Gå till innehåll

JohnH

JohnH

Recommended Posts

• Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Startstack 15000

Blinds: 200/400

Norinder: UTG, 18000

Fi2: Mittpos, 9000

Hero: SB 11000

Fi3: BB 20000

Nordinder: syn

Fi2: syn

Hero: syn :7h::9h:

Fi3: check

Flopp: :5h::6d::8c:

Hero: check

SB: 1000

Norinder: syn

Fi2: AI

Hero: AI

Fi3: AI

Norinder: VAAFAAAAAANNNnnNN!! (visar sina damer o muckar)

...kommer andra händer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens citat:

"Hur fan kan du betta river när en annan kille är AI? Varför betta bort mig?"

AI-killen satt i mittpos med 5bb. Fi (tightdelux) synade på knappen och jag på sb, med :Ts::Th:. Checkat ner till river där jag betar 30%pott.

Flopp :Js::Kd::4h:

Turn: :Tc:

River: :7d:

Han sa att mitt spel sög och att han ändå bara skulle ha synat med nötstegen..

Länk till kommentar

Shyrbans. Livetorsdag?

NJetski, fast ingenting är omöjligt iofs

Norinder: VAAFAAAAAANNNnnNN!! (visar sina damer o muckar)

WP Norinder...

Han sa att mitt spel sög och att han ändå bara skulle ha synat med nötstegen..

Riktigt sjukt att det är standard typ när man spelar live :S

Hur gick det för dig?

Länk till kommentar

Var uppe o viftade top 3 när allt barkade.

Hero: sb: 75k :9h::7h: Bra hand i sb =)

Stabil FI bb: 30k

Unstabile FI2: 25k

Blinds: 1500/3000

Hero: syn

BB: check

:4s::Jh::Qh:

Rundcheck

:6s:

Hero: 7200

Fi1: fold

:2h:

Hero: AI

Fi2: blixtsyn med högre flurre

Fi2 hade tidigare hittat AI med QKo UTG med 16bb. Syn av AK och 77. Hittar givetvis två damer. Riktigt risiga andra spots då han fick in pengarna. Till och med sämre än min med lillflushen.

Jag bustar sedan allt när vi kör 7handat 21pers kvar.

avgstack 45k, blinds 1500/3000

:Ad::9d: i CO, bet 7500,

Syn från bb.

:Ah::Jh::4d:

bb betar ut 9000

Jag ställer

Han synar med :Ac::Ts:

Länk till kommentar

Dagens :( går till doktorn som stuvade in 15cm piprensare i näsan och lät den sitta där i en halv minut.. sen uuuuuuuut igeeeeen. Han hittade inte ens något.

På måndag är det intervju. Pokeri. Kalasintressant tjänst, Tools Engineer.

På tis,ons el tor är det intervju med ett ITbolag. 4,5h :shock: En halvtimme telefonintervju med det tyska kontoret följt av en hård duvning på 4h.. på plats i deras basläger på Kungsholmen. Har pratat 3 vändor med tyskarnas senior recruiter redan. Sjukt vilken omfattande process det är och tjänsten är inte ens preciserad och utsatt för andra sökande.

Spännande vecka som kommer alltså. För båda tjänsterna sitter 2st nissar och hoppas på en bonus för att de "hittat mig". En hänger på pokerforum.

Hoppas inte alla tre blir ledsna. =) Håll tummarna!

Länk till kommentar

Haha.. enda gången man får respons är om man förlorar i poker, krökar, postar sjuka bilder, sexrelaterade skämt osv. =)

Fick nyss insidejobbinfo:

"John passed our preliminary screening process"

Mao, det är inte bra för min dagbok. Bäst hade ju varit att det går skit hela tiden utan minsta upplyftande nyhet --> utan jobb i oktober --> börja spela på heltid. Backa rakt ut o få lova att fly till halvbyggda sommarstugan i vildmarken och leva på björnkött, sork och blåbär. Dricka sprit och börja göra inbrott i grannarnas sommarstugor..

Länk till kommentar

Mao, det är inte bra för min dagbok. Bäst hade ju varit att det går skit hela tiden utan minsta upplyftande nyhet --> utan jobb i oktober --> börja spela på heltid. Backa rakt ut o få lova att fly till halvbyggda sommarstugan i vildmarken och leva på björnkött, sork och blåbär. Dricka sprit och börja göra inbrott i grannarnas sommarstugor..

Japp, hade definitivt konkurrerat med Fordies db och well.

Länk till kommentar

Haha.. enda gången man får respons är om man förlorar i poker, krökar, postar sjuka bilder, sexrelaterade skämt osv. =)

Fick nyss insidejobbinfo:

"John passed our preliminary screening process"

Japp, hade definitivt konkurrerat med Fordies db och well.

Lugn små grisar, lugn. Jobbar sista dagen på tisdag utan att ha något annat på g. Har inte orkat svara i telefonen på en vecka (varit "ledig" i 3 veckor nu) och har en sommarstuga i Finland utan strömming men med massa bävrar och annat trevligt att skjuta i närheten (för det mesta fulla finnar ;-}). Kanske kan få igång min dagbok inom ett par veckor då...

Länk till kommentar

Lycka till med nya jobb och bäverjakten jmj...

Själv så var det en telefonintervju samt en vanlig igår. Jag har haft två intervjuer totalt i livet innan så man är nog inte så vass. Det kändes dock som det gick ganska bra. I eftermiddag är det en 3h15min lång intervju med diverse tester. I morgon en till.

Båda tjänsterna känns riktigt riktigt inspirerande och jag hoppas att någon av dessa leder till en anställning. =)

På fredag åker jag till Sala på fiskeweekend. Jag fiskar mer men denna helg är årligt spikad. Jag, min storebror och ett gäng till som bor i en stuga utmed Dalälven. Fantastisk utsikt över deltat. Bastu men ingen el. Gasspis och grill är allt man behöver... + ett par värmeljus så man kan spela kvällspoker. Förra året slet jag upp en borre över kilot, ett par gäddor + ett par gösar. Svårtoppat men vi ska ge det en chans.

På söndag kväll ska jag spela minst en finalsatte... igen. Den site jag kvalat på har garanterat 5 st SMpaket till Malta. Någon poker i övrigt hinner jag inte med närmaste tiden. Fullt upp utanför pokersvängen...

Länk till kommentar

Konversation med min kompis som jobbar på ett av bolagen jag intervjuas av:

Niklas säger:

snackade ni om vilken nivå du skulle in på?

JohnH säger:

Niklas säger:

ser att dom lagt in dej väldigt högt. hehe

JohnH säger:

:shock:

har du ljugit nu igen?

Niklas säger:

dom har lagt in dej på två nivåer över mej

JohnH säger:

haha.. loooser

Niklas säger:

hahaha

JohnH säger:

you are fired

Niklas säger:

eller hur

JohnH säger:

jag tror inte på niklas för framtiden

behöver nån mer hungrig och smartare

Niklas säger:

hahaha

va fan!

Nivåerna vi har för PM spåret är i följd: associate, senior associate, manager, senior manager, director, vp

du är tydligen inlagd som senior manager

JohnH säger:

får ta ett snack där då

Niklas säger:

så snacka inget om lönekrav ännu

om det är den nivån, så snackar vi cash money...

:-(

Nu fattar jag varför det ska vara 5h intervju... Kul att de tror på en men det här blev nog lite knasigt. Visserligen gick teleintervjun bra med tyska kontoret men vi får se var det här tar vägen... Min engelska version på cvn var rätt kortfattad så det får stå som dagens tips till er andra. ;)

Iof kanske man ska vänta med tipset till efter alla intervjuerna är klara. Blev sjukt nervös nu. Vet heller inte om det där är lika intressant som den andra tjänsten så på det sättet bör jag kunna slappna av lite mer. Bra erfarenhet att bli intervjuad iaf.

Hejja mig i eftermiddag.

Länk till kommentar

Tack tack! Lycka till med öring- och harrfisket =)

Omgången igår var bortom tufft. Direkt i starten på intervjun fick jag 3st A4 med info om ett fiktivt bolag.. Efter det gick killen ut. Jag skulle ordna fram lösning för ett återförsäljningsbolag (vinst 45millar) som inte funkar optimalt. På 45min skulle jag leverera, så bra det gick, lämpliga förbättringsförslag, projektplan, resurskrav, problembeskrivning, riskmoment.. osv. VDn för bolaget jag blev intervjuad av kom in efter 45min och skulle agera motpart i låssasföretaget i 45min. Bara gå loss på whiteboarden...

Galet roligt men nervöst. 1. De ville testa mina gränser. 2. De ville se vad jag kunde. Det var bara att köra och gav bra träning om inte annat.

I grunden var det en miss i kommunikationen då de inte visste att jag inte riktigt satt på den kompetensen. De slarvade något med läsandet av min cv kan jag tycka. Jag visste inte förrän samma dag, ett par timmar innan, att de troligen siktade lite högt inför intervjuerna.

Ah, vi får se vad det leder till. Jag hoppas iaf att jag kan hitta en lösning som passar med pokerbolaget. Alternativ 2 är att övertyga andra bolaget om en tjänst på lägre/alternativ nivå. Alternativ 3 är undertidenstudierna på universitetet som jag redan kommit in på.

Alla gillar bilder... så här kommer en på hur det såg ut i helgen när jag besökte vår sommarstuga. Jag sov dock mest hela tiden medan de andra arbetade flitigt. Jag målade iaf lite vita knutar och vitt runt fönstren.. på andra sidan =)

f4e3wjwb.jpg

Länk till kommentar

Jag ser redan framför mig hur

*Crappy ålat sig in under grunden i tron om att vi ska leka kurragömma,

*ValterErik sitter på altanen med en alkoholfri Carlsberg och pratar husvagnar,

*Hogge irrar runt i skogen mumlandes "-jag vet att att jag ställde ryggsäcken med alla öl bakom en tall, eller en gran....tror det var ett träd i alla fall....",

*John försöker få alla att lira lite PLO 100/200 trots att han är den enda med rulle för det,

*TF ligger på strandkanten i full färd med sin 63:e powernap samma helg, drömmandes om blöjor och sockerkaka,

*Omalley försöker laga sina sönderrivna byxor efter en enkel match mot en varg, en räv och en mindre brunbjörn,

*Jens har gått vilse på jakt efter en fyrstjärnig restaurang och

*Lisa springer runt och samlar upp Crappys och TF´s spyor.

Själv sitter jag nöjd i båten med mitt fiskespö, en trevlig ale och en smuggelcigarett i mungipan och småler åt barnen som leker uppe vid stugan.

Länk till kommentar

Miketime, ja det låter som ett troligt senario. Nån bör iof vara ute och bada också med puffringar på armarna..

Padrino, jag lillbackade. Var hemma innan kl 24 så jag gick strax efter dig.

Det absolut sjukaste var att jag blev utdragen av Davor på ett riktigt smutsigt sätt. Fattar ingenting.

Mr AA aka Davor i mittpos med 900ish

Fi2: 2k, sen pos

Hero: sb, 4k, AA (3beta pre i förra potten, bet turn och ställde river och fick fold)

Davor: syn

Fi2: 120

Hero: 360

Flopp: :2c::5s::7h:

Hero: 800

Fi2: fold

Davor :6c::9c:

Hero: trillar av stolen

Turn: :8d:

Länk till kommentar

*TF ligger på strandkanten i full färd med sin 63:e powernap samma helg, drömmandes om blöjor och sockerkaka,

Miketime, ja det låter som ett troligt senario. Nån bör iof vara ute och bada också med puffringar på armarna..

Låter som jag uppfyller quote #2 om jag bara tar på mig döttrarnas Hello Kitty-badpuffar.

Länk till kommentar