Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar

Recommended Posts

• Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ska snart åka och jobba, börjar bli segt har jobbat nästan varje dag detta år inte van vid det.

Denna lilla anekdot har jag skrivt i någon tidigare dagbok men det är flera år sedan och det har kanske tillkommit nya läsare:)

Jag har bowlat en hel del i mitt liv, när jag var runt 19 gick jag till final i en stor tävling. Finalen var i Göreborg och jag åkte dit och spelad uselt. Senare på kvällen var det bankett och efter den gick jag och en till ut för att dricka upp all pilsner i staden. Till slut hamnade vi på ett hak med ett litet dansgolv, vi köpte oss varsin flaska öl och kände att nu jävlar ska det brakas loss. Pilsnern ställdes på en bänk och ut på dansgolvet for vi. Efter ett par låtar var det dags för förfriskning men var fan hade ölen tagit vägen. Vi hittade de inte och gick för att köpa nya, när vi kom tillbaka såg jag att andra som ställde från sig sina öl. När de dansat en stund såg jag hur några ur ett annat gäng smög fram och snodde drickat.

Jag blev förbannad svepte min nya öl och sprang in på muggen. Fyllde flaska till hälften med piss och gick ut för att rigga min fälla. Förste tomten som tog tag i flaskan ställde tillbaka den förmodligen med tanke på att den var varm men direkt efter kom en tjej och hon tg den med sig. Efter några steg tog hon en stor klunk och sedan sprutspottade hon ut klunken över två av de andra. Jag kunde nätt och jämt hålla mig från att gå fram och säga; "Du bruden, du drack just mitt piss". Förmodligen hade de dragit

fram sina kroksablar och huggit lämmen av mig:)

Postad
Ska snart åka och jobba, börjar bli segt har jobbat nästan varje dag detta år inte van vid det.

Denna lilla anekdot har jag skrivt i någon tidigare dagbok men det är flera år sedan och det har kanske tillkommit nya läsare:)

Jag har bowlat en hel del i mitt liv, när jag var runt 19 gick jag till final i en stor tävling. Finalen var i Göreborg och jag åkte dit och spelad uselt. Senare på kvällen var det bankett och efter den gick jag och en till ut för att dricka upp all pilsner i staden. Till slut hamnade vi på ett hak med ett litet dansgolv, vi köpte oss varsin flaska öl och kände att nu jävlar ska det brakas loss. Pilsnern ställdes på en bänk och ut på dansgolvet for vi. Efter ett par låtar var det dags för förfriskning men var fan hade ölen tagit vägen. Vi hittade de inte och gick för att köpa nya, när vi kom tillbaka såg jag att andra som ställde från sig sina öl. När de dansat en stund såg jag hur några ur ett annat gäng smög fram och snodde drickat.

Jag blev förbannad svepte min nya öl och sprang in på muggen. Fyllde flaska till hälften med piss och gick ut för att rigga min fälla. Förste tomten som tog tag i flaskan ställde tillbaka den förmodligen med tanke på att den var varm men direkt efter kom en tjej och hon tg den med sig. Efter några steg tog hon en stor klunk och sedan sprutspottade hon ut klunken över två av de andra. Jag kunde nätt och jämt hålla mig från att gå fram och säga; "Du bruden, du drack just mitt piss". Förmodligen hade de dragit

En klassiker! Jag vet flera som gjort samma! :roll:
Postad

Nu blev jobbet plötsligt lite roligare. :lol:

Postad
Blev 10st DoNs idag, mest 22or och ett par 33or. Sluta på +18 till slut.

Var inte så många roliga händer men var 2 st som spela jävligt lustigt i sista DoN:en.

Seat 1: gutzone ($1,670 in chips)

Seat 2: lavogade22 ($2,775 in chips)

Seat 4: Dimon4ik21 ($1,190 in chips)

Seat 6: sadamouris ($2,090 in chips)

Seat 7: Hero ($2,965 in chips)

Seat 8: delis19 ($920 in chips)

Seat 10: ibboten ($3,390 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts small blind ($200), delis19 posts big blind ($400).

PRE-FLOP

ibboten folds, gutzone folds, lavogade22 folds, Dimon4ik21 folds, sadamouris bets $800, Hero folds, delis19 bets $520 and is all-in, sadamouris folds.

FLOP [board cards: none ]

delis19 wins $1,920.

Hur kan sadamouris beta 800 för att sedan vika för en allin som hade kostat 120 till att syna. Detta var andra gången dessutom, måste ju vara colluding eller?

Rapporterar ni när ni ser sånt spel?

Tror inte det är collussion utan ett rent tomtespel av sadam...

Det är också den enda dom spelat "ihop", enligt Sharken.

delis19 25 $3 $17 24% $72

sadamouris 39 $3 $20 18% $111

Postad
Denna hand är i en DoN, jag degar i tron att jag är kortast men ser sedan att sigge är kortare.

Fråga 1. Bör jag ställa trots sigge är kortare?

Personligen lutar det kraftigt år fold men med dessa blinds är det bra att ta alla chanser man kan få.

Fråga 2. Bör jag ställa om jag skulle varit kortast?

Personligen degar jag.

Konstaterande: Bra syn av TOMTEFAR....

Seat 1: DoUFeeILucky ($1,960 in chips)

Seat 2: GodOfPoker_ ($2,135 in chips)

Seat 3: hunnybunny66 ($2,720 in chips)

Seat 4: BogdanG. ($2,860 in chips)

Seat 6: DePayens ($1,405 in chips)

Seat 10: tguddebo ($3,920 in chips)

ANTES/BLINDS

GodOfPoker_ posts small blind ($150), hunnybunny66 posts big blind ($300).

PRE-FLOP

BogdanG. folds, DePayens folds, tguddebo folds, DoUFeeILucky bets $1,960 and is all-in, GodOfPoker_ calls $1,810, hunnybunny66 folds.

FLOP [board cards: 9 of Spades,Queen of Diamonds,8 of Diamonds ]

TURN [board cards: 9 of Spades,Queen of Diamonds,8 of Diamonds,5 of Clubs ]

RIVER [board cards: 9 of Spades,Queen of Diamonds,8 of Diamonds,5 of Clubs,10 of Hearts ]

SHOWDOWN

DoUFeeILucky shows [ Ace of Hearts,3 of Spades ]

GodOfPoker_ shows [ King of Spades,Queen of Clubs ]

Skulle aldrig våga ställa just honom. Såg inte att det var han igår då du gav mig hh. Han synar som fan själv. Dessutom e han väldigt pushbenägen med mindre par. med 200 blinds idag hade jag en stack på 2800 och raisade 500 i 2 pos innan knapp. Han satt på knapp och tryckte med en stack på 2300. 2 spelare framför och han sitter med 66.

Har massvis av exempel då han överspelar kort som AT/AJ.

Så en hand som KQ , QJ , JT osv på BB med blinds på 300 är detta en självklar syn för spelaren i fråga. Kolla sharkscope på han ;)

Postad
Börjar surt direkt

Seat 1: XbuteX ($1,500 in chips)

Seat 2: woodman1984 ($1,500 in chips)

Seat 3: CatInWhite ($1,500 in chips)

Seat 4: Hero ($1,500 in chips)

Seat 5: Dimon4ik21 ($1,500 in chips)

Seat 6: Germano666 ($1,500 in chips)

Seat 7: pokerfoxsex ($1,500 in chips)

Seat 8: sacha1810 ($1,500 in chips)

Seat 9: zoot66 ($1,500 in chips)

Seat 10: Honderos ($1,500 in chips)

ANTES/BLINDS

Germano666 posts small blind ($10), pokerfoxsex posts big blind ($20).

PRE-FLOP

sacha1810 calls $20, zoot66 calls $20, Honderos calls $20, XbuteX folds, woodman1984 bets $160, CatInWhite folds, Hero bets $400, Dimon4ik21 folds, Germano666 folds, pokerfoxsex folds, sacha1810 folds, zoot66 folds, Honderos folds, woodman1984 calls $240.

FLOP [board cards: 10 of Clubs,4 of Clubs,3 of Diamonds ]

woodman1984 checks, Hero bets $670, woodman1984 bets $1,100 and is all-in, Hero calls $430 and is all-in.

TURN [board cards: 10 of Clubs,4 of Clubs,3 of Diamonds,7 of Spades ]

RIVER [board cards: 10 of Clubs,4 of Clubs,3 of Diamonds,7 of Spades,Jack of Hearts ]

SHOWDOWN

woodman1984 shows [ Jack of Diamonds,Jack of Clubs ]

Hero shows [ Ace of Hearts,Ace of Spades ]

woodman1984 wins $3,090.

Önskan: Kan du inte lägga upp min 99 vs din AA hand :):oops:

Postad

Nyss var jag på utvecklingsamtal för äldsta dottern, hon har hunnit gå halva årskurs ett. Fröken börjar med att säga att hon är bäst i klassen på att säga tack och att hon alltid delar med sig och alltid är vänligheten själv. Att sedan höra att hon har lite svårt att koncentrera sig på matte känns som det kvittar.....

En mycket stolt pappa.......

Postad
Du menar min QQ vs 99, på flopp Q9x...

Nje.. Du har AA, jag har 99. Floppen kommer låga + J och jag sätter dig inte på j så jag fortsätter och synar ner pga låga kort. Spelade handen som en näspullande abborre.

Postad
Nyss var jag på utvecklingsamtal för äldsta dottern, hon har hunnit gå halva årskurs ett. Fröken börjar med att säga att hon är bäst i klassen på att säga tack och att hon alltid delar med sig och alltid är vänligheten själv. Att sedan höra att hon har lite svårt att koncentrera sig på matte känns som det kvittar.....

En mycket stolt pappa.......

Skönt att höra. :-)

Själv är man som vanligt vansinnestrött efter heldag på jobbet, men ska väl lugna ner sig framåt 21-tiden när dom små somnat.

Får se om man orkar lira lite då, eller om jag ska grinda "svtplay".

Från imorgon jobbar jag halvtid alla fredagar till efter midsommar.

Det innebär också att vi efter lunch imorgon drar till Ikea i Kalmar.

Behöver en ny madrass till stora grabbens säng (blev en spysjö i den när han hade magflunsan så den är lite lätt ofräsch), dessutom behövs en tallrik som jag lyckades slå sönder i diskmaskinen.

Sen ska väl sambon hitta på ett par saker till som vi måste ha. ;)

Postad

När man i första handen på settet hamnar allin med AA vs J9 preflop och flopen landar med J9x vet man att det är något stort på G. Jajjamän en timmes svärande senare så har man tappat 170 buck, lägger man till de 30 som gick set nummer ett blir det fina 200 minus. I set ett var jag nära + iallafall, om bara QQ fått vinna mot 33. Eller att sb med 4262 marker i stacken inte gett walk till BB som hade 521 på BB 400 hade det kunnat sluta med plus.

Postad

Härligt med lite pokerpappor.

Dagens underfundighet från ena dottern:

Vi sitter vid matbordet och Ella, 2,5 år, säger "Ella har jättefint hår" samtidigt som hon stryker sig över håret. Sedan säger hon "Mamma också fint hår!". Sedan vänder hon sig mot mig. Tystnar. Jag frågar "Har pappa fint hår då?". Flickstackarn ser helt olycklig ut och säger till slut "Booorta. Inget!" och slår ut med händerna 8-)

/Skalle-Pär

*edit* Jo, och så var det en till. Ella kom in till oss på morgonen och kröp ner mellan oss. När vi två timmar senare stiger upp säger hon "Pappa baajsa!" och gör ett prrrrrrbthsss-ljud med munnen. Då har man tydligen breakat vind i sömnen då :)

Postad
Troligen du kommer från IKEA med bankrullen i behåll... sådant e bara att glömma om man har med fruntimmren...

Brukar lösa sig rätt bra och inte bli för dyrt, även om det slinker ner en jäkla massa smågrejer.

Härligt med lite pokerpappor.

Dagens underfundighet från ena dottern:

Vi sitter vid matbordet och Ella, 2,5 år, säger "Ella har jättefint hår" samtidigt som hon stryker sig över håret. Sedan säger hon "Mamma också fint hår!". Sedan vänder hon sig mot mig. Tystnar. Jag frågar "Har pappa fint hår då?". Flickstackarn ser helt olycklig ut och säger till slut "Booorta. Inget!" och slår ut med händerna 8-)

/Skalle-Pär

Äldsta grabben, dryga 4 år har fått nippran på teater och givetvis ska vi spela Madicken och Elisabeth. Jag brukar få vara Elisabeth....

Må du springa som gud en vecka eller två och snabbygga rulle!

Tackar och bockar.

Orkar inte Ongame idag, mest pga att jag är ur form, därför håller jag förlusterna låga genom $5 spel på Stars.

3-2 med en igång (i vilken jag ställer i sb med AJ och BB hittar syn med K2 och floppar en K)

88<QQ och QT<KJ i dom andra torskarna.

Postad

4-2 för +8,8. 8-)

Minsta grabben (dryga 8mån) vaknade och jag fick avsluta settet med honom i knät. Klonkbebis är bra. Han skulle ju bara sova för natten, men bestämde sig för att ca 1 timme räckte. Han bedrog sig dock om han tänkt vara vaken någon längre stund. Då jag är en "hård" men rättvis far så ligger han nu i sin säng igen.