Gå till innehåll

Thorn- är hemma och chillar 8-)

Recommended Posts

Postad
Tolkar jag dig rätt så finns det inget Thorn kan syna med här utan det är deg/fold som gäller. Det är jag helt överens med. Det jag funderade på är väl bara vilken raiseHD thorn representerar pre och hur stor del av den HDn han viker för trebet. Glappet där precis innan bubbla känns väl rätt så stor ändå?

jag raisar typ KJo+, KTs+, ATo+, A8s+, QJs, JTs, 22+ eller nåt liknande. Av dessa händer fyrbetsdegar jag 77+ och kanske AJ+ tror jag.

• Svars 304
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vore kul att veta hur många turrar du kör på en monstergrind kväll/natt. Kan du uppskatta?

Runt 50-55 st var det när jag startade dagboken men nu har jag dragit ner lite till kanske ~45 st :-)

Postad
jag raisar typ KJo+, KTs+, ATo+, A8s+, QJs, JTs, 22+ eller nåt liknande. Av dessa händer trebetsdegar jag 77+ och kanske AJ+ tror jag.

Tack för svar, men borde inte det vara lönsamt att lite random trebetta dig då? Du raisar 15% av händerna och viker mer än hälften mot trebet, resten degar du. Om BGs trebetsHD ser likadan ut som din raiseHD och han viker den absoluta botten mot ett fyrbet hur dåligt är spelet då, nån som kan räkna på något sånt?

Postad
Tack för svar, men borde inte det vara lönsamt att lite random trebetta dig då? Du raisar 15% av händerna och viker mer än hälften mot trebet, resten degar du. Om BGs trebetsHD ser likadan ut som din raiseHD och han viker den absoluta botten mot ett fyrbet hur dåligt är spelet då, nån som kan räkna på något sånt?

Kommer vara mycket bättre för BG att syna hela sin 3betsrange här än att vika absoluta botten.

edit

Har barryg1 samma 3betsrange som vår öppningsrange och aldrig foldar mot shove ska vi fortsätta med ATo+,A8s+,44+,KQo,KJs+

Postad
Kommer vara mycket bättre för BG att syna hela sin 3betsrange här än att vika absoluta botten.

edit

Har barryg1 samma 3betsrange som vår öppningsrange och aldrig foldar mot shove ska vi fortsätta med ATo+,A8s+,44+,KQo,KJs+

detta är ett ganska absurt antagande

Postad
detta är ett ganska absurt antagande

Ja, men jag frånsäger mig all upphovsrätt.

Edit, låt oss ge han en vettigare range.

55+, A9s+, AJo+, KJs+ typ något sånt?

Då ska vi fortsätta med 77+,AJs+,AQo+.

Edit2, 66 får ett cEV på -53 i detta läge om jag räknat rätt.

Postad

Drog igång dagens grind 20.00 med GT och lite annat smått och gott. Tänker inte starta upp längre än till 22 för vanliga turrar och typ 23.10 eller kanske 00.00 för turbos eftersom flickvännen är här :-P

Postad

Seat 1: altosax ($13,000 in chips)

Seat 2: oktanfree ($17,544 in chips)

Seat 3: heinotom19 ($8,075 in chips)

Seat 4: tommy_52 ($9,850 in chips)

Seat 5: lesepts ($3,975 in chips)

Seat 6: javio100 ($10,075 in chips)

ANTES/BLINDS

lesepts posts small blind ($25), javio100 posts big blind ($50).

PRE-FLOP

altosax folds, oktanfree folds, heinotom19 folds, tommy_52 bets $150, lesepts calls $125, javio100 calls $100.

FLOP [board cards: 4 of Hearts,7 of Diamonds,3 of Spades ]

lesepts checks, javio100 checks, tommy_52 bets $350, lesepts calls $350, javio100 folds.

TURN [board cards: 4 of Hearts,7 of Diamonds,3 of Spades,10 of Spades ]

lesepts checks, tommy_52 bets $775, lesepts calls $775.

RIVER [board cards: 4 of Hearts,7 of Diamonds,3 of Spades,10 of Spades,Jack of Spades ]

lesepts bets $2,700 and is all-in, tommy_52 calls $2,700.

SHOWDOWN

lesepts shows [ Ace of Spades,2 of Spades ]

tommy_52 shows [ 3 of Clubs,3 of Diamonds ]

lesepts wins $8,100.

kallt? killen har varit bluffig innan också därav hans lilla stack.

Postad

Kan glädja mina läsare med att jag har 89k i GT och ligger tvåa :-) Är även 6/16 i 109r stars, bra stackar i eighty grand och 109r ftp samt kvar på bubblan med halvrisig stack i 40k party.

edit: finalbord 109r på stars nu, 2/9! Ligger även 2a i GT samt sitter med 62k med 27 pers kvar på party och avg 43k. 30bb kvar i 109r ftp.

edit2: GT är pausad för dagen, jag har ca 91k och det räcker för 5e plats just nu. Bustade precis party med AKs mot KK och QQ trots floppat färgdrag för monsterpot på 19e plats. Sista turren för kvällen är då 109r på stars där jag har nästan 3x av vad tvåan har med 9 kvar :)

Postad
Kan glädja mina läsare med att jag har 89k i GT och ligger tvåa :-) Är även 6/16 i 109r stars, bra stackar i eighty grand och 109r ftp samt kvar på bubblan med halvrisig stack i 40k party.

keep updating for the railers :-D

Postad
Barryg spelar poker...

QJs i mitt pos. 45k i stacken och blinds 1000/2000 + ante. Raise 5k, får omslag av sen pos till 18k. Barry väljer att 4beta! wpwp.

Detta var deep i 1k.

Han hade väl soulread som vanligt :shock:

Postad
Barryg spelar poker...

QJs i mitt pos. 45k i stacken och blinds 1000/2000 + ante. Raise 5k, får omslag av sen pos till 18k. Barry väljer att 4beta! wpwp.

Detta var deep i 1k.

Vad hade du då? :S

Postad
Barryg spelar poker...

Detta var deep i 1k.

Vad hade du då? :S

Spela roll vad gibbson hade, för han lirar ju inte handen, Barry höjer 5k, sen pos. omslag, sen push av Barry