Gå till innehåll

Hur rik är Phil Ivey?


jackbalsam

Recommended Posts

Snackade med några icke-pokerspelande kompisar om hur mkt Phil Ivey kan ha tjänat på poker. Jag vet att han tjänat uppemot $9m på nätet på sistone eller vad det är men jag har ingen aning om hur mycket han kan tänkas ha vunnit live.

 

Någon som har en kvalificerad gissning?

 

Fejk edit: Undrar alltså inte hur rik han är utan vad hans nettoresultat på pokerspel kan tänkas vad. Han tjänar väl ganska bra på FTP också kan tänkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"I would guess that Ivey has between $35 - $45 million in liquid assets and another $35 - $45 million in net worth"

 

Jämfört med de största idrottsstjärnorna är det förvånansvärt lite pengar. Många är i närheten/över de pengarna per år:

 

340x.jpg

 

Enligt beräkningar ca 100 miljoner dollar mellan 2006 och 2007 (13 miljoner prispengar - 87 miljoner reklam och startpengar). Som extra bonus får han ligga med en svenska.

 

michael_schumacher_f_78664a.jpg

 

2004 tjänade han fina 80 miljoner dollar.

 

Federer_big.jpg

 

2006 spelade han, sin gråtmilda min till trots, in strax över 8 miljoner dollar. Därutöver fick han cirkus 20-25 miljoner i reklampengar.

 

maria_sharapova.jpg

 

Sammanlagd inkomst 2006 mellan 23 och 25 miljoner dollar.

 

Och då har vi inte ens gått in på spelare som David Fläckham, Kevin Garnett och Cristiano 'moviestar' Ronaldo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bekant till mig hade läst aftonbladet och sett att Gus Hansen hade förlorat en helvetes massa pengar, 30-40miljoner kr nyligen.

Jag sa någonting i stil med att det inte är så mycket att gråta över om någon lirare torskar 30-40mille som har 200miljoner (Draget ur luften.) på banken.

 

Hur off var jag där?

 

Han undrade då vad det var för vits med att spela överhuvudtaget om man hade så mycket pengar, men det är en annan fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bekant till mig hade läst aftonbladet och sett att Gus Hansen hade förlorat en helvetes massa pengar, 30-40miljoner kr nyligen.

Jag sa någonting i stil med att det inte är så mycket att gråta över om någon lirare torskar 30-40mille som har 200miljoner (Draget ur luften.) på banken.

 

Hur off var jag där?

 

Han undrade då vad det var för vits med att spela överhuvudtaget om man hade så mycket pengar, men det är en annan fråga.

Ganska off. Torska 20% av sitt kapital är inte särskilt roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Adding everything up, you would have to say at least $25 - $35 million."

 

Tror detta är helt fel, med ca en faktor 10. $250m gissar jag att hans rulle ligger kring.

 

Jag menar, var det inte 9mille bara på FTP ifjol??

 

I och med "the big game" med sjuka blindar, andra live-spel, Andy beal, prop bets!!, turneringsvinster etc så måste det vara sju helvetes mkt mer än 25 - $35 million.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Adding everything up, you would have to say at least $25 - $35 million."

 

Tror detta är helt fel, med ca en faktor 10. $250m gissar jag att hans rulle ligger kring.

 

Jag menar, var det inte 9mille bara på FTP ifjol??

 

I och med "the big game" med sjuka blindar, andra live-spel, Andy beal, prop bets!!, turneringsvinster etc så måste det vara sju helvetes mkt mer än 25 - $35 million.

 

Jagn har hört att han har sponsrat Crapsborden ganska friskt. Dessutom har jag en känsla av att han har förlorat ett par ruggigt saftiga propbets också, men jag kan såklart vara ute och cykla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...