Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Tråkigt att du springer dåligt.

 

Men det verkar, av HH:s att döma, vara kompetenta/halvkompetenta spelare du spelar mot. Hur är det med din Table selection? På NL 200 borde det ju finnas ganska många "droolers" och urusla "shortstackskottare" men det kanske mest är på kvällarna? I så fall borde du nog försöka spela mer på kvällarna för att få mer tid med sämsta fiskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tråkigt att du springer dåligt.

 

Men det verkar, av HH:s att döma, vara kompetenta/halvkompetenta spelare du spelar mot. Hur är det med din Table selection? På NL 200 borde det ju finnas ganska många "droolers" och urusla "short stackskottare" men det kanske mest är på kvällarna? I så fall borde du nog försöka spela mer på kvällarna för att få mer tid med sämsta fiskarna.

 

Jo jag tror överlag B2B nl200 är bland det tuffare. Särskilt när man spelar mkt på dagtid som jag gör. Nog fan bör man vinna mot regsen dock för många är ju åsniga som tusan... Men det stämmer det du säger. Hade garanterat haft ett bättre resultat om jag spelat mer kvällar och mindre nötande mot regs. Ändå försökt tableselecta bort de värsta borden helt utan softa regs. Nu ska jag ju hur som testa ett annat nätverk iallafall.

 

 

 

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/internationellt/nhl/article5144950.ab

 

Så jävla stört. Spelade mycket med och mot honom i min uppväxt och visst har han väl varit duktig men sjukt överskattad jämt och alltid glidit på vem hans far är. Nu blir han värvad till NHL med en sån lön efter 10p på 25 matcher i allsvenskan :S Vore jävligt sjukt om han slog sig in i laget.

 

 

Får se om jag lirar idag. Drömt mardrömmar inatt och vaknade med halvrisigt humör. Har nog jävligt lätt till tilten idag precis som igår. Kan nog vara bra med ett break. Ligger nästan 1.5k händer före i planeringen också så gör inte så mycket. Eventuellt att det blir lite lir ikväll efter träningen kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag tror överlag B2B nl200 är bland det tuffare. Särskilt när man spelar mkt på dagtid som jag gör. Nog fan bör man vinna mot regsen dock för många är ju åsniga som tusan... Men det stämmer det du säger. Hade garanterat haft ett bättre resultat om jag spelat mer kvällar och mindre nötande mot regs. Ändå försökt tableselecta bort de värsta borden helt utan softa regs. Nu ska jag ju hur som testa ett annat nätverk iallafall.

 

 

Gör du nog bra i. Jag tror absolut inte på rigg eller annat skit. Men det är definitivt ett glapp i entractions slumpgenerator. Det är jag övertygad om...:roll:

 

Vilket nätverk ska du prova på da?

 

btw stort gg till footyartiklarna!

 

gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol kom på att jag ju backat $5-6k på ongame under året också som jag helt glömt av vilket gör att jag helt plötsligt ligger på ett 4-5k € back för året :S Är väl knappt plus med RB då. Värre än jag trodde...

 

 

 

Gör du nog bra i. Jag tror absolut inte på rigg eller annat skit. Men det är definitivt ett glapp i entractions slumpgenerator. Det är jag övertygad om...:roll:

 

Vilket nätverk ska du prova på da?

 

btw stort gg till footyartiklarna!

 

gl!

 

Hehe jo jag börjar också bli övertygad om det ;) Håller som sagt tyst om nätverket ett tag iallafall.

 

Förstår att allt känns förjävligt gällande poker när det går så kallt. Tror att sajtbytet blir nöt för dig, lite nytändning :).

 

Kämpa! :heart:

 

Tack, såna här inlägg är alltid stärkande och uppskattade :)

 

 

Inte kommit någonvart idag direkt. Kollat ett OTH avsnitt, diskat och dammsugit. Tänkte börja skruva lite på byrån jag köpte sen är det träning ikväll som jag är laddad för. Varit tungt på träningarna i veckan annars eftersom det varit ganska mycket poker i huvudet. Tror det kan vara bra med en dag off på många sätt och vis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagt och gjort, bra träning idag :) Gott humör och har just varit och handlat ett par rediga kassar mat. Bara jag som mår bra av att se ett välfyllt välstrukturerat kylskåp? Lite samma som att jag älskar känslan efter att ha städat :)

 

 

 

Jag antar att många av er missat bland det största som hänt såväl i musik som humorvärlden imo. Jag är så jävla hooked på den här låten så det är helt sjukt. Först var det för att texten är så sjukt bra, men nu lyssnar jag på den för att jag älskar den som låt :mrgreen: Så jävla grym rakt igenom. Undrar om den går att få tag på i mp3a. Sunkigt ljud i videon

 

http://www.dailymotion.com/video/x98xd2_justin-timberlake-mother-lover_fun

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnat in mig lite mer på Dick in a box ikväll och den är tamefan nästan lika bra alltså :mrgreen: Kwanzaa verkligen hahaha

 

 

 

Halvtråkig säsongsavslutning på lost. Orka ännu mer?

 

Godnatt

 

*edit*

Över 100k visningar på dagboken förresten på bara några månader, kul att den är så välläst! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepet för att få upp nonsd winings är att börja göra usla riversynar och ställa river varje gång man skjutit två tunnor hoppas på det bästa.

 

Senaste 41k händerna är jag 17k + i nonsd men bara 3k+ på wsd.

 

Haha, jo du spelar ju löst och linjerna tenderar ju till att mötas och gå om varandra gradvis för hur löst man spelar :)

 

 

Sjukt fin dag idag. Strålande solsken och tidig fotbollsträning blir mycket fint! Precis skruvat klart byrån jag köpte. Så in i helvete segt det var så skönt att det är klart. Ikväll ska jag äntligen få träffa tjejen också som jag inte sett sen i måndags. Ska laga lite mat och så, blir nog mycket fint :) Möjligt att jag spelar några händer inatt faktiskt. Tror hon åker hem hyffsat tidigt då hon ska jobba imorgon. Vore fint att vända på steken med fredagsfisken!

 

Imorgon är det match också förresten. Spännande att se om jag startar men det både tror och hoppas jag! Jävligt jobbigt att mina benhinnor börjat spöka dock... Hade problem förra säsongen också. Hoppas det ger med sig snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste göra någon allvarlig förändring angående din table-selection. Betvivlar inte att du är bättre än average på nivån men jag tycker inte man ska kunna springa dåligt i 4 ½ månad på nl200-nl400. Säga vad man vill om att swings är naturliga men har du ett back just nu totalt för året då är det helt klart något annat som är felet.

 

Jag tror det där med att "byt nätverk, det är en nytändning!" är lite överskattat också. Visst, det är en nytändning men det är förmodligen ett helvete första 1-2 månaderna med helt nya spelare, nya spelstilar, du kan inget om nån, du har inget registrerat, inga notes ja ingenting. Känns som man står naken i mörkret i varje pokerhand. Och då kan kanske pengarna skena iväg ännu mer.

 

Att stadga sig på ett nätverk innebär ju en trygghet med tanke på all info du samlat ihop om såpass många motståndarna, info är ju allt vad poker handlar om. Att börja om helt på nytt är säkert lärorikt men du får förmodligen räkna med att swinga dåligt i början.

 

Det här är ju knappast något nl5k spelare och uppåt behöver bry sig så speciellt mycket om med tanke på att de bara möter en liten flock utav samma spelare hela tiden växlandes mellan alla nätverk men för dig som spelar nl200 är det en sådan fruktansvärd bredd med olika spelare att nystarter på andra nätverk i sig inte borde vara så klokt med tanke på allt du redan vet om alla på b2b. Gör ett nytt nick och fortsätt spela med en mycket vassare table-selection är mitt råd.

 

Jag har sett att du har många läsare och detta var väl visserligen inget specifikt råd till just dig (nej, jag hatar dig inte Jesper) utan till andra som kanske också läser och springer lika tungt.

 

Jag är väl inte vidare omtyckt i pokerSverige men även jag har insett att anonymitet och låg profil är något man iallafall inte kan förlora på i längden. Det skadar inte att vara ödmjuk heller. Sen får man inte glömma att det här är bara poker, ett simpelt kortspel. Säga vad man vill om pengar hit & dit men det finns ett liv därute också, man ska inte låta sig tryckas ner för ett kortspel och konfliktera djupt med människor man aldrig ens träffat. Det är ingen win-win-situation för någon.

 

På återseende,

 

Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste göra någon allvarlig förändring angående din table-selection. Betvivlar inte att du är bättre än average på nivån men jag tycker inte man ska kunna springa dåligt i 4 ½ månad på nl200-nl400. Säga vad man vill om att swings är naturliga men har du ett back just nu totalt för året då är det helt klart något annat som är felet.

 

Jag tror det där med att "byt nätverk, det är en nytändning!" är lite överskattat också. Visst, det är en nytändning men det är förmodligen ett helvete första 1-2 månaderna med helt nya spelare, nya spelstilar, du kan inget om nån, du har inget registrerat, inga notes ja ingenting. Känns som man står naken i mörkret i varje pokerhand. Och då kan kanske pengarna skena iväg ännu mer.

 

Att stadga sig på ett nätverk innebär ju en trygghet med tanke på all info du samlat ihop om såpass många motståndarna, info är ju allt vad poker handlar om. Att börja om helt på nytt är säkert lärorikt men du får förmodligen räkna med att swinga dåligt i början.

 

Det här är ju knappast något nl5k spelare och uppåt behöver bry sig så speciellt mycket om med tanke på att de bara möter en liten flock utav samma spelare hela tiden växlandes mellan alla nätverk men för dig som spelar nl200 är det en sådan fruktansvärd bredd med olika spelare att nystarter på andra nätverk i sig inte borde vara så klokt med tanke på allt du redan vet om alla på b2b. Gör ett nytt nick och fortsätt spela med en mycket vassare table-selection är mitt råd.

 

Jag har sett att du har många läsare och detta var väl visserligen inget specifikt råd till just dig (nej, jag hatar dig inte Jesper) utan till andra som kanske också läser och springer lika tungt.

 

Jag är väl inte vidare omtyckt i pokerSverige men även jag har insett att anonymitet och låg profil är något man iallafall inte kan förlora på i längden. Det skadar inte att vara ödmjuk heller. Sen får man inte glömma att det här är bara poker, ett simpelt kortspel. Säga vad man vill om pengar hit & dit men det finns ett liv därute också, man ska inte låta sig tryckas ner för ett kortspel och konfliktera djupt med människor man aldrig ens träffat. Det är ingen win-win-situation för någon.

 

På återseende,

 

Carl

 

epic

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På återseende,

 

Carl

 

 

Bra inlägg. Som någon skrev i en annan tråd så gör du det nu för tiden det svårt för en att tycka så som man gjorde om dig förr ;)

 

Jag är mycket väl medveten om att min streak över 130k händer inte bara är bakflyt, även om jag såklart haft min beskärda del och sannerligen inget flyt iallafall. Gjorde en analys på det stora efter iallafall hälften av dessa händer och kom fram till att det jag var back till regsen var på setups och flips, samtidigt som jag inte turat/plussat bra mot någon reg över huvud taget. Sen är det givetvis inte bara detta som gör att jag är back. En duktig spelare skulle självklartleverera ett resultat ändå (är ju inte så att jag sprungit 30-40 bi under ev liksom), men så stor edge har jag inte, och varje setup gör så oerhört stor skillnad i resultatet i slutändan.

 

Jag har sedan länge accpeterat att jag inte har någon som helst talang för poker, och vet att jag aldrig någonsin kommer ta mig längre än midstakes, men är samtidigt nöjd om jag kan hålla mig här och göra pengar. Det inte sagt att jag inte försöker förbättra mitt spel, för det gör jag ju verkligen hela tiden, även om det kanske inte är med samma dedikation som det var förr när poker fortfarande var roligt.

 

Hela den här swingen har blivit en enorm ond cirkel. Jag lirade NL400 och hade bakflyt, började bli desperat och tableselecta mindre, spela fler bord, således spela sämre, jaga resultat osv, samtidigt som spelen blev tuffare och tuffare när NoIQrejsen drog igång. Gå ner på NL200, ta det för givet att man ska vinna, säkert bli nonchalant i spelet, tableselecta ännu sämre, bara spela på dagtid osvosv. Den senaste veckan har jag varit mer osäker i mitt spel än någonsin.

 

Dock tror jag inte på det du säger om att byta nätverk inte skulle vara bra. B2B är ett av de tuffaste nätverket man kan spela på just nu. Över huvud taget förbannar jag att jag någonsin ens bytte från ongame. Trots allt är det där jag gjort nästan alla mina pengar även om jag vann en del i början på B2B. Ongame har väl antagligen förändrats väldigt mycket sen sist dock och försöket att återvända slutade ju åt helvete. Det är också en del av det jävla bakflytet man dras med. Går in o tänker slölira lite på ongame och vips var man back 10 bi. Hallå liksom.

 

 

Nåväl, att jag ska byta nätverk har jag bestämt. Det inte sagt att jag aldrig mer kommer spela på b2b :) Måste också börja spela på kvällar igen. Och även om det är jävligt fint att bara spela på dagar för livs ev så kostar det lite väl mycket pengar... Rullen är det ingen fara med än på väldigt länge iallafall och det är skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inge vidare på poker, men jag gillar lonely island. De är på riktigt mina idoler. I´m on a boat är så jääävla bra. Sexyterran postade en rolig om Irans president igår tror jag, i vår dagbok.

Gå in på incredibad länken på http://www.thelonelyisland.com. Där finns 3 andra videor. "Jeez in my pants", "Just 2 guys" och "We like sports". Stört roliga killar. Tyvärr är inte de flesta av deras klipp tillåtna i sverige (???) så de får man tanka. Natalies rap när Natalie Portman rappar är också sinnessjuk.

 

GL med pokern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inge vidare på poker, men jag gillar lonely island. De är på riktigt mina idoler. I´m on a boat är så jääävla bra. Sexyterran postade en rolig om Irans president igår tror jag, i vår dagbok.

Gå in på incredibad länken på http://www.thelonelyisland.com. Där finns 3 andra videor. "Jeez in my pants", "Just 2 guys" och "We like sports". Stört roliga killar. Tyvärr är inte de flesta av deras klipp tillåtna i sverige (???) så de får man tanka. Natalies rap när Natalie Portman rappar är också sinnessjuk.

 

GL med pokern!

 

Ja sjuuukt bra lyssnade igenom hela incredibad tidigare idag :D Gillar också I'm on a boat :) Ska kolla på videorna. Jizz in my pants är ju superkänd. 45 mille views på youtube :o Inte i närheten av Mother lover eller dick in a box imo

 

 

 

Spammar sönder min egen dagbok men har ingenting att göra. Varvat internet osv men hittat lite roligt :mrgreen:

 

 

Soccer_boner_confusion.gif

 

Att döma av minen är det ju så man skulle kunna tro att det är kvinnan på den främre elefanten som får den i röven :mrgreen:

 

http://img17.imageshack.us/img17/4121/k4vsjpg.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inge vidare på poker, men jag gillar lonely island. De är på riktigt mina idoler. I´m on a boat är så jääävla bra. Sexyterran postade en rolig om Irans president igår tror jag, i vår dagbok.

Gå in på incredibad länken på http://www.thelonelyisland.com. Där finns 3 andra videor. "Jeez in my pants", "Just 2 guys" och "We like sports". Stört roliga killar. Tyvärr är inte de flesta av deras klipp tillåtna i sverige (???) så de får man tanka. Natalies rap när Natalie Portman rappar är också sinnessjuk.

 

GL med pokern!

 

+1 på exakt allt det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Förutom mig.

 

Rooney, jag tror ditt spel skulle må rätt bra av att spendera några tusen dollar på coachinglektioner av någon duktig ms-grinder. Något du funderat på?

 

Jo du var nog den senaste jag sprang bra mot :mrgreen: Fast det var ju väldigt längesen och inte i den här perioden händer :) Har tänkt på coaching yes. Inte fått tummen ur bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev häromveckan att jag inte var kär men det börjar bli dags att ta tillbaka det. Jag tror tamefan jag hittat min drömtjej. Blir lika förbryllad varje gång jag träffar henne. På något sätt känns det så menat att vara också i och med att vi i princip funnits framför ögonen för varandra under 3 år, men det ändå dröjde tills nu, efter gymnasiet tills vi träffades. Även om det kanske varit optimalt med lite senare i livet. Andra tjejer jag dejtat och varit tillsammans med framstår som ingenting i jämförelse med henne verkligen... Det har visserligen bara gått en månad men det känns riktigt riktigt bra. Hon stämmer så bra överens med mina ideal för utseende på kvinnor också att det nästan är skrämmande.

 

Inte konstigt man backar i pokern när man hittar en så sjuuuuk rungood irl :) :)

 

 

Senare kväll än tänkt och bara i säng och ladda för matchen imorgon. Spännande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...