Gå till innehåll

Vilka sajter har bäst villkor för "små" spelare


henjon

Recommended Posts

Jag har bara lirat nätpoker en dryg månad och spelar därmed på små insatser: 2-3 dollars SnG, en del enstaka 5-dollarsturneringar och lite cashgames med 10c-blind där jag brukar köpa in 6-10 dollar. På den nivån är det rätt givet att bonusar av olika slag inte ger så mycket, men man är naturligtvis ändå intresserad av att hitta så bra villkor som möjligt. Jag började på Everest och spelar fortfarand där. De har lågar rakar på SnG (10%), men förmånsprogrammet verkar inte vara mycket värt. Jag måste typ lira 300 SnG för 2,50 för att få ihop till ett fritt inköp, således under 1c per inköp. Cashgamen ger lite bättre om det är lite action vid bordet. Men de här låga borden blir ju ofta mycket små potter på som landar under $1.

 

Nu har jag lagt upp ett konto på Party Poker också mest för att testa (satte bara in $25). De verkar ha något bättre förmånsprogram, men rakarna är ju rena rånet! 25% på en 3-dollars SnG t ex. Om det inte är väsentligt bättre på högre nivåer så har jag svårt att förstå hur den kan locka så mycket folk...

 

Vilka sajter är egentligen att föredra ur strikt ekonomisk synpunkt (bortse från graden av "fiskighet" och utgå från att jag är en själv fortfarande, om än normalt inte alltför dumdristig eller alltför ovillig att stöta hårt när man har sjunkit under 5 i M) om man lirar på dessa låga nivåer och omsätter säg nånstans runt $500 i månaden eller lite mer? Jag tänkte iofs prova lite på SnG för $5-6 om jag kan få upp bankrullen 10-15% till, men jag är ju inte där än... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

High5action, insättningsbonus som ger tillbaka 25 % av raken, 30 % rakeback (måste anmälas dit per mejl!) samt att du får vip-poäng som kan användas som inköp (2,75 % tillbaka),alltså totalt 57,75 % rakeback. SnG:arna har låga rakar, inköp på 1+0,1, 3+0,3 o.s.v.

 

Detta gäller B2B/entraction-klienten. Dessutom spelar jag bara turneringar, så CG vet jag inget om. De låga SnG:arna är också riktigt fiskiga, även om riggen alltid hjälper italienarna och israelerna.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...