Gå till innehåll

sturedenstore - sadlar om eller slutar


sturedenstore

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är lite för tidiga positioner före för att jag ska gilla ditt spel. Sen sizar du alldeles för stort tycker jag.

 

Kände exakt samma sak nu i efterhand när jag kollade handen. Känns som fokus brast lite där, förmodligen en bieffekt av att jag spelat 9 bord idag istället för mina 4 som vanligt.

 

du driver eller hur?

 

Du är så söt när du är avundsjuk :h:

 

jobba nio till då!

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var mindre motriggad nu på kvällen och en del händer fick faktiskt stå :-) Räddade dagsresultatet till hela 2 gröna dollar, ship ship!

 

Hade nån snubbe till vänster om mig som nickade thepolarbear89 eller liknande. Såg att du hälsade i chatten, men kunde inte svara då jag spelar med mini view utan chatt, var inte menat som en dryg diss :-)

 

Slog förmodligen mitt personliga handrekord idag.. Tvivlar på att jag lirat 2k+ händer på en dag förut. Idag lirade jag hela 4230st :shock: Kommer nog lära mig trivas med multitabling skulle jag tro =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94,bara 50h till UFC 94

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att backa upp hur en andramålvakt som aldrig spelar kan vara kung efter 0 räddningar i matchen han faktiskt får spela.. Tvivlar dock inte på att det blir 3 titlar.. Messi är för bra för detta århundrade.

 

Pintos räddning på Simaos skott för några matcher sen i cupen är störd. Han har gjort några tveksamma ingripande ja. Men en fantastisk person som inte ens yppar ett ord i media eller på träningen för att han får nöta bänken. Är en av dem från bänken som visar mest glädje vid målen som gör. T ex mot Real Madrid när Messí lobbat in 2-0.

 

Den spelare som är bäst i Barcelona är Xavi imo. Utan han hade fotbollen varit så mycket tråkigare. Visst, Messí drar ett helt lag men att se Xavis bollbehandling är som en enda lång orgasm..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pintos räddning på Simaos skott för några matcher sen i cupen är störd. Han har gjort några tveksamma ingripande ja. Men en fantastisk person som inte ens yppar ett ord i media eller på träningen för att han får nöta bänken. Är en av dem från bänken som visar mest glädje vid målen som gör. T ex mot Real Madrid när Messí lobbat in 2-0.

 

Den spelare som är bäst i Barcelona är Xavi imo. Utan han hade fotbollen varit så mycket tråkigare. Visst, Messí drar ett helt lag men att se Xavis bollbehandling är som en enda lång orgasm..

 

Jag älskar barca, har hållt på barca i många år nu. Jag kan varenda spelare in och ut. Men tror nog inte man kan säga att han eller han är bäst. Messi, Eto'o, Xavi, Iniesta, Henry, Puyol, Dani Alves är alla i sina absoluta formtoppar. Alla bidrar till lagets bästa.

 

Att Messi har en "Ronaldo-säsong" och om han inte skadar sig som tidigare år kommer få årets spelare i europa är det inget snack om.

 

Sen att Xavi / Iniesta har en bollbehandling som få på mittfältet kan ingen säga emot.

 

Att Henry / Eto'o på top har börjat bomba in mål, vilket har saknats lite i föregående säsonger, där barca spelat sig runt motståndar lagets box är lyssande.

 

Sen Puyol som håller ihop försvaret bättre än nånsin me Alves & co. Att Barca kanske inte behöver så mycket försvar då dom anfaller 90% av matcherna är en annan sak:-)

 

Nu blev det för mycket fotboll i din dagbok Sture, jag ber om ursäkt :-D

 

Om man skulle gå o lägga sigistället för och sitta här och diskutera fotboll:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pintos räddning på Simaos skott för några matcher sen i cupen är störd. Han har gjort några tveksamma ingripande ja. Men en fantastisk person som inte ens yppar ett ord i media eller på träningen för att han får nöta bänken. Är en av dem från bänken som visar mest glädje vid målen som gör. T ex mot Real Madrid när Messí lobbat in 2-0.

 

Den spelare som är bäst i Barcelona är Xavi imo. Utan han hade fotbollen varit så mycket tråkigare. Visst, Messí drar ett helt lag men att se Xavis bollbehandling är som en enda lång orgasm..

 

En räddning gör inte mig lyrisk iaf :-) Sen att han är en exemplarisk avbytare och en bra person har inte så mkt att göra med min kritik dock.. Han kan säkert vara en trevlig person som älskar klubben mest av alla, det är fint och så men det gör honom knappast till kung imo :-P

 

Just Xavi är en spelare som jag kastat så mycket beröm på under flera års tid. Killen är ett geni och överlägset bäst i världen på sin position det håller jag helt med om. Det behövs en spelare som Messi för att överglänsa honom och det säger ju inte lite direkt. Sen tycker jag det är svårt att säga vem som är bäst i barca osv eftersom alla har sina roller. Men helt klart är ju iaf att de har ett omänskligt bra lag.

 

Jag älskar barca, har hållt på barca i många år nu. Jag kan varenda spelare in och ut. Men tror nog inte man kan säga att han eller han är bäst. Messi, Eto'o, Xavi, Iniesta, Henry, Puyol, Dani Alves är alla i sina absoluta formtoppar. Alla bidrar till lagets bästa.

 

Att Messi har en "Ronaldo-säsong" och om han inte skadar sig som tidigare år kommer få årets spelare i europa är det inget snack om.

 

Sen att Xavi / Iniesta har en bollbehandling som få på mittfältet kan ingen säga emot.

 

Att Henry / Eto'o på top har börjat bomba in mål, vilket har saknats lite i föregående säsonger, där barca spelat sig runt motståndar lagets box är lyssande.

 

Sen Puyol som håller ihop försvaret bättre än nånsin me Alves & co. Att Barca kanske inte behöver så mycket försvar då dom anfaller 90% av matcherna är en annan sak:-)

 

Nu blev det för mycket fotboll i din dagbok Sture, jag ber om ursäkt :-D

 

Om man skulle gå o lägga sigistället för och sitta här och diskutera fotboll:shock:

 

Håller med om typ allt du skriver. De går inte direkt att säga vem som är bäst hit eller dit. Men när Messi får bollen så tar han ju allt de där vackra spelet till en helt ny nivå. Hans fart, balans, spelsinne och teknik är ju inte av denna värld. Det finns ingen i världen som ens är i närheten av Messi idag, Ronaldo "världens bästa spelare" är ju ljusår ifrån just nu.

 

Sen behöver man aldrig be om ursäkt för fotbollssnack :-) De är bra mycket roligare än poker imo :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Ronaldos fjolår var han världens bästa fotbollsspelare. Överlägset.

 

Att börja jämföra 2009 års ronaldo me messi är bara löjligt. Mr "jag är en hora som vill till Real", "oj nu var jag visst skadad, tyck synd om mig" och "jag spelar inte bra längre, jag testar att göra fula efterslängar och bara se helt uppgiven ut.. så vinner jag nog fansens hjärtan tillbaka"

 

Tur att berba finns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Ronaldos fjolår var han världens bästa fotbollsspelare. Överlägset.

 

Att börja jämföra 2009 års ronaldo me messi är bara löjligt. Mr "jag är en hora som vill till Real", "oj nu var jag visst skadad, tyck synd om mig" och "jag spelar inte bra längre, jag testar att göra fula efterslängar och bara se helt uppgiven ut.. så vinner jag nog fansens hjärtan tillbaka"

 

Tur att berba finns

 

Jag har fått seriösa vredesutbrott på Ronaldo några gånger under senare tid :( Har tillochmed skrikit saker som "men sälj den där f*ttan nu" och jag var ändå fortfarande på hans sida mitt i Real-tjafset. Men inställningen han visat upp på slutet är bland det sämsta jag sett. Det värsta är när han förlorar bollen på mittplan och vänder sig om och börjar gnälla, när bollen tydligt går till motståndarens anfallande ytterback som han hade kunnat stoppa om han bara hade sprungit vidare. På sin höjd kan han jogga efter honom när han gnällt färdigt. Nä usch, hoppas han mognar jävligt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad tror du. BJ penn eller George "Rush"?

Jag tror St pierre har en liten edge, men det känns som om det kan gå precis hur som helst! :-)

 

Stor edge till GSP, inget tvivel. BJs chans är till ca 75% att få in några snabba händer eller runt 25% submission, annars kommer GSP bolla runt med honom resten av tiden.

 

Går det tiden ut tror jag att a) BJ kommer inte orka stå emot GSPs tempo och b) GSP vinner en eventuell decision.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska svara på allt så fort jag käkat frukost..

 

1129 händer spelade på förmiddagen, och ett grönt resultat, skööönt :-)

 

Finns hopp för poker imo..

 

GAME #1403994824: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2009-01-30 12:51:07

Table Sugarbush (Full Stack)

Seat 8: burgendy89 ($98.50 in chips) DEALER

Seat 10: adriano1983b ($115.00 in chips)

burgendy89: Post SB $0.50

adriano1983b: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to burgendy89 Ace of SpadesJack of Clubs

burgendy89: Raise (NF) $3.00

adriano1983b: Raise (NF) $11.00

burgendy89: Call $8.00

*** FLOP *** 8 of Clubs3 of ClubsAce of Clubs

adriano1983b: Bet $22.00

burgendy89: Raise (NF) $87.50

adriano1983b: Call $65.50

*** TURN *** 2 of Spades

*** RIVER *** 6 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $196.00 Rake $1.00

adriano1983b: Shows King of Spades10 of Clubs

burgendy89: wins $196.00

 

ship it

 

GAME #1404049988: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2009-01-30 13:29:32

Table Aquar (No DP 50 bb min)

Seat 1: belemonth ($79.45 in chips)

Seat 3: burgendy89 ($202.40 in chips) DEALER

Seat 5: Selectyourwinner ($107.10 in chips)

Seat 8: RosaSchluepfer1 ($104.85 in chips)

Seat 10: wendellsailor59 ($133.40 in chips)

Selectyourwinner: Post SB $0.50

RosaSchluepfer1: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to burgendy89 [:Qh::Qd:]

100723513:

wendellsailor59: Raise (NF) $3.00

belemonth: Fold

burgendy89: Raise (NF) $10.50

Selectyourwinner: Fold

RosaSchluepfer1: Fold

wendellsailor59: Raise (NF) $28.00

burgendy89: Call $17.50

*** FLOP *** [:Jc::Td::2s:]

wendellsailor59: Check

burgendy89: Check

*** TURN *** [:2h:]

wendellsailor59: Bet $32.00

burgendy89: Raise (NF) $174.40

wendellsailor59: Allin $73.40

*** RIVER *** [:Ks:]

*** SUMMARY ***

Total pot $334.30 Rake $3.00

wendellsailor59: Shows [:9c::9d:]

burgendy89: wins $334.30

 

ääääääntligen träffar man ett turnkort, oh wait :shock:

 

GAME #1404005575: Texas Hold'em NL $0.50/$1 2009-01-30 12:58:44

Table Earlywine (No DP)

Seat 1: burgendy89 ($213.90 in chips)

Seat 6: LAGheliel ($221.60 in chips)

Seat 8: Vlatko32111 ($100.00 in chips)

Seat 10: Viriato222 ($102.55 in chips) DEALER

burgendy89: Post SB $0.50

LAGheliel: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to burgendy89 [:7h::8h:]

LegoRobot:

Vlatko32111: Raise (NF) $3.50

Viriato222: Fold

burgendy89: Raise (NF) $12.00

LAGheliel: Fold

Vlatko32111: Call $8.50

*** FLOP *** [:Kc::8c::5c:]

burgendy89: Bet $17.00

Vlatko32111: Call $17.00

*** TURN *** [:8s:]

burgendy89: Check

Vlatko32111: Bet $29.50

burgendy89: Raise (NF) $184.90

Vlatko32111: Allin $41.50

*** RIVER *** [:Qh:]

*** SUMMARY ***

Total pot $312.90 Rake $2.00

Vlatko32111: Shows [:9c::Ac:]

burgendy89: wins $113.90

Vlatko32111: wins $199.00

 

Lite trevliga stats är också att jag är upp $831 över 1k händer på knappen. Position is tha shietz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Ronaldos fjolår var han världens bästa fotbollsspelare. Överlägset.

 

Att börja jämföra 2009 års ronaldo me messi är bara löjligt. Mr "jag är en hora som vill till Real", "oj nu var jag visst skadad, tyck synd om mig" och "jag spelar inte bra längre, jag testar att göra fula efterslängar och bara se helt uppgiven ut.. så vinner jag nog fansens hjärtan tillbaka"

 

Tur att berba finns

 

Håller med om att fjolåret var en helt annan historia. Jag tycker dock det känns så jävla dåligt att en kille som beter sig som han gör på planen ännu har titeln som "världens bästa spelare". Blir bara irriterad på det faktiskt.

 

Så vad tror du. BJ penn eller George "Rush"?

Jag tror St pierre har en liten edge, men det känns som om det kan gå precis hur som helst! :-)

 

GSP all the way baby! I mina ögon är han alldeles för komplett för att BJ ska ha en ärlig chans. Allt BJ gör bra gör GSP lika bra eller bättre, ser inget annat än en övertygande vinst för Pierre :-)

 

Jag har fått seriösa vredesutbrott på Ronaldo några gånger under senare tid :( Har tillochmed skrikit saker som "men sälj den där f*ttan nu" och jag var ändå fortfarande på hans sida mitt i Real-tjafset. Men inställningen han visat upp på slutet är bland det sämsta jag sett. Det värsta är när han förlorar bollen på mittplan och vänder sig om och börjar gnälla, när bollen tydligt går till motståndarens anfallande ytterback som han hade kunnat stoppa om han bara hade sprungit vidare. På sin höjd kan han jogga efter honom när han gnällt färdigt. Nä usch, hoppas han mognar jävligt fort.

 

Känns som att mognaden borde kommit redan om den nu skulle göra det.. Man kan inte lära en gammal hund att sitta liksom, han har redan upplevt typ allt man kan göra som fotbollsspelare, varför skulle han ändra sig liksom? Då tror jag det är mycket troligare med en övergång till Real än en Ronaldo som börjar ta ansvar i untd igen.

 

Barcelona och UFC.. nu börjar vi snacka.. Grym dagbok so far sture!

 

Keep it up!

 

Förresten, gul än?

 

Gul???! Sture gular inte, han är kraftigt överrullad och skitduktig 8-)

 

Stor edge till GSP, inget tvivel. BJs chans är till ca 75% att få in några snabba händer eller runt 25% submission, annars kommer GSP bolla runt med honom resten av tiden.

 

Går det tiden ut tror jag att a) BJ kommer inte orka stå emot GSPs tempo och b) GSP vinner en eventuell decision.

 

This

 

Härligt med grönt!

 

Vad har du förändrat nu när du spelar 100BB istället för svs 200bb inköp?

 

Visst är det de :-)

 

Ganska svårt att säga asså.. Jag har ju iom bytet av site också börjat lira mkt fler bord än tidigare så statsen kan man ju inte kolla så mkt på och få en bild av vad jag ändrat..

 

Kan tänka mig att jag tightat till mig rejält ur poss och kallsynar sällan i blindsen, på svs fanns det mer utrymme för detta. Det gäller också att syna 3-bets. Sen spelar man ju sina färdiga bra händer för att hela tiden få in hela stacken. Det resulterar ju i en del annorlunda linjer som cr istället för att leda ut som man kanske skulle gjort med 200bb. Men jag vettefan, svårt att säga exakt vad man ändrat, återkommer om jag märker något litet extra :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor edge till GSP, inget tvivel. BJs chans är till ca 75% att få in några snabba händer eller runt 25% submission, annars kommer GSP bolla runt med honom resten av tiden.

 

Går det tiden ut tror jag att a) BJ kommer inte orka stå emot GSPs tempo och b) GSP vinner en eventuell decision.

 

Skämtar du?

BJP vs GSP kommer bli bästa fighten någonsin i UFC.

Alla underskattar BJP. Han är SJUKT duktig. Se bara hur han KROSSADE Jens Pulver.. Visst, GSP är också en sjuk atlet i riktigt bra form men jag tror inte han kommer "bolla runt" med BJP.

 

Bah, sjuk match, can't wait!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämtar du?

BJP vs GSP kommer bli bästa fighten någonsin i UFC.

Alla underskattar BJP. Han är SJUKT duktig. Se bara hur han KROSSADE Jens Pulver.. Visst, GSP är också en sjuk atlet i riktigt bra form men jag tror inte han kommer "bolla runt" med BJP.

 

Bah, sjuk match, can't wait!

 

Hehe tvivlar inte på att det kommer bli en jävligt bra fight.. Känns bara väldigt avlägset med en annan vinnare en GSP i mina ögon. Sen kan jag vara lite partisk mtp att jag älskar GSP och inte hyser mycket känslor mot BJ..

 

lol nej han genomgår ju just en motgång vilket han aldrig tidigare gjort.. lol fisksture lol checkraisar bort dig när jag vill

 

Har du redan druckit en cider?!?!?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

500 pistoler på den här killen till 3.20 ggr pengarna kan väl inte vara ett dåligt spel ens om han möter djävulen själv?

 

 

Som sagt, det första jag sa när jag kollade oddsen för galan var ungefär "WTF hur i helvete tänker idioterna som sätter oddsen?!?!?!" Stort skämt. Machida kan MKT väl tråka ut Silva men 3.30 är grymt.

 

Skämtar du?

BJP vs GSP kommer bli bästa fighten någonsin i UFC.

Alla underskattar BJP. Han är SJUKT duktig. Se bara hur han KROSSADE Jens Pulver.. Visst, GSP är också en sjuk atlet i riktigt bra form men jag tror inte han kommer "bolla runt" med BJP.

 

Bah, sjuk match, can't wait!

 

Alltså det här kommer låta jävligt otrevligt men jag måste bara...Är du dum i huvet eller??

 

Förlåt igen men...det där var dumt på riktigt. Krossade Jens Pulver woooow sick. Jens Pulver är väl en legend och han var duktig men det finns en orsak till att han blev slagen ner till 145. Där har han tre raka förluster i WEC. Så om du på fullt allvar ens nämner Jens Pulver och GSP i samma mening är du skrämmande långt ute och cyklar. Pulver är ingen av de bästa i 145, GSP går i 170 och kan mycket väl vara den bästa fightern som funnits där. Plzzzzzzz.

 

Och nä, jag säger inte att inte BJ Penn kan vinna. Detta är MMA som jag alltid brukar säga, MMA är sjukt. Alla idrottare säger typ "i xxxx kan allt hända" men det finns ingen sport där det stämmer mer än MMA. T.ex. därför Silva på 3.30 i odds är ett skämt.

 

Kolla UFCs countdown till matchen. BJ Penn är kort och har ju fan en liten kagge medan GSP är en superatlet. Det är klart bara en del av paketet men GSP kommer ha ett sånt enooormt övertag i brottningen pga det. Blir det clinch eller takedownfest kommer BJP inte ha något att sätta emot och därmed bollar GSP med honom. PUNKT. BJ kan som sagt vinna på andra sätt dock, även om jag inte tror det kommer hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...