urmy Postad 23 April , 2010 Rapport Share Postad 23 April , 2010 Haha alltså jag foldade, o är riktigt gristiltad på donkfolden nu i eftergand. Längesen jag gjorde en så dålig fold. Han lär ju betcommitta sig me sina drag bra mkt oftare än han har något bra Om det underlättar något så kan jag säga att jag också viker :S Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 24 April , 2010 Rapport Share Postad 24 April , 2010 Lyssnar på ett "3b seminarium av Balugawhale" jag fick tag på. Tycker man "let there be range" innehåller många konstiga saker så jises. De här är helt sinnes "Jag bryr mig inte om någon har 12% 3b enligt huden, har han inte trebettat mig innan kommer jag inte spela tillbaka utan nuts, damn jag skiter i om han så har 80% 3b, jag spelar inte tillbaka ändå!" och hänvisar till game dynamics har läst delar av balugawhales e-book och den är obeskrivligt dålig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henjon Postad 24 April , 2010 Rapport Share Postad 24 April , 2010 Haha alltså jag foldade, o är riktigt gristiltad på donkfolden nu i eftergand. Längesen jag gjorde en så dålig fold. Han lär ju betcommitta sig me sina drag bra mkt oftare än han har något bra Nu lirar jag ju bara NL50, men är inte hans låga 3b-frekvens från BB något som talar för dina ess snarare än mot? Man borde t ex kunna avskriva KQ och då finns bara AQ/QQ/TT att vara rädd för. Han kan väl lika gärna gå för värde här med KK/JJ och ska vi rädas ett fyrtal så kan vi ju lika gärna räkna med split med andra AA. Sen finns ju som sagt några tänkbara färgdrag också. +att dina ess är ganska väl maskerade som spelat också tycker jag. Jag degar nog på min nivå mot en spelare med dessa stats, även om jag inte tror att det är något jätteplus att göra det i längden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 24 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2010 Nu lirar jag ju bara NL50, men är inte hans låga 3b-frekvens från BB något som talar för dina ess snarare än mot? Man borde t ex kunna avskriva KQ och då finns bara AQ/QQ/TT att vara rädd för. Han kan väl lika gärna gå för värde här med KK/JJ och ska vi rädas ett fyrtal så kan vi ju lika gärna räkna med split med andra AA. Sen finns ju som sagt några tänkbara färgdrag också. +att dina ess är ganska väl maskerade som spelat också tycker jag. Jag degar nog på min nivå mot en spelare med dessa stats, även om jag inte tror att det är något jätteplus att göra det i längden. Hans låga 3b frekvens behöver ju egentligen inte betyda någonting. Men iom att jag isolerar en fisk kan man ju dra slutsatsen att han oavsett hans låga 3b de första 700 händerna antagligen kommer 3ba hyffsat brett. Tror vi har fin fint ev på en push alla dagar i veckan Kom nyss hem efter en heldag i götet. Eller ja, mest på touren i bussen tillsammans med Tri Nguyens workbook följt av "The Rock" på hemvägen. Riktig klassiker. Pokerboken innehöll en del matnyttigt för min del men såklart även en del riktigt konstiga tänk. Matchen förlorade vi med 1-4 och jag spelade 30 min. Matchen avgjordes med ett billigt 1-2 mål följt av att målvakten snubblandes räddade en nick från min skalle på hörna. Gräset var snustorrt och verkligen sög tag i bollen. Fick lite "för bra" träff på bollen så den studsade nån meter innan mållinjen o tappade för mkt fart så han hann dit. Mkt nesligt... Normalt är ju problemet med nickar att man just inte kommer över bollen o får ner den. På konstgräs eller lite vått gräs hade den garanterat suttit Efter det rann det iaf iväg, men Gunnilse är tippat topplag så ingen anledning att vara för besviken Kommer suga lite lördagsvärde om jag orkar. Tar en karlovacko, käkar lite och utvärderar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DjLuppy Postad 24 April , 2010 Rapport Share Postad 24 April , 2010 har läst delar av balugawhales e-book och den är obeskrivligt dålig Läste 20 sidor, backade 12 inköp samma dag som jag läste... Så sjukt att folk betalat pengar för skiten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 24 April , 2010 Rapport Share Postad 24 April , 2010 Det blev till att se Kick Ass ikväll o jävlar vilken rulle Skruvad precis som ronny vill ha de. Stor like undrar på vems rekommendation! Såg den oxå igår, väldigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
easylife Postad 24 April , 2010 Rapport Share Postad 24 April , 2010 (redigerade) c Redigerad 22 Juni , 2016 av easylife Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 24 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2010 undrar på vems rekommendation! Såg den oxå igår, väldigt bra! Ja den tackar vi för Blev inge lir. Allt för seg. Kollade på Lost in translation med tjejen istället. Helvetes bra film det också imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
döfiskdö Postad 24 April , 2010 Rapport Share Postad 24 April , 2010 Ja den tackar vi för Blev inge lir. Allt för seg. Kollade på Lost in translation med tjejen istället. Helvetes bra film det också imo Blir kvällens rulle då för glömma bort pokermisären, tyty för tips Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 24 April , 2010 Rapport Share Postad 24 April , 2010 Ja den tackar vi för Blev inge lir. Allt för seg. Kollade på Lost in translation med tjejen istället. Helvetes bra film det också imo Underbar film. Tyvärr blev jag kär i Scarlett efter den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
allinjompa Postad 25 April , 2010 Rapport Share Postad 25 April , 2010 Är det Karlstad BK du spelar i ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 25 April , 2010 Rapport Share Postad 25 April , 2010 Underbar film. Tyvärr blev jag kär i Scarlett efter den mmm + Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 25 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2010 Underbar film. Tyvärr blev jag kär i Scarlett efter den plus Är det Karlstad BK du spelar i ? Yes Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
allinjompa Postad 25 April , 2010 Rapport Share Postad 25 April , 2010 plus Yes ahh oki nice, bara undra för den 8/5 möter ni Kinna borta, där jag bor osv, får bli kika på den då....glgl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 25 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2010 ahh oki nice, bara undra för den 8/5 möter ni Kinna borta, där jag bor osv, får bli kika på den då....glgl Syggt Standard att ta en nap 1h efter man klivit upp ur sängen? ;S Riktigt trött idag av nån anledning... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 25 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2010 Här kan vi folda KK va? FI som pushar e 22/19 foldar 70 % mot 3b Seat 1: bamanos1 ($340.80 in chips) Seat 2: Magichand_2 ($203 in chips) Seat 3: Damrodtw ($200 in chips) Seat 4: JEPPANOVIC35 ($387 in chips) Seat 9: CerleMires ($369.60 in chips) ANTES/BLINDS JEPPANOVIC35 posts small blind ($1), CerleMires posts big blind ($2), PRE-FLOP bamanos1 folds, Magichand_2 raises to $7, Damrodtw calls $7, JEPPANOVIC35 raises to $28, CerleMires folds, Magichand_2 calls $28, Damrodtw calls $28. FLOP [board cards: ,, ] JEPPANOVIC35 bets $44, Magichand_2 calls $44, Damrodtw calls $44. TURN [board cards: ,,, ] JEPPANOVIC35 checks, Magichand_2 bets $131 and is all-in, Damrodtw folds, JEPPANOVIC35 folds. SHOWDOWN Magichand_2 wins $215. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 25 April , 2010 Rapport Share Postad 25 April , 2010 Här kan vi folda KK va? FI som pushar e 22/19 foldar 70 % mot 3b Seat 1: bamanos1 ($340.80 in chips) Seat 2: Magichand_2 ($203 in chips) Seat 3: Damrodtw ($200 in chips) Seat 4: JEPPANOVIC35 ($387 in chips) Seat 9: CerleMires ($369.60 in chips) ANTES/BLINDS JEPPANOVIC35 posts small blind ($1), CerleMires posts big blind ($2), PRE-FLOP bamanos1 folds, Magichand_2 raises to $7, Damrodtw calls $7, JEPPANOVIC35 raises to $28, CerleMires folds, Magichand_2 calls $28, Damrodtw calls $28. FLOP [board cards: ,, ] JEPPANOVIC35 bets $44, Magichand_2 calls $44, Damrodtw calls $44. TURN [board cards: ,,, ] JEPPANOVIC35 checks, Magichand_2 bets $131 and is all-in, Damrodtw folds, JEPPANOVIC35 folds. SHOWDOWN Magichand_2 wins $215. Nä det vet jag inte om jag orkar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 25 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2010 Med tredje FI bakom honom ser jag inte vad hán ska pusha som vi slår. Känns ju som han får in QQ pre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 25 April , 2010 Rapport Share Postad 25 April , 2010 Nä det vet jag inte om jag orkar Inte jag heller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 25 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2010 http://existenz.se/out.php?id=23544 Gillar tipset Men da kanske du kan hjalpa dig sjalv genom att se pa bra porr?Nar han vill ha sex sager du "ahh men jag som precis kollade porr o hade det bra.. jag ar nog ganska nojd nu sa vi far se imorgon" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 26 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2010 Seat 2: fabregas-5 ($195.35 in chips) Seat 3: JEPPANOVIC35 ($244.50 in chips) Seat 5: Mum5filibaba ($200 in chips) Seat 8: CerleMires ($628.85 in chips) Seat 9: saelhest ($306.25 in chips) ANTES/BLINDS saelhest posts small blind ($1), fabregas-5 posts big blind ($2), PRE-FLOP JEPPANOVIC35 raises to $7, Mum5filibaba folds, CerleMires folds, saelhest folds, fabregas-5 raises to $12, JEPPANOVIC35 calls $12. FLOP [board cards: ,, ] fabregas-5 checks, JEPPANOVIC35 bets $18, fabregas-5 calls $18. TURN [board cards: ,,, ] fabregas-5 checks, JEPPANOVIC35 bets $42, fabregas-5 raises to $90, JEPPANOVIC35 raises to $214.50 and is all-in, fabregas-5 calls $165.35 and is all-in. RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN JEPPANOVIC35 shows [ , ] fabregas-5 shows [ , ] JEPPANOVIC35 wins $388.70. Eftersom han skrev att han foldade AK kände jag att jag väl kunde vara ärlig tillbaka också då. FI rätt solid 24/18 6.4%3b reg Seat 1: Tykeossy ($110.40 in chips) Seat 4: JEPPANOVIC35 ($441.10 in chips) Seat 5: Mum5filibaba ($206.25 in chips) Seat 8: CerleMires ($394 in chips) ANTES/BLINDS Mum5filibaba posts small blind ($1), CerleMires posts big blind ($2), PRE-FLOP Tykeossy folds, JEPPANOVIC35 raises to $5, Mum5filibaba folds, CerleMires raises to $20, JEPPANOVIC35 calls $20. FLOP [board cards: ,, ] CerleMires bets $30, JEPPANOVIC35 calls $30. TURN [board cards: ,,, ] CerleMires bets $80, JEPPANOVIC35 calls $80. RIVER [board cards: ,,,, ] CerleMires checks, JEPPANOVIC35 bets $311.10 and is all-in, CerleMires folds. SHOWDOWN JEPPANOVIC35 shows [ , ] JEPPANOVIC35 wins $259. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 26 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2010 Rejäl session nu inatt. Spelet har gått lite bättre nu de sista 3 gröna sessioner på rad o drygt 800 upp på 3.5k händer idag. 2.1k för månaden! Det ska jag väl ändå vara nöjd med efter den knackiga starten. Hoppas de rullar på de sista nu också då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 26 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2010 Jag räknade lite på min aktiedepå hur det har gått under åren, har aldrig gjort det förut. Antagligen för att jag vetat att det varit så tråkig statistik. Nu på den senaste tiden har det ju dock gått finfint så summerade nu och får fram att jag sen jag köpte första gången på toppen av berget (dåliga investeringar dessutom) 2007 genomlevt hela nedgången o uppgången och kommit ut med en avkastning på 14.5% och ett gäng erfarenheter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 26 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2010 Alltså hur fan spelar mike matusow egentligen "Thats how u play poker boys" när han spelat helt jävla värdelöst o den enda anledningen att han får betalt är att Negreanu suger ännu mer än han själv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emop1 Postad 26 April , 2010 Rapport Share Postad 26 April , 2010 instasnapmegadunderabsolutmåsterunk syn i KK handen. tänk hur högt upp i rangen du är. viker du kk så har du ju bara AA och topset kvar att syna med av de du har i rangen där. glgl tubronkan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts