för jämrans bra.

Vilka matcher är det mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom du kanske inte vågat gåin och titta någonstans så får du schemat här. Har skrivit ordningen utifrån ettslutspelsträd så du fattar vilka som möts i kommande omgångar. Blake Griffin spelar för övrigt i Oklahoma.

Louiville - Arizona spelas i natt

Kansas-Michigan state spelas i natt

conneticut - purdue spelad

missouri-memphis spelad

pittsbugr - xavier spelad

duke - villanova spelad

North C. - gonzaga spelas i natt

syracuse- oklahoma spelas i natt

kvartsfinaler i helgen

semi 4/4

final 6/4

Hur svårt kan det va att skaffa en box förresten;-) ?

de kör ständigt reklam för att man kan se alla matcher streamade på nätet, men kanske bara funkar i usa?

matcherna i helgen går oxå på anständiga tider

Länk till kommentar

Ah, vilken service. Både PM och ett spelschema i trädform och allt. Mycket gentilt. (vilket såklart är ett ord som kan misstolkas på ett pokerforum...)

Efter att ha sett (och snabbspolat valda delar av) nämnda matcher så är jag numera såpass uppdaterad att jag nästan vågar dra till med att nämna enskilda spelare och para ihop dem med rätt lag. Men bara nästan (Blake Griffin är fortfarande för jämrans bra oavsett lag - topp tre nästa draft?). Kvartfinalerna hanns dock inte med och kommer inte att hinnas med tyvärr. Och jag orkar inte hålla mig undan sportsidorna heller, så det är fritt fram att snacka resultat.

Jag sparar mig till finalfyran nästa helg istället och vet att det är Connecticut – Michigan State och North Carolina – Villanova. UNC har sett grymt imponerande ut, och eftersom Obama tror på dem så gör jag också det.

--

Box har jag haft en gång i tiden (för att kunna följa allsvenskan med en nyfödd i familjen), men alla ’vanliga’ kanaler ingår i hyran, och jag har en känsla av att jag ligger ganska nära gränsen för hur mycket tv&dator som min fru tål. ;)

--

Inte komplett orelaterat, men mest för att jag dels har spelat (för) mycket poker senaste tiden, och dels kommer ha extremt mycket att göra på jobbet den här veckan, så har jag tagit ett minibreak från pokerborden från och med idag. Kvartalet stänger ett par dagar för tidigt på ett hyfsat plus. 3000-ish.

--

Det var dock nära att jag gjorde en ordentlig buckla i det resultatet i lördags. Mitt i en $60-pott på väg att bli betydligt större så hänger sig datorn. Varpå jag vacklar på avgrunden till monstertilt.

Om jag skulle bluffa bort eller bli utdragen för samma belopp så rör jag ytterst sällan en min numera. Det är en del av spelet och bekommer mig inte. Men när något tekniskt inte fungerar så börjar det pysa rök ur öronen. Fördelen med att datorn hänger sig helt och man inte bara har nätverksproblem är att man faktiskt inte kan fortsätta tilta direkt. Man hinner lugna sig helt enkelt.

Den här gången var jag fortfarande lite ångad när spelet kom igång igen, och fick tvinga mig själv till ytterligare en paus efter ett idiotspel första rundan. Illa att börja spela för snabbt, bra att kunna pausa igen. Babysteps mot ett tillstånd av komplett harmoni när jag spelar poker.

--

On that note:

Länk till kommentar

På grund av en konversation med en inte helt talanglös paragrafryttare på bokföringsavdelningen blev jag tvungen att googla den gamla 90-talsrapparen Coolio.

Varpå jag får fram följande guldkorn på Wikipedia. Tragiskt egentligen, men samtidigt vansinnigt underhållande att tänka sig vad som rörde sig i hans huvud när alla flyttade sig och han brakar i backen. Vafaaaaaaaaa....jag e Coolio ju.....gangsterns paradis-Coolio.

"On February 25th 2009, Coolio performed at Staffordshire University in Stoke-on-Trent, England. When he attempted a stage dive during a performance, the crowd parted and let him crash to the floor. As he lay there in obvious pain, the crowd mugged him, stealing his watch, gold chain, sunglasses and one shoe. A bartender who witnessed the incident said Coolio was finally rescued by security who managed to push him back up on stage."

Efter det verkar han ha stannat i England och medverkar i ett sportprogram där han försöker namedroppa gamla point guards.

Länk till kommentar

mmm UNC blir väl för svåra tyvärr. Själv håller jag på Villanova. mest kanske för att jag fick in ett spel på dem mot Pittsburgh. Sportspelar max 5 ggr om året men efter att ha sett Villanova krossa Duke och pitt spela dåligt i de 3 första matcherna av turneringen kändes 2.15 som ett jätteöverodds. Å det visade sig ju vara ett sjukt säkert spel oxå;-) La lite deg på villanova som vinnare av hela tävlingen till 11 ggr oxå.

Mitt intresse för collegebasketen har växlat under åren men när man håller lite koll e det tokigt kul.

skickar med ett tips på hur man kan förändra barnens musiksmak. Jag har 2 ggr gånger gjort mix-cds till Ebba vilka främst innehållit en dödlig blanding av M-festival, abba och "roliga" låtar som boten Anna, zlatan-låten och tingeling. Jag har dock båda gångerna smygit in lite annan musik som jag tror att hon kan börja gilla. Har slagit mkt väl ut och från första skivan gillar hon nu Ison och Fille, Nationalteatern, Ken, Monica Zetterlund och Peps Persson. Nu senast provade jag icke-svenskt oxå som Janis Joplin, House of Pain och Alison Krauss, de har alla tagits emot positivt än så länge.

Bizarr Coolio historia:-D

Hans två hits skulle man ju för övrigt kunna prova på en barnskiva oxå. (som kanske framgått så är ju taktiken att hitta lättsmälta saker som kan ge inblick i något annat än M-festivalen)

Länk till kommentar

Vi (och de på bild 22) får tacka för rösterna, och samtidigt beklaga den usla upplösningen. Eftersom vi inte leder så är uppenbarligen omröstningen riggad (what? en omröstning på internet som någon har manipulerat, stoppa pressarna), så jag tycker vi lämnar den därhän.

Ursäkta om jag ältar det här, men nu visade det sig att omröstningen faktiskt var riggad och de har startat om alltihop. Om man kollar på de röster så kommit in sen omstarten så verkar det inte bättre än att nya varianten också är helt åt skogen. Oh well. Det jag iallafall ville meddela var att nu finns bilderna i något större format om man klickar på dem. För de intresserade.

Bild 17

Själv håller jag på Villanova. mest kanske för att jag fick in ett spel på dem mot Pittsburgh. Å det visade sig ju vara ett sjukt säkert spel oxå;-)

Indeed.

skickar med ett tips på hur man kan förändra barnens musiksmak. ... smygit in lite annan musik som jag tror att hon kan börja gilla.

Briljant. Kan det fungera på ens fru också månne? När vi slog våra påsar ihop för en herrans massa år sen hade hon säkert 200+ skivor och jag kanske 100 eller så. Exakt en skiva fick vi i dubbla exemplar. Nästan ett mirakel att vi lyckades enas om låtar att spela på bröllopet till exempel.

Tyvärr är frugan nog förlorad i RixFM-träsket för alltid, men dottern borde man ju kunna rädda åtminstone. Hmm, jag kanske ska köpa en liten mp3-spelare till henne i födelsedagspresent och ladda med lite blandat.

Varför inte signaturmelodin till vetenskapsradion i P1 till exempel? Grymt bra låt.

Länk till kommentar

Fantastiskt med en riggad fotoomröstning som måste tas om:-D

&

Men det var då själve fan! Här röstar man 13815 gånger på bild 22 och så är det någon jävel som fuskar. Men jag ger mig inte! Alla fotografer som tar lika suddiga bilder som jag är värd att premieras.

Ja, att folk orkar rigga en sån omröstning övergår mitt förstånd. Uppenbarligen det nån som orkar. Ännu en gång dessutom. För det är totalt omöjligt att bilderna 19, 7 och 4 skulle ha över 70% av rösterna tillsammans vilket de har i skrivande stund. Hur svårt kan det vara att kolla IP på dem som röstar (å andra sidan är det antagligen hyfsat lätt att kringgå)?

För övrigt så tror jag faktiskt att bild 22 ska vara sådär. Det är fokus på blommor och ringar i förgrunden. Bild 2 har samma sorts komposition.

Ska du klaga på något så är det ett helt gäng bilder som är felskurna. En halv hand/blomma/klänning går bort helt (se 18, 20 och 23 som exempel).

Själv har jag sett en jämrans massa bröllopsbilder i mina dar, och tycker att bild 5 och 12 är bäst (bortsett från den jag själv är med på förstås, men det är ju jäv).

Felstavat där upp förresten. Ni menar väl Poolio?

Det här är Polio.

Min portfolio

skiner som en solio.

Rimkung på min tron, rullstolio.

Ett ben upp, yo, jag kör old schoolio

med fuckin Kapten Krok han är helt jävla otrolio.

:mrgreen:

Vem fan ska Xtra föreställa förresten? Är det Governor Andy eller Promoe? Eller nån annan?

Vilken var den gemensamma skivan?

**

Lite poker också som avslutning. Artikel om PLO HU på 2+2.

Länk till kommentar

För övrigt så tror jag faktiskt att bild 22 ska vara sådär. Det är fokus på blommor och ringar i förgrunden. Bild 2 har samma sorts komposition.

Jo, jag fattar det. Udda fokus på ett bröllop kan jag som lekman tycka.

Vem fan ska Xtra föreställa förresten? Är det Governor Andy eller Promoe? Eller nån annan?

Xtra Lökringar har inget tydligt ursprung. Fyra förslag finns:

1. Governor Andy

2. Promoe

3. General Knas från Svenska Akademien

4. Micke Lindgren hittade på figuren från scratch bara för att få ha skägg i TV.

Jag lutar åt fyran eller möjligen tvåan. *saknar en skäggsmiley här*

Länk till kommentar

Länken verkar dött, surt att jag inte orkade läsa den igår då :(

Asch, du missade inget. Det var bara ett halvroligt aprilskämt. En hysat bra fejk på en strategiartikel.

Men andemeningen att du ska kolla in Infernot en gång i kvarten för att kolla in senaste nytt så att du inte missar något gäller dock fortfarande.

Don't change that channel.

Xtra Lökringar har inget tydligt ursprung. Fyra förslag finns:

1. Governor Andy

2. Promoe

3. General Knas från Svenska Akademien

4. Micke Lindgren hittade på figuren från scratch bara för att få ha skägg i TV.

Jag lutar åt fyran eller möjligen tvåan. *saknar en skäggsmiley här*

Efter idogt googlande i säkert några minuter åtminstone så kom jag fram till att herr xtra var med i

som Henrik Dorsins sidekick (även där). Lite annan skepnad där om man jämför med kapten krok-videon.

Eventuellt skapades profilen för showen ”en släng med sleven” på Mosebacke och återupplivades i melodifestivalen. Jag tror mest på alt. 4 således. För övrigt är Governor Andy och Dr House djävulskt lika om man kisar lite.

Den här Dorsin-varianten är inte dum den heller:

**

Eftersom jag jobbat som en galärslav den här veckan har det inte blivit mycket poker, och tur är väl det. Ett enda pass hittills, och det slutade i förskräckelse när jag lyckades läsa fel på korten av trötthet. Sitter med nötlågdrag och färgdrag på brädan 5589 och vet att jag behöver en låg hjärter. River är hjärter åtta.

Perfekt tänker jag och pottar om när fi betar ut. Alla pengarna in och tyvärr har fi kåk så jag får nöja mig med halva potten. Men vänta lite, det fanns visst ingen färdig låghand. Nästan två inköp försvinner till andra ändan bordet, och jag stönar en aning och stänger ner för dan. A good quit som Tommy Angelo hade sagt.

Nåja, jag är plus på övertiden iallafall.

Snart färdigjobbat, och dessutom barnledigt, så jag och frugan ska gå på bio för första gången på evigheter: Män som hatar kvinnor. Precis alla säger att den ska vara bra så jag litar på alla.

Länk till kommentar

Asch, du missade inget. Det var bara ett halvroligt aprilskämt. En hysat bra fejk på en strategiartikel.

Men andemeningen att du ska kolla in Infernot en gång i kvarten för att kolla in senaste nytt så att du inte missar något gäller dock fortfarande.

Don't change that channel.

Roger that. Jag sitter bänkad :-)

Eftersom jag jobbat som en galärslav den här veckan har det inte blivit mycket poker, och tur är väl det. Ett enda pass hittills, och det slutade i förskräckelse när jag lyckades läsa fel på korten av trötthet. Sitter med nötlågdrag och färgdrag på brädan 5589 och vet att jag behöver en låg hjärter. River är hjärter åtta.

Perfekt tänker jag och pottar om när fi betar ut. Alla pengarna in och tyvärr har fi kåk så jag får nöja mig med halva potten. Men vänta lite, det fanns visst ingen färdig låghand. Nästan två inköp försvinner till andra ändan bordet, och jag stönar en aning och stänger ner för dan. A good quit som Tommy Angelo hade sagt.

Nåja, jag är plus på övertiden iallafall.

Btw, känner igen den där kombinationen av övertid på jobbet och tafatta försök till att spela poker. Bra recept för storback när man sitter och tittar i kors och knappt kan läsa brädet. Nu spelar du iofs PLO8 - där det är nästan omöjligt att läsa brädet ändå :)

Länk till kommentar

Ännu en härlig måndagmorgon. Våren är här, solen skiner, fåglarna kvittrar och det är tredagarsvecka. Vadan denna muntra disposition?, undrar ni självklart.

Jo, helvetesveckan den förra är till ända, och inte med förskräckelse utan med en rusch. Efter bion i lördags, som för övrigt var bra precis som alla sagt, så lyckades jag hämta ikapp brädläsningsmissödet och hitta en bra stream för den första finalfyra-semifinalen. Den andra har jag dock inte sett än, så jag måste återigen hålla mig undan sportnyheter i en hel dag.

Sovmorgon på det eftersom vi var barnfria, och iväg för att köpa en begagnad bokhylla som frugan letat upp på nätet. Fyrahundrafemtio bagis begagnat istället för det tredubbla ny lät bra för mina ekonomöron. Men då glömde vi visst bort vad konceptet begagnat innebär. Någon annan har ägt varan tidigare.

I det här fallet två stackare som bodde i en lägenhet som luktade kattpiss när man kom in i hallen, och inrökt reningsverk i själva lägenheten. Ut fort som fan med hyllan och hemåt igen. Där vi båda två fortfarande känner en svag doft av kattpiss medan vi bär ut hyllan från bilen.

Det blir grovrengöring med hjälp av de starkaste kemikalier vi kunde hitta och vädring i bra många timmar. Därefter fick neutrala grannar som inte sett eller känt lukten av hyllans tidigare boplats lukta och avgöra. De kände ingenting, så vi bar in hyllskrället. Frågan är hur länge den får stå kvar, för i mina ögon kommer den nog alltid att vara kattpisshyllan.

Under tiden vi vädrade hylla och väntade på leverans av dotter så blev det lite tid över till poker (mycket chockerande). Nya sajten med motrigg har ett ganska uschligt utbud av hi/lo, så jag fick istället tillfälle att återigen prova mina gamla plo-vingar. Mycket otippat så hittade jag ett klockrent aggressivt a-game och fick gång på gång in pengarna som favorit. Utdragningarna höll sig på en rimlig nivå, så jag plussade rakt ut. Helt klart efterlängtat.

Sporrad av framgången blev det mer poker senare på kvällen (också chockerande) och jag kunde ta vid där jag slutade. Mer a-game och inte helt oresonlig varians gjorde att jag plötsligt dubblat den nyinsatta rullen trots (eller tack vare?) att jag bara spelar två bord samtidigt.

Som alltid när det går bra är jag nyfiken på att kolla i PTO, men händerna fanns inte att tillgå eftersom jag tydligen inte klickat i spara hand histories. Aldrig får man vara riktigt nöjd. Nåja, nu har vi iallafall råd med en ny hylla.

Jag inser att det här inlägget kommer att jinxa mig totalt, men ikväll är det fotboll och imorgon blir det besök på homegame som ändå är helt galet. Där gör nog lite jinx varken till eller ifrån.

Och sen är det påsk då jag ska försöka mig på att spela lite turnering (8-game resp hi/lo limit) om allt går som planerat och livsschemat tillåter. Jag hade satellitat mig in i PLO8-turneringen förra veckan, men kombinationen 3000+ deltagare, starttid på 22:30 och att jag skulle vara på jobbet 07:00 dan efter var inte helt lyckad, så var det bara att avregistrera.

Till sist, för att varje dagbok behöver den här låten, och för att sammanfatta (hyllelujah?):

Bonuslänk

Länk till kommentar

Hyllan har slutat lukta, jag har varit på fotbollspremiär, och homegame blev det inget med tyvärr. Jag har en fru i behov av omvårdnad och en familj att sköta som kom emellan. Och inte kom det någon jinx heller (ännu). Tvärtom har jag hittat en miniheater när jag blev tvungen att spela PLO helt plötsligt. Rätt oväntat faktiskt, och jag tror inte det beror på att jag drar ut en massa. Snarare känns det som varenda jävel lyckas hitta runner-runner mot mig (skickligt att whina även när man plussar eller hur?).

Och som om inte det var nog med poker så råkade jag visst anmäla mig till en razz-turnering. Har ingen aning om starthandskrav eller hur man räknar odds. Och har blivit kallad bordets donk redan under första timmens spel. 8-) Men jag hankar mig kvar än så länge. 4600 i första pausen. 5400 i skrivande stund. Plats 1219 av 2786. Nästan ITM alltså. To be continued…

Edit: Paus två. 631 av 2333.

Länk till kommentar

Hyllan har slutat lukta, jag har varit på fotbollspremiär, och homegame blev det inget med tyvärr. Jag har en fru i behov av omvårdnad och en familj att sköta som kom emellan. Och inte kom det någon jinx heller (ännu). Tvärtom har jag hittat en miniheater när jag blev tvungen att spela PLO helt plötsligt. Rätt oväntat faktiskt, och jag tror inte det beror på att jag drar ut en massa. Snarare känns det som varenda jävel lyckas hitta runner-runner mot mig (skickligt att whina även när man plussar eller hur?).

Och som om inte det var nog med poker så råkade jag visst anmäla mig till en razz-turnering. Har ingen aning om starthandskrav eller hur man räknar odds. Och har blivit kallad bordets donk redan under första timmens spel. 8-) Men jag hankar mig kvar än så länge. 4600 i första pausen. 5400 i skrivande stund. Plats 1219 av 2786. Nästan ITM alltså. To be continued…

Edit: Paus två. 631 av 2333.

Jobbbba.....

Länk till kommentar

Jobbbba.....

Jag tackar för stödet, men...

En åsna är en åsna oavsett hur hårt han jobbar. - gammalt djungelordspråk

Det är bara att inse att jag var döda pengar. Att bli utdragen är karaktärsdanande och sparade in en massa tid i just det här fallet.

Lika bra att fixa disken istället. ;)

Länk till kommentar

Hi/lo limit event. Jag spelar dåligt och är kortkall, ingen bra kombination. Låg bland sista 10% när jag hittar denna:

Limit Omaha Hi/Lo Tournament - t160/t320 Limit - 9 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

MP2: t2603 M = 10.85

CO: t2774 M = 11.56

BTN: t4175 M = 17.40

SB: t6180 M = 25.75

BB: t5210 M = 21.71

Hero (UTG): t2377 M = 9.90

UTG+1: t7097 M = 29.57

UTG+2: t11374 M = 47.39

MP1: t3210 M = 13.38

Pre Flop: (1.5 SB) Hero is UTG with 2 :club: 3 :heart: Q :spade: A :heart:

Hero calls, 1 fold, UTG+2 calls, MP1 raises, 5 folds, Hero calls, UTG+2 calls

Flop: (7.5 SB) 8 :spade: K :heart: 5 :club:(3 players)

Hero checks, UTG+2 bets, MP1 raises, Hero calls, UTG+2 3-bets, MP1 caps!, Hero calls, UTG+2 calls

Turn: (9.75 BB) 7 :heart:(3 players)

Hero checks, UTG+2 checks, MP1 bets, Hero raises, UTG+2 calls, MP1 3-bets, Hero caps!, UTG+2 calls, MP1 calls

River: (21.75 BB) Q :heart:(3 players)

Hero bets all in, UTG+2 calls, MP1 calls

Final Pot: 23.034 BB

Hero shows 2 :club: 3 :heart: Q :spade: A :heart: (HI: a flush, Ace high; LO: 8,7,5,2,A)

UTG+2 mucks T :club: 8 :heart: A :club: 8 :diamond:

MP1 shows 7 :club: K :club: 2 :heart: K :spade: (HI: three of a kind, Kings)

Hero wins 11.519 BB

Hero wins 11.516 BB

Hero är tillbaka i affärer. 8-)

Edit: Ute nån gång efter tredje pausen. Inte speciellt nära pengarna. Lika bra det eftersom klockan redan är två på natten. Jag ska sluta spela turneringar tror jag. Det slutar ju 'alltid' med att man förlorar. Nedbrytande.

Länk till kommentar

Karaktärsdanade ju, always look on the bright si.... ;)

Precis, det som inte dödar....

Ni har missförstått. Utdragningar är karaktärsdanande. Turneringar är bara deprimerande.

Man kan spela hundra stycken och inte känna sig som en vinnare en enda gång. Visst, man kan hamna ITM och plussa, men den där Pihlman-känslan av "Ja e fan bäst" inträffar jävligt sällan.

I cashgame finns inte samma konkreta optimala resultat att uppnå. Plussar man har man vunnit. Och det gör man förhoppningvis lite då och då. Samma tänk kan man såklart applicera på turneringar, men ändå inte.

Sen så ska man såklart se livet från den ljusa sidan och tycka att det som inte dödar härdar. Men det känns ganska allmängiltigt. No?

Jag är själv en stor fan av 'gilla läget'-approachen, och har fått använda det i relativt stor dos senaste dagarna, ej pokerrelaterat. Därav min något dystra syn på turneringspoker kanske. En annan dag (när det gått bättre?) kanske jag tycker annorlunda.

Glad påsk på er förresten!

Länk till kommentar

En pokerhand som omväxling. Vad göra om man floppar hjulet utan återdrag ur position?

$0.50/$1 Pot Limit Omaha Hi/Lo - 8 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BTN: $80.85

SB: $16.75

BB: $141.60

UTG: $67.10

UTG+1: $100.75

Hero (MP1): $108.40

MP2: $47.90

CO: $39.90

Pre Flop: ($1.50) Hero is MP1 with 3 :club: 2 :heart: A :diamond: T :heart:

1 fold, UTG+1 calls $1, Hero calls $1, MP2 calls $1, CO calls $1, 2 folds, BB checks

Flop: ($5.50) 3 :diamond: 5 :diamond: 4 :spade:(5 players)

BB checks, UTG+1 bets $5.50, Hero ???

Länk till kommentar