NikLasVegas Postad 3 September , 2010 Rapport Share Postad 3 September , 2010 Jag är 100% att davor trodde han hade 99+ där. 100%... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 8 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2010 Snyggt! Anställda på krisdrabbade HQ Bank får dela på 30 miljoner i bonusar* under det första halvåret 2010 — trots en förlust på nästan 1 miljard. *Bonus är latin och betyder helt enkelt Bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 8 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2010 Kommer kanske passa på med lite poker ikväll då sambon är iväg på annat. Har varit iväg på så mycket senaste tiden så jag får välja mina dagar noga.. Omaha på CC eller Dealers choice/texas på alternativt ställe. CC senast. Jag hade foldat de första 7 händerna i PLO... så jag fick smaka på denna kommentaren "Ska du spela eller?" Nämnvärt är att handen innan jag kom in i spelet och nästföljande 5 så var >3 pers AI senast på floppen. Innan jag ens spelat en hand så bröts bordet och övergick till att bli 50/50. Hade jag haft rulle så hade jag slickat mig kring munnen trots att jag är sämst.. Spelade ett par timmar SMkval i helgen utan framgång. Nåja, vad är väl en bal på slottet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 8 September , 2010 Rapport Share Postad 8 September , 2010 Snyggt! Anställda på krisdrabbade HQ Bank får dela på 30 miljoner i bonusar* under det första halvåret 2010 — trots en förlust på nästan 1 miljard. *Bonus är latin och betyder helt enkelt Bra Sjuk värld vi lever i. Riktigt vidrigt Kommer kanske passa på med lite poker ikväll då sambon är iväg på annat. Har varit iväg på så mycket senaste tiden så jag får välja mina dagar noga.. Cc imorrn och på fredag, krukan på lördag imo! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 8 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2010 Inget sthlm live pokers i veckan förutom möjligen ikväll.. För de som gillar trip reports så kan jag bjussa på en välskriven sådan (modell jättelång): main-event-rookie-lives-dream-trip-report Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 8 September , 2010 Rapport Share Postad 8 September , 2010 Det absolut sjukaste var att jag blev utdragen av Davor på ett riktigt smutsigt sätt. Fattar ingenting. Mr AA aka Davor i mittpos med 900ish Fi2: 2k, sen pos Hero: sb, 4k, AA (3beta pre i förra potten, bet turn och ställde river och fick fold) Davor: syn Fi2: 120 Hero: 360 Davor: syn Fi2: syn Flopp: Hero: 800 Davor: syn Fi2: fold Davor Hero: trillar av stolen Turn: Jag är 100% att davor trodde han hade 99+ där. 100%...Whut? Håller med Nicke. Davor måste ha sett fel. Trodde Davor att han hade 99 eller att egentligen var ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 9 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2010 Ding ding! Nytt jobb klart idag. Påskrift på måndag. Börjar på tisdag. Jag måste tacka pokerforum för det är härifrån jag blivit draftad. Tool engineer på bwingames... Tur som vanligt. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vrakman Postad 9 September , 2010 Rapport Share Postad 9 September , 2010 Ding ding! Nytt jobb klart idag. Påskrift på måndag. Börjar på tisdag. Jag måste tacka pokerforum för det är härifrån jag blivit draftad. Tool engineer på bwingames... Tur som vanligt. =) Grattis, wp, gg osv!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 17 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2010 >20k plusset på ongame. Äntligen. =) Kommer nog köra en torsk på tallinn i december. Thats the latest news. Nu sushi och sedan färd mot Dalarna för takläggning.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
miata91 Postad 17 September , 2010 Rapport Share Postad 17 September , 2010 Ding ding! Nytt jobb klart idag. Påskrift på måndag. Börjar på tisdag. Jag måste tacka pokerforum för det är härifrån jag blivit draftad. Tool engineer på bwingames... Tur som vanligt. =) >20k plusset på ongame. Äntligen. =) Inte så att du vart och skruvat ner motriggen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 17 September , 2010 Rapport Share Postad 17 September , 2010 Ding ding! Nytt jobb klart idag. Påskrift på måndag. Börjar på tisdag. Jag måste tacka pokerforum för det är härifrån jag blivit draftad. Tool engineer på bwingames... Tur som vanligt. =) >20k plusset på ongame. Äntligen. =) Kommer nog köra en torsk på tallinn i december. Thats the latest news. Nu sushi och sedan färd mot Dalarna för takläggning.. Underbart!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 19 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2010 Underbart är kort... På väg upp till Dalarna i fredags så hände det tristaste. Klockan var 21.30 och kolmörkt. Brassade in i en full size älg 90km/h. Den kom in från vänster och jag hann se att den stegade upp på vägen, vände sig och tittad emot bilen. Vi klippte den rakt från sidan. Eftersom den var stor så kapade man typ benen, small ner i motorhuven kickade av vänstra backspegeln samtidigt som den mosade hela frontrutan och taket. Tjejen sov med kudde och vaknade till av att jag nitade och att en älg var på bilen innan den sliceade ner i diket. Jag lyckades få ner bilen till stillastående i kanten på vägen. Kollade att tjejen levde. Slog på varningsblinkers och satt bara o glodde. Fan vi lever!! Vilken aptur. Jag hade glas i munnen o glassplitter överallt. Blödde bara lite på händerna av glas men inget mer. Ögonen var helt ok. Tjejen hade haft filt, dvs inget glas på sig och slog bara i huvudet lite i solskyddet. Inga krockkuddar löste ut vilket var lite märkligt. En älg utan dikeskörning ger inte utslag helt enkelt. Taket minns jag var intryckt så jag inte såg något framåt över huvud taget. Det hade vikt in mer i mitten än på förar och passagerarsidan vilket är standard vid krock tydligen. Sick tur att den inte åkte in i bilen, då hade man inte varit lika glad idag. Tjejen ringde 112. Bilar bakifrån fattade inte att vi krockat men en från motsatt körriktning såg smashade fronten på bilen och stannade. Han kollade att vi mådde bra och satte sedan upp sin varningstriangel bakom oss. Tjejen började må sämre och kramade om min hand. Tryckte in glasbitar men det kändes typ inte av all adrenalin som pumpade i kroppen. 10min tog det sen stod 2 ambulanser, brandkår och 3 poliser hos oss och stoppade trafiken. De kollade att vi var ok och hjälpte mig ut då dörren var paj. Sjukt nog så fick jag aldrig blåsa vilket jag trodde var standard. Det kanske räckte med att jag hade parkerat en smashad bil i väggrenen. Jag är grymt imponerad av mig själv hur iskall man kan vara utan att gripas av panik. Att man i trängda lägen har kvar sina funktioner… fast lite bättre. Inte så att man är enda stålmannen på jorden men iaf. Shysta funktioner. Älgen stod länge 15m bredvid bilen ute på åkern men den lade sig ner då den inte mådde direkt bra. En jägare anslöt och drog 2 skott i kraken så den slapp lida. Lämnade personnummer typ 3ggr innan vi åkte med ambulansen till Västerås. Väl där konstaterades att vi var ok. Tjejens nacke röntgades men sen var det klart. Lite sjukt dock att jag inte fick duscha bort glaset men det var lätt fixat hemma. Klart man funderar på hur det hade sett ut om man krockat med sin gamla sportcabb. Vetskapen hur det ser ut och känns vid en krock gör dock inte att jag släpper tanken att skaffa en ny låg obra älgkrockbil. Man lever bara en gång… Upp på hästen igen!! Börjat kolla in ny bruksbil =) Nästa lär bli en kombi, 2-4år gammal. Saab, volvo, bmw eller audi. V50 eller 9-3 är de vi tittat mest på. Backade bara ett inköp på lite PLO igår så det känns att turen är på väg tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 19 September , 2010 Rapport Share Postad 19 September , 2010 Jävlar vad äckligt Sjukt att ni klarade er så bra, fyfan så läskigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 19 September , 2010 Rapport Share Postad 19 September , 2010 Herregud. Låter osannolikt turligt att ni kom undan med så lindriga skador! Håll koll på varandra nu bara, så det inte kommer något i efterhand. Kärlek, god mat å kanske ett glas rött så ska ni nog klara er fint. Lycka till med bilkikeri, å va ska man säga, grattis känns lite sick lixom? Men du fattar... /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 19 September , 2010 Rapport Share Postad 19 September , 2010 Fifaan, ironiskt att även Rooney var i en olycka i fredags: http://www.poker.se/forum/showthread.php?t=52899&page=337 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 21 September , 2010 Rapport Share Postad 21 September , 2010 Usch Skönt att det efter omständigheterna gick bra i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
miata91 Postad 21 September , 2010 Rapport Share Postad 21 September , 2010 Tur att det gick bra... Skönt med nya säkrare bilar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 24 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 24 September , 2010 Igår var det pokerteori på jobbet. Cognac och 2h projektor och diskussion utifrån 2st TNL 200 som spelades. De flesta kring bordet hade bra koll =) Plussade ca 5 inköp. På måndag är det en freeroll med ok priser. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 24 September , 2010 Rapport Share Postad 24 September , 2010 CC i helgen? Funderar på att grinda CS eller lite 20-20. Ses vi? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 24 September , 2010 Rapport Share Postad 24 September , 2010 Igår var det pokerteori på jobbet. Cognac och 2h projektor och diskussion utifrån 2st TNL 200 som spelades. De flesta kring bordet hade bra koll =) Plussade ca 5 inköp. På måndag är det en freeroll med ok priser. Ja, det var intressant. Bangar tyvärr fredagsölen, har dragit på mig någon förkylning. Hoppas jag inte smittade dig. CC får det bli snart i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 24 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 24 September , 2010 CC i helgen? Funderar på att grinda CS eller lite 20-20.Ses vi? Blir nytt försök att färdigställa sommarstugan i helgen så inge cc tyvärr. Hade varit kul me lite poker. Ja, det var intressant. Bangar tyvärr fredagsölen, har dragit på mig någon förkylning. Hoppas jag inte smittade dig. CC får det bli snart i alla fall. Kommer fler fredagsöl hoppas jag. Kl 17 är det öl på kontoret till kl 22. Kl 22.15 åker jag tåg upp med sambon till Dalarna. Hoppas hon uppskattar resan när jag hunnit klämma några öl... =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 29 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 September , 2010 Det händer massor nu... plus en del poker. Spelade lite minibuyin med ölande på kontoret. Det var dock fullt vid pokerbordet i nån timme först så då gameade jag lite flipper med några sköna lirare. En av snubbarna ville betta tungt men jag backade ur och körde bara för skojs skull. han har flipper hemma tydligen och har spelat en hel del. Resultat: 1,2millar till proffset och johnH hittar 19,6mills. Nybörjartur... el så var han bara lite mer full. När jag fick plats vid bordet så hittar man toppset i första handen och får betalt. Spelar tight (i relation till de andra 9) i 2h och går därifrån med mer än jag kom. Lämnade dock 9bb att spela för nästkommande pott som plåster på såren. =) Nästa vecka åker jag till Wienna för lite jobbande. Det gick bra att stanna över helgen då söndagens flyg är billigare än fredagens. Dessutom har jag aldrig varit där så det ska bli trevligt. Sambon fick åka med och blev inte direkt ledsen. Lite plåster på såren då hon inte fick shoppa en 9-3 på egen hand igår då jag tyckte att den var för dyr. Gårdagens info om jag ska resa till Österrike, sambons försök till att ruinera oss så begav jag mig till CC. 1h spelande Höjer till 160 i mittpos 3 syn Flopp Checkar till knapp som ställer 1500 Jag synar blixt Fi Hero: Byter bord när fi lämnar. Fortsätter backa. Gör ett risigt spel med AQ mot AK och dingar. Rushar sista halvtimmen och hittar +et på 2buyin. Nu kanske tjejen kan köpa 9-3an ändå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joel Eriksson Postad 29 September , 2010 Rapport Share Postad 29 September , 2010 Tjena tjena... Trevligt att spela lite med dig igår. Du rushade verkligen fint där på slutet. Var ju ett rätt bra bord vi satt på, var väl egentligen plats 10 (han som flyttade när du kom för att få pos på mig) som kändes vassast tillsammans med en ung kille som satt på seat 3 eller 2. Själv gick jag med 7.4-plusset. Rätt ok timlön för en tisdagkväll.. Ha det bra i Wien så ses vi väl om inte allt för länge. Och du, glöm inte att 99 inte är nöten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 29 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 September , 2010 Hehe. Tack. Pos 10 kan nog också ha en bra dag ibland... Förutom AQ + möjligen bet/call isf check/call med 99 så är jag väldigt nöjd med mitt spel. Drygt bara o få titta på 5% av flopparna i 4h. Som sidenote så var Fi i 99handen bland top 5 av de sämsta spelarna jag mött på CC de senaste 500gångerna. 4-betsynade, visserligen i pos =), för 75% av markerna med T2s. Dingade T på floppen för vinst mot AKs. Synade även hela vägen till river för lilla hålstegen + underkort... osv. Han drog ut 8händer i rad. Bra stämning... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 30 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2010 Oväntat svar. Nämnde för sambon på lunchen om att importera bil från USA. Köpa bil. Äga 1-2år. Sedan sälja. Tja, varför inte sa hon Gick och klurade på det i går då dollarsarna har sjunkit så fint i kurs. Ska räkna på om det går att göra en bra affär el inte de närmsta dagarna. Har en polare som köpte bil därifrån för 2 år sedan, brorsan har koll på allt köp/sälj av bilar + att jag har släkt där borta. Vore sick att handla nedanstående skoda. Det är ju skillnad på bil och bil... sa ju nej nyss till en 9-3 då den var för dyr =) Ska se om vi kan provköra en i helgen. Frågan är dock om man vill/kan köra den på vintern... Ger köpet en 5%ig chans.. o man har ju sett hur nära man varit i alla 50/50lägen i livet =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts