Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar

Recommended Posts

Postad

Hemma från vetrinären, det ända de hittade var 2000 spänn i min plånbok. Känns rätt stabilt att betala så mycket utan att få något svar om vad som kan vara galet. De och jag hoppas att han bara fått sig en smäll, fick ett recept på smärtstillande och så skulle han ta det jävligt lungt en vecka....

Han med 50 minuter badminton med grannfrun innan så lite motion har man fått sig idag iallafall....

• Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Dagens poker blev en $1,000 freeroll på en ongamesite.

Fick $20 för 18 plats.

Åkte med QQ<AK, annars 5a med 18 kvar.

Hade före det AJ>AK där jag sätter 4-kortfärgen.

Handen efter A9c>JJ, där jag prickar A

Nu blir det tv resten av kvällen.

Postad

Back to normale igen... Bredbandet var nere kom hem idag, så jag testa å köra på mobilt bredband... big misstake. Busta en med tvåpar mot triss, de 3 andra var jag bra med i hade 3-5k i dem när jag tappar uppkopplingen. Kommer in 10-15min senare torskar två flippar och ställer in i AA så var död i dem.

Sticker i väg på 1 snabbt möte, när jag kommer hem igen kör jag 1 set som blir +23 på. Tar ett sista set där jag floppar K hög färg... hamnar allin mot Q hög färg och A högt färgdrag, färgdraget sitter. Sen är jag chippie i en men torskar 2 snabba händer först med AK mot 55 och sen när SB ställer och jag har AK på BB, han har 78 och floppar både 78. Lyckas iaf vinna den sista men det var en 11a, de andra var 22or och 33or.

Totalt blev det -81 :cry:

En tragisk sak i en 33an. Fick QQ och höjer upp till 180 på BB 60, 1 syn. Floppen kommer AKx, jag cbetar och får syn. Turn blank jag checkar å sigge betar hem potten och visar T8 för total bluff. :(

Blev ganska imponerad av hans spel i den handen, men ett par händer senare visade det sig att han var en idiot då han syna sig allin med par i K och 3 kicker mot chippien som setat. Hur lyckas syna alla gator med en sån hand, är ju inte direkt världsbäst.

Postad
Klar med sista Heypokerbonusen.

Resultatet:

displaygraphl.png

SNYGGT

Back to normale igen... Bredbandet var nere kom hem idag, så jag testa å köra på mobilt bredband... big misstake. Busta en med tvåpar mot triss, de 3 andra var jag bra med i hade 3-5k i dem när jag tappar uppkopplingen. Kommer in 10-15min senare torskar två flippar och ställer in i AA så var död i dem.

Sticker i väg på 1 snabbt möte, när jag kommer hem igen kör jag 1 set som blir +23 på. Tar ett sista set där jag floppar K hög färg... hamnar allin mot Q hög färg och A högt färgdrag, färgdraget sitter. Sen är jag chippie i en men torskar 2 snabba händer först med AK mot 55 och sen när SB ställer och jag har AK på BB, han har 78 och floppar både 78. Lyckas iaf vinna den sista men det var en 11a, de andra var 22or och 33or.

Totalt blev det -81 :cry:

En tragisk sak i en 33an. Fick QQ och höjer upp till 180 på BB 60, 1 syn. Floppen kommer AKx, jag cbetar och får syn. Turn blank jag checkar å sigge betar hem potten och visar T8 för total bluff. :(

Blev ganska imponerad av hans spel i den handen, men ett par händer senare visade det sig att han var en idiot då han syna sig allin med par i K och 3 kicker mot chippien som setat. Hur lyckas syna alla gator med en sån hand, är ju inte direkt världsbäst.

eLändEs

------------------------------------------------

Jobbdag idag, fast skönt med kortare vecka, slutar vid lunch på torsdag.

Får se om jag hittar lite poker ikväll.

Har ju Laddy om inte annat.

Postad

Blev lite mer poker.

1x11 + 1x22 sng regular

1x11 don

ITM i 22 sng regular för $40

Hade AK<A5 för hu chiplead i 22 sngreg... suck.

Tur det är trist att lira poker, så man inte lägger för mycket tid på skiten.

Postad

Startade dagen med jobb 07:30-13:00, gick helt ok var mest ute.

13:30 var det ett helt menngslöst litet örmöte inför något annat möte på dagis, gick fort iallafall och Lova är bra med i utvecklingen.

Efter det satte jag in lite deg på Betsafe, dunkade in 4000sek (+100 i avgift).

Fick 486 dollars för det kommer sätta in mer när jag får hey pengarna men då kör jag via banktransfer som är avgiftsfritt. Började med 2*22 don turbo och 1*33 don turbo. OOTM i alla tre efter en helt sinnes parodi på poker i två av dem.

15:15 blev det 50 minuter badminton med grannfrun sedan klämde jag 35st don och det flöt på riktigt fint. Graf på spelet finns nedan.

20:20 åkte jag iväg och hämtade upp Ylva sedan var det basket i 1,5h. Riktigt skoj och bra fart idag:)

Imorgon kanske jag ska åka med farsan och hjälpa han riva något hus, satan vad jobbigt det låter....

displaygraph.png

Postad

Började kvällen med köra tvättstugan, under tiden maskinerna gick så fixa jag undan lite jobb som jag hade att göra.

Då SE inte visa sig online å Skankebanke stack på basket, bestämde jag mig för att testa att köra 6st sng samtidigt. Tänkte det var bra att testa när man inte har MSN som stör. Men precis när man startar upp kommer Blattan online vilket var kul. Som tur är är han inte lika flink i fingrarna som SE och Skanke är så han störde inte alls.

Blev rätt stressigt på slutet då jag jag gick långt i 5st, men det löste sig ganska bra och plussa 149 på setet. Efter var jag dock ganska uppstressad så var tvungen att ta en liten pause.

Lagom till andra setet dyker SE upp och jag reggar för 4st som funkar fint att spela. Bustar i en tidigt med QQ mot AA. Bustar även 1 till när jag ställer in i stål. När jag spelar bubbelspel på de två sista kommer skanke online och säger till mig att vinna. Med så goda råd kan man ju inte misslyckas så jag vinner dem och får +162 på setet.

Nu blir det nog ingen poker innan tidigast lördag, och nu är det natten.

Postad

Sådärja, nu har man rivit en mindre stuga. Lite skoj var att den tillhörde ABBA Benys dotter. Rätt fin "sommarstuga" hade de. Det vi rev var ett gammalt skjul typ där de ska bygga en till gäststuga där istället. Strax brevid låg Tommy Körbergs sommarhus som han hyr av en av Bennys söner.

Ett par hus bort ligger Bennys egna 7 miljoners sommarställe, farsan har jobbat lite på det och visade runt lite. Skaplig barre och vilken jävla utsikt över havet.

Nu blir det lite pokerspel....

Postad

Herrejävlar säger jag. Ibland tror man inte det är sant.

Började fint med ca 50+ på ett set. Efter det har jag spelat två set med resultatet:

$33 0-4

$22 4-10

Totalt resultat idag ligger på $260, man tror fan inte det är sant det ger ett back på 11 inköp, då har jag bara spelat 27 stycken....

Trettiotreorna har varit helt sanslösa med utdragningar och idiotspel från fi. I en var det tre man allin mot kortis då ställer chipien på turn med 7 hög....

LarsonImprinting.jpg

Postad

dryga 8k och 5/53.... från 100.... jag är på g

---------------

10700, 2/48

-----------------------------

AQ<66 tappas lite, men är jämnt

------------------------

Spelar dåligt.... A3s<77 höjer och synar hans ställ... inte så smart. 16/45

----------------------------

KQ i sb höjer, bb ställer med 99 och settar.

K3d > QJ är med på avg igen

--------------------------------------

Gick allin på floppat öppetstegdrag som satt mot sigges TP 6/34

---------------------------------------

AQd > 55, han degade UTG, jag sitter efter och synar, prickar Q.... 3/18

-----------------------------------

A7>Q9, 1/17, 10st itm.

------------------------------------------

QQ>44 och AK>A8, 1/13

Postad
dryga 8k och 5/53.... från 100.... jag är på g

---------------

10700, 2/48

-----------------------------

AQ<66 tappas lite, men är jämnt

------------------------

Spelar dåligt.... A3s<77 höjer och synar hans ställ... inte så smart. 16/45

KQ i sb höjer, bb ställer med 99 och settar.

K3d > QJ är med på avg igen

--------------------------------------

Gick allin på floppat öppetstegdrag som satt mot sigges TP 6/34

---------------------------------------

AQd > 55, han degade UTG, jag sitter efter och synar, prickar Q.... 3/18

-----------------------------------

A7>Q9, 1/17, 10st itm.

------------------------------------------

QQ>44 och AK>A8, 1/13

Fortsättningen blev spännande.

Böljade fram och tillbaka på FT.

Åkte till slut som 5a och fick $220 friska.

Turren avslutades:

AJc<JJ

AKc<QQ

Känns som att MTT-formen är mycket mycket god.

3/4 ITM (varav två FT).

Postad
Varför lira DoN´s? Har testat några och de är ju ingen action överhuvudtaget.

Vad menar du med action, jag lirar mest nu för att det går undan att få en don turbo på Ongame klar. Ska du ha action med vilt spel är kanske 5 manna turbos att föredra :)

Postad
Vad menar du med action, jag lirar mest nu för att det går undan att få en don turbo på Ongame klar. Ska du ha action med vilt spel är kanske 5 manna turbos att föredra :)

Aja ok, testade ett par vanliga dons och de var otroligt sega. Tänkte om det var lättare att göra sig pengar på dons än vanliga sngs :)

Postad

Man vet att det kommer gå bra när det börjar såhär....

Seat 1: NadiaEPT ($1,250 in chips)

Seat 2: balu8895 ($3,450 in chips)

Seat 3: vasterljung ($930 in chips)

Seat 4: CosmicStorm ($1,170 in chips)

Seat 6: MZuendel x ($2,510 in chips)

Seat 7: othbo ($2,610 in chips)

Seat 10: BigZ_3 ($3,080 in chips)

ANTES/BLINDS

CosmicStorm posts small blind ($100), MZuendel x posts big blind ($200).

PRE-FLOP

othbo folds, BigZ_3 folds, NadiaEPT folds, balu8895 calls $200, vasterljung bets $930 and is all-in, CosmicStorm bets $1,070 and is all-in, MZuendel x folds, balu8895 folds.

FLOP [board cards: King of Spades,4 of Spades,5 of Spades ]

TURN [board cards: King of Spades,4 of Spades,5 of Spades,6 of Clubs ]

RIVER [board cards: King of Spades,4 of Spades,5 of Spades,6 of Clubs,3 of Clubs ]

SHOWDOWN

CosmicStorm shows [ Jack of Spades,Ace of Spades ]

vasterljung shows [ Jack of Hearts,Ace of Clubs ]

CosmicStorm wins $240, CosmicStorm wins $2,260.