Gå till innehåll

HELGPYSSEL! VEM VINNER? (Pris till rätt förklaring)


MikeTime

Recommended Posts

Imponerande. En semipackad skåning som både har två rätt av två och ett rätt av två...På samma gång så att säga.

 

Ja vad fan, man är väl inte patetisk för att man dricker vin i ensamhet? Jag hade storslagna planer på räkor, aioli, bröd och vitt vin men kom aldrig längre än till vinet. Skål!

 

Ok, Glimne hade AA men stoppsignal-ledtråden var inte den jag trodde. "Jag blir ändå utdragen" föranledde tanken att han borde ha synat i alla lägen men eftersom han är så tight (och ändå blir utdragen) måste han lägga sig. Dessutom blir storyn lite mer crazy om han faktiskt lägger AA.

 

Ska fundilera vidare på det här över ytterligare ett glas vin...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För att jag inte klarar den själv:-)

 

Är det du som gjort frågorna eller snott dom nånstans ifrån?

 

Har ett understimulerande arbete...

 

Du skulle inte kunna posta/pm:a den Lisa87 knäckte?

 

Raderad, ej sparad. Dock var den väldigt enkel... ;-)

 

Ja vad fan, man är väl inte patetisk för att man dricker vin i ensamhet? Jag hade storslagna planer på räkor, aioli, bröd och vitt vin men kom aldrig längre än till vinet. Skål!

 

Ok, Glimne hade AA men stoppsignal-ledtråden var inte den jag trodde. "Jag blir ändå utdragen" föranledde tanken att han borde ha synat i alla lägen men eftersom han är så tight (och ändå blir utdragen) måste han lägga sig. Dessutom blir storyn lite mer crazy om han faktiskt lägger AA.

 

Ska fundilera vidare på det här över ytterligare ett glas vin...

 

Blev nog många glas vin eftersom du uppenbarligen slocknade och inte klarade av att lösa detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och din motståndare har skojigt nog exakt samma antal marker kvar när blinds och mörkar är lagda. När du ser dina hålkort får du lust att ringa en polare i Japan och när du tittar på din motståndare tuggar han oförsiktigt på en bit uran. Du bestämmer dig genast för att gå all in och din motståndare synar konstigt nog.

På floppen ser du hur Ludvig den tredje av Frankrike avlider. Turn bestämmer sig för att läsa en brittisk musiktidning och på rivern kommer basen i det binära talsystemet flygandes.

Nu till själva frågan - vem har vunnit

a) Det har du gjort eftersom du fick en högre kåk än din motståndare

b) Det har din motståndare gjort eftersom han fick en färg men du har bara två par

c) Det har du gjort eftersom du har högre kicker till er gemensamma triss

d) Det har din motståndare gjort eftersom hans pockerpar är högre än ditt

e) Eftersom ni har samma hand så splittas potten och ingen har vunnit än

 

EDIT: Det var första gåtan alltså :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan...Har vi inga logiskt tänkande forumiter kvar? Ingen som löser gåtan i första inlägget??

Ska Lisa få hela äran av att ha löst den första eller ska någon bräcka henne och lösa den andra?

En något korpulent, vinpimplande skåning har ju löst lite - han har hittat en hand (AA) och ett kort på brädan (river J) men bättre än så kan ni väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad fan, enda ledtråden till ens egen hand är ju "Ni kan dra åt helvete"... vem har sagt så i ett sammanhang man lätt kan komma på? Ingen vad jag vet. Det närmsta jag kommer är död mans hand men det är ju fem kort. Dessutom fattar till och med jag att det är för långsökt.

 

Börja inte skriva frågor till på spåret riktigt än MT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad fan, enda ledtråden till ens egen hand är ju "Ni kan dra åt helvete"... vem har sagt så i ett sammanhang man lätt kan komma på? Ingen vad jag vet. Det närmsta jag kommer är död mans hand men det är ju fem kort. Dessutom fattar till och med jag att det är för långsökt.

 

Börja inte skriva frågor till på spåret riktigt än MT.

 

Nja, du skriker "Avbryt sändningen. Dra åt helvete..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, trodde först att du löst en hand till men såg att du är helt fel ute. Dock en bra gissning. Vad är Pluto mer än en planet månne?

 

Läste gåtan för några dagar sedan så kanske en idiotisk gissning men, pluto är en hund i kalle anka. Om jag inte minnst helt fel så är en hund K8 eller något sådant?

 

Pluto är väl också någon gud i den grekiska mytologin..

 

Reserverar mig för att det är helt åt he**** fel! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars så kan Jamaicanen ha 78, för det var 78 år sen Pluto upptäcktes?

 

Fel

 

Jag/du har 99 - morsetelegrafering, nån sorts sifferkod där.

 

Rätt, wp. (99 = avbryt sändningen. I moderna amatörradiosammanhang anses det oartigt att använda koden och vissa uppfattar den som "fuck off".)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste gåtan för några dagar sedan så kanske en idiotisk gissning men, pluto är en hund i kalle anka. Om jag inte minnst helt fel så är en hund K8 eller något sådant?

 

Pluto är väl också någon gud i den grekiska mytologin..

 

Reserverar mig för att det är helt åt he**** fel! :mrgreen:

 

Bara 1/2 åt helvete...

 

Den första att sammanfatta allas händer och brädan samt berätta vem som skulle vunnit potten vinner ett pris nu. Go.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne: AA (Stoppsignal Ess Ess, Jag blir ändå utdragen..)

Jag: 99 (99 - morsetelegrafering, avbryt sändningen)

Jamaican: K9 (Pluto, en hund i kalle anka. En hund i pokertermer är en K9 (canine).

 

 

 

Flopp: 666 (Amokk, deras låt 666)

Turn 9 (The nine, amerikansk serie då nio personer tas som gisslan vid ett misslyckat bankrån)

River: J (Jack, Film från 1976 med Göran)

 

Alltså skulle "jag" tagit hem potten med kåk.. kanske är helt fel ute men, värt en chansning iaf! :)

 

Detta måste ju bara vara rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne: AA (Stoppsignal Ess Ess, Jag blir ändå utdragen..)

Jag: 99 (99 - morsetelegrafering, avbryt sändningen)

Jamaican: K9 (Pluto, en hund i kalle anka. En hund i pokertermer är en K9 (canine).

 

 

 

Flopp: 666 (Amokk, deras låt 666)

Turn 9 (The nine, amerikansk serie då nio personer tas som gisslan vid ett misslyckat bankrån)

River: J (Jack, Film från 1976 med Göran)

 

Alltså skulle "jag" tagit hem potten med kåk.. kanske är helt fel ute men, värt en chansning iaf! :)

 

Detta måste ju bara vara rätt!

 

Grattis Fridsjo! En liten present är snart att vänta i posten.

 

Lägger upp en ny senare i veckan. Nu ska jag ut och meka med garageportar. Tilt. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...