Gå till innehåll

Detta känns jobbigt, men gulade rullen på redbet och mer.


Charmichel

Recommended Posts

Har mått rätt piss denna dag, samt gårdagen, blev först min session på nl100 som varit så stabil på senaste tiden, men jag vet att jag har tilten i mig och att jag inte tål att förlora som vanligt.

Därför känner jag att detta inte kommer så oväntat, men på ett drygt sätt dock ;(.

 

Nu till hur allt gick till.

 

Började med att lira nl100 som vanligt och tappar några inköp bestämmer mig för att gå upp o lira nl200 för att ta tillbaka och det lyckas jag med, sen när jag lirat ett tag, borde stängt ner då jag va + -, men lirar några händer till förlorar en pott på €600, stänger ner.

Sätter mig för att lira en €500 hu sng som jag många gånger gjort förr och som ofta lyckats så satt mig ner och skulle spela.

Förlorar den, blir ännu mer tiltad.

Sätter mig och lirar en €1000 hu vinner jag den är jag + - 0 så då hade jag lagt ner men självklart förlorar jag den också.

Då ligger rullen på €3800 efter insättning på €2000 men tiltad som jag är går jag in och lirar HU $50/100 mot Mraki nått sånt och har vunnit några småpotter sen kommer denna handen nedan.

Nog för att det är %50 / %50 lite fördel han så är denna hand så sjuk.

Verkligen en hand som känns så här, varför inte sparka på någon som redan ligger ner :P.

Åker på en 2 outare på denna pott.

 

 

 

***** Hand 1451026722 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, February 10, 2009 12:36:14 AM

Table TH 347 (Real/Cash Game)

Seat 5: tiodom (5163.94)

Seat 3: Mr.Aki (12124.00)

tiodom post SB 50.00

Mr.Aki post BB 100.00

** Deal **

tiodom [Qh, Ah]

Mr.Aki [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

tiodom Raise to 300.00

Mr.Aki Raise to 1000.00

tiodom Raise to 2500.00

Mr.Aki All-in 12124.00

tiodom All-in 5163.94

*** Flop(Board): *** : [Kh, 8h, Ad]

*** Turn(Board): *** : [Kh, 8h, Ad, Ac]

*** River(Board): *** : [Kh, 8h, Ad, Ac, Js]

*** Showdown *** : Rake: 2.00 Total Pot: 10325.88

tiodom Fold Win: 0.00

Mr.Aki [Jh, Jc] Full house Win: 10325.88

 

 

Kommer att lägga ner pokern nu ALDRIG MER CASH-GAME.

 

Inte nog med att jag ska förlora denna, så sätter jag in €3000 till och ska lira men kan då bara spela för €700 för att dagsgränsen är över limit.

Lirar då blackjack med €500 insats på 3 st olika får 9 8 och 9 dealern får en 6:a yes tänker jag, dubblar på alla får 19 18 19.

han drar upp en 8:a sitter på 14 sen kommer det en 6:a och där åkte mina pengar.

Där sparkade redbet på en redan död kille ingen respekt från mig till redbet ^^, aldrig mer.

 

Med hedern i behåll lägger jag ner pokern nu och försöker väl skaffa ett jobb, eller ta någon utbildning.

 

Hela förra månadens som va rekord gick åt på 1 fucking dag.

Till alla er som läser detta och känner igen er någorlunda är välkommen att vara medlidande ^^.

Men som sagt en gång tilt/ skottare alltid tilt/skottare.

Det såg så ljust ut men det blev rätt kolsvart efter några minuter.

 

Så det här va nog det sista ni fick se av tiodom men poker va roligt så länge det varade :).

 

see ya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är alltid lika trist att läsa en sån här historia.

Lika viktigt som det är att lära sig vinna på poker är det att sätta upp och följa regler för sitt spelande. Alla har vi tyvärr våra käpphästar som vi brottas med.

 

För att ta mig själv som exempel, så ska jag inte lira efter midnatt och inte heller lira pass längre än två timmar. De pass jag lirar fram till midnatt går jag sällan back på, men de efter midnatt...

 

Tyvärr så är det svårt att följa sina regler, trots att man vet att man borde följa dem för sitt eget bästa.

 

Får önska lycka till med allt tiodom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...