Gå till innehåll

Thorn- är hemma och chillar 8-)


Thorn-

Recommended Posts

  • Svars 304
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Uppdatering: Fyra turrar kvar, FTP mill med 27k, 109r på stars med 24,5k, 65k FTP med 4k och 33r FTP med 4,6k. Närmar sig ITM i million där jag har ungefär avg :)

 

edit: 2 kvar nu. FTP million där det är bubbla och jag precis förlorade AQs mot AK för 36k pot, nere i 7k med avg på 31k. 7,9k i 65k också.

 

edit2: semibubblade million nu men har dubblat 65k så har 16,6k där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar ni att ni pushar mot kompetenta?

Är MTT fisk på riktigt så en uppriktig förklaring skulle vara riktigt nice.. :) Skulle spelat likadant som du gjorde varje dag i veckan..

 

Eftersom att jag även mot dåliga spelare hade shovat typ händer som 55 rakt av så skriker det rätt mycket stål när jag istället för att shova väljer att raisa. En duktig spelare lägger ju givetvis märke till detta och kan släppa ganska bra händer fast dom skulle syna väldigt löst om jag shovat istället. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att jag även mot dåliga spelare hade shovat typ händer som 55 rakt av så skriker det rätt mycket stål när jag istället för att shova väljer att raisa. En duktig spelare lägger ju givetvis märke till detta och kan släppa ganska bra händer fast dom skulle syna väldigt löst om jag shovat istället. :-)

 

ööhh va? Varför vill man shova rakt av med 55?? Varför inte spela på omvänt sätt och satsa 9000 även med 55? Fattar inte hur det kan bli EV+ att shova med 55, de som lägger för shove lägger väl även för 9000 betet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ööhh va? Varför vill man shova rakt av med 55?? Varför inte spela på omvänt sätt och satsa 9000 även med 55? Fattar inte hur det kan bli EV+ att shova med 55, de som lägger för shove lägger väl även för 9000 betet?

 

Att shova i det här läget är +EV med jävligt många händer och det är jättebra med 55. Nej, jag tror att dåliga spelare kan vara inne och veva med skit som T9 och sånt ibland om man bara höjer då de inte förstår potodds och sånt särskilt bra. Med 55 vill du absolut inte ta flop mot T9, med KK vill du väldigt gärna göra det.

 

Han som limpar i tidig pos är nästan aldrig en duktig spelare eftersom duktiga spelare inte gör sånt men hade han som limpat efter varit hyfsat duktig hade han kunnat limpa saker som 22-77 och kanske typ A2s-ATs, A8o-ATo. Han skulle garanterat syna min all-in med AT och typ 55 eller 66+ men när jag bara höjer kan han vika upp till 99 och AJ tror jag då det verkligen skriker nöt när jag gör min raise.

 

Edit: För att kortfattat svara på din fråga kan jag säga att man höjer istället för att shova eftersom man vill att folk ska gröta vidare med medelhöga connectors så de kan träffa flop och få in resten av degen mot ditt överpar. Har du då t ex 55 och dom träffar flop så har du dom inte slagna längre och tar då hellre ner poten pre med en shove.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ska det grindas, är taggad som fan efter att ha varit på lite lägenhetsvisningar igår med flickvännen :-)

 

Söndagsgrinden slutade $6567 back men det är inte hela världen. Enda intressanta placeringarna jag hade var en 3e plats i ipokers 5k grnt 109 FO och en 23e plats i Big Deal. Ska försöka vara lite mer fokuserad än vad jag har varit tidigare kvällar nu och skippa sattegrinden så man får någorlunda normalt antal bord :-P

 

Ikväll blire dubbelklonk känner jag på mig :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer med en liten update av kvällen nu när jag har 9 bord uppe. Har hittills lyckats vinna 10k turbo på ongame för 3,6k, kom tvåa i 10k sh turbo på ongame för 2,5k. Tog typ 14e i ipoker 55r, nånting liknande i ongames 55r och en 7e plats i Boss 55r för €1250.

 

Har bra stack i flera just nu, mest intressanta är väl 109r på FTP där jag är 3/26 och 33r på ipoker där jag är typ 9/22 :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nickar ForgiveMePls på FTP. Går inte lika bra nu i deras 109r, ligger 10/15. Kom precis 3a i 33r på ipoker för typ 2k, busta med 55 mot A5o för betydande chiplead :(

 

edit: 12/14, har även 5,2k i super tuesday och är kvar i några fler utöver det :)

 

edit2: happ, 10e plats, jättekalla kort och inga lägen pga av killen innan som raisade varje hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara 1k på stars kvar nu och sitter med 4,4k i pausen med avg på 6,5k. Blir fint plus idag oavsett hur det går i den :-)

 

Glor Detroit - Phoenix samtidigt också.

 

edit: Har precis turat upp mig lite till 8,8k som är typ avg :)

 

edit2: break nu, har 14,5k med avg på 15,8k... ligger 39/82 med 54 itm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #24115159741: Tournament #134396402, $1000+$50 Hold'em No Limit - Level XI (400/800) - 2009/01/20 23:38:38 ET

Table '134396402 19' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: Y2JKID (33968 in chips)

Seat 2: barryg1 (18243 in chips)

Seat 3: 19FMS86 (10959 in chips)

Seat 4: Calvin32 (21384 in chips)

Seat 5: Wretchy (21070 in chips)

Seat 7: Iftarii (25206 in chips)

Seat 8: usourcek (32225 in chips)

Seat 9: G8vMyLfeAway (15353 in chips)

Y2JKID: posts the ante 80

barryg1: posts the ante 80

19FMS86: posts the ante 80

Calvin32: posts the ante 80

Wretchy: posts the ante 80

Iftarii: posts the ante 80

usourcek: posts the ante 80

G8vMyLfeAway: posts the ante 80

19FMS86: posts small blind 400

Calvin32: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to G8vMyLfeAway 6 of Hearts6 of Diamonds

Wretchy said, "insta folded best hand"

Wretchy said, "i sucj"

Wretchy: folds

Iftarii: folds

usourcek: folds

G8vMyLfeAway: raises 1173 to 1973

Y2JKID: folds

barryg1: raises 3627 to 5600

19FMS86: folds

Calvin32: folds

G8vMyLfeAway: ???

 

vad göra mot självaste barry ganska nära bubblan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...