Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Double or nothing, 5$ turbo typ andra handen

PokerStars, $10/20 Hold'em Tournament, 10 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

nuberu2008 (CO): $1,500

Lucky_Duc939 (Button): $1,480

chickywins (SB): $1,560

2Rapha2 (BB): $1,500

nilesS (UTG): $1,500

HERO (UTG+1): $1,480

Nappo2811 (MP1): $1,500

lucatoni1900 (MP2): $1,480

YJHuang (MP3): $1,500

JumBio (MP4): $1,500

Dealt to HERO 9:diamond: 9:heart:

Pre-flop:

nilesS calls $20, HERO calls $20, Nappo2811 calls $20, lucatoni1900 calls $20, (4 folds), chickywins calls $10, 2Rapha2 checks

Flop: ($120) J:club: 8:spade: T:spade: (6 Players)

chickywins bets $80, (1 folds), nilesS raises to $200, HERO calls $200, (1 folds), lucatoni1900 calls $200, chickywins calls $120

Turn: ($920) J:heart: (4 Players)

chickywins checks, nilesS bets $200, HERO calls $200, lucatoni1900 calls $200, chickywins calls $200

River: ($1,720) 9:club: (4 Players)

chickywins checks, nilesS checks, HERO bets $300, lucatoni1900 raises to $1,060 and is all-in, chickywins calls $1,060, nilesS raises to $1,080 and is all-in, HERO ????

Q: Sätter min kåk på river o betar ut, men 3 st går all in efter mig.

Finns synen alls?

Har 740 kvar isf.

Postad

Jag tar synen här, spelarna på $5 DON's brukar inte direkt vara solid överlag om man säger så. Sannolikheten känns ganska stor att två av dem sitter med stege och en med AJ eller liknande.

Postad

Du synar floppen och turn dyrt för att sedan vilja lägga dig när du superträffar rivern?

Syna, gråt, börja på en ny, spela tightare...

Har du extrem tur så sitter de andra med stegar...

(Jag hade inte spelat som du någonstans i denna hand)

Postad

Jag är en urusel spelare men gillar DoN. Jag skulle spela så här med tanke på att det är DoN 5 dollar.

Preflopp: Se en flopp för 20 med 99. Tack för det.

Flopp: Enkel fold för mig. Vad skulle jag försöka att träffa? En stege som är väldigt uppenbar. Samt samtliga spader som ger en tänkbar färg. Tänk på att här spelar många alla suited varianter.

Turn: Enkel fold för mig. Vad försöker jag egentligen att träffa? Har någon J10 så drar jag dött. J8 är inte helt otänkbar på dessa nivåer.

River: Pang. Där satt det optimala kortet. Men det visar sig att alla blir skogstokiga. Call eller fold? 3 styck allin före dig. Ingen kan ha färg. Vi har säker minst en stege. Kan tom vara en stege från "idiot end". Finns antagligen en knekt eller två därute. Frågan är bara om dessa knektar har sällskap av en 10, 9 eller 8. Behöver inte vara så på dessa nivåer. 88 är inte helt otrolig den heller. Om jag inte är säker på att det sitter någon som bara spelar nötter i deta läge så skulle jag calla. Jag har ju betraktat mina motspelare som lätt förståndshandikappade efter flopp och turn så varför betrakta dom på något annat sätt nu?

Men det är bara mina tankar och jag spelar bara "stora" händer på 10/20 nivån i en DoN. Dit hör inte 99 på den floppen och med den satsningen.

Double or nothing, 5$ turbo typ andra handen

PokerStars, $10/20 Hold'em Tournament, 10 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

nuberu2008 (CO): $1,500

Lucky_Duc939 (Button): $1,480

chickywins (SB): $1,560

2Rapha2 (BB): $1,500

nilesS (UTG): $1,500

HERO (UTG+1): $1,480

Nappo2811 (MP1): $1,500

lucatoni1900 (MP2): $1,480

YJHuang (MP3): $1,500

JumBio (MP4): $1,500

Dealt to HERO 9:diamond: 9:heart:

Pre-flop:

nilesS calls $20, HERO calls $20, Nappo2811 calls $20, lucatoni1900 calls $20, (4 folds), chickywins calls $10, 2Rapha2 checks

Flop: ($120) J:club: 8:spade: T:spade: (6 Players)

chickywins bets $80, (1 folds), nilesS raises to $200, HERO calls $200, (1 folds), lucatoni1900 calls $200, chickywins calls $120

Turn: ($920) J:heart: (4 Players)

chickywins checks, nilesS bets $200, HERO calls $200, lucatoni1900 calls $200, chickywins calls $200

River: ($1,720) 9:club: (4 Players)

chickywins checks, nilesS checks, HERO bets $300, lucatoni1900 raises to $1,060 and is all-in, chickywins calls $1,060, nilesS raises to $1,080 and is all-in, HERO ????

Finns synen alls?

Har 740 kvar isf.

Postad
Du synar floppen och turn dyrt för att sedan vilja lägga dig när du superträffar rivern?

Preflop är det väl "fel" att spela på något annat sätt...

Annars lättt fold på flop, och imd på river som spelad....

Postad

Vidareutvecklar mitt resonemang.

Kopierar grunden från E.H.

Jag är en urusel spelare och jag ogillar DoN. :-)

Preflopp: Se en flopp för 20 med 99. Tack för det. Möjligen, men med tanke på att det är tio pers kring bordet och jag sitter utg +1 så är det minst lika ofta fold för mig. Beror helt enkelt på hur spelet varit tidigare (om man hunnit få en uppfattning).

Flopp: Enkel fold för mig. Träffar man inte trissen så är det check/fold som gäller.

Turn: Ännu enkelare fold för mig.

River: Pang. Där satt det optimala kortet. Men det visar sig att alla blir skogstokiga. Call eller fold? 3 styck allin före dig. Visst fasen kan man lägga sig där, två andra ryker i denna hand, du kan fortfarande reparera misstaget med lite tur. MEN, med den linje som är tagen så förtjänar man att se sig utslagen :twisted:

Min gissning är att nilesS vinner handen med Kn,10 ruter...

Hur gick det? Vad gjorde du?

Postad

Sämsta rådet någonsin.

Postad

Finns synen alls?

Har 740 kvar isf.

Hur blev du kvar i den där handen enda till river från första början?

Det var inte frågan.

Jag tar synen här, spelarna på $5 DON's brukar inte direkt vara solid överlag om man säger så. Sannolikheten känns ganska stor att två av dem sitter med stege och en med AJ eller liknande.

Tack för svaret på frågan!

Frågan gällde inte hur bra jag spelade fram till river, utan ifall synen finns.

Precis, har du hållt i den handen ända till river så lägger du inte den när du får drömträffen.

Klart jag undrar när det blir så action...

Varför fjölbeta 300 på rivern? In med såsen!

För att ha chansen att komma undan ifall det blir mkt action...

Jag är en urusel spelare men gillar DoN. Jag skulle spela så här med tanke på att det är DoN 5 dollar.

Preflopp: Se en flopp för 20 med 99. Tack för det.

Flopp: Enkel fold för mig. Vad skulle jag försöka att träffa? En stege som är väldigt uppenbar. Samt samtliga spader som ger en tänkbar färg. Tänk på att här spelar många alla suited varianter.

Turn: Enkel fold för mig. Vad försöker jag egentligen att träffa? Har någon J10 så drar jag dött. J8 är inte helt otänkbar på dessa nivåer.

River: Pang. Där satt det optimala kortet. Men det visar sig att alla blir skogstokiga. Call eller fold? 3 styck allin före dig. Ingen kan ha färg. Vi har säker minst en stege. Kan tom vara en stege från "idiot end". Finns antagligen en knekt eller två därute. Frågan är bara om dessa knektar har sällskap av en 10, 9 eller 8. Behöver inte vara så på dessa nivåer. 88 är inte helt otrolig den heller. Om jag inte är säker på att det sitter någon som bara spelar nötter i deta läge så skulle jag calla. Jag har ju betraktat mina motspelare som lätt förståndshandikappade efter flopp och turn så varför betrakta dom på något annat sätt nu?

Men det är bara mina tankar och jag spelar bara "stora" händer på 10/20 nivån i en DoN. Dit hör inte 99 på den floppen och med den satsningen.

Som tidigare sagt, inte hur jag kom till river. Utan om synen finns. (tack ändå för utförlig analys)

Preflop är det väl "fel" att spela på något annat sätt...

Annars lättt fold på flop, och imd på river som spelad....

Vad var fel pre? Hur mkt hade du höjt? Och varför in med degen? Kan jag verkligen skrämma bort någon som slår mig?

Lustigt hur ni tänker när ni tror att man ska ta ett -$ev beslut bara för att man tog ett -$ev tidigare. Förklaring?

Exakt, ska jag syna bara för att jag lagt in mer än halva min stack då jag tror mig vara slagen? Hellre felbeslut o kvar, än ute i snön.

Vidareutvecklar mitt resonemang.

Kopierar grunden från E.H.

Jag är en urusel spelare och jag ogillar DoN. :-)

Preflopp: Se en flopp för 20 med 99. Tack för det. Möjligen, men med tanke på att det är tio pers kring bordet och jag sitter utg +1 så är det minst lika ofta fold för mig. Beror helt enkelt på hur spelet varit tidigare (om man hunnit få en uppfattning).

Flopp: Enkel fold för mig. Träffar man inte trissen så är det check/fold som gäller.

Turn: Ännu enkelare fold för mig.

River: Pang. Där satt det optimala kortet. Men det visar sig att alla blir skogstokiga. Call eller fold? 3 styck allin före dig. Visst fasen kan man lägga sig där, två andra ryker i denna hand, du kan fortfarande reparera misstaget med lite tur. MEN, med den linje som är tagen så förtjänar man att se sig utslagen :twisted:

Min gissning är att nilesS vinner handen med Kn,10 ruter...

Hur gick det? Vad gjorde du?

Vad jag gjorde? Stekte så länge jag kunde, och kunde inte hålla mig från synknappen... Givet så mötte jag en högre kåk(JT) en lägre kåk (88) o en stege (KQ).

Men med lite längre betänktetid o slippa blibbet från de 15 andra sng som varnade för timeout hade jag nog hittat folden.

Och ja jag kan hålla med att jag inte spelade bra på flop och turn. Kanske skulle ta o lira några färre åt gången...

Postad

Nej det kanske inte var frågan men om du synar ända till river och prickar det du söker där så får du väl syna och gråta även om actionen tyder på att du är slagen.

Du frågar väl för att utvecklas, då tycker jag allt som rör handen är av betydelse.

Svaret på din fråga är i min värld ganska självklart dvs. du är förmodligen slagen men varför folda när du väl synat dig dit. Syna och grina (:

Postad
Nej det kanske inte var frågan men om du synar ända till river och prickar det du söker där så får du väl syna och gråta även om actionen tyder på att du är slagen.

Du frågar väl för att utvecklas, då tycker jag allt som rör handen är av betydelse.

Svaret på din fråga är i min värld ganska självklart dvs. du är förmodligen slagen men varför folda när du väl synat dig dit. Syna och grina (:

Hur utvecklas man av rådet att aldrig lägga sig efter att man träffat något man hoppades träffa, oavsett action?

Det är ju ganska ovanligt mycket action på rivern. Jag kan tänka mig att det är en fold, men jag har inte spelat tillräckligt många DoN's för att veta vad folk kan ha i en sån här situation.

Postad
Hur utvecklas man av rådet att aldrig lägga sig efter att man träffat något man hoppades träffa, oavsett action?

Det är ju ganska ovanligt mycket action på rivern. Jag kan tänka mig att det är en fold, men jag har inte spelat tillräckligt många DoN's för att veta vad folk kan ha i en sån här situation.

På den nivån kan folk ha vad som helst här.

Jag tar synen i alla lägen och gråter en skvätt mot högre kåk.

Postad
På den nivån kan folk ha vad som helst här.

Jag tar synen i alla lägen och gråter en skvätt mot högre kåk.

Men om folk är så dåliga, kan det inte vara läge att vänta och låta dem hänga sig själva senare?