Gå till innehåll

Lantis ska cleara och bygga upp en bonus

Recommended Posts

Postad

Tjeear på er alla hajar !

Jag är en snubbe som bor på en ganska liten ort och kallar mig därför själv lantis. Pluggar fortfarande, men det är mitt sista år, på ett ekonomiprogram på en friskola. Är ganska okej på att programmera webbsidor i språken php, mysql, xhtml och css, vilket varit det jag dragit in pengar på tidigare.

Nu vill jag göra ett försök att tjäna småpengar på poker vilket är ganska mycket roligare för tillfället. Jag har läst boken "Pokerhandboken" av Dan Glimne och är nu inne på David Sklanskys "The theory of poker". Känns som om jag bör ha ett litet övertag på spelare på de lägre nivåerna nu efter detta.

Tidigare var jag en riktigt jävla kass spelare, men har på senare tid förbättrat mig och lyckats gå ungefär +/- 0. Vart tvungen att ta ut pengarna från pokerkontot för att jag behövde dem till annat då jag inte hade så mycket pengar till att roa mig. Som ett exempel på hur dålig jag var, har tidigare lyckats med bedriften att gula $50 på $0.01/$0.02 på PokerStars vilket jag inte tror att många här inne har lyckats med. Något jag tror att jag inte skulle lyckas med nu heller förvisso.

Innan jul satte jag in 500kr på SvS och lyckades efter 2h spel första kvällen dubbla dem till 1000kr lite drygt, plockade ut direkt och köpte julklappar för. Kände att det var lättare att spela med kronor än dollar och att det kan ha en bidragande orsak till mitt resultat. Men har av en erfaren spelare fått några privatlektioner och då lärt mig att tänka i bb och inte i valutaform.

Nu när min ekonomi är på botten som för de flesta studenter i vårt jävla land så har jag fixat en $75 bonus på Titan Poker via Liquidpoker.net. Det första målet för mig blir att cleara bonusen, kommer spela på $0.02/$0.04 i början. Gå upp i nivå när jag nått $150, och sedan hålla mig till regeln att ha 25inköp innan jag går upp i nivå. På $0.10/$0.20 ska jag alltså ha $500.

När jag väl clearat bonusen har jag planer att flytta pengarna till Svenska Spel, men är inte säker på om det är någon bra idé? Vill gärna ha kritik angående denna tanken också, är jag dum i huvet som funderar på det, eller är det bra för mig som okunnig att spela där bland alla fiskar?

Nu har jag skrivit väldigt mycket om ingenting och ska inte tråka ut er längre. Kommer börja spela så fort bonusen anländer vilket ska ske inom 5 dagar. :-D

Postad

Äntligen igång då, fick $50 i no deposit bonus från Liquidpoker.net, vilket omvandlas till €38.56 på Titan Poker. Endast spelat ett 6-mans bord nu i början då jag känner mig ringrostig, börjar på NL5, bör klara av denna nivån med nuvarande BR utan att gula.

Första sessionen på cirka en timma är avslutad och slutade + €2.61 efter att ha snott hälften av den summan på blinds ungefär.

Detta känns tryggt, dags att börja multitabla efter handbollen. :-D