Quasi Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Beachjohan vs Mystisk-sponsor-av-_sponsor_, round 1. Tickets will be sold at your local retailer.
Machista Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 Vi kan nog alla enas om att idioten är han som lägger upp sitt mob. nr. på ett öppet forum. tycker de e modigt av dig att kalla mig för idiot här bakom,,,ta de direkt till mig om vi träffas istället... har inga bekymmer med att lägga ut mitt nr,,vill nån mig nått så får de gärna ta kontakt med mig,,gömmer mig inte bakom nått forum,,drar mig ur den här tråden nu,,har sagt mitt,,vilket var att man inte behöver bli uppblåst o kalla nån för idiot för att man vinner en pott av han... nu råkade det vara så att jag känner "idioten" i fråga, men mina inlägg har absolut inget med hans initiativ att göra,,han små skrattade nog mer åt de hela förutom sitt inlägg där han förklarade sin mening... Du är looseaggro va?
PREVARANT Postad 17 Maj , 2005 Rapport Postad 17 Maj , 2005 hahahaha synd att herr imanz drar sig utt ur tråden
Zyr Postad 18 Maj , 2005 Rapport Postad 18 Maj , 2005 hej, jag testade att va lite mer aggro idag runt 27% VP och 14% pf-raise, lirar SH, oftast är det 5-6 spelare vid borden 1947 händer +$663.83 på 0,25-0,5 ($100 på party poker) ganska nöjd att nästan vunnit 14 inköp=) ska fortsätta med denna strategi, tack för tipset!
Beachjohan Postad 18 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2005 Skoj att du vann på strategin. Men att vinna en dag säger ju inte så mycket. Fluktrationerna blir givetvis mycket större. Det gäller att inte överskatta sin nya table image. Vilket jag råkat göra flera gånger. Men kan det ofta vara mer givande att spela lösare. Det är ju såklart viktigt att kunna spela varierat.
Beachjohan Postad 18 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2005 ------HAND 1------ Game #647520333: Texas Hold'em No Limit (£2/£5) - 2005/05/18 - 16:15:36 (UK) Table "Cypress" Seat 5 is the button. Seat 2: Babooshka (£480.66 in chips) Seat 3: Beachjoan (£588 in chips) Seat 4: DonkeyJim (£1023.45 in chips) Seat 5: kinghawko (£348.13 in chips) Seat 6: *TheHobo* (£625.50 in chips) *TheHobo*: posts small blind £2 Babooshka: posts big blind £5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Beachjoan [Ah As] Beachjoan: raises to £15 DonkeyJim: calls £15 kinghawko: folds *TheHobo*: raises to £40 Babooshka: folds Beachjoan: calls £25 DonkeyJim: calls £25 ----- FLOP ----- [5d 8h 4h] *TheHobo*: bets £105 Beachjoan: calls £105 DonkeyJim: raises to £983.45 and is all-in *TheHobo*: folds Beachjoan: is all-in £443 Returned uncalled bets £435.45 to DonkeyJim ----- TURN ----- [5d 8h 4h][2d] ----- RIVER ----- [5d 8h 4h 2d][Ac] ----- SHOW DOWN ----- DonkeyJim: shows [4s 5s] (Two Pairs, Fives and Fours, Ace high) Beachjoan: shows [Ah As] (Three of a kind, Aces, Eight high) Beachjoan collected £1323 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £1326 Main pot £1323 Rake £3 Board [5d 8h 4h 2d Ac] Seat 2: Babooshka (big blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 3: Beachjoan showed [Ah As] and won (£1323) with Three of a kind, Aces, Eight high Seat 5: kinghawko (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 6: *TheHobo* (small blind) folded on the Flop Ja jag vet jag spelar som en loooser Men ack vad rättvisst.
eeken Postad 18 Maj , 2005 Rapport Postad 18 Maj , 2005 Där fick du lära dig en läxa som kunde blivit dyr att man inte ska slöspela dom höga paren preflop.
Macroman Postad 18 Maj , 2005 Rapport Postad 18 Maj , 2005 Johan! Trodde du att du ledde mot ett lägre PP, eller...? Du har ju en hel del outs för runner runner stege och färg men det räcker väl inte för att syna här, eller hur?
Beachjohan Postad 18 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2005 Jag och hobo är gamla vänner. visste vad han hade och vill inte reraisa. Dock skulle jag foldat på floppen. Enda alternativet till reraise preflop hade varit pga trevägspotten
Hjort Postad 18 Maj , 2005 Rapport Postad 18 Maj , 2005 Ja jag vet jag spelar som en loooserMen ack vad rättvisst. Du menar efter 98s vs TT?
Beachjohan Postad 18 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2005 Nej jag menar efter AA handen just. Men den 98s var också rättvis
x31xx Postad 18 Maj , 2005 Rapport Postad 18 Maj , 2005 Så illa var det ju inte, du har nästan syn om du vet att han har 2 par. Han kan lika gärna ha 5h6h för att spela så där.
Jansa Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Hur går det med wsop platsen johan? Spelat nån satellit? Eller ska du köpa in? Själv körde jag en satellit med 3 platser... kom 5:a.. Men jag ger inte upp..
Beachjohan Postad 20 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2005 Ska ner till wsop det är bokat. Spel får jag lite se. Nu har ju pokern gått trögt i 3-4 veckor. Vann 2000$ igår och ligger väll lite drygt det idag. Men jag har inga förhoppningar. snart äter beatsen upp mig igen
Beachjohan Postad 20 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2005 ------HAND 1------ Game #656097933: Texas Hold'em No Limit (£2/£5) - 2005/05/20 - 03:35:09 (UK) Table "Amber" Seat 6 is the button. Seat 1: Merlin_cc (£254 in chips) Seat 2: Thegut222 (£824.50 in chips) Seat 3: Aizuku (£493.75 in chips) Seat 4: lurcher (£565.25 in chips) Seat 5: hangman (£392 in chips) Seat 6: Beachjoan (£781.50 in chips) Merlin_cc: posts small blind £2 Thegut222: posts big blind £5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Beachjoan [Jh Js] Aizuku: raises to £15 lurcher: folds hangman: calls £15 Beachjoan: raises to £40 Merlin_cc: folds Thegut222: folds Aizuku: folds hangman: calls £25 ----- FLOP ----- [3s 9c 6h] hangman: bets £352 and is all-in Beachjoan: calls £352 ----- TURN ----- [3s 9c 6h][4c] ----- RIVER ----- [3s 9c 6h 4c][Jd] ----- SHOW DOWN ----- hangman: shows [Ad Kd] (High Card Ace) Beachjoan: shows [Jh Js] (Three of a kind, Jacks, Nine high) Beachjoan collected £803 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot £806 Main pot £803 Rake £3 Board [3s 9c 6h 4c Jd] Seat 1: Merlin_cc (small blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 2: Thegut222 (big blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 3: Aizuku folded before Flop (didn't bet) Seat 4: lurcher folded before Flop (didn't bet) Seat 6: Beachjoan (button) showed [Jh Js] and won (£803) with Three of a kind, Jacks, Nine high Såhär spelar folk på 2/5£, till er som undrar över motståndet på högre nivåer
callen Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Undrar vilken hand som är värd att raisa till 15 UTG men inte att syna 25 till.
Beachjohan Postad 20 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2005 Alla händer som sätter en i trubbel. Jag brukar inte gilla att syna reraise med Ak-AJ. Man får ofta problem. KQ är inte häller skoj men den raisar man ju inte alltid utg.
babyface10 Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 haha skön pot, du lär ha en tärrbra read på killen ändå, iofsig chansar man och synar med knektarna ändå. Men är det en bra spelare som går all-in där då slänger man nog JJ helt rätt han kunde haft AJ off då skulle jag också slängt du är förmodligen dominerad eller om du träffar J så är du kanske uppe mot ett överpar.
callen Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Alla händer som sätter en i trubbel.Jag brukar inte gilla att syna reraise med Ak-AJ. Man får ofta problem. KQ är inte häller skoj men den raisar man ju inte alltid utg. Men pottoddsen han får är ju väldigt fina. På vilket sätt får du problem med AK?
Beachjohan Postad 20 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2005 Ja pottoddsen är såklart fina. Men de omvänt implicita oddsen är kassa. Dvs reraisar han med en hand som slår din eventuella träff kommer det kosta. Samt träffar du en hand som slår hans så kommer han inte betala. Synar väldigt sällan reraise med AK pga av det.
richardd Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Ja pottoddsen är såklart fina.Men de omvänt implicita oddsen är kassa. Dvs reraisar han med en hand som slår din eventuella träff kommer det kosta. Samt träffar du en hand som slår hans så kommer han inte betala. Synar väldigt sällan reraise med AK pga av det. Dom där orden stämmer väldigt bra nu när jag tänker efter, den här dagboken är bra för man lär sig rätt mycket...
ades_va Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Ja pottoddsen är såklart fina.Men de omvänt implicita oddsen är kassa. Dvs reraisar han med en hand som slår din eventuella träff kommer det kosta. Samt träffar du en hand som slår hans så kommer han inte betala. Synar väldigt sällan reraise med AK pga av det. Ja, självklart ligger det risk i att syna re-raise med AK, men för mig har det iaf varit +EV hittils. KK-TT lär ju betta ut trots överkort med tanke på att de har aggressionen, men som du säger kostar det mkt när fi väl re-raisar. Aja, en åsiktsfråga, men för mig har det iaf varit +EV.
Machista Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 Ja pottoddsen är såklart fina.Men de omvänt implicita oddsen är kassa. Dvs reraisar han med en hand som slår din eventuella träff kommer det kosta. Samt träffar du en hand som slår hans så kommer han inte betala. Synar väldigt sällan reraise med AK pga av det. Dom där orden stämmer väldigt bra nu när jag tänker efter, den här dagboken är bra för man lär sig rätt mycket... Ja, smart tänkt det där. Fan, hjärnan kokar över av allt man måste ha i huvudet.
Beachjohan Postad 20 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2005 Ja pottoddsen är såklart fina.Men de omvänt implicita oddsen är kassa. Dvs reraisar han med en hand som slår din eventuella träff kommer det kosta. Samt träffar du en hand som slår hans så kommer han inte betala. Synar väldigt sällan reraise med AK pga av det. Ja, självklart ligger det risk i att syna re-raise med AK, men för mig har det iaf varit +EV hittils. KK-TT lär ju betta ut trots överkort med tanke på att de har aggressionen, men som du säger kostar det mkt när fi väl re-raisar. Aja, en åsiktsfråga, men för mig har det iaf varit +EV. beror självklalrt på vem fi är.
ades_va Postad 20 Maj , 2005 Rapport Postad 20 Maj , 2005 beror självklalrt på vem fi är. Allt i poker beror väl på fi och hans hand?
Recommended Posts