Gå till innehåll

freeman's mentala sammanbrott!


freeman

Recommended Posts

åker hem till min mor i dag... ALLT är harmoniskt.

 

hon ber mig åka och lämna något på något skumt ställe i Fjugesta ( en håla ca 3 mil utanför Örebro )

plus köp aftonbladet till morfar.

nu låter allt OK.

 

låter ganska lätt?... eller?

 

inte om man lever mitt liv

Glider in på konsum i Fjugesta.

greppar en aftonbladet.

( 4 kunder före mig )

 

nu ser jag en FET kärring med mat för 18ungar i 8 veckor före mig.

jag frågar lite snällt kan jag gå före dig? vevar lite snällt med tidningen

Kärring: varför då du får vänta på din tur som alla andra och kollar som jag är en idiot.

 

freeman tänker: OKEJ.. lugn nu.. ANDAS..... idioter finns det... ALRIGHT

 

nu började jag fundera över i HELVETE det tar sån tid. kollar fram.. där står kassören i kassan och pratar med en kund.

JAsså så din dotter går ut 8an i år.. ja.. tiden går så Fort nu för tiden.

OCH HON JOBBAR INTE ENS.

 

freeman tänker: LET ME OUT OFF HERE...andas... OK.. detta kommer ta tid.

 

EN kund klar.. kollar på klockan... 1 gång = 10 min

illa.. kollar fram.. en tant med 3 varor.. LÄTT SOM EN PLÄTT....

om nu inte denna tant ska ha rabattkuponger som gubben hade glömt i bilen. PLUS det var felsmärk på en artiklen på 1kr..

 

tanten är klar efter X strul.

 

kärring framför mig har inte lagt upp sakerna på bana.

hon kollar på kassören.. och säger..

jaha.. är det min tur?

 

freeman tänker: DET HAR VARIT DET DOM SENASTE HALVTIMMAN

 

denna kärring jobbar inte på. men efter all mat så kom hennes ungar B1 och B2.. hon ber kassören vänta för ungarna ska ha film

och går iväg till hyllan där filmerna finns.

 

freeman frågar kassören lite snällt.. kan du ta 10kr så kan jag gå? (aftonbladet kostar 8kr)

kassör: du får vänta på din tur!

 

freeman tänker: WHY ME GOD...WHY ME. och känner hur jag håller på bryter ihop. fast jag var inte stressad. mest kärringen som drev mig till vansinne.

 

efter 5 min så kommer kärringen med 2 filmer.

 

efter 5 min snack/fibblade med filmerna som kassören inte kunde hitta.

så blir det min tur.

 

jag betalar med 10kr

nu säger IDIOTEN bakom kassan...

du bor inte här va? jag har aldrig sett dig tidigare!

freeman svarar: NOPZ.. och glad är jag för det och jag kan garantera att du ALDRIG kommer få see mig igen

 

jag går letar efter min cigg.. gå ser jag kärringen.. går med 3 påsar...

jag springer till min bil.. vrider om gasar som en censur... stannar innan övergångs ställ. och inväntar kärrningen. Dock så hade jag lite otur. hon skulle inte över där.. hon gick till sin bil. tänket skräma SKITEN ur henne. FAN.. börjar åka iväg.. nu ser jag kärrningen med kommer bakom mig :twisted:

 

enda som snurrar i mitt huvudet är... du får vänta på din tur

ut på motorväg. där lägger jag mig i 50km/tim på en 90km/väg

i 1 mil så kunde hon inte köra om mig.. varje gång hon försökte så gasade jag så mycket så hon alltid hamnade bakom mig :roll:

VICKTORY

 

ja.. jag är lite instabil just då. men kom hem till mamma... ALLTING fixar sig ALLTID med lite mamma mat :D

 

*EDIT*

jag vevar med aftonbladet håller i en TIA så säger idioten

8kr ( som jag inte visste det )

hon tar TIAN.. stoppa ner.. och säger det mest förvånade saken man kan höra när man är MAXIMALT instabil

2kr tillbaka

 

hade FET lust att säga flera saker

exempel1: 2kr?... ÄR DU SÄKER KÄRRING

exempel2: kostar inte aftonbladet 7kr?

exempel3: jag kan räkna utan fingrar till 10

 

jag bara gick vidare utan att säga ett ord

 

 

Kärring: saab900

freeman: trimmad toyota celica 170HP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha!! :twisted:

 

Alltså så här är det; tiden är relativ, dvs det hade gått mycket snabbare om du bara dragit och åkt på ICA eller närmaste bensinmack och fått stå i en normal kö där. Även om den faktiska tiden hade varit längre så hade du upplevt det som en musfjärt i rymden. :D

 

*edit*

Förresten vet du att du ÄR Falo i "Uti vår hage" :D

 

Tanten

94.gif

 

Du

93.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

Då kan du tänka dig att hur det är att jobba som kassörska då med alla idiotkunder. Det tar sån tid med kunderna därför att de i mina ögon är dumma i huvet, tex.

"Varför måste jag köpa tidningen för att få bilagan, det brukar jag inte behöva".

- Nä, din dumma kärring, de har suttit och gjort en hel tidning med korsord för att sälja för 5kr...

 

Apropå det där med växeln, jag tror inte kassörskan tänkte eftern när hon sa "två kronor tillbaka" utan det är nog mer en rutin. Hennes tankar och känslor har blivit utnötta 2 000 kunder tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

Då kan du tänka dig att hur det är att jobba som kassörska då med alla idiotkunder. Det tar sån tid med kunderna därför att de i mina ögon är dumma i huvet, tex.

"Varför måste jag köpa tidningen för att få bilagan, det brukar jag inte behöva".

- Nä, din dumma kärring, de har suttit och gjort en hel tidning med korsord för att sälja för 5kr...

 

Apropå det där med växeln, jag tror inte kassörskan tänkte eftern när hon sa "två kronor tillbaka" utan det är nog mer en rutin. Hennes tankar och känslor har blivit utnötta 2 000 kunder tidigare.

 

 

Ja där med bilagan är så irriterande. Fy fan vad jag hatar puckon som börjar gnälla om att de minsann alltid får köpa bilagan separat där de handlar. Ja men för fan GÅ DIT DÅ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

freeman in action :P alltid värt ett garv :D

 

men måste ha förståelse för hon i kassan (jobba själv i kassa) iofs fattar jag inte varför trögidioten (hon i kassan som jag har förståelse för) inte kunde ta emot tian för aftonbladet, så brukar alltid jag göra med tomtar som dig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen undrar jag vad fan man förväntar sig om man åker till en håla med bara en butik... Är man smart går man inte ens in i den butiken, utan köper tidningen när man kommer tillbaka till den lite större hålan Örebro. ;)

 

Det där är mycket sant. Jag minns en gång för några somrar sedan då jag och dåvarande flickvännen hade lånat min farsas bil och begett oss iväg på en liten roadtrip till det soliga Sandviken. Vi skulle nämligen (i brist på annat) leta upp huset som hennes mamma växte upp i.

Nåväl, jag kan inte Sandviken så bra men huset i fråga fanns nånstans mellan Klangberget och Högbo. Tillräckligt nära en civiliserad småstad skulle man ju kunna tro...

 

Men icke då, folk där ute var skogstokiga allihop, jag minns när vi parkerade utanför den enda butiken i byn för att köpa glass och sedan sätter oss i bilen igen för att åka vidare. Vad händer? Jo en fet tant med barnbarn el dyl kommer emot oss på vänster sida av vägen. Lagom sjukt där. Och det hela blir ju inte bättre av att tantjäveln parkerar sin bil framför vår bil (som alltså står på höger sida av vägen) med bara någon meter emellan. Helt ogenerat bara! Så när vi har tutat och hyttat med näven i 10 sekunder börjar det äntligen gå upp för henne att hon är ett pucko (hon var på väg ur bilen) och hon backar undan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen undrar jag vad fan man förväntar sig om man åker till en håla med bara en butik... Är man smart går man inte ens in i den butiken, utan köper tidningen när man kommer tillbaka till den lite större hålan Örebro. ;)

min mor bor 1 mil ifrån Fjuegsta

det är ca 2.5mil ifrån min mor till örebro

dvs oväg :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eurythmech: Jag bor i Sandviken, och vi gör alla lite som vi vill här, och det är nog inte många i "stan" som skulle uppskattat att en 08:a hyttar och tutar åt en, ta seden dit du kommer bara ;) är det inte så vi får göra i STHLM ? Där man måste betala för parkering och allt :P

 

Hur som helst så är du välkommen åter till Sandviken för att lira lite på vår fina pokerklubb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eurythmech: Jag bor i Sandviken, och vi gör alla lite som vi vill här, och det är nog inte många i "stan" som skulle uppskattat att en 08:a hyttar och tutar åt en, ta seden dit du kommer bara ;) är det inte så vi får göra i STHLM ? Där man måste betala för parkering och allt :P

 

Hur som helst så är du välkommen åter till Sandviken för att lira lite på vår fina pokerklubb.

 

Nu ska väl tilläggas att jag är gästrike från början och att hela min morsas släkt är från Sandviken hehe :)

Hur som helst, jag har ju föräldrar och dylikt i Gävletrakten och hälsar gärna förbi på er klubb om jag har tid nån gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...