Hajzy Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Har aldrig tackat ja till någon erbjudande även fast jag fått tiotals samtal.. men när de ringde från spänningszonen så var jag lite upptagen och lyssnade nog inte tillräckligt noga.. Borde inte ens ha lyssnat. Jag tyckte väl att erbjudandet lät okej när han sa att jag får hem en gratis bok och medlemskapet är gratis. Jag frågade ifall jag får säga upp det, om jag inte vill vara medlem längre.. (även fast jag förstår att vissa företag inte går att nå..) fick hem en bok och behövde inte betala något, men fick sedan hem en till 1 månad efter som jag måste betala... jag tänkte att inte fan behöver jag väl betala eftersom jag inte tackat ja till något sådant att jag ska betala för böcker också..(men när man är medlem så skickar de ju hem 1-2 böcker i månaden) Efter lite funderande så har jag läst lite på nätet.. Kan jag på något sätt säga upp medlemskapet? på nätet står det att det är bindande i 6 månader sen får jag säga upp det.. ska försöka ringa på måndag men kommer väl inte få kontakt med dom. Vad händer om jag inte betalar? Har fått min andra nu och har inte betalat för någon, den första är förfallodatumet på onsdag.. Några tips? Eller är jag fast i den här röran nu? ska jag betala för första boken och skicka tillbaka andra boken eftersom detinte gått 2 veckor ännu.. Är bara lite rädd att jag är fast ifall jag betalar.. och ifall jag skickar tillbaka böckerna så får jag väl räkning ändå.. Vore kul om någon vet något jag kan göra Citera
Nice Hand GG Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Jag har jobbat lite på posten nu vet jag inte riktigt om det är så som jag kanske tror att det kan vara men det kan vara värt att hålla ögonen öppna på skitpost som kommer ibland. För jag brukade rätt ofta få plocka upp skit-svarskort från gula lådor där man får svara på ifall man vill ta del utav månadens bok denna månaden... Dom är lite fula och gör så att man måste skicka in denna lilla skit lapp ifall man INTE vill ha månadens-skit-bok. Om medlemskapet är bindande i 6 månader så brukar väll inte kunna gå ut innan 6 månader man tycker du bör kolla upp det ändå. Men som sagt kolla efter svarskort. Citera
DrRoland Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Det är precis som nicehand säger, du själv som måste säga ifrån om månadsboken hela tiden. Oftast är de fula och skickar ut första boken även om man ringer och säger upp skiten i samma stund som gratisboken kommer. Citera
Metaddict Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Jag hade iaf inte börjat strula med betalning och försöka undvika det, plötsligt sitter du i skiten då. Citera
Cyntax Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Är inte sådana där prenumerationsmedlemskap förbjudna? (Konsumentköplagen) Kolla med konsumentvägledare i din kommun eller sök på konsumentverkets hemsida. Kanske är det så att medlemskapet är bindande i 6 månader, men inte att du är tvungen att köpa något? Jag gissar att du måste tacka nej varje månad, men distansavtalslagen gäller ändå... och den ger dig 2 veckors ångerrätt. Skicka tillbaka boken, om det inte gått 2 veckor och glöm för fan inte att tacka nej i några månader nu. Avsluta medlemskapet sen. Citera
Hajzy Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 Ringde dit och tjejen som svarade sa att jag måste tacka nej varje månad... Antar att jag får ringa in varje gång det kommer en bok eftersom det inte gick att göra det för allihop direkt.. Jag frågade om det gick bra att skicka tillbaka boken som kom nyligen och det gick bra och hon skulle markera det som det också.. Får hoppas att jag inte får någon påminnelse räkning sen om någon månad för den boken.. skulle väl inte förvåna mig om de "inte fått den" Citera
Recommended Posts