spiker1977 Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Tänker folk under turneringen? Det jag undrar, tänker folk alls eller ser dom bara på egna kort och märker inget som händer runt bordet. 2 händer från 2 helt olika turneringar. Först en 20+2 rebuy turre. Ca 2.5h in i turneringen blindsen är 1600/800. Button plats och får KK. Rund fold till platsen före mig som höjer till 4800, jag kontra höjer till 11 000. När BB blixt snabbt går all in och den andra pushar ochså. Efter en tid så väljer jag syna. (tänkte om han har AA så får jag väll bara fiska efter K då) BB har AKof och den andra AQof. Sunday warmup Blindsen är 800/400 och får AA plats utg+1. Höjer till 2400, nästa person höjer till 4800, tills button som går all in direkt. Button har KQof v AA v KJof. För mig, om jag ser en raise och reraise = personen har stark hand. Åsikter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 var glad att folk spelar dåligt om dom nu gjorde det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Displeased Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Kanske har med att göra att det är just en $20+r turre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr.Lajban Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Håller med. Om man ser stor raise följd av stor reraise så vill jag ha stålet för att vara med... Men det är väl bra att andra är dåliga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Åsikter? Be happy? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Jo, jag tror att folk tänker - men inte längre än "God damn it, i have an ace" eller "yeah, a pocket pair! Ain't no foreigner gonna bluff me off this beauty". En stor del av spelarna där ute är fenomenalt dåliga. Speciellt i turneringar och naturligtvis gör faktorerna rebuy och lågt inköp saken ännu bättre. Det kom ett tredje ess på bordet, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Det kom ett tredje ess på bordet, va? Sannolikhet = 0.9, kan ju även ha lagt sig någon stege Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Sannolikhet = 0.9, kan ju även ha lagt sig någon stege Fast om man vinner jättepotten, sätter man sig sällan och skriver ett inlägg på pokerforum med rubriken "Tänker folk under turneringen". Fast jag kan ha fel. Det har jag väldigt ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Det är ju en klassisk squezesteal. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Fast om man vinner jättepotten, sätter man sig sällan och skriver ett inlägg på pokerforum med rubriken "Tänker folk under turneringen". Fast jag kan ha fel. Det har jag väldigt ofta. Jag menade ju att han men väldigt stor sannolikhet förlora.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Håller med. Om man ser stor raise följd av stor reraise så vill jag ha stålet för att vara med...Men det är väl bra att andra är dåliga Kanske är just pg.a. det ovanför i fettext som gör att folk lönsamt kan pusha mot er med en bred öppningsrange. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spiker1977 Postad 11 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 var glad att folk spelar dåligt om dom nu gjorde det.. Be happy? Man ska väll vara "glad" för folk spelar dåligt i långa loppet. Jo, jag tror att folk tänker - men inte längre än "God damn it, i have an ace" eller "yeah, a pocket pair! Ain't no foreigner gonna bluff me off this beauty". En stor del av spelarna där ute är fenomenalt dåliga. Speciellt i turneringar och naturligtvis gör faktorerna rebuy och lågt inköp saken ännu bättre. Det kom ett tredje ess på bordet, va? Tack, en av få personer som läste min fråga och fattade vad jag sökte. Kanske är just pg.a. det ovanför i fettext som gör att folk lönsamt kan pusha mot er med en bred öppningsrange. Stämmer säker i vissa sitvationer med detta medför att dom observerar vem och vad som händer runt dom. Kanske har med att göra att det är just en $20+r turre. Efter 2.5h så är +r borta ur bilden så det "borde" inte ställa till det mera men.... Sunday warm up ??? Fast om man vinner jättepotten, sätter man sig sällan och skriver ett inlägg på pokerforum med rubriken "Tänker folk under turneringen". Fast jag kan ha fel. Det har jag väldigt ofta. Det är irrelevant hur dessa händer slutade. Jag var mera intreserad om folk tänker och observerar vad som händer framför sig innan deras tur. Båda händerna hade en raise -> reraise -> blixt push av tredje person, som gjorde händerna intresanta till min fråge stälning, om ni vill veta så förlorade jag båda händerna. Hand 1, det kommer en A på floppen. Hand 2, Q på floppen och en till på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 11 Februari , 2009 Rapport Share Postad 11 Februari , 2009 Det sitter väl säkert massor av pajasar i Sunday wamp-up som klonkat sig in i satelliter. Lite högre buy-in garanterar inte IQ över 64, menar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts