Gå till innehåll

HELTOKER. eng > spa


heltoker

Recommended Posts

gårdagens coolaste hh:

 

Seat 1: uppfodarn ( $2104.38 USD )

Seat 3: HNIC ( $2080.89 USD )

Seat 5: 123KGB ( $2158.64 USD )

Seat 2: SaoSlaska ( $2073.04 USD )

123KGB posts small blind [$5.00 USD].

uppfodarn posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HNIC [ :Qs::Kc: ]

SaoSlaska folds

HNIC raises [$35.00 USD]

123KGB raises [$110.00 USD]

uppfodarn folds

HNIC calls [$80.00 USD]

** Dealing Flop ** [ :6h:, :8h:, :9h: ]

123KGB checks

HNIC checks

** Dealing Turn ** [ :5h: ] (pott 250)

123KGB bets [$170.00 USD]

HNIC calls [$170.00 USD]

** Dealing River ** [ :2c: ](pott 590)

123KGB bets [$540.00 USD]

HNIC raises [$1795.89 USD]

123KGB folds

HNIC wins $2900.89 USD from main pot

 

 

de coolt, men donkfold 9 av 10 gånger, såvida du inte har några bra tells på utmanaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 871
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

semispeciell linje

 

 

syn pre.. 3betar ibland men rätt kallt vs mackan som 4betar de händer ja har implicit värde mot

 

flop vill ja ha ut värde av händer som {AA, KK, QQ, AJ, QJ, KJ samt låga färgdrag}. Min raise är för värde men jag vill knappast få in det på flop eftersom {QT, set, tvåpar samt troliga kombodrag} utgör hans range vilken jag ligger under stort mot (som bäst typ 50/50 vs kombo men färgdragskombinationerna är ju få relativt alla tvåparskombos)

 

turn.. tror han viker turn med typ AA utan ruter och jag tror han pushar alla låga färger han betsynade flop med. Checksynar tror jag faktiskt han gör med alla enpars händer han synade flop med vilka innehåller en ruter som typ KrK eller KrJ. Detta pga att jag verkligen inte tror att han tror att jag betfoldar någon made hand på turn (det skrev han också efter handen)

och att han får bra odds vs min bet.

 

just nu spelar/ springer jag fett dåligt och har tidigare inte orkat skriva speciellt mkt om mina tankar och så mtp att alla motståndare läser här menmen.. Min linje sticker ut från mitt vanliga spel..

tankar?

 

 

Seat 1 is the button

Seat 2: HNIC ( $3222.89 USD )

Seat 4: draz ( $3420.39 USD )

Seat 1: mackan28 ( $3755.42 USD )

Seat 3: orje65 ( $3336.70 USD )

Seat 5: TwinAces ( $3180.66 USD )

orje65 posts small blind [$7.50 USD].

draz posts big blind [$15.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HNIC [ :8g::9g: ]

TwinAces folds

mackan28 raises [$60.00 USD]

HNIC calls [$60.00 USD]

orje65 calls [$52.50 USD]

draz folds

** Dealing Flop ** [ :Jb:, :8h:, :9b: ] (pott 195)

orje65 checks

mackan28 bets [$150.00 USD]

HNIC raises [$450.00 USD]

orje65 folds

mackan28 calls [$300.00 USD]

** Dealing Turn ** [ :5b: ] (pott 1095)

mackan28 checks

HNIC bets [$650.00 USD]

mackan28 raises [$3245.42 USD] (All in)

HNIC folds

mackan28 wins $4975.42 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske du skiter i comments från en som just nu knappt vinner på 1-2 men jag kör ändå ;)

 

Tycker du spelar handen bra, gillar egentligen inte att bara syna med sådana händer ur pos , då 4-bettar jag dom hellre men beror ju givetvis vilken fi det är. Som spelad så tycker jag du gjorde rätt , ser ingen anledning att checka på turn fkt då vi ofta har bäst hand och kan få värde av en sämre hand ofta om ni har battlats en del. Sedan så är väl folden rätt easy , så inget att göra åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske du skiter i comments från en som just nu knappt vinner på 1-2 men jag kör ändå ;)

 

Tycker du spelar handen bra, gillar egentligen inte att bara syna med sådana händer ur pos , då 4-bettar jag dom hellre men beror ju givetvis vilken fi det är. Som spelad så tycker jag du gjorde rätt , ser ingen anledning att checka på turn fkt då vi ofta har bäst hand och kan få värde av en sämre hand ofta om ni har battlats en del. Sedan så är väl folden rätt easy , så inget att göra åt.

 

sitter ju i pos? btw grattis till den sköna valet av avatar, byt aldrig

 

Tycker väl det ser ok ut, men jag har inte spelat en hand på flera veckor heller :cry:

 

Fast det ska väl mkt till för att vi ska ha värde att hämta på både turn och river. Checkar nog tillbaka turn för att slippa riskera att det som nu hände händer.

 

mmmm standard eller nått för mig är väl att checka tillbaka turn (även flopraisen är semilight). Segt iofs om han checkställer turn med ArT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...