Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Låter mkt skumt imho, hur kommer det sig? Du har säkert utvecklat det förr, men, men. :)

Hur menar du?

Aldrig gillat livepoker över huvud taget och det rotar väl sig i alla gamla homegames där det gick så förbannat segt allting. Kom sen till vegas o lirade ett par gånger o fann inget nöje i det heller utan att det också mest bara var segt här också även om värdet är fint

Postad

Förutsättningar för kul livepoker:

1 Var full eller jobba hårt för att bli det

2 Måste sitta goa gubbar kring bordet

3 Nivån måste vara tillräckligt låg för att kunna förlora 6-10 inköp och sen ändå kunna ha kul.

Postad
förfesta med livepoker är ju nöten :oops:

Finns inget annat på förfest än NHL10 ;)

3 Nivån måste vara tillräckligt låg för att kunna förlora 6-10 inköp och sen ändå kunna ha kul.

1 o 2 stämmer fint! Spelade ju mot en del riktiga hjältar i vegas :mrgreen:

Spelade lite på ongame nu o det gick ju sådär ;S Får se om jag överlever ett par händer till efter träningen. Brukar ju vara minst sagt tungt och bli spewigt men man vet aldrig.

Bra tempo i pokern nu iaf! Tänkte kliva till nl400 bara ja slutar spela som en apa

Postad

FAN

Efter festen här i lördags är bilnyckeln borta. Ingen kan ha snott den för bara nära vänner va här men likförbannat e den borta.

Bara väntade på att det skulle hänga. En är sen tidigare spårlöst försvunnen. Kostar väl hur mycket som helst med omkodning o bla bla till bmw? :S:S

Postad
FAN

Efter festen här i lördags är bilnyckeln borta. Ingen kan ha snott den för bara nära vänner va här men likförbannat e den borta.

Bara väntade på att det skulle hänga. En är sen tidigare spårlöst försvunnen. Kostar väl hur mycket som helst med omkodning o bla bla till bmw? :S:S

nä det är inte så dyrt med omkodning... däremot kan väntetiden vara brutal.

Postad
nä det är inte så dyrt med omkodning... däremot kan väntetiden vara brutal.

Jasså.. Lästa något om 3-4k, hoppas verkligen inte det stämmer.

Pratade med mina polare nu o tydligen hade jag whinat om att jag haft med mig nyckeln ut. Bra fylla om man helt auto plockar med sig bilnyckeln när man går ur lägenheten på ren rutin :S Har ett vagt minne av att jag ville gå o lägga den i jackan men inte orkade gå till garderoben, bra val :(

Sista hoppet står till att jag tappade den inne på nattklubben och de har hittat den. Får höra av mig till dem o polisen imorn

Postad
Hur gick liret idag mr?

Satt på ett antal bord och myste med mig idag såg jag allt!

GG!

Jävla seg dag... Speciellt sessionen ikväll. Satt nästan 3h, riktigt actionfattigt. Kan inte va mkt åt vilket håll de nu är. Gissar på lite back på ongame. Sen har vi ju ett fint 600 back på FT också. Spelat mkt iaf! :)

PMar du ditt nick?

Postad
Jasså.. Lästa något om 3-4k, hoppas verkligen inte det stämmer.

Pratade med mina polare nu o tydligen hade jag whinat om att jag haft med mig nyckeln ut. Bra fylla om man helt auto plockar med sig bilnyckeln när man går ur lägenheten på ren rutin :S Har ett vagt minne av att jag ville gå o lägga den i jackan men inte orkade gå till garderoben, bra val :(

Sista hoppet står till att jag tappade den inne på nattklubben och de har hittat den. Får höra av mig till dem o polisen imorn

=/, jag tyckte 3-4k kändes som "hittat", e väl skillnaden på att godrunna och badrunna 2009 i guess. Tänkte mig att bmw lätt kunde ta 5-6k för det åtminstone, kostade 1500:- då jag stekte mina nycklar till renault(volvohandlare) det är däremot ett grymt pris.

Hoppas nyckeln kommer dig åter, kolla i cigg-paketet om du hade ett sådant det är klassisk fyllelogik :). "Var faaan ska jag göra av med nyckeln nu då, vill inte tappa den...." "öh" (tomt ciggpaket) "Fan va bra, här i kan jag ha den" Sen när du är ännu rykigare så kollar du ciggpaketet och ser att det är tomt förutom en tändare-eller-något-sådant-skit och kastar det.

Postad
=/, jag tyckte 3-4k kändes som "hittat", e väl skillnaden på att godrunna och badrunna 2009 i guess. Tänkte mig att bmw lätt kunde ta 5-6k för det åtminstone, kostade 1500:- då jag stekte mina nycklar till renault(volvohandlare) det är däremot ett grymt pris.

Hoppas nyckeln kommer dig åter, kolla i cigg-paketet om du hade ett sådant det är klassisk fyllelogik :). "Var faaan ska jag göra av med nyckeln nu då, vill inte tappa den...." "öh" (tomt ciggpaket) "Fan va bra, här i kan jag ha den" Sen när du är ännu rykigare så kollar du ciggpaketet och ser att det är tomt förutom en tändare-eller-något-sådant-skit och kastar det.

Haha highroller

Semiklonk nyss... Nya nyckeln skulle bara kosta 1700 :) Stor stor lättnad... Samtidigt förbannat irriterande att inte nyckeln blivit upphittad då jag nästan är helt hundra på att jag tappat den på nattklubben. Den ligger dock i ett svart läderfodral o ser inte ut som en nyckel och kan väl säkert ha blivit bortstädad.

Nåja

Postad
Haha highroller

Semiklonk nyss... Nya nyckeln skulle bara kosta 1700 :) Stor stor lättnad... Samtidigt förbannat irriterande att inte nyckeln blivit upphittad då jag nästan är helt hundra på att jag tappat den på nattklubben. Den ligger dock i ett svart läderfodral o ser inte ut som en nyckel och kan väl säkert ha blivit bortstädad.

Nåja

Highroller nej, goodrun yes... "bara 2inköp" = good run , "ååååååh två inköp, suuuuuck" = bad run

big diff, skönt de löste sig med nyckeln... smid vidare

Postad

håller med om precis allt, sköna snubbar vid bordet, gärna polare är nödvändigt för att göra livepoker underhållande.

Postad

Blev inte så tokigt detta tillslut :) Fick med vad som ser ut som en leksaksnyckel när jag köpte bilen som tydligen är till för såna här tillfällen. Larmet börjar tjuta när man låser upp den med den men bara man startar bilen sen så! Stor lättnad att inte behöva vara utan bil. Fortfarande ett mysterium hur nyckeln inte kunnat bli upphittad. Någon kanske drar stan runt och letar efter bmws att testa på iof :)

Lirat två timmar idag, kändes helt ok. Livet har stigit många levels sen jag slutade kolla resultat och började fokusera på handvolymen. Inte så mycket för resultatorienteringen som att verkligen kunna gå från datorn o känna sig klar med den sessionen. Ältandet över potter hit och dit har blivit enormt mycket mindre i och med att jag inte kollar i HM och jag tror inte utvecklingen av spelet kommer påverkas nämvärt.

Ett annat steg i att leva "bättre" är att slösurfa mindre och det går väl någorlunda bra iallafall. Följer bara några få dagböcker och även om jag skriver här rätt mycket så läggs inte i närheten av lika mycket tid på det som tidigare :) Ska dra ner på det lite till är det tänkt men helvete vad svårt det är

Postad

Ujuj avslutade just en riktigt seg session där ja spewade fint. Vart riktigt tiltad ett tag men tog pisspaus o efter det vann jag ett par inköp på bara några minuter o kunde stänga ner! :) Spelade så tokdåligt mot en reg... Några riktigt kalla bluffar. Försöker grinda på. Körde ett par timmar igår också. Spelar nog lite mer senare om jag orkar.

Fyller snart 20 och fick födelsedagspresenten av tjejen igår som är att vi ska ta dykcert :) Ska bli hur kul som helst. Perfekt present verkligen. Han som instruerade oss igår första lektionen sa att dom funderar på en resa till Zanzibar nästa vinter kombinerat med safari i Tanzania samt en del vanligt sol o bad. Lät så jävla nuts :) Skulle kosta 20-25 lax dock så får se hur det blir

Postad

Märkte dessutom att jag hade 2 full tilt konton :( Startade ett för väldigt längesen. Så här gulade man det nya kontot till ingen nytta! Och bye bye RB + insättningsbonus :(

Är det någon som vet hur det funkat om jag hade haft pengar kvar på mitt konto? Hade de tagit dom? Om jag skrivit ett ärligt mail till support och förklarat

Postad

Åh det går så vidrigt griskasst nu... Fortsatt spew o springer in i nöten varje gång :(

Svårt att inte bli lite resultatorienterad när man känner att så mycket kunde undvikits. Kuk

Postad

Nu blev jag tamefan tiltad också. Vad är detta ...

Stacks:

UTG x_cap99 ($95)

CO JUANOVICH42 ($231.10)

BTN Panderoll1 ($69.55)

SB DoctorLazer ($336.05)

BB Ptipo ($265.15)

Pre-Flop: ($3, 5 players)

x_cap99 raises to $7, JUANOVICH42 calls $7, Panderoll1 goes all-in $69.55, 1 fold, Ptipo calls $69.55, x_cap99 folds, JUANOVICH42 goes all-in $231.10, Ptipo calls $231.10

Flop: 4:heart: 8:club: A:club: ($611.30, 3 players, 2 all-in)

Turn: 9:spade: ($611.30, 3 players, 2 all-in)

River: 9:heart: ($611.30, 3 players, 2 all-in)

Final Pot: $539.75

Ptipo shows

4:club: 4:diamond:

JUANOVICH42 shows

10:club: 10:heart:

Panderoll1 shows

8:diamond: A:spade:

Ptipo wins $536.75 (net +$305.65)

JUANOVICH42 collects $7 (net -$231.10)

x_cap99 lost $7

Panderoll1 lost $69.55

Postad
Nu blev jag tamefan tiltad också. Vad är detta ...

Stacks:

UTG x_cap99 ($95)

CO JUANOVICH42 ($231.10)

BTN Panderoll1 ($69.55)

SB DoctorLazer ($336.05)

BB Ptipo ($265.15)

Pre-Flop: ($3, 5 players)

x_cap99 raises to $7, JUANOVICH42 calls $7, Panderoll1 goes all-in $69.55, 1 fold, Ptipo calls $69.55, x_cap99 folds, JUANOVICH42 goes all-in $231.10, Ptipo calls $231.10

Flop: 4:heart: 8:club: A:club: ($611.30, 3 players, 2 all-in)

Turn: 9:spade: ($611.30, 3 players, 2 all-in)

River: 9:heart: ($611.30, 3 players, 2 all-in)

Final Pot: $539.75

Ptipo shows

4:club: 4:diamond:

JUANOVICH42 shows

10:club: 10:heart:

Panderoll1 shows

8:diamond: A:spade:

Ptipo wins $536.75 (net +$305.65)

JUANOVICH42 collects $7 (net -$231.10)

x_cap99 lost $7

Panderoll1 lost $69.55

jättespewigt av alla ju, utan att säga nåt om reads osv

Postad

2½h lir blev det och totalt 4½ idag. Okänt stort hål men grävde mig upp en bit från botten iaf. Tänkte inte spela alls för att jag var rätt trött. Blev piggare av att backa dock så kunde fortsätta. Det tråkiga är att allt för många misstag orsakades av tröttheten också som har en förmåga att få mig i ordentligt spew-mode ibland. 3bi blev jag av med väldigt onödigt idag på såna spel. Men men...

Nya tag imorgon!

jättespewigt av alla ju

Jättefiskar alla tre också ;)

Postad

Riktig jävla maratonsession på 5h till ända.. Hade ju fiskar kvar när jag drog men ska man sitta tills de tar slut får man ju fan sitta till imorgon. Efter en trög start rodde jag hem vad jag tror är ett riktigt fint plus, skönt som bara den :) Rätt nöjd med spelet också för den delen

Postad

Enormt snedsteg i och med dagens lir :( Börjar illa med att tappa ett par inköp o fortsätter springa in i nötter med bluffarna hela tiden och floppar nästan aldrig något. Blir riktigt jävla tiltad och faller in i gamla vanor igen istället för att lugnt spela vidare. Det ska då fan va en engångsföreteelse. Det tär för mycket att bli såhär

Backet har jag ingen aning om hur stort det är. Lär vara en del dock... Mycket trist. En grej jag blir nått extremt tiltad av är som en hand där jag trebettar AQo mot en 60bb jättefisk på sb, floppar 47Q rainbow och checkar till honom o hoppas han ställer, det gör han inte obv. Turn 9 fortf rainbow och jag checkar igen o han checkar efter. River är 9 och jag bettar lite för att induca stället men vad hjälper det när han har 94 och ställer. Så korkat att checka turn istället för att bara gå för stacken i två bets turn och river :S Typiskt spel jag börjar göra när jag blir tiltad och slutar tänka och bara tar för givet att han kommer pusha any 2 när han blir checkad till, och kontentan bara blir ännu grövre tilt efteråt.

Nåja, nu vankas det lagfest och jag har trots allt fått in nästan 8h spel i helgen hittils så det måste jag vara nöjd med. Sen var det trots allt mest korten och inte tilten som orsakade backet idag även om tilten såklart bidrog en del...