Gå till innehåll

D o N På Svenskaspel (Från 500 till en lägenhet)


sit_and_go

Recommended Posts

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

10%iga raken utan nån bonus är killer!!

 

Är det bättre om det varit 5% rake, 50% bonus men 150% svårare motstånd?

 

Om det e nån som läser min DB så går det jäkligt upp o ner nu.

Tycker jag blir mycket utdragen,men det kanske man tycker jämt så fort det går lite sämre. Men jag ska upp på gröna innan jag går å lägger mig ! :-D

 

/ ifkNL

 

Jodå, jag läser. Att det känns som man ständigt blir utdragen i DoNs är inte så konstigt. Du spelar ju oftast endast de 2-5% bästa händerna pre vilket gör att du kommer ihåg utdragningarna extra mkt.

Igår stod sig dock c:a 90% av mina händer när jag var favorit pre - något man också kan komma ihåg de gånger Boss-riggen är påslagen och dina AA och KK blir slagna av 97o... :-D

Keep up the good work så hoppas jag att vi ses på 220-nivån snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivit nyfiken att titta in på svs DoN lite men när jag tittar på 200 borden så ser det ut som de aldrig startar och de är inte turbo...hur lång tid brukar dessa ta?

 

De startar med c:a 15 minuters väntetid (fr 0 till fullt) på dagtid. På kvällen brukar de fyllas rätt snabbt.

SvS har inga turbo (än) och därför får du räkna med att de tar 40-70 min. Dock gör det simpla motståndet det värt att lira dom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De startar med c:a 15 minuters väntetid (fr 0 till fullt) på dagtid. På kvällen brukar de fyllas rätt snabbt.

SvS har inga turbo (än) och därför får du räkna med att de tar 40-70 min. Dock gör det simpla motståndet det värt att lira dom...

 

Hej Mike,vad tycker du jämfört med ongames 22,33 turbos?

Dessa tycker jag är ganska lönsamma för många spelar som idioter där.

 

Däremot är 54,108 inte lönsamt pga nästan alla spelar optimalt(iaf minst lika bra som jag,hehe)

 

Stars?Här skulle jag lära farsan på 10.40 o kors i taket vilken vildavästern med any A,any pp samt nöthanden KQ.Här kunde man för tusan nästan bara folda sig itm.Måste helt klart prova större sample om potentiellt hög total timpeng på dessa låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bättre om det varit 5% rake, 50% bonus men 150% svårare motstånd?

 

 

 

Jodå, jag läser. Att det känns som man ständigt blir utdragen i DoNs är inte så konstigt. Du spelar ju oftast endast de 2-5% bästa händerna pre vilket gör att du kommer ihåg utdragningarna extra mkt.

Igår stod sig dock c:a 90% av mina händer när jag var favorit pre - något man också kan komma ihåg de gånger Boss-riggen är påslagen och dina AA och KK blir slagna av 97o... :-D

Keep up the good work så hoppas jag att vi ses på 220-nivån snart!

 

Kul att du läser ! JO det du skriver håller jag nog med helt o hållet faktiskt.

 

/ifknl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena ! Nu e det tyvärr så att jag har varit tvungen att casha ungefär halva rullen ;-) Har kvar 455 pix. Känns surt då det faktiskt gått helt ok.

 

Undrar va jag ska göra? om jag ska börja om igen och mixa 22,55 eller skotta 110(med tanke på att det e FREDAG) . . . Nu ska jag sticka och träna fotboll men vore kul om nån kan ge mig nåt tips på va jag ska göra,sjävförtroendet försvann lite medtankepå cashout`n.

 

+ att det försvann lite på omaha slask. Spelade trött loosa All in som marginell favorit har jag för mig.

 

Förövrigt e det bra Med Signe,hon precis skitit på sig :-D

 

Snälla foppa,se till att foten håller !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mike,vad tycker du jämfört med ongames 22,33 turbos?

Dessa tycker jag är ganska lönsamma för många spelar som idioter där.

 

Däremot är 54,108 inte lönsamt pga nästan alla spelar optimalt(iaf minst lika bra som jag,hehe)

 

Stars?Här skulle jag lära farsan på 10.40 o kors i taket vilken vildavästern med any A,any pp samt nöthanden KQ.Här kunde man för tusan nästan bara folda sig itm.Måste helt klart prova större sample om potentiellt hög total timpeng på dessa låga nivåer.

 

Först - sry för den hijackade db´n sit_and_go ;-)

 

Har inte lirat Omgames DoNs på den nivån - endast 5.5 & 11 - men jmft med SvS var det bättre motstånd då imo.

Jaså, Stars.... Kanske dags att slänga in lite deg där och testa några DoNs!

 

Jag själv har aldrig lirat DoNs seriöst förr och är därför, i mitt eget tycke, en riktig n00b när det gäller dessa. Trots det har jag följande resultat på SvS:

 

220, 28 spelade, 19 itm = +1440:-

110, 8 spelade, 7 itm = +520:-

 

Antingen är motståndet löjligt enkelt eller också har jag en naturlig fallenhet för just DoNs...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena ! Nu e det tyvärr så att jag har varit tvungen att casha ungefär halva rullen ;-) Har kvar 455 pix. Känns surt då det faktiskt gått helt ok.

 

Undrar va jag ska göra? om jag ska börja om igen och mixa 22,55 eller skotta 110(med tanke på att det e FREDAG) . . . Nu ska jag sticka och träna fotboll men vore kul om nån kan ge mig nåt tips på va jag ska göra,sjävförtroendet försvann lite medtankepå cashout`n.

 

+ att det försvann lite på omaha slask. Spelade trött loosa All in som marginell favorit har jag för mig.

 

Förövrigt e det bra Med Signe,hon precis skitit på sig :-D

 

Snälla foppa,se till att foten håller !

 

Mtp varians,skotta inte då en potentiell gulning bara får dig må dåligt.

Du kommer säkert jobba upp rullen o självförtroendet fint med 22,55.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kvar 455 pix.

 

Undrar va jag ska göra? om jag ska börja om igen och mixa 22,55 eller skotta 110(med tanke på att det e FREDAG) . . .

:rolleyes:

ingen skottning, då kommer du inte plussa, de vet du :)

 

Sen kan ja inte förstå att folk inte säger grattis till ungen, så grattis:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...