Gå till innehåll

Maffia IV! Var med och spela forumspel!

Recommended Posts

Postad

Nu närmar sig helgen och jag har inget särskilt för mig. Kom att tänka på det skojiga spelet "Maffia" som vi spelade här på forumet för ett tag sedan.

Jag rippar Jugglers beskrivning:

Det är i grunden en lek där två lag, maffian och byborna, försöker döda varandra. Rollerna slumpas ut, maffiamedlemmar vet vilka som är med i maffian men bybor kan bara vara säkra på sin egen roll.

Det finns två faser, under natten så kommer maffiamedlemmarna överens om vem de ska döda, under dagen så får spelarna reda på vem som dödats och måste rösta om vem som ska lynchas. Här gäller det för maffiamedlemmarna att försöka få majoritet för att en bybo ska lynchas vilket kan vara svårt utan att dra på sig misstankar. Spelet är slut när alla maffiamedlemmar har lynchats eller maffian har fått majoritet i byn.

Jag förstärker ytterligare:

Jag vill alltså ha nio spelare och ni anmäler er här i tråden. Utav dessa nio kommer två stycken att bli maffiamedlemmar. Deras jobb är att döda alla bybor. En spelare kommer att vara läkare och en kommer att vara polis. Övriga kommer att bli bybor.

Spelets första fas inleds med dagtid och då är det fritt fram att spekulera och diskutera vem som är maffiamedlem. När ett majoritetsbeslut har nåtts kring vem som kan tänkas vara mafioso så kommer denne att lynchas på stört. Spelet övergår då i nattetid.

Under natten verkar maffian. Maffiagubbarna väljer ut en spelare som ska lönnmördas och denne spelare kommer att försvinna ur spelet.

Polisen kan varje natt plocka in en spelare till förhör. Lekledaren kommer då att avslöja spelarens riktiga identitet. Det är upp till polisen att avsläja sin egen identitet eftersom det också finns en stor risk förknippad med jobbet; nämligen att man mördas av maffian så fort det blir natt.

Läkaren kan under natten välja att beskydda en spelare. Den spelare som får skydd kan inte bli mördad av maffian.

Om inget majoritetsbeslut om vem som ska bli lynchad har fattats inom ett visst klockslag så övergår spelet i nattetid och ytterligare en hederlig bybo kommer att bli slaktad av maffian.

Om det fortfarande finns oklarheter (eller ni bara är sugna på lite spännande dramathriller underhållning) så är detta länken till det senaste liret:

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/39762-maffia-omg-2-speltrad.html

Jag som lekledare kommer att meddela era roller och starta en ny tråd för själva spelet när det blir dags.

Och snälla... ni som nu vill vara med och spela, se till att ni har tid avsatt för det här! Spelet sabbas rätt hårt om folk är frånvarande och inte deltar på allvar.

Så, anmäl er nu i denna tråd! Nio första får plats!

Postad

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa

och om Albert anmäler sig och kommer med kommer det bli precis som i omgång III...

(Albert: va? jag blev full, sket ner mig och vaknade efter två veckor. Jag glömde helt bort det här spelet.)

Klart det är en anmälning.

(några editar ovan)

Postad
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa

och om Albert anmäler sig och kommer med kommer det bli precis som i omgång III...

Piss-Albert är bannlyst, han får inte vara med. Men jag tolkar ditt inlägg som en anmälning dock! ;-)

Edit:

Brallan

Stonken

Postad

Ringde syrran och a att jag hade fått förhinder att koma med barnen och hälsa på henne i helgen så jag skullekunna vara med. Fast när hon frågade vad jag skulle göra istället hhade jag inte förberett någon bra lögn. Så det sprack, vilken amatör man är, tur man inte kan vara med. Hade man blivit maffiasnubbe hade man gjort borts sig direkt,,,,,

Postad
Ringde syrran och a att jag hade fått förhinder att koma med barnen och hälsa på henne i helgen så jag skullekunna vara med. Fast när hon frågade vad jag skulle göra istället hhade jag inte förberett någon bra lögn. Så det sprack, vilken amatör man är, tur man inte kan vara med. Hade man blivit maffiasnubbe hade man gjort borts sig direkt,,,,,

Ja, alltså, det krävs ju inte att man sitter vid burken 24 timmar om dygnet hela helgen. Det räcker att titta in i tråden ett par gånger om dagn. ;) Anmäl dig nu Skanke! Jag tror du hade gjort dig bra i det här spelet!

Postad
Kan vara med fram t o m nästa söndag (alltså typ 9 dagar). Räcker det är jag gärna med och leker!

Det räcker fint! Om alla är aktiva så lär det inte ta mer än 2-3 dagar.

Brallan

Stonken

Jegor

jkkman

Postad
Hur mycket tid måste man lägga på det här då? Hugga folk i ryggen är något av ett favorinöje :-P

Ett par koll i tråden om dagen bör räcka fint. Oroa dig inte, du hinner äta tacos med grannarna och deras barn. Sign you up?

Postad
Jag kan ställa upp som reserv om det behövs.

Ok, jag sätter upp dig som första reserv och du hoppar in om inte TF vill vara med. Nu ska jag ut med jycken och om inte TF har svarat innan jag är tillbaka kan han dra åt helvete.

Postad

Kanon! Då är spelarna:

Brallan

Stonken

jkkman

Juggler79

Jegor

knutsune

upandcoming

urmyrakeback

TotalFarsa

Matfrid är första reserv.

Jag ska starta en ny tråd där själva spelet pågår och dela ut roller. Just nu är jag halvpackad på rosévin men det kommer inom kort.

Postad
Kanon! Då är spelarna:

Brallan

Stonken

jkkman

Juggler79

Jegor

knutsune

upandcoming

urmyrakeback

TotalFarsa

Matfrid är första reserv.

Jag ska starta en ny tråd där själva spelet pågår och dela ut roller. Just nu är jag halvpackad på rosévin men det kommer inom kort.

suttit taggad sen jag postade och du sitter och pimplar rosé? :( Ska sova nu, men postar imorgon bitti om allt är igång då.