Gå till innehåll

Hur vill vi spela mot lösa sb limpers?


Starfitter

Recommended Posts

Har nyligen gjort om mitt spel en hel del och har nu börjat få några små tankenötter...

 

Framförallt med lösa fiskar som limpar från sb, förr när jag var hade lite tajtare image så försvarade jag mig stenhård och slog i princip upp min BB varje gång.

Om vi har en spelare som spelar något i stil med 30/8 i SB och han limpar mig 80% av gångerna ingen har höjt. Med vilken typ av range är bäst att försvara, vi utgår från att FE är någonstans runt 25%..

 

För tillfället slår jag nog upp något i stil med:

22+,A2s+,K7s+,QTs+,J9s+,T8s+,

97s+,86s+,76s,65s,54s,43s,32s,A2o+,KTo+,QTo+,JTo...

 

Har provat att slå upp bredare men blir så jobbigt med totala rags när fisken donkar en hel del floppar. Även om jag har position känns de lite småjobbigt att straffa hans donkas allt för liberalt och att höja pre sen lägga sig för en donk frekvent är inte heller så nice...(nl50 btw)

 

Input är jag tacksam för =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han inte 3betar eller spelar väldigt bra post höjer jag 100%

 

Gjorde det ett tag och känns superbra sålänge han viker en viss procent av händerna, när fi inte gör det så får jag svårt att cbeta en lagom mängd..

Problemet är att jag viker för mycket mot donks och straffar dem för tunt..

Känns som att checka bakom förutom vid bra händer är okej iom jag är i pos men att det är långt från optimalt..

 

Säg att fi limpar sb 100% de gångerna de är oöppnat, jag slår upp till 4BB 100%..

Då räknar vi med att fi kommer limpraise sina riktigt starka händer ett visst antal av gångerna säg iaf 5-7% av gångerna..

Hur ofta vill vi cbeta i de lägena vi bara blir synade? Ligger overall på 60% just nu men känns så lätt c/r mig om jag gör de för ofta..

Om jag ligger med en hög cbet och blir fi c/r en relativt stor range på flopp vill vi då vara veka och vika förutom med riktigt bra händer och bara syna eller raise c/r semiofta och istället vika vid ytterligare omslag?

 

Ne usch blir för svårt när man inte kan specificera ett exempel, men tacksam för alla generella svar ändå :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer det mesta förutom total trash som K5o osv. Höjer dock alla ess och alla kort i samma färg.

 

Spelar nog 22+,A2s+,K2s+,Q5s+,J5s+,T5s+,95s+,85s+

75s+,64s+,54s,43s,32s,A2o+,KTo+,QTo+,JTo som standard i ovan nämnda situation.. Tycker självklart inte jag spelar dåligt men är 100% kanske mer optimalt?

 

Tror dock att de är postflopp spelet som jag tycker är svårast i dessa situationer och helst då jag raisar junk..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar nog 22+,A2s+,K2s+,Q5s+,J5s+,T5s+,95s+,85s+

75s+,64s+,54s,43s,32s,A2o+,KTo+,QTo+,JTo som standard i ovan nämnda situation.. Tycker självklart inte jag spelar dåligt men är 100% kanske mer optimalt?

 

Tror dock att de är postflopp spelet som jag tycker är svårast i dessa situationer och helst då jag raisar junk..

Det är ju inte direkt fel att lägga 72s i ett vakum såklart, men jag vill gå honom på nerverna så att han stackar av med nåt skit till slut. Om man dessutom visar upp den handen kommer han aldrig tro att man har nåt och då kan man värdebetta ännu mer light.

 

EDIT: Om jag däremot t.ex. redan har visat upp några skithänder och han har vunnit de senaste potterna; då kan jag givetvis checka bakom de sämre, okoordinerade händerna - även om de är suited.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...