Gå till innehåll

Börja spela poker


Ghiabi

Recommended Posts

Hej jag ska nu börja spela online poker. Och jag är helt ny till denna värld. Jag har skapat en annan tråd fast på fel forums-del så tänkte att jag gör en här.

 

Jag har kollat runt lite och tycker Titan Poker verkar intressant kombinerat med erbjudandet de har tillsammans med rounders.se.

 

Jag kommer börja med 100$ och hålla mig till låga summor. Är intresserad av frerolls också.

 

Så kom med förslag gällande hemsidor för små spelare som mig.

 

Vore även bra om nån kunde förklara det här med frerolls? Är det verkligen helt gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen in i pokervärlden.

 

Det finns många sidor som erbjuder freerolls när man gör sin första insättning. Senast idag såg jag att reeferpoker kör sådana. Om du signar upp via en affiliate (för att t.ex. få rakeback) så erbjuder även de ofta freerolls. En affiliate är ett bolag som har avtal med sidan och i sin tur får ersättning för att erbjuda dig något (rakeback, produkter osv). Notera dock att affiliates oftast promotar den sida högst som ger dem mest ersättning, så välj din sida och kolla sedan upp vad du kan få som ny kund.

 

Titan är kända för att vara duktiga på CRM, erbjudanden och har bra utbud. Dock är klienten kanske inte så vacker (min personliga åsikt).

 

Det kan vara en klok idé att läsa in sig innan du investerar mycket pengar. Finns mycket att välja på med Pokerhandboken av Glimne eller standardverket Pokerteori av Sklansky.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen in i pokervärlden.

 

Titan är kända för att vara duktiga på CRM, erbjudanden och har bra utbud. Dock är klienten kanske inte så vacker (min personliga åsikt).

 

 

Ofta han vet vad CRM är?

 

Jag vet inte själv. Berätta gärna.

 

Hur som helst, min rekommendation är att börja på en site och kör på den om du trivs med den. Om du bara ska börja spela ser jag ingen anledning att ha massa olika konton och det blir bara en massa extra besvär. Sätt igång och kör, se om poker är något för dig, och om det är det kommer du att förmodligen hänga här på pokerforum en del, läsa mer och lära dig massa saker.

 

Men när man startar finns ingen anledning att krångla med sånt.

 

Kan tillägga att jag knappt spelat själv på titan poker, men jag tror det är en jättebra site för dig att börja på. De har mkt spelare, tydligen en hel del bonusar och deals (som folk redan sagt), och jag vet att de har väldigt låga stakes så det är nog ett bra ställe att börja på om du vill spela lågt och ta låga risker.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta han vet vad CRM är?

 

Jag vet inte själv. Berätta gärna.

 

 

Ursäkta, trodde det var allmän kunskap. Att antyda att OP inte känner till förkortningen är att ta sig friheter. Hursomhelst, CRM står för Customer Relationship Management som fritt kan översättas till kundvård/kundhantering.

 

CRM på Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/CRM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, trodde det var allmän kunskap. Att antyda att OP inte känner till förkortningen är att ta sig friheter. Hursomhelst, CRM står för Customer Relationship Management som fritt kan översättas till kundvård/kundhantering.

 

CRM på Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/CRM

 

Ja, du har rätt, jag var onödigt otrevlig där. Tack för att du förklarade.

Samtidigt har jag spelat 4 år online och aldrig nånsin stött på CRM, så jag tänkte att det var rätt stor chans att han inte heller hade det. Men vem vet, det kanske är vanligt även i andra sammanhang.

 

 

Hursomhelst, jag vill ändra mig på en punkt angående kontona. Om du är intresserad av freerolls som du skrev, så finns givetvis en poäng med att ha fler konton eftersom du då får tillgång till fler freerolls.

 

Jag vet att pokerforum och många andra sidor listar freerolls så tipset är att börja kolla här och sedan googla för att hitta fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för alla snabba svar, uppskattar verkligen detta. Och jag kan även tillägga att jag visste vad CRM var :roll:

 

Jag lyckas inte hitta nåt om RB på Titans hemsida. Nån som kanske har lust att hjälpa mig och jämföra Titan med de lite större hemsidorna som Pokerstars, Full Tilt o.s.v.

 

Tack på förhand! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte precis ladda ner Titan mjukvaran fast verkar inte riktigt funka för mig. Provade med att stänga av mitt antivirus plus brandvägg fast lyckas ändå inte. Såhär står det vid försök av nerladdning:

 

"C:\Users\Ghiabi\Downloads\SetupPoker.exe.part kan inte sparas eftersom källfilen inte kunde läsas.

 

Försök igen senare eller kontakta systemadministratören."

 

Sedan när jag väl lyckades få ner filen så står det såhär när jag klickar på den:

 

"C:\Users\Ghiabi\Downloads\SetupPoker.exe är inte ett giltigt Win32-program."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för alla snabba svar, uppskattar verkligen detta. Och jag kan även tillägga att jag visste vad CRM var :roll:

 

Jag lyckas inte hitta nåt om RB på Titans hemsida. Nån som kanske har lust att hjälpa mig och jämföra Titan med de lite större hemsidorna som Pokerstars, Full Tilt o.s.v.

 

Tack på förhand! :-P

 

Du får inte rakeback genom sidan utan genom en affiliate, frekje förklarade det så läs där uppe

 

edit: googla rakeback

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är helt ny som spelare och ska endast spela för $100 så skulle jag nog leta efter en bonus som du kan spela för. Eller så hade jag börjat på SvS för att se om man kan slå de lägsta nivåerna.

 

Stämmer. En bonus är mer värt än rakeback för dig. Kolla på http://se.bonuswhores.com/ för mer info. Tänk på följande:

 

1. Du ska ha lång tid på dig, helst 90 dagar och inte 30 som vissa erbjuder.

2. Se till att den är incremental, menas att om bonusen löses ut i steg och inte att du måste klara av hela summan direkt

3. Helst ska den ha låg clearance rate, menas att du behöver spela mindre för att få den.

 

Ett alternativ är Full Tilt som har det mesta av ovanstående. Dessutom kan du signa upp med ett rb-konto som kan ge lite extra kickback. T.ex stackback.com har ett sådant erbjudande.

 

Konstigt med Titan, prova att ladda ned igen och installera om du vill köra hos dem. Tips: forumet har ett erbjudande som är rätt bra, sätter du in 100 får du 100 till att spela med. Dock ingen rakeback men det kan vara bra trots allt med tanke på din situation - kolla in http://pokerforum.nu/forum/erbjudanden-foer-forumet/27764-titan-poker-upp-till-600-i-bonus.html

 

Mvh frekje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regga dej inte på för många siter. Oftast får man en bra bonus på första insättningen. Spela klart din bonus innan du letar efter nästa bonus. Själv så reggade jag mej på för många siter bara för att spela freerolls och hann inte med att spela in mina bonusar. Titan har en bra bonus.

 

Använder du Nod32? Den gillar inte ipokers programvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Mickel, det var NOD32 som ställde till med problem!

 

Jag är ni 90% säker på att jag kommer gå för Titan Poker. Känns som om de verkar ha marknadens mest attraktiva bonusar just nu.

 

Frågan är behöver jag några tilläggs program? Vad finns det för några? Något som nån skulle rekommendera? Något som kanske underlättare pokerspelandet eller liknande?

 

Och ännu en gång, kom med tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Mickel, det var NOD32 som ställde till med problem!

 

Jag är ni 90% säker på att jag kommer gå för Titan Poker. Känns som om de verkar ha marknadens mest attraktiva bonusar just nu.

 

Frågan är behöver jag några tilläggs program? Vad finns det för några? Något som nån skulle rekommendera? Något som kanske underlättare pokerspelandet eller liknande?

 

Och ännu en gång, kom med tips!

 

Det finns några program som kan vara bra. Pokertracker eller Holdemmanager är dom största sedan finns pokeroffice. Det finns trådar om dom här på forumet, kolla under studier.

 

Pokertracker3 kan man få som bonus på Titan. Du får kolla om det är värt att ta den bonusen istället.

 

http://www.pokertracker.com/products/PT3/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullbygge är kanske inte vad du bör prioritera högst just nu som relativt ny(?) spelare, men för det ändåmålet skulle jag starkt vilja rekommendera STT:s... passar speciellt bra för spelare med litet start-kapital då STT:s har överlägset bäst risk/reward jfrt. med CG och MTT:s. En DUKITG STT spelare kan nämligen med minimal risk, nästan räkna med att dubbla rullen varje månad.

 

Det innebär att man snabbt kan börja vinna riktigt fina pengar även med en så liten start BR som 100$. Dock vill jag påpeka att det krävs helt andra kunskaper för att bli en framgångsrik STT spelare än det krävs för att bli duktig på CG.

 

Menmen... som sagt så ska man nog inte som nybörjare ha som prioritet att tjäna pengar. Fast rekommenderar dig ändå starkt att testa lite STT:s, har alltid varit den spelform som jag gillat bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är dessvärre ny till pokervärlden och har ingen aning om vad STT är :oops:

 

Och vad är CG?

 

Detta verkar tydligen vara väldigt basic grejjer.. behöver verkligen en ny börjar guide. Det vore fantastiskt om nån hade lite extra tid och kunde skriva på lite.

 

 

Tack på förhand

Ghiabi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STT = Single table tournament

MTT = Multi table tournament

SNG = Sit and Go (ofta en STT, men kan också vara över flera bord)

CG = Cash game

 

En mycket basic förklaring nedan (finns fler parametrar givetvis)

 

I en turnering köper du ett antal market för en viss summa på förhand (och eventeullt ett eller flera återköp samt add-ons). Dessutom ökar nivåerna på blindarna enligt ett förbestämt intervall. Du spelar tills du åker ut eller står som segrare.

 

I cash game så köper du in med en viss summa på bordet och blindarna ökar inte. Förlorar du din insats kan du ta in mer pengar. Du kan också lämna när du vill.

 

Finns en del förklaringar här:

http://www.flopturnriver.com/start_glossary.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte börjat spela poker nu!

 

Även om man bara spelar för att det är kul så är det inte värt det. Tar en psykiskt som fan.

 

Säger samma till dig som jag säger till alla jag bryr mig. Börja aldrig spela poker.

 

GL

 

Men vilket trist råd!

 

Sköter man bara bank roll management (finns säkert nån bra tråd här på forumet om det) och aldrig spelar om pengar man inte har råd att förlora samt även time management (det vet jag däremot inte om det finns nån tråd om) men jag menar att man inte spelar allt för mycket, så är det ju bara kul och utvecklande. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är dessvärre ny till pokervärlden och har ingen aning om vad STT är :oops:

 

Och vad är CG?

 

Detta verkar tydligen vara väldigt basic grejjer.. behöver verkligen en ny börjar guide. Det vore fantastiskt om nån hade lite extra tid och kunde skriva på lite.

 

 

Tack på förhand

Ghiabi

 

Den som söker ska finna, allt du frågar efter finns på forumet. Titta runt lite, finns förklaringar på det mesta.

 

http://pokerforum.nu/forum/faq-vanliga-fragor/190-vad-betyder-olika-pokertermer.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...