Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vi ett tillfälle när jag med bil var på väg ut från Landskrona, går en man längs vägen. En bil stannar och två killar hoppar ur bilen och ger fotgängaren ordentligt med stryk. Detta var mitt på dagen.

Landskrona är ingen trevlig stad.

Postad
Fyfan vad deprimerande.

Lite Nationalteatern piggar upp.

Typiskt TotalFarsa att gå in och dominera trådar med en tidlös klassiker!

Jag funderade i två sekunder på att kontra in rövarkungens ö, men så kom jag på att den har ungefär lika mycket med topic att göra som Linda Rosing med smakfullhet...

Postad
lol?

Starkt inlägg.

Bra slutsats du gör med tanke på att artikeln är från 2006. :roll:

Vad exakt var det som fick dig att tro att min uppfattning om hur Sverige ser ut idag har någonting med denna artikel att göra?

Jag har bara en önskan och det är att få betala ännu mer skatt och släppa in ännu fler invandrare...

Ban imo.

Postad

Både Landskrona och Malmö är helt misslyckade integrationsprojekt. Undrar vad fan som kommer hända egentligen. Det är nog bara en tidsfråga innan det utbryter riktiga kravaller.

Om jag får framhålla min egen hemstad Lund lite grann så tycker jag att integrationen här har fungerat mycket bra. Vi har ett invandrartätt område som heter Norra Fäladen som det höll på att gå käpprätt åt helvete för för ett tiotal år sedan.

Stora resurser sattes in på skola och fritidsgårdar i stadsdelen, man dirigerade dit nybggnationer osv och nu är det ett riktigt trevligt område igen. Jag kan absolut tänka mig att bo där. För tio år sedan satte jag inte min fot i området om jag inte var absolut tvungen.

Postad

Det är tråkigt att det inte finns fler sådana områden här i Sverige som du skriver Jennez, utan att istället sådant som det som beskrivs i artikeln allt mer börjar bli vardag för många människor i Sverige.

Sverige har aldrig haft så många invandrare i jobb som år 2008 läste jag häromdagen i tidningen, men samtidigt ökade arbetslösheten bland invandare rejält. Personligen tycker jag det är ett tecken på att vi tar in fler personer än vår integrationspolitik klarar av.

Men så får jag inte säga, då är jag rasist!

Postad
Personligen tycker jag det är ett tecken på att vi tar in fler personer än vår integrationspolitik klarar av.

Så är det ju helt klart. Dock insåg jag för längesen att 99% av alla våra politiker, för att inte tala om kommunpolitiker, är helt inkompetenta. Människor i chefsposition i den offentliga sektorn är oftare än inte totalt verklighetsfrånvända (oavsett vad de pysslar med).

Hela landet är så förruttnat inifrån att det inte längre finns något hopp.

Nyckeln är hur vi integrerar inte att vi integrerar.

Postad

Vad exakt var det som fick dig att tro att min uppfattning om hur Sverige ser ut idag har någonting med denna artikel att göra?

Jag är helt övertygad om att din uppfattning om hur Sverige ser ut idag inte har med denna artikel att göra. Vad exakt fick dig att tro annorlunda?

Postad
Jag är helt övertygad om att din uppfattning om hur Sverige ser ut idag inte har med denna artikel att göra. Vad exakt fick dig att tro annorlunda?

Att klyftorna ökar är inte speciellt svårt att finna bevis på, öppna fönstret och stick ut huvudet. Annars kan man - inte helt förvånansvärt - ofta stöta på sådana här artiklar nuförtiden: Löneklyftorna har aldrig varit större

Ang. brottsligheten:

t_anytOWknj.gif

Postad
Om jag får framhålla min egen hemstad Lund lite grann så tycker jag att integrationen här har fungerat mycket bra. Vi har ett invandrartätt område som heter Norra Fäladen som det höll på att gå käpprätt åt helvete för för ett tiotal år sedan.

Stora resurser sattes in på skola och fritidsgårdar i stadsdelen, man dirigerade dit nybggnationer osv och nu är det ett riktigt trevligt område igen.

Jag kan ha fel för mig, men är hyfsat säker på att jag läst att det inte finns något område i hela Sverige som har fått mer pengar till ungdomsgårdar m.m. än rosengård i Malmö.

Postad
Att klyftorna ökar är inte speciellt svårt att finna bevis på, öppna fönstret och stick ut huvudet. Annars kan man - inte helt förvånansvärt - ofta stöta på sådana här artiklar nuförtiden: Löneklyftorna har aldrig varit större

Ang. brottsligheten:

t_anytOWknj.gif

"Löneklyftorna har aldrig varit större" Vilket skitsnack! Det är klart de varit större även om LO och Aftonbladet försöker få den ignoranta läsaren att tro annorlunda. Att de inte varit större sen 1950 då LO började mäta kan mycket väl vara sant, men det betyder inte att de aldrig varit större.

Postad
Jag kan ha fel för mig, men är hyfsat säker på att jag läst att det inte finns något område i hela Sverige som har fått mer pengar till ungdomsgårdar m.m. än rosengård i Malmö.

Är ju svårt att jämföra. Här sattes resurserna in medan det fortfarande gick att rädda s.a.s. Dessutom är ju Norra Fäladen ett mycket mindre område än Rosengård och det var säkert massvis av andra saker än bara skola och fritidsgård det lades pengar på.

Det finns garanterat otaliga ungdomsprojekt i Rosengård och jag vettefan man vad man kan göra för att få bukt med problemen eller om det ens är möjligt. Jag känner inte till detaljerna i problematiken heller så det är inte ens värt att gissa vad man "borde" göra. Klart är iaf att de som är ansvariga verkar vara ungefär lika lämpade som jag att fixa till det hela.

Någonting är jävligt fel när ambulans och brandkår inte vågar köra in i området utan poliseskort.

Postad
Både Landskrona och Malmö är helt misslyckade integrationsprojekt. Undrar vad fan som kommer hända egentligen. Det är nog bara en tidsfråga innan det utbryter riktiga kravaller.

Stora resurser sattes in på skola och fritidsgårdar i stadsdelen, man dirigerade dit nybggnationer osv och nu är det ett riktigt trevligt område igen. Jag kan absolut tänka mig att bo där. För tio år sedan satte jag inte min fot i området om jag inte var absolut tvungen.

Men det är ju jättebra investerat!