Gå till innehåll

Studiegrupp kring boken "Holdem Brain"?


toppace

Recommended Posts

Hej,

 

Vi har ju alla till gång till den eminenta boken "Holdem Brain". Hur många skulle vara intresserade av en studiegrupp men boken som kurslitteratur.

 

 

 

 

 

Man skulle kunna diskutera vidare och ställa frågor om innehållet. Det jag tror skulle vara bra med en sådan grupp är att vi kan utveckla känslan för att "tänka" poker.

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får vi ihop en grupp med 8-25 stycken vore det bra.

Detta är en av de bättre böckerna jag läst, och utifrån denna är det enkelt att skapa hemuppgifter och "läxor". Jag kan tänka mig att leda gruppen om ingen annan stor limitteoretiker (läs Hjort) vill ta på sig lärarrollen.

 

En exklusiv bonus för alla skulle kunna vara lösningen på 5-9 spelet.

 

Svara här på forumet eller pma mig så kommer jag berätta om utvecklingen här.

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok vi har sju anmälda nu. Jag vill nog inte ha mer än tjugo i gruppen då jag vill kommentera allas hemuppgifter personligt för att skapa personliga lösningar, och personlig utveckling för alla.

 

Ideen var att läsa ett kapitel och sedan diskutera här via en tråd, med uppgifter som skickas till mig. om det finns flera i göteborg kan jag även ge föreläsningar, öppen för det.

 

Jag låter anmälningarna löpa 72 timmar till sedan får ni alla ett startdatum.

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok kanon, vi har nio anmälda just nu.

 

Fortsätt gärna och anmäl er.

 

Vi har två som till som skall bestämma sig.

 

Anmälda

---------------------------

 

Lasse Kongo

Eroz

Jawbreaker

strankan

heltok

Toppace

GiLLo

Sactodian

Avlon

 

På söndag vid femtiden när jag vaknar (jag jobbar natt) kommer jag föreslå en plan för hur vi bör arbeta. Jag måste också veta från QoS eller annan moderator hur vi kan/bör göra med trådar. Då kommer jag även att skriva en kort presentaion om mig själv.

 

Ha en riktigt trevlig helg alla!

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmälda

---------------------------

 

Lasse Kongo

Eroz

Jawbreaker

strankan

heltok

Toppace

GiLLo

Sactodian

Avlon

Uben

playboy

Svinto

kenomann

gapeno

 

 

14 personer

 

 

Det mesta kommer att bli publikt här via forumet efter en viss moderators önskan. Gruppmedlemmar kommer dock få uppgifter och material först. Därefter kommer frågor och svar publiceras för diskution.

 

Nu måste jag sova en stund men jag "stänger" anmälan när jag vaknar om ca vid 6/7-tiden.

 

Jag hoppas få två riktiga proffs som hjälp vid min sida om det blir alltför komplicerat, en har dock inte svarat ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har jag vaknat och vi kan börja fundera på studierna.

 

Välkomna till denna studiecirkel "Holdem Brain"

 

Jag hoppas alla har laddat ner boken. Det första vi kommer att läsa och fundera över är avsnittet om spelare "Players" sidan 4-16. Nästa avsnitt kommer att bli Expected Value, det som vi i dagligt tal kallar "ev"

 

Jag tror att det är bra och ta ett kapitel på mellan 7-14 dagar, höt gärna av er vilket tempo ni önskar.

 

Detta är ett mycket viktigt kapitel som kommer att leda till att du lättare kan fatta rätt beslut vid många situationer om du har bra kunskaper om detta område.

 

I limit poker kommer du möta väldigt många situationer där rätt "move" är helt beroende av vilken spelartyp du möter.

 

Jag kommer snart att skapa en tråd:

 

- Avsnitt 1(Players)

 

Här kan ni posta funderingar kring texten och/eller frågor. Tänk på att ingen fråga är för dum och att det inte handlar om rätt eller fel svar, utan mer om att formulera frågorna!

 

På tisdag eller onsdag kommer alla medlemmar i gruppen få ca tio frågor att reflektera över.

 

Jag kommer även försöka hinna med och skriva en presentaion av mig själv i tråden för presentationer.

 

 

-------------------------------------------------------------------

I Rörelse

 

Den mätta dagen den är aldrig störst,

den bästa dagen är en dag av törst.

 

Nog finns det mål och mening i vår färd,

men det är vägen som är mödan värd.

 

Den bästa dagen är en nattlång rast,

då elden tänds och brödet bryts i hast.

 

På ställen där man sover blott en gång,

blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

 

Bryt upp ! Bryt upp !

 

Den nya dagen gryr,

oändligt är vårt stora äventyr.

 

edit: var tvungen att ta med Boyes dikt

-------------------------------------------------------------------

 

Lycka till med läsningen!

 

Vid frågor av alla slag maila mig

toppace at gmail.com

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...