Gå till innehåll

Allt om hundar!


brut

Recommended Posts

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Kan ju berätta att det går ganska bra med hunden nu. Bla så är han rumsren och kan hålla sig hela natten. Märker också att han helst gör ifrån sig när vi är ute och går. Tidigare enbart nära huset. Gnälligheten har minskat betydligt. Och beror nu inte på att han är rädd. Utan ofta på att han inte vill. Han har börjat att springa ut på isen och jag är orolig att han ska åka igenom och drunkna så igår satt jag upp elstängsel på sjösidan av tomten.Tanken är förståss att han ska få en stöt och inte gå dit själv i framtiden(ja jag anser att det är djurvänligt) .DEn första gången han sprang ut på isen var vi inte hemma utan svärmor stod och ropade på hunden, försökte locka med godis utan någon som hellst effekt. Han blev svarare ännu ivrigare att busa. Har märkt att denna hund verkar gilla vatten och is, tänker låta honom göra det ser det inte som ett större problem bortsett från ovan och om det inte går till överdrift. Konstigt nog hatar pudeln vatten(kanske bortavlat). Det står ju i rasbeskrivningen att det är en vattenälskande hund. Den användes ju ursprungligen till vatten arbete, andjakt. Bla därför de löjliga klippningarna uppstod. Den var mycket uppskattad som arbetshund bla pga sin lättlärdhet och mjuka tjäft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...