Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Tycker nog domaren gör bort sig ännu mer. Förstår att Ballack reagerar.

Var ju inte den första straffsituationen i matchen han blundade för.

Drogba håller jag däremot med om. Pinsam ibland den mannen.

 

Ja alltså domaren är ju i ett kapitel för sig, men det håller inte direkt som ursäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Barca har visst sina ordinarie mittbackar borta, och ytterbackarna blev avstängda till finalen. Safebet i finalen?

 

Med formen United är i nu och Barcas tafatta insatser mot Chelsea känns det som det hade varit fördel United i vilket fall. Med situationen i backlinjen som den är i Barca nu går det nog tillochmed över 60/40 United som jag ser det. 2x på United känns bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså domaren är ju i ett kapitel för sig, men det håller inte direkt som ursäkt.

 

Nej det finns väl aldrig någon ursäkt för ett sånt beteende.

Men Ballack är i mina ögon en "fair" fotbollsspelare som normalt lägger ner minimalt med energi på domaren och att han överreagerar som han gör är nog enbart en frukt av den pinsamma domarinsatsen matchen igenom.

Ingen ursäkt som sagt var , men väl förståeligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det finns väl aldrig någon ursäkt för ett sånt beteende.

Men Ballack är i mina ögon en "fair" fotbollsspelare som normalt lägger ner minimalt med energi på domaren och att han överreagerar som han gör är nog enbart en frukt av den pinsamma domarinsatsen matchen igenom.

Ingen ursäkt som sagt var , men väl förståeligt

 

Jepp du har nog rätt, jag är extremt opartisk när det gäller Chelsea...I just hate them so much :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, är man lagidrottare och någon gång varit med om cupsammanhang vet man ju vilka känslor det blir. Det Ballack gör är ju ingenting. 93:e minuten när de blivit bortdömda genom en hel CL semifinal och det där händer (även om det inte var straff är det klart att han tycker det), klart som fan man skulle balla ur... Drogba dock. Där kan vi snacka om att göra bort sig.

 

Pinsamt med de som snackar om "en seger för fotbollen" btw. Barca var utspelade taktiskt sett. Handlade fotboll om bollinnehav hade jag varit imponerad, men sammantaget under de två matcherna blev de rejält pissade på av Chelsea. Världens (?) bästa lag utan ett skott på mål i 90 minuter igår.

 

Kanske ska tillägga att jag håller på Barca före Chelsea alla dagar i veckan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat en jävla massa cuper i "lagidrott" och inte sprungit efter och dragit i domaren sådär så det resonemanget i sig är väl lite fjantigt.

Men visst, jag har redan hållt med om att det kan vara lite förståeligt. Sen var det ju helt fel ställe att spåra ur på, tyckte inte direkt det skulle vara straff där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat en jävla massa cuper i "lagidrott" och inte sprungit efter och dragit i domaren sådär så det resonemanget i sig är väl lite fjantigt.

Men visst, jag har redan hållt med om att det kan vara lite förståeligt. Sen var det ju helt fel ställe att spåra ur på, tyckte inte direkt det skulle vara straff där.

 

lite skillnad på pojkbandy och cl fotboll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite skillnad på pojkbandy och cl fotboll

 

Juniorallsvenskan i fotboll tänkte jag iofs på. Men visst det är ju inte CL det fattar alla. Tycker bara resonemanget att man inte kan veta hur det är eller nåt för att man inte spelat där själv är relevant - hur man uppför sig skiljer inte (ja, jag vet att det händer att Unitedspelare missköter sig med så ingen behöver påpeka det :D)

 

Har som sagt konstaterat att det är lätt hänt och man får ta det om det är någon enstaka gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OJ vilken trevlig överraskning när man loggar in på aktiekontot :-D

 

Ratos B upp 10%, Öresund 7% 8-) 8-) Nu utgör visserligen dessa två bara 43% av depån, resten ligger i avanza zero, men jävligt trevligt ändå :-) Ratos upp 55% sen jag gick in nu. Minsta innehavet dock tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kunde ju inte önskat sig ett härligare sorti för Chelsea. :-D

 

Nog för att Ballack är ett av ens större hatobjekt bland fotbollsspelare, men det han gör är inte så farligt med tanke på omständigheterna.

 

Ingen slump direkt att domaren var både skandinav och värdelös. De två sakerna hänger allt för ofta ihop inom elitidrotter, med vissa få undantag. Men denna norska domare ska iaf ha cred för att han till skillnad från en stor majoritet av skandinaviska domare inte är anglofil och dömde emot det engelska laget.

 

Bäddat för en riktig drömfinal nu med världens två bästa lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha vilken turare man gått och blivit. 4 bi över ev idag. Turade som fan den här sessionen och plussade 3bi på en 400 händer eller nått. Knappt 4 upp för dan nu, mkt nice :)

 

FI 21/17 och 90% fold to 3b över 1k händer. Är det helt tokigt att ens tänka tanken att syna här? Blir fallet annorlunda om han haft mindre fold to 3b?

 

UTG (€236,83)

MP (€203,00)

CO (€229,75)

Button (€235,30)

SB - Hero (€219,90)

BB (€104,20)

 

Preflop: Hero is SB with A:heart:, Q:heart:

3 folds, Button raises to €6,00, Hero raises to €20,00, 1 fold, Button calls €15,00

 

Flop: (€44,00) K:spade:, T:diamond:, Q:diamond: (2 players)

Hero checks, Button bets €33,00, Hero calls €33,00

 

Turn: (€110,00) K:diamond: (2 players)

Hero checks, Button checks

 

River: (€110,00) 6:diamond: (2 players)

Hero checks, Button bets €98,00, Hero

 

 

 

Avdelning rätt lost. FI okänd men sitter på ett par bord. Verkar vara någon form av standardreg bara. Wat wat

UTG (€206,20)

MP (€134,40)

CO - Hero (€284,00)

Button (€218,65)

SB (€1008,73)

BB (€200,00)

 

Preflop: Hero is CO with K:spade:, T:diamond:

2 folds, Hero raises to €7,00, 2 folds, BB calls €5,00

 

Flop: (€15,00) 7:heart:, T:spade:, 4:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets €11,25, BB raises to €36,50, Hero calls €25,25

 

Turn: (€88,00) 9:diamond: (2 players)

BB bets €62,00 Hero

 

 

 

Öresund backade dock bak 5% efter mitt glädjeinlägg :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juniorallsvenskan i fotboll tänkte jag iofs på. Men visst det är ju inte CL det fattar alla. Tycker bara resonemanget att man inte kan veta hur det är eller nåt för att man inte spelat där själv är relevant - hur man uppför sig skiljer inte (ja, jag vet att det händer att Unitedspelare missköter sig med så ingen behöver påpeka det :D)

 

Har som sagt konstaterat att det är lätt hänt och man får ta det om det är någon enstaka gång.

 

Jag tror inte att jag kan tänka mig in i situationen och hur frustrerad jag hade varit. Med tanke på hur frustrerad jag kan bli av poker så hade jag nog typ försökt döda honom i alla fall:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vad jag spewade sönder den här sessionen :S Kommit ett par regs som spelar helt jävla tokigt med tre och fyrbettandet. Flera med en fyrbet% på 7-8. Gick i fällan när jag började bli frustrerad och hade inte disciplinen att hoppa av heller :S Låg på plus ett tag men droppade rakt ner sen innan jag hämtade igen lite på slutet. Röda linjen HEEELT åt helvete idag :S Fyfan vad illa.

 

 

Handen som räddade sessionen

 

MP (€618,25)

CO (€211,75)

Button (€87,75)

SB - Hero (€371,20)

BB (€297,19)

UTG (€250,27)

 

Preflop: Hero is SB with 5:diamond:, A:diamond:

MP calls €2,00, 2 folds, Hero calls €1,00, BB checks

 

Flop: (€6,00) Q:diamond:, 6:heart:, J:heart: (4 players)

Hero checks, BB checks, MP checks

 

Turn: (€6,00) 2:diamond: (4 players)

Hero bets €6,00, 1 fold, MP raises to €12,00, Hero calls €6,00

 

River: (€30,00) 7:diamond: (3 players)

Hero checks, MP bets €15,00, Hero goes all-in for €357,20, MP calls €342,20

 

Final pot: €744,40

 

Hero shows 5:diamond:, A:diamond: (a flush, Ace high)

MP shows Q:heart:, Q:club: (three of a kind, Queens)

 

Outcome: Hero wins €744,40

 

 

Sjukt besviken på mig själv... Så dåligt idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...