Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej kära pf.nu :h:

Jag är en sjukt talanglös pokerspelare. Jag har nu under nästan två år gått och lurat mig själv att jag är en sjujävla bra pokerspelare med en sjujävla otur. Jag har nu kommit underfund med att det är faktiskt inte fallet, jag är i sanningens namn helt enkelt bara sjujävla risig. Jag räknar inte pottodds och jag orkar inte använda mitt införskaffade Poker Tracker Omaha.

Precis, Omaha spelar jag. Enda anledningen till det är att jag var att jag hade en sån jävla otur i Hold'em (LOL) så jag provade Omaha, vilket jag tycker är mycket roligare.

Jag har under dessa två år inbillat mig att jag tagit pokern seriöst, vilket är helt fel. Jag har inte läst klart någon av mina fyra införskaffade pokerböcker, jag orkade inte titta på min betalda CR-videor, jag läste inga HH's här på forumet och idag tiltade jag bort mina sista inköp på SvS. Under mina två år som seriös pokerspelare har jag max spelat 15,000 händer, play hard go pro, som jag brukar säga.

Jag har nu signat upp mig på en Affiliates-site med No-deposit Bonusar på lite olika siter. Jag kommer börja med en bonus på $50 på FTP och hoppas det går vägen.

Mål som ska genomföras

• Spela 20,000 händer PLO10 SH
  • Läsa klart min Omaha-bok
  • Inget jävla idiotskottande

Nu kör vi full fart, jag lovar att trycka upp lite grafer och statistik med tiden.

Jag bjuder på en video när jag sjunger Slipknot - Psychosocial. (Det var ett tag sen :))

http://se.youtube.com/watch?v=lRPYU4n2wmI

:h:

Postad
Deppa 50 och sen ta ut dom när bonusen kommer?

så slipper du vänta iaf ^^

Kommer förmodligen ta ett bra tag innan jag kan ta ut bonusen, och vill därför inte chansa med att lägga in $50. Som fattig student har man det tufft nu! :)

GL Du är sjukt lik din syrra iaf ...men sämre sångare !

äsch ..gick inte klistra in det, dubbelklicka !

Syrran alltså.. bättre röst och frisyren är ju helt awesome!

Postad
Idag har jag fixat så att PA-Hud äntligen fungerar, skönt! Har läst en del HH's på 2+2 idag också och kände direkt att jag har en hel del stora luckor i mitt spel.

Godnatt!

Får inte PA-hud att funka med mitt PTO.

Men ja lirar på boss och B2B. Kan de vara den bidragande orsaken? Kanske

Aja hur som helst, Kul att du startar en PLO db...

är och harvar på samma nivåer på Redbet än så länge..

Du kan ju Pm:a msn om du känner för att snacka lite PLO.

Hare!:D

GLGL

Postad
Får inte PA-hud att funka med mitt PTO.

Men ja lirar på boss och B2B. Kan de vara den bidragande orsaken? Kanske

Aja hur som helst, Kul att du startar en PLO db...

är och harvar på samma nivåer på Redbet än så länge..

Du kan ju Pm:a msn om du känner för att snacka lite PLO.

Hare!:D

GLGL

Jag är rätt säker på att Boss och PA-Hud inte fungerar tillsammans, vet dock inte hur det är med B2B.

Har PM:at msn :)

La in $60 på FTP nu. Har väldigt många timmar att döda nu, så kunde verkligen inte hålla mig! Grind Grind Grind

Postad

Haha. You gotta show love for this one.

Hoppas det går bra att satsa lite. Själv försöker jag arbeta mig upp från "the very beginning" (spelar $2NL Holdem på PS), läsa på, jobba på att köra lite mer matte och sådär.

Lycka till!

Postad
Jag är rätt säker på att Boss och PA-Hud inte fungerar tillsammans, vet dock inte hur det är med B2B.

Har PM:at msn :)

La in $60 på FTP nu. Har väldigt många timmar att döda nu, så kunde verkligen inte hålla mig! Grind Grind Grind

Tror oxå de problemet är.

Jo såg de:)

Sköönt med grind!!!:D

Aja fest nu! Vi får höras under helgen!

hare!

Postad

Så här ser det ut sedan senaste uppdateringen:

Nivå: PLO10

Antal händer: 5,329st

Resultat: $47.45

BB/100: 4.45

Sedan jag startade dagboken förra veckan har jag spelat fler händer än jag någonsin gjort på så här kort tid. På fem dagar har jag alltså spelat in 5,329 händer och vunnit drygt $47.

Jag började utvärdera mina stats efter varje session och hittade direkt riktigt stora luckor i mitt spel. Jag är själv helt såld på alla stats i PTO men tack vare Jamtons hjälp har jag börjat få en liten inblick iallafall.

Efter att spelat ca. 3k händer hade jag en $VPIP på knappt 19% vilket tydligen är alldeles för lågt. :) De sista 2300 händerna har jag legat runt 22%.

Jag har också tänkt en hel del på att verkligen använda övertaget av att ha position. Det är något jag alltid förståt är viktigt, men har inte använt mig av det i samma utsträckning som nu. Det syns tydligt på statsen där jag har betydligt mycket högre $VPIP och även bättre profit i de sena positionerna.

Jag har också spelat in $54 av de $60 jag har i bonus på FTP, men väntar fortfarande på de $50 som ska komma in från affiliates-siten. Så fort jag är klar med bonusen och fått in resterande $50 kommer jag flytta till någon annan site med antingen en schyst bonus eller rakeback.

Känns som att det för en gångs skull är på rätt väg :D

• 1 month later...
Postad

JANUARI 2009

Nivå: PLO10

Antal händer: 15,880st

Resultat: $390

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Varit en hemsk månad pokermässigt. Har varit den månad jag helt klart har spelat mest poker, och det har verkligen gått åt helvete (vilket resultatet visar ganska tydligt :)) Kan också avslöja att jag tiltat bort X antal USDs också, vilket jag är väldigt besviken på mig själv över.

Månaden började ungefär som den första slutade, med ett spel runt +/-0. Sedan kom en period där jag var nöjd med spelet men jag gick minus, trots att EV-kurvan var positiv. Detta fortsatte över en del tusen händer och fick mig på en sjuk tilt. Gick in i varje session med endast tilt i blicken och lirade som en röv.

Positivt är dock att jag lyckats komma upp i 20k händer totalt och läst klart min omaha-bok. Två mål som känns ganska meningslösa med tanke på resultatet.

Orkar inte skriva mer om den här månaden, den har bara sugit röv rakt igenom och det känns som att det bara gör mig illa att älta den. Jag har redan gått igenom mina stats osv i PTO så det är nog om Feb nu! :)

Planer inför Mars

Mars har börjat bra med fyra raka plusdagar (28:e och 27:e Feb får räknas här, eftersom jag tog paus några dagar och kom tillbaka till den 27:e :):lol:) Jag har bytt site till Betsafe och ska cleara en bonus där. Bonusen är på $75 och jag har klarat drygt 1/3. På Betsafe spelar jag endast Plo10 HU. Tycker HU är det roligaste och det är den enda siten jag vet som erbjuder den varianten på så låga nivåer.

Jag ska också lägga in pengar på Pokerstars för att cleara deras reg. $50-bonus och spela 6-max.

Månadens mål:

• Spela 20,000 händer på PLO10
  • Med tanke på förra månadens resultat vågar jag inte sikta på högre än att sluta +/-0. (Dock plussa via RB och Bonusar :))
  • Se minst tio videor på Cardrunners

Lämnar Feb bakom mig nu och hoppas på en skön Mars! :h:

Postad

Eftersom förra inlägget bara vara deprimerande så postar jag lite roligare resultat den här gången då! :D

Månadens mål:

• Spela 20,000 händer på PLO10 - Det har inte äns gått 1/3 av månaden och jag har redan spelat 9,2k händer, siktar på 30k!
  • Med tanke på förra månadens resultat vågar jag inte sikta på högre än att sluta +/-0. (Dock plussa via RB och Bonusar :)) - :D
  • Se minst tio videor på Cardrunners - 4 av 10 :)

Den här månaden har varit min bästa pokarmånad hittills. Jag har spelat bra och haft en del flyt, vilket har gett ett gott resultat! :) Vilket grafen nedan visar. Notera mitt sköna PLO25 HU skott som gick minst sagt bra! :)

Resultat hittills:

PLO10 6-max: -$10 på 4k händer

PLO10 HU: +$148 4,6k händer

PLO15 HU: -$40 på 40 händer

PLO25 HU: +$144 på 490 händer

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tot: +$242 på 9,2k händer