Skumdum Postad 22 Januari , 2009 Rapport Postad 22 Januari , 2009 Sitter och funderar lite på vad man ska göra med livet... Är det någon som har någon erfarenhet av att utbilda sig till miljövetare eller känner någon som gör det? Jag söker en utbildning där jag naturligtvis ska vara intresserad och ska tycka att det är roligt, men jag känner även efter några år framför datorn att det skulle vara skönt att göra någon slags nytta för andra människor också. Någon annan som har något roligt förslag till utbildning där man inte stirrar in i en dator eller mår dåligt av matematiska formler? Citera
Jennez Postad 22 Januari , 2009 Rapport Postad 22 Januari , 2009 Oj, det där borgar för milslånga svar. Finns ju tusentals utbildningar! Kan du inte berätta lite mer om dig som person? Intressen? Vad står du ut med och vad klarar du absolut inte? Vill du ha direktkontakt med människor eller indirekt? osv. Citera
Skumdum Postad 22 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2009 Oj, det där borgar för milslånga svar. Finns ju tusentals utbildningar! Kan du inte berätta lite mer om dig som person? Intressen? Vad står du ut med och vad klarar du absolut inte? Vill du ha direktkontakt med människor eller indirekt? osv. Jag vet, det blev ju oerhört luddigt... Problemet är väl att jag är den typiske pokerspelaren, jag gillar det eftersom jag får bestämma mina tider, inte ha någon chef och andra grejer som dom flesta jobb påtvingar en.. Jag har fuskat lite som journalist och det är väl en tänkbar bana men det är verkligen inget jag brinner för. Citera
Jennez Postad 22 Januari , 2009 Rapport Postad 22 Januari , 2009 Jag har fuskat lite som journalist och det är väl en tänkbar bana men det är verkligen inget jag brinner för. Svårt som fanken. För min del är det jätteviktigt att jag faktiskt brinner för mitt jobb. Annars skulle jag nog gå in i väggen på stört. Mitt tips är att vänta med att välja utbildning tills du verkligen vet vad du vill. Jag respekterar alla som gör det de vill göra, oavsett vad det är de gör. Fastnar man i ett tråkigt ekorrhjul som man inte pallar ta sig ur och ovanpå det har mage att gnälla om det så är man en tomte i mina ögon. Vad vill du helst av allt göra i livet? Inga drömmar är för stora eller små! Kom på vad det är och går det inte så hitta något som ligger nära. Kan man inte bli fotbollsproffs så kanske man exempelvis kan jobba med marknadsföring för idrott eller något ditåt. Citera
Skumdum Postad 22 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2009 Sjukgymnast/Naprapat Har ett antal vänner som läser till sjukgymnast och det är ungefär det sista jag skulle kunna tänka mig. Underbetalt, slitigt och dessutom en jobbig utbildnijng. Citera
Skumdum Postad 22 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2009 Svårt som fanken. För min del är det jätteviktigt att jag faktiskt brinner för mitt jobb. Annars skulle jag nog gå in i väggen på stört.Mitt tips är att vänta med att välja utbildning tills du verkligen vet vad du vill. Jag respekterar alla som gör det de vill göra, oavsett vad det är de gör. Fastnar man i ett tråkigt ekorrhjul som man inte pallar ta sig ur och ovanpå det har mage att gnälla om det så är man en tomte i mina ögon. Vad vill du helst av allt göra i livet? Inga drömmar är för stora eller små! Kom på vad det är och går det inte så hitta något som ligger nära. Kan man inte bli fotbollsproffs så kanske man exempelvis kan jobba med marknadsföring för idrott eller något ditåt. Bra skrivet naturligtvis. Problemet är att jag är 27 och inte 18, har läst en treårig linje som jag kom på inte passade mig o.s.v. Jag trivs iofs ganska bra med pokerlivet men man märker ju att det blir svårare och svårare att försörja sig på det. Dessutom försvinner gnistan mer och mer. Man önskar ju att man började lista ut vad man ville men det kommer liksom inte... Nästan synd att man har pokern på ett sätt, annars hade man ju blivit tvungen att hitta ett annat sätt att försörja sig på. Tillbaka till första frågan, miljövetare? någon? Citera
Jennez Postad 22 Januari , 2009 Rapport Postad 22 Januari , 2009 Bra skrivet naturligtvis. Problemet är att jag är 27 och inte 18, har läst en treårig linje som jag kom på inte passade mig o.s.v. Jag trivs iofs ganska bra med pokerlivet men man märker ju att det blir svårare och svårare att försörja sig på det. Dessutom försvinner gnistan mer och mer. Man önskar ju att man började lista ut vad man ville men det kommer liksom inte... Nästan synd att man har pokern på ett sätt, annars hade man ju blivit tvungen att hitta ett annat sätt att försörja sig på. Tillbaka till första frågan, miljövetare? någon? Jag är ett år äldre än dig och med tanke på hur spelbranschen svänger upp och ner är jag inte säker på att det går att jobba med det hur länge som helst. Jag åker på tåget så länge jag kan typ. Och skulle det bli tills pensionen så är ingen gladare än jag. Dock är min plan B att fortsätta på lärarlinjen. Jag ser inte min ålder som något problem alls. Jag har avsatt pengar för studier om det skulle behövas och sådär. Sen å andra sidan är väl inte lärare exakt precis det jag vill göra men jag tror att det skulle vara tillräckligt kul och intressant för att jag skulle kunna tänka mig att jobba med det. Miljövetare har jag dessvärre ingen aning om. Men återigen; poängen är att jag inte tycker att du behöver stressa. Absolut inte. Citera
Recommended Posts