Gå till innehåll

Vad gör man när riggen är emot en?


Henkiee5

Recommended Posts

I två dagar i sträck har jag förlorat allt, och då menar jag inte bankrullen utan alla spelade händer..

 

sjuka utdragningar som när AQ träffar stegen mot mitt set i kungar och liknande. Hela dagen, varje dag.

 

Nu har jag börjat förvänta mig att dessa utdragningar ska ske och då förtsätter dom att göra det, och man tappar självförtroendet som fan. Jag vet att jag tar rätt beslut men jag blir fan inte belönad för det för 5 öre. Enda gången jag känner mig säker runt bordet är med AA men då lägger sig såklart alla fram till mig.

 

Vad brukar ni göra när detta sker? Några vidskepliga tips? Byta site? kom med förslag, och inte med några varians-formler!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När riggen är emot en? Så böjer man sig bara och tar den up i röven tills den är klar med dig. Börja spela omaha så lär du hur att bli riktig röv knullad... nej jag är inte bitter... förlorade just AhKsKhQs v Ac9c8c3c flop AsQc2s ..all in av donken på floppen!!!! 94,6% v 5.4% ... vem fan 4-bet med Acxcxcxc. 3 inköp åt helvette..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När riggen är emot en? Så böjer man sig bara och tar den up i röven tills den är klar med dig. Börja spela omaha så lär du hur att bli riktig röv knullad... nej jag är inte bitter... förlorade just AhKsKhQs v Ac9c8c3c flop AsQc2s ..all in av donken på floppen!!!! 94,6% v 6.4% ... vem fan 4-bet med Acxcxcxc. 3 inköp åt helvette..

 

Du vann ju en massa $Sklansky

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är Jopke?

 

A mistyping of joke, originally by Phil Hellmuth on UltimateBet (I think he was playing triple draw - maybe someone else can confirm). He lost a hand (I'm sure he was a favorite at some point) and commented, 'jopke...jopke...rigged,' or something to that effect

 

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=5607122&an=0&page=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen mycket konstruktiva råd i denna tråden :-D

 

I o f s gav tipset om attt tiltrunka ett gott skratt. Kanske värt att lögga på minnet ;-)

 

Jag brukar antingen ta en paus, byta sida alternativt gå ned och spela skitkass på superlåg nivå eller sabba för folk i någon frirulle.

 

Tids nog vänder det, försök fortsätta att spela ditt a-game!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...