Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Blev en dag med riktigt mycket lir. Spelat 2 * 3h drygt. Plus en kortare session, så nästan 7h. Och en bit över 4k händer mycket fint. Men det bästa av allt som jag tyckt är att senaste verisionen av HEM äntligen verkar fungera ok för mig med ongame haft problem med det konstant. Men idag har det sett ut som den fått med allt, och inte missat ngra större potter i alla fall riktigt skönt. Diffar ngt mot resultatet men det är ok.

I alla fall så har liret gått helt okej, har väl hittat nära 2k $ idag vilket får ses som okej. Klonkat fint sista jag gjorde typ var att dra ut med färgdrag mot TPTK på turn. Så en bit över EV för ovanlighetens skull. Lirat för första gången också lite ordentligt på 3/6 på ongame. Gick åt helvete förstås börja snabbt att backa typ två inköp men rädda tebax det i alla fall till typ bara ett halvt. Bjuder på en dagsgraf här då, en session är inte med då det var på annat nätverk:

idag991.jpg.xs.jpg

Och så lite händer.

Detta är dagens hjärnsläpp då, rätt säker på att jag trodde att jag hade färgdraget i denna hand... Vilket också satt xD:

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

BB ($166.35)

UTG ($203)

MP ($244.25)

Button ($230.20)

Hero (SB) ($204.35)

Preflop: Hero is SB with K:diamond:, J:diamond:

2 folds, Hero bets $6, BB raises $25, 1 fold, Hero calls $20

Flop: ($54) 8:diamond:, A:heart:, J:spade: (2 players)

BB bets $35, Hero raises $128, BB raises $105.35 (All-In), Hero calls $12.35

Turn: ($334.70) 7:diamond: (2 players, 1 all-in)

River: ($334.70) 8:diamond: (2 players, 1 all-in)

Total pot: $334.70

Results:

Hero had K:diamond:, J:diamond: (flush, King high).

BB had A:club:, 10:diamond: (two pair, Aces and eights).

Outcome: Hero won $331.70

Dagens mest irriterande hand, fi lirar 42/24/1 typ riktigt kass fisk. Så kändes som att det inte fanns ngn idé att spela handen annorlunda:

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

SB ($143.15)

BB ($269.60)

UTG ($171.75)

Hero (Button) ($238.90)

Preflop: Hero is Button with 5:spade:, 4:spade:

UTG calls $2, Hero bets $9, 1 fold, BB calls $7, UTG calls $7

Flop: ($28) 2:spade:, 3:heart:, 6:spade: (3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $18, BB raises $36, 1 fold, Hero calls $18

Turn: ($100) 9:spade: (2 players)

BB bets $75, Hero calls $75

River: ($250) 10:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks

Total pot: $250

Results:

Hero had 5:spade:, 4:spade: (flush, ten high).

BB had 8:club:, 8:spade: (flush, ten high).

Outcome: BB won $248

Postad

Ska väl snart ta och sätta mig och lira första sessionen för månaden. Först tar vi och summerar förra månaden dock. Som är den bästa på ca 1.5 år mycket skönt med andra ord. Finns ändå lite utrymme att klaga tappa 2k $ i slutet vilket var lite synd. Annars hade man ju vart nära att göra en femsiffrig månad utan rb. Nu blev det bara strax över tack vare rbn. Men ska nog vara rätt nöjd ändå, har varit på tok för lite spel förra månaden. Och kommer säkert dessväre att bli så denna månad med :( Men ska göra mitt bästa att bättra på antalet speltimmar. Grafen stämmer inte på antal timmar heller för övrigt är nog snarare ca 59 h.

m_nad805.jpg.xs.jpg

Postad

Om det mesta gick fel igår, så har jag sprungit som en gud idag på ongame, gått tungt på andra nätverket dock. Men har väl bara backat ca 300 € där så det är okej. Fortsätter på temat grafer då här kommer dagens:

idag725.jpg.xs.jpg

Annars så har jag lyckats lira ganska mycket såhär i början av månaden blivit ganska prick 12h hittils. Vilket är nog precis vad jag behöver snitta åtminstonde då jag har speldagar. Ska iväg idag och är borta över helgen så åter igen blir det sporadiska uppdateringar. Och så ser det ut denna månad ungefär hälften av alla dagar räknar jag med att jag inte lirar alls så gäller att jag ligger i annars. Så det inte blir som förra månaden då det blev "bara" 58 h lirade. Det är på tok för lite ska kämpa för att bättra på det.

6.5 bi över EV heh inte ofta det händer... Tar och bjuder på en hand också, kände på mig att jag skulle vinna denna heh... : No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop

BB ($406)

UTG ($638)

MP ($42)

Hero (Button) ($437.60)

SB ($160.40)

Preflop: Hero is Button with 7:club:, 5:club:

2 folds, Hero bets $12, 1 fold, BB raises $36, Hero raises $80, BB raises $366 (All-In), Hero calls $314

Flop: ($814) 7:heart:, 2:club:, 6:spade: (2 players, 1 all-in)

Turn: ($814) 5:diamond: (2 players, 1 all-in)

River: ($814) A:diamond: (2 players, 1 all-in)

Total pot: $814

Postad
No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop

BB ($406)

UTG ($638)

MP ($42)

Hero (Button) ($437.60)

SB ($160.40)

Preflop: Hero is Button with 7:club:, 5:club:

2 folds, Hero bets $12, 1 fold, BB raises $36, Hero raises $80, BB raises $366 (All-In), Hero calls $314

Flop: ($814) 7:heart:, 2:club:, 6:spade: (2 players, 1 all-in)

Turn: ($814) 5:diamond: (2 players, 1 all-in)

River: ($814) A:diamond: (2 players, 1 all-in)

Total pot: $814

wow

Postad

Hah jo, var ju väldigt std spel. Inspirerat av er punk och ebi hah :) Glömde att visa vad fi hade, var en del history hade innan stoppat in det med KTo mot mina KK så... Gissa på att jag hade 40/60 % oftast kände för att gambla. Tragikomiska var att han hade 97s, floppen var ju inte så ljus för mig xD

Postad

Så kommit tebax hem till grindstugan så nu blir det hårdgrind fram till på onsdag är det tänkt. Kom hem på eftermiddagen idag, fått in lite drygt en timmes lir i alla fall. Bättre än inget, sprang fint. Tyvärr så gjorde jag kanske en lite väl onödig bluff 150BB deep i slutet. Men hittar i alla fall 1.8k $ plusset så det var skönt :)

För att variera HHsna så tar vi en lite mindre ovanlig HH. Som säkra en ganska stor del av dagens plus då:

No-Limit Hold'em, $6.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

BB ($927.90)

UTG ($818.20)

Hero (MP) ($943.90)

Button ($626.10)

SB ($847.85)

Preflop: Hero is MP with Q:club:, Q:heart:

UTG calls $6, Hero bets $27, Button calls $27, SB raises $100, 2 folds, Hero raises $198, 1 fold, SB calls $122

Flop: ($489) 10:diamond:, J:heart:, 3:heart: (2 players)

SB bets $622.85 (All-In), Hero calls $622.85

Turn: ($1734.70) K:heart: (2 players, 1 all-in)

River: ($1734.70) 2:spade: (2 players, 1 all-in)

Total pot: $1734.70

Results:

SB had 9:club:, 8:club: (high card, King).

Hero had Q:club:, Q:heart: (one pair, Queens).

Outcome: Hero won $1731.70

Postad

Gått mycket fint idag, har hittils blivit en kanon inledning på månaden. Så vi får se om det håller i sig just nu känns spelet väldigt bra i alla fall. Tror inte jag har ngn direkt hand att bjuda på men väl en graf över dagens spel blivit en hel del. Ca 8.5h vilket verkligen är superlänge för mig. Spelat bra överlag har väl gjort ngt felspel här och där men kan räkna dem på mindre än en hand tror jag känns bra.

Kommer nog ta och lira lite till nu på annat nätverk får se hur det går :) men postar dagens graf sålänge på ongame

Dagens graf, blandat spel 2/4 och 3/6:

idag283.jpg.xs.jpg

Postad

För alla er som väntar er en graf eller HH. Så får jag göra er besvikna med att det nog inte blir ngn i dagen inlägg. Spelat ganska mycket idag men inte alls lika mycket som igår "bara" nästan 7h. Har spelat huvudelen på ongame och där gått even, med bud på betydligt mer men är nog ganska rätt EV mässigt. Spelade 5/10 $ seriöst idag också första gången på drygt ett år kändes helt okej, ngt dumt spel kanske och tyvärr en torskad flip för 400 BB AK mot QQ som höll upp. Ändå en del som sätter käpar i hjulen för mig på 5/10 känns det som hjärnan lurar mig lite här och där aja.

Spelet på andra sajten har gått fint och står för dagens vinst på ca 1.6k €. Vilket är helt okej. Månaden fortsätter att gå som på räls får se hur länge det håller i sig. Siktar antagligen på ytterliggare en +6h dag imorn. Vi får se.

Postad

Har börjat gått upp på 3/6 och 5/10 denna månad bara då jag rushat fint. Har bara ca 6k lirade händer på de nivåerna så antagligen har vi nog inte fightas så mycket. Men är så i alla fall att jag inte kommer skriva nick lr pma. Om ni vill gissa så får ni göra det så kanske jag säger om ngn skulle pricka rätt :P

Lirat dagens första session nu blev ca 3h. Rullade på bra till slutet då jag obv tiltar bort 0.7bi på 5/10 typ och blir äckelsetupad handen innan typ. Blev totalt +1.7k trots att jag backade på 5/10 och kanske even på 3/6.

Nu blir det lunch och se färdigt Role Models som jag påbörjade igår kväll men somna till xD

Tar och bjuder på en hand, tilthanden ... Så vidrigt han borde verkligen inte ha den handen han har den enda som slår mig :S :

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (Button) ($1765.60)

SB ($660)

BB ($934.75)

UTG ($985)

MP ($1024)

Preflop: Hero is Button with A:heart:, 5:heart:

1 fold, MP bets $35, Hero calls $35, 2 folds

Flop: ($85) 3:club:, 2:heart:, 8:diamond: (2 players)

MP checks, Hero bets $57, MP calls $57

Turn: ($199) 4:spade: (2 players)

MP checks, Hero bets $133, MP raises $289, Hero calls $156

River: ($777) J:heart: (2 players)

MP bets $643 (All-In), Hero calls $643

Total pot: $2063

Results:

Hero had A:heart:, 5:heart: (straight, five high).

MP had 6:club:, 5:club: (straight, six high).

Outcome: MP won $2060

Postad

Usch spelat två riktiga tröksessioner sen sist. En på ongame som gick åt h**** till att börja med på de lägre borden och sen sluta jag med att göra bort mig totalt i en pot på 5/10. Vilket var riktigt jävla illa, och backet sluta på drygt 3.3k $. Sen har jag lirat lite på annan site och lriat mycket HU. 2/4 € En snubbe som börja med halvtinköp och bara pumpa och pumpa ... Och jag missade verkligen varje flop. Har klättrar upp till säkert 800 :S För att jag ska ta in lite och sen när vi är typ lika kan jag ta av han det sista förutom 50 €... Vilket han igen lyckas få upp till 800 lol :S... Men lyckades tillslut ta tebax det också. Så hitta väl tillslut BE på det bordet. Vilket var tur det för blödde satan på de andra borden med... Så sluta -600 € vilket kanske inte är så mycket ändå så är rätt nöjd med det.

I alla fall så mtp hur det har gått på 5/10 och hur mitt humör och spel påverkats av det så kommer jag att förbjuda mig själv att spela 5/10 månaden ut i alla fall så får vi se vad som händer. Har väl passerat mina 6h idag också och är nöjd nu. Slutar ca -2.4k $ vilket jag nog egentligen i slut ändan faktiskt är ganksa nöjd med. Blir break nu med mitt spelande till den 14:e kanske lite sporadiskt spelande skriver av mig om det blir tillfälle och jag har ngt att skriva. Hej så länge

Postad
helt oläsligt det du skriver, back to school!

Universitet i höst... Lär gå bra :) Och jag vet att svenska är mitt absolut starkaste ämne. Eller så kanske det inte riktigt var så, ser att det är plottrigt och lite halva meningar på varandra osv men så är det ju ibland :)

Postad
Ja, det är ju sjukt intressant det du skriver om, men man tröttnar halvvägs i varje historia.

Hoppas du hittar tillbaka till storformen.

Heh jadu ska försöka bättra på strukturen på mina inlägg då och inte skriva allt för slarvigt. Om det inte nu var sarkastiskt att det skulle vara sjukt intressant vad jag skriver. För det har jag svårt att tro på själv till och med. Men för att komma till saken så absolut det inlägget du påpeka om var i alla fall verkliggen illa skrivet.

Postad
Heh jadu ska försöka bättra på strukturen på mina inlägg då och inte skriva allt för slarvigt. Om det inte nu var sarkastiskt att det skulle vara sjukt intressant vad jag skriver. För det har jag svårt att tro på själv till och med. Men för att komma till saken så absolut det inlägget du påpeka om var i alla fall verkliggen illa skrivet.

Skit i dem å skriv vad du känner för.