AccessGranted Postad 20 Januari , 2009 Rapport Postad 20 Januari , 2009 Om du sätter honom på en knekt höjde du ju tillräckligt lite för att han skulle syna. Han gjorde ju vad du ville att han skulle göra. Du vill ju ha kvar honom i handen när du leder. Du råkade bara ha pokergudarna emot dig den här handen. Citera
frekje Postad 20 Januari , 2009 Rapport Postad 20 Januari , 2009 Ett alternativt spel är att bara syna hans raise på floppen och trycka till honom på turn när han betar ur position. Alternativt släppa om du tror hans hand förbättras. Minihöjningen på hans raise på floppen är jag inte helt förtjust i, du skriker styrka och vill bygga pot men ger honom även möjlighet att billigt fiska in en bättre hand (stegen om han håller 56, en till J, ett tvåpar om han t.ex spelar AJ, QJ). Mitt spel hade varit att antingen direkt raisa kraftig på hans flop re-raise eller bara syna och trycka till honom på turn. Valet hade jag gjort efter read på fi (som du nu inte hade) och bordstempo. Citera
frekje Postad 20 Januari , 2009 Rapport Postad 20 Januari , 2009 Min höjning på floppen skulle ha vart större men hur mkt? Missade den frågan. Givet hans range och din ganska grunda stack skulle jag ställt rakt av på floppen. Han synar säkert med många kort (t.ex QQ,AJ,QJ,56, XhXh). Om du vill minska variansen kan du bara syna och pusha turn istället om den är ofarlig. Citera
nordkvist Postad 20 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2009 Missade den frågan. Givet hans range och din ganska grunda stack skulle jag ställt rakt av på floppen. Han synar säkert med många kort (t.ex QQ,AJ,QJ,56, XhXh). Om du vill minska variansen kan du bara syna och pusha turn istället om den är ofarlig. Tack, håller med dig. Edit: Jag ställer nog på turn nästa gång. Citera
nordkvist Postad 20 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2009 Om du sätter honom på en knekt höjde du ju tillräckligt lite för att han skulle syna. Han gjorde ju vad du ville att han skulle göra. Du vill ju ha kvar honom i handen när du leder. Du råkade bara ha pokergudarna emot dig den här handen. Sant, där var den där procenten med skitturn och river. Citera
Tottyville Postad 21 Januari , 2009 Rapport Postad 21 Januari , 2009 Tack, håller med dig. Jag ställer nog på floppen när jag hamnar i ett sådant läge igen. När du ställer där, vad synar fi med som du leder mot? Citera
Supertequila Postad 21 Januari , 2009 Rapport Postad 21 Januari , 2009 När du ställer där, vad synar fi med som du leder mot? +1 Att pusha flop är riktigt jävla iskallt. Syn flop, omvärdera turn. Citera
nordkvist Postad 21 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2009 När du ställer där, vad synar fi med som du leder mot? Sant, vore en idiotmove. Citera
Sideshow Postad 21 Januari , 2009 Rapport Postad 21 Januari , 2009 Sant, vore en idiotmove. Det vore inte alls idiotiskt, det är kanske t.o.m. lite +ev men att dega över en blank turn är mycket mer +ev Citera
Tottyville Postad 21 Januari , 2009 Rapport Postad 21 Januari , 2009 Tack, håller med dig. Edit: Jag ställer nog på turn nästa gång. Sant, vore en idiotmove. =) Citera
AccessGranted Postad 21 Januari , 2009 Rapport Postad 21 Januari , 2009 =)På den här turn skulle det vara idiotiskt men inte direkt generellt sett, t ex på en 8c eller annat ofarligt kort. Citera
smart_skaftet Postad 21 Januari , 2009 Rapport Postad 21 Januari , 2009 Apprenez comment jouer à un certain vrai poker vous foutu branleur! comme mon grand-mère dit toujours. Baisez une bible et devenez riche Citera
archtila Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Sant, vore en idiotmove. pushar du med drag där och folk gillar att syna pga de så pusha med KK. Har folk hög FE så mjölka, men beta mer än dubbla iaf, alla drag får ju odds. Höj från 37 till 117 typ och han synar har han bara halva stacken kvar på turn. Lättare beslut för dig och inga odds som han drar. Riverfold given. Citera
DrClemetnz Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 +1 Att pusha flop är riktigt jävla iskallt. Syn flop, omvärdera turn. sluta levla Citera
Trillske Postad 27 Augusti , 2009 Rapport Postad 27 Augusti , 2009 Skulle precis skriva det. Rätt osmakligt i en sån här tråd. Citera
nordkvist Postad 14 September , 2009 Författare Rapport Postad 14 September , 2009 Haha, man har lärt sig en del under året iaf. Citera
Recommended Posts