Gå till innehåll

Frågor om uttag


aynee

Recommended Posts

Hej jacob1983,

 

Hur lång tid det tar för pengarna att nå fram beror på vilken metod man använder, samt din egen banks rutiner. Svenska Spel verkar som bekant från Sverige, och generellt sätt tar internationella överföringar längre tid, bland annat då det sker i fler steg samt att de flesta banker har andra säkerhetsrutiner för sådana transaktioner. Det kan t.ex. vara så att pengarna faktiskt redan har nått din bank, men på grund av deras interna rutiner så har de ännu inte blivit tillgängliga på ditt konto.

 

För uttag till VISA kan det dröja 3-10 arbetsdagar innan pengarna är tillgängliga på ditt bankkonto, oftast närmre 3 än 10 dock.

 

Uttag till NETeller går fortare, då är pengarna tillgängliga på ditt NETellerkonto så fort vår säkerhetsavdelning har godkänt uttaget (kan ta upp till 72 timmar).

 

Du kan också välja att ta ut direkt till ditt bankkonto (välj "Uttag till Wire Transfer"), då tar det 5-7 arbetsdagar (utöver säkerhetsavdelningens behandlingstid).

 

Jag hoppas att detta förklarar det hela.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är pokerstars så långsamma på uttag? Tog ut i måndags morse och har forfarande inte fått pengarna. Tog ut i tisdags ifrån svenska spel och hade det på onsdag kvällen..

 

 

Brukar ju gå jäkligt fort att få ut slantarna. Jag brukar få ett mail inom 2-4 timmar att det kommit in slantar till mitt Moneybookers-konto..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Bumpar till lite här eftersom jag nyss tog ut lite stålar.

 

valde wire transfer, då jag inte visste om det skulle gå snett med visa då jag bytt VISA-kort sedan jag satte in där ifrån..

 

Hur som helst till min fråga: är det några avgifter på wire transfer? T ex växlingsavgift eller liknande? För när jag kollar history så står det "belopp 557$", och "Wire transfer cashout (420 EUR)"..

 

..var kom EUR in i bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har gjort två insättningar med mitt Visa, och tagit ut mer till det än jag har satt in. Om jag nu gör en insättning med Moneybookers, kan jag då välja fritt till vilken av de båda metoderna som jag tar ut pengar i fortsättningen?

Jag vill i första hand att någon sajtrepresentant svarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort två insättningar med mitt Visa, och tagit ut mer till det än jag har satt in. Om jag nu gör en insättning med Moneybookers, kan jag då välja fritt till vilken av de båda metoderna som jag tar ut pengar i fortsättningen?

Jag vill i första hand att någon sajtrepresentant svarar.

 

Du kan testa genom att försöka ta ut pengar (utan att genomföra det). Dina alternativ kommer då att komma upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort två insättningar med mitt Visa, och tagit ut mer till det än jag har satt in. Om jag nu gör en insättning med Moneybookers, kan jag då välja fritt till vilken av de båda metoderna som jag tar ut pengar i fortsättningen?

Jag vill i första hand att någon sajtrepresentant svarar.

 

Bump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Kanske inte helt vettigt i.o.m. att jag inte gjort någon insättning med MB ännu, utan vill höra vad som gäller på förhand. Gör jag så kommer också Neteller upp, fast jag inte varit i närheten av PS med Neteller, och därmed i det närmaste omöjligt kan göra ett uttag. Och även om man tar ett av alternativen som listas så kan ju PS ändra och casha ut på andra sätt istället.

 

No offense, men jag vill helst höra vad repparna säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort två insättningar med mitt Visa, och tagit ut mer till det än jag har satt in. Om jag nu gör en insättning med Moneybookers, kan jag då välja fritt till vilken av de båda metoderna som jag tar ut pengar i fortsättningen?

Jag vill i första hand att någon sajtrepresentant svarar.

 

Om du sätter in pengar med Moneybookers kommer vi att skicka tillbaka ditt uttag till Moneybookers upp till det belopp som du har satt in. Därefter kan du välja vilken metod du vill använda för att ta ut vinster.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...