Gå till innehåll

JohnH


JohnH

Recommended Posts

Åt lunch med pokerkompis Björn. Hamnade mitt i en intervju om nytt jobb då vi blev serverade lunchen först efter 30min. Intervjuaren ville veta min bakgrund och vad jag jobbar med. Det var inte jag som skulle intervjuas om pokerjobb... =)

 

Jag är ytterst tacksam för er alla (bl a jennez här på pf) som jag lärt känna de senaste 2 åren inom pokern. Många dörrar har öppnats och möjligheter/äventyr dyker upp som svampar ur jorden. Inte bara jobbrelaterat utan även nya kompisrelationer. I ovanstående exempel så var inte tjänsten exakt något för mig men lik väl så är det nya kreativa och driftiga människor som man lyssnar på och diskuterar med. Det ena utesluter helt enkelt inte det andra.

 

Om jag ska vara ärlig så har jag haft riktigt låga förväntningar eller rättare sagt inga när de gäller pokerfolk jag möter. Orsaken till det har varit att jag inte velat bli kompis med någon inom pokern. Poker där man egentligen vill plocka den andre på pengar. En annan parameter är troligen att de första personerna jag mött inom pokern kanske inte var guds bästa barn. Det var lite halvruffigt att gamea i en lagerlokal med svart plast vid fönstren ut mot gatan. Nästa helg spela i någon okänd persons kök. Det var i Borlänge 1998 det började med knektöppning, mörkpoker och texas holdem.

 

Det är givetvis fortfarande jobbigt att hamna på samma bord som någon man känner och trivs med privat men skillnaden är nog nu ändrat i grundtankarna. Bättre att skilja på sak och person… bättre på att lyssna. Inte vara så trångsynt. Se livet från den ljusa sidan.

 

 

 

 

Jag kanske bara har blivit lite äldre? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack MikeTime.

 

 

Poker i fredags. Inget gick bra. Blödde sakta men säkert 4.5k i en jämn takt.

 

Lördag. Fest på schemat. Givetvis dök det upp en ny bekantskap på festen som lirar/jobbar med poker. Hej PAF-rikard. =) Det snackades jobb en stund och extremt mycket poker. Mest intresse från de som spelar väldigt lite. Gav dom några standardtips på strategi vad de måste tänka på. Synd att man inte följer dom själv...

 

Sen begav vi oss ner på stan för mer kalas och besökte ett par ställen. När kl är 04.30 så åker vi till pokerklubbs. WP. Björn stakear mig och vi kommer in på ett bord med starkt startfält. Bison och Bjuggan sitter på en hel del marker >10k men vi går starkt till upplösningen av bordet och plockar ut en fin vinst. Det blir givetvis inte hemfärd utan vidare till nästa klubb utifall de råkar ha ett bord igång. Oturligt nog hade det de. Turligt nog var det mer texas där med svagare motstånd. Tottibarotti 7k i vinst.

 

Segt för Björn o sitta brevid... men ok o plussa bara genom att dricka vatten och komma hem lagom till lunch. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint inlägg John. Känner detsamma. Behållningen med poker/pokervärlden är helt klart alla människor och nya bekantskaper. Att det sedan finns folk som spottar på det och alltid kommer att göra det är något jag har lärt mig leva med den hårda vägen de senaste månaderna.

 

Jag är tacksam för människor som man kan ha trevligt med och som gör mitt jobb men främst mitt privatliv så jävla mycket roligare. Man mår mycket bättre om man fokuserar på det och bara det har jag märkt. :-)

 

Vi ses snart på fler roliga äventyr John!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som minns...

 

 

Ska till juristen på måndag och diskutera arvstvisten. Ska bli spännande att se vad som händer och hur vi går vidare. Alla arvingar ska mötas upp för en första diskussion med medlare (juristen)...

 

Sammanfattning:

Jag och ett par släktingar är oense om hur/vem/när en fastighet ska få en ensam ägare. I dagsläget är vi alla ägare. Mina två farbröder vill ta över. Ena av dom bor där. Dålig stämning.

 

Att addera: JohnH har inte längre ett jobb i sthlm så dyker det upp ett attraktivt jobb i Västerås så är vi tre som vill ta över. :-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker på heltid nu då?

 

Jag har en förhoppning att jag ska börja proffskarriären med en SMtitel i september. Slutar jobbet ett par dagar innan SM börjar...

 

 

På riktigt vore det ultimata att jag ska få lira SM på Malta och att jag hoppar på ett riktigt jobb strax efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens fråga: AA i första handen i en turnering. Alla går AI. Ska jag syna?

 

 

GSOP Live Riga $208

38st registrerade

1: $3000 price package

2: $3000 price package

3: $3000 price package

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT,

 

Seat 1: zhukhov (1 in chips)

Seat 2: Malyshonak (1 in chips)

Seat 3: P.P.P Ita (1 in chips)

Seat 4: RomanP10 (1 in chips)

Seat 5: _Donald Duck (1 in chips)

Seat 7: jeank10 (1 in chips)

Seat 8: PACLA2108 (1 in chips)

Seat 9: foradaleis (1 in chips)

Seat 10: Hero (1 in chips) (:As:,:Ad:)

 

 

FLOP [board cards: :Qc:,:6h:,:7s: ]

 

 

TURN [board cards: :Qc:,:6h:,:7s:,:4h: ]

 

 

RIVER [board cards: :Qc:,:6h:,:7s:,:4h:,:4s: ]

 

 

SHOWDOWN

jeank10 shows [ :4c:,:9c: ]

PACLA2108 shows [ :7d:,:8c: ]

foradaleis shows [ :5s:,:9h: ]

Hero shows [ :As:,:Ad: ]

zhukhov shows [ :Qd:,:5d: ]

Malyshonak shows [ :6d:,:2c: ]

P.P.P Ita shows [ :Ks:,:Js: ]

RomanP10 shows [ :Kh:,:7h: ]

_Donald Duck shows [ :Td:,:6s: ]

jeank10 wins 9.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: _Donald Duck

Pot: 9

zhukhov, loses 1

Malyshonak, loses 1

P.P.P Ita, loses 1

RomanP10, loses 1

_Donald Duck, loses 1

jeank10, bets 1, collects 9, net 8

PACLA2108, loses 1

foradaleis, loses 1

Hero, loses 1

 

 

Mötet med juristen gick bra igår. Det känns som vi är klara med affären innan julafton iaf. Släktingarna var överraskande glada vilket känns fantastiskt skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va, hur ska jag kunna syna? Kolla turn... finns typ 8 vinnande kort för mig på river... =)

 

Vi får se hur det blir med CC. Nästa vecka blir det game mode on. Jag är dock inte säker på att CC får min rake. Jag har gått väldigt bra på alternativa platser och det är möjligt att jag byter bort cosmopol ett tag.

 

Jag ska dock försöka få in lite händer här. Tricket är att man spelar typ 30händer/h och så ofta blir det inte konstiga/svåra lägen. Stora potter kanske är kul även om det är enkelt spel som görs? =) Spelade dock sjukt många sattefinaler i söndags. Bust i allt. Inget Irland, Gibraltar, Riga, Malta... Rigaturren var dock ett skämt. El rättare sagt, jag kollade inte så noga. Texas no limit, 3 rigapaket i potten. Det var en flippturre där alla går AI hela tiden. Vem fan vill spela sånna? Inte speciellt mycket poker (var dock givetvis närmast o ta ett paket i den)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa vecka ska det spelas en freezturre live med ett addat paket till UnibetOpen Venedig. Sånt gillar vi. Ingen aning hur många som kommer vara med men ett starkt startfält lär det säkert ramla in. Henriksson, Rahmn, Norinder ska det vara extra bountys på.. =)

 

Ska på ett bröllop i sept fick jag veta igår. Sen info men jag bör komma ihåg datumet iaf. Fredagen den 10 september :shock: Har han fixat det pronto för att undvika svensexan? Jag får se till att komma på festen för han har skickat över min CV till sin chef som tyckte det såg bra ut. Projektledarroll där det blir lite grejer runt om i europa men mest här i sthlm. Jag tackade dock nej till att flytta till Indien. Lol.. Är dock lite tveksam om jag har pondus nog för det jobbet, lite över min liga känns det som. Är dax att omvandla alla dessa "bra lägen" till trevliga intervjuer. Behöver känna av var jag ska ta vägen. Är lite orolig för ett av pokerbolagen som var rätt på i Juni. De hade en riktigt intressant tjänst som passade som handen i handsken. Jag har ringt och mejlat utan att få återkoppling :-?

 

..sen har det hänt något sjukt. Jag har börjat lira lite omaha på nätet. Grunden till det är att jag turat in rätt fina summar i omaha senaste tiden på livegamesen. Gått bra på nätet också. Gör bort mig duktigt ibland men oftast går det rätt bra. Skulle säkert ha mer bb/h om jag hade bättre koll när det är läge att trycka på mer. Lite för tight. Sjukt men sant. Kan va bra o träna lite inför mina liveproffsmöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa vecka ska det spelas en freezturre live med ett addat paket till UnibetOpen Venedig. Sånt gillar vi. Ingen aning hur många som kommer vara med men ett starkt startfält lär det säkert ramla in. Henriksson, Rahmn, Norinder ska det vara extra bountys på.. =)

 

 

Är det här på krukan? Vilken dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What's in it for me? Snusarn är typ skyldig mig ett par prollar. Right? =)

 

Om man har hittat bra added value i turrar så har man ju, som redan anmäld, allt att förlora på att fler kommer dit. De som vinner på det är ju precis tvärs om... de som som inte hittat dit ännu o halkar in + klubben. Det bör dock inte vara alltför svårt att komma fram till vilka klubbarna är med lite fnulande. Se till att hejja och prata med pokerfolket så kommer ni garanterat att träffa på mig... och möjligen därifrån få tillgång till johnhs alla :ola: värdeturneringar. En enklare variant, ge mig 2000 spänn nästa gång vi ses så får ni siterna.

 

Vad sägs om följande:

Har fått mejl om ny site som ser ut att ha sjukt bra värde öppningsåret. 4nätturrar/mån som resulterar i en pokerresa (10-20k) i europa varje månad för den som gameade bäst just den månaden. Turreinköp 20dollars. Senaste turren var det 8pers me. Spelade en annan nätturre i helgen med added value ca 200%. Freezturre. Det går att hitta grejer även 2010. =)

 

 

 

I övriga livet så springer jag också bra. 2 samtal inom 20min idag. Ett från Tyskland (med kontor i swe) och ett från ett pokerbolag. 2 intervjuer på ingående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. right. Kommer hitta dig i lösmusche o hatt. Om du inte hittas där, kom fram o hälsa nästa gång så bjussar jag på en bärs/läsk/vaskning.. Snusarn är ju trots allt polare med padrino o rikpadde vill man inte messa me..

 

Såg nu att min text var rätt otrevlig för att vara jag =) Ramlade in ett gäng pm så de var inte bara ni två som hörde av er. Var mest för att alla plötsligt ville ha allt på silverfat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmäld och klar nu, vet nån hur många platser dom har på kvällens turre?

 

Snyggt! =) Ingen aning hur många.. 20k + unibetpaket till vinnaren för en femhunka? 80pers?

 

Ingen fara, sånt där är alltid jobbigt :F Hälsade kanske inte, men satt mittemot dig senast på cc när padrinos förlorade varje hand han spelade och avslutade med att ropa in en femma för fis 55. Var dock lite berusad. Ses säkert på någon klubb framöver, GL ikväll!

 

Tacktack!

 

Ett svagt minne av det... möjligen. =) Halva pf var ju vid det bordet. Top 3 av borden med sämst värde i år på cc? Eftersom du verkar gilla öl så tar vi var sin i baren isf vaskning. Vaskning får bli att vi spelar vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...