TonyS Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 plussa stabilt i poker? Vilka råd skulle ni ge en sån spelare? Spelet är SH 5-6 manna NLH. //Tony Citera
Supertequila Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 sänk din vpip, särskilt i tidig position. Höj pfr-värdet - är nog bra start Citera
sTARVIN89 Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 sänk din vpip, särskilt i tidig position. Höj pfr-värdet - är nog bra start this, sen beror det väl lite på nivåer du spelar, men antar att du inte lirar över NL100 pga tråden. Citera
Tottyville Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 plussa stabilt i poker? Vilka råd skulle ni ge en sån spelare? Spelet är SH 5-6 manna NLH. //Tony Ja. Möt sämre spelare. Eller utveckla ditt spel genom att lyssna på de tidigare råden i tråden. OK. Spela inte så i FR. Citera
Burning Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Kanske inte gäller så mycket om du lirar lågnivå men generellt så är det viktigare att du kan anpassa dig till motståndarnas spelstilar än att lira en viss stat. För låga nivåer med många passiva synstationer fungerar ofta följande: 0% bluff, överbetta nötter, i övrigt ABC-spel. Citera
heltok Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 de statsen funkar bra på höga nivåer men är självmord på låga nivåer där ingen respekterar ens bets. Citera
TonyS Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2009 Nivån är SvS 2,5/5 - 5/10 samt $100-$400. Jag har testat att lira TAG men stilen tilltalar inte mig direkt. Känns lättare att få AA utdraget när man vet att man uppfattas som LAGfisk Finns ju inget värre än att sitta TAG och till sist få sina starka händer utdragna. Min stil funkar bättre med dubbla inköp än med standard 100bb imo, stämmer? "sänk din vpip, särskilt i tidig position. Höj pfr-värdet" Tighta till preflop i tidig pos är fine, det ser jag också att jag måste göra. Hur stor ska mellanskillnaden vara mellan vpip och pfr? Har för mycket limpsyn-prylar för mig med tex SC's.. Har kanske också lite för mycket floats för mig men har inte tittat på det i detalj ännu. Tack för svaren jag fått! //Tony Citera
Sideshow Postad 13 Februari , 2009 Rapport Postad 13 Februari , 2009 Ser väldigt bra ut om du spelar ett bord och vill spela ett lågvarians-spel mot spelare som bara spelar sina kort. Citera
TonyS Postad 13 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2009 Ja. Möt sämre spelare. Eller utveckla ditt spel genom att lyssna på de tidigare råden i tråden. OK. Spela inte så i FR. Utveckla spelet är ju att föredra Citera
Recommended Posts