DavidDuzak Postad 21 Januari , 2010 Rapport Share Postad 21 Januari , 2010 Vart iväg o handlat hockeyklubba o hämtat hem skridskor handskar o hjälm från morsan o farsan! En polare i fotbollslaget upplyste mig om häromdan att vi har en spolad rink 100 meter från där jag bor och att de brukar spela där rätt ofta Tyvärr är isen halvkass idag efter att det snöat en del så skulle tydligen inte bli något ikväll. Kanske inte gör så mycket i och med att jag börjar bli förkyld. Snoret har börjat rinna o huvudet blir tyngre och tyngre. Ska lira lite nu ändå tänkte jag Fan vad kul, glöm inte termosen med glögg bara, ybernöt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 21 Januari , 2010 Rapport Share Postad 21 Januari , 2010 wat. 2 X 400 ? Har för mig att jag gett mig på en 250 eller 300 en gång, då kommer det ju typ upp igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 21 Januari , 2010 Rapport Share Postad 21 Januari , 2010 wat. 2 X 400 ? Har för mig att jag gett mig på en 250 eller 300 en gång, då kommer det ju typ upp igen. Ja, 400g nötfärs i båda. Blev lite mätt men inte så farligt. 800g kycklingfilé är värre då är man törstig hela dagen plus att man får köttsvett Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 21 Januari , 2010 Rapport Share Postad 21 Januari , 2010 Ja, 400g nötfärs i båda. Blev lite mätt men inte så farligt. 800g kycklingfilé är värre då är man törstig hela dagen plus att man får köttsvett mm men inte så underligt heller då det är typ 70% kött eller så i nötfärs, (chansning nu så cut some slack!) medan 800g kycklingfile är ett gäng muskler rakt igenom som du tuggar i dig det är inte så jäkla farligt preppa i sig 800g nötfärs ändå, men kan tro det blev tungt pga allt bröd.... en gryta chili con carne på 800g nötfärs stänker man ju i sig på 2 timmar utan större problem... jag älskar chili con carne i might add. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 21 Januari , 2010 Rapport Share Postad 21 Januari , 2010 mm men inte så underligt heller då det är typ 70% kött eller så i nötfärs, (chansning nu så cut some slack!) medan 800g kycklingfile är ett gäng muskler rakt igenom som du tuggar i dig det är inte så jäkla farligt preppa i sig 800g nötfärs ändå, men kan tro det blev tungt pga allt bröd.... en gryta chili con carne på 800g nötfärs stänker man ju i sig på 2 timmar utan större problem... jag älskar chili con carne i might add. exakt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 22 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 Fan vad kul, glöm inte termosen med glögg bara, ybernöt. Inget glöggfan men varm choklad lär väl funka Var där o sköt lite igår o slutade upp med att spela match med en gubbe mot en farsa med hans tre kids. Riktigt roligt Ibland saknar jag hockeyn som fan och undrar hur livet hade sett ut om jag fortsatt. Hade nästan till 100% inte spelat poker till att börja med. Konstig tanke Tagit löjligt lång tid de senaste gångerna jag tagit ut deg från whitebet. Wiretransfer står det ju "instant" som tid på men de har gått på 3-4 bankdagar varje gång nu. Är väl alldeles för länge? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 exakt när vi ändå ot'ar sönder rooneys db, käkade du någonting till kycklingen då du mumsa på det? isf är du rätt insane. Ser mig framför hur du sitter som ronnie coleman, kycklingfilé fulla tallriken och det enda tillbehöret är bbq-sås. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 Inget glöggfan men varm choklad lär väl funka Var där o sköt lite igår o slutade upp med att spela match med en gubbe mot en farsa med hans tre kids. Riktigt roligt Ibland saknar jag hockeyn som fan och undrar hur livet hade sett ut om jag fortsatt. Hade nästan till 100% inte spelat poker till att börja med. Konstig tanke Tagit löjligt lång tid de senaste gångerna jag tagit ut deg från whitebet. Wiretransfer står det ju "instant" som tid på men de har gått på 3-4 bankdagar varje gång nu. Är väl alldeles för länge? 3-4 bankdagar är super standard ju, riktigt snabbt skulle de flesta tycka, det är instant från deras sida enligt deras påstående men banken jobbar ju fortfarande i sin takt. However, whitebet är väl samma som goalwin/eurobet? (dvs ongame?), då kan du ju i cashiern skriva ett pm till support efter varje cashout att de ska rappa på... då du behöver asap monies typ. Gjorde jag alltid från eurobet, då gick det från 1v+ till max 3 bankdagar då de tog tag i ens ärende direkt..(har som metod att scanna igenom/gå igenom senaste 24h's hh's eller något) för att de inte skall vara chip dumping typ.) Iaf är det vad de påstår då man pratar med dem. Anyway, blev lite lång text nu.. men shippa, sedan pm'a så tar det inte länge Tjo! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 när vi ändå ot'ar sönder rooneys db, käkade du någonting till kycklingen då du mumsa på det? isf är du rätt insane. Ser mig framför hur du sitter som ronnie coleman, kycklingfilé fulla tallriken och det enda tillbehöret är bbq-sås. kycklingfilén tar bara upp 3/4 av tallriken, resten är antingen 100g ris eller 300g potatisklyftor. Allt är också indränkt i beasås! Mums! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 22 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 kycklingfilén tar bara upp 3/4 av tallriken, resten är antingen 100g ris eller 300g potatisklyftor. Allt är också indränkt i beasås! Mums! vansinne! Måste göra ett slag för euroshoppers kyckling förresten. 50kr/kg, testade efter att jag köpt en omgång kronfågel som var så brutalt jävla dålig. Ska alltid köpa euroshopper i fortsättningen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 vansinne! Måste göra ett slag för euroshoppers kyckling förresten. 50kr/kg, testade efter att jag köpt en omgång kronfågel som var så brutalt jävla dålig. Ska alltid köpa euroshopper i fortsättningen This, trodde att man skulle förvänta sig något riktigt vattnigt men höll bra kvalitet. Ryktet säger att Lidls är de bästa men aldrig provat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henjon Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 Rooneys konsumentupplysning? Har du fler bra LIdl-produkter att tipsa om? Jag har grava fördomar mot deras affärer och märkliga varumärken, men älskar att spara pengar när jag handlar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 22 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 This, trodde att man skulle förvänta sig något riktigt vattnigt men höll bra kvalitet. Ryktet säger att Lidls är de bästa men aldrig provat Jasså! Tror falukorven ska va rätt bra också om jag inte missminner mig Rooneys konsumentupplysning? Har du fler bra LIdl-produkter att tipsa om? Jag har grava fördomar mot deras affärer och märkliga varumärken, men älskar att spara pengar när jag handlar Haha typ. Handlar aldrig på lidl faktiskt. Alltid ICA. Har inga problem med att lägga mycket pengar på mat för att äta gott och bra men sparar gärna så många slantar det går Köper nästan alltid ICAs egna produkter som brukar vara någon krona billigare än märkesvarorna. Sjukt bra kvalitet på det mesta faktiskt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 vansinne! Måste göra ett slag för euroshoppers kyckling förresten. 50kr/kg, testade efter att jag köpt en omgång kronfågel som var så brutalt jävla dålig. Ska alltid köpa euroshopper i fortsättningen Vansinne right back at you! Är det inte jorochopper som fyller sina kycklingfiléer med vatten? Det märks isf när man steker dem, plötsligt simmar anrättningen i en massa vätska som man inte själv har tillsatt. Det är vanligt förekommande, en anledning till att jämförpriser inte är mycket värda när det gäller kycklingfiléer. Vad gäller Lidl så går det faktiskt att handla där, men man får vara selektiv som tusan. Deras frysta risrätter går finfint för lata dagar. Nasi Goreng, Paella mm. Frukt och grönt också, samt mejeri och alla kända varumärken. Undvik korv, skinka, kyckling och typ allt annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 22 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 Det kan ju iof också vara för att man inte tinat dom ordentligt Men jag upplevde inte det iallafall, och kycklingen smakade som sagt mycket bra och det var fina fileer *edit* Willys låter inte lika bra. Från ett test i gp dit länken inte fungerade Eldorado 2 kg kycklingbröstfilé, mörad med saltlake, innehåller stabiliseringsmedel Inköpsställe: Willys, Mölndalsvägen Pris: 118 kronor (59 kr/kilo) Kötthalt: 80 procent Ursprung: Danmark Tre frysta filéer vägde: 722 gram Stekta vägde de: 557 gram Kommentarer: Ingen naturlig kycklingsmak. Ojämn i färgen - filéerna har blåmärken och är delvis grånade. Konsistens som skumgummi. Viss sötma. Konstig bismak, känns som något kemiskt. Solängen från lidl ska tydligen va skiten enligt testet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 22 Januari , 2010 Rapport Share Postad 22 Januari , 2010 Där har vi det! "Mörad" med saltlake, läs "utspädd med vatten". Eldorado var det alltså, men det är inte bara de som använder metoden. Nej, det är inte för att man inte tinar den ordentligt. Det är illa när en filé har en så kallad kötthalt lägre än 100%. Edit: Man kan hitta bra kyckling på Willys också, över lag tycker jag Willys är riktigt bra och jag går oftast därifrån med mer pengar kvar än jag räknat med. De har olika prisnivåer, där Eldorado är den lägsta. Och köper man Eldorado så får man fan skylla sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 23 Januari , 2010 Rapport Share Postad 23 Januari , 2010 milbona kvarg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 23 Januari , 2010 Rapport Share Postad 23 Januari , 2010 Bara jag som föder upp mina egna kycklingar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 24 Januari , 2010 Rapport Share Postad 24 Januari , 2010 Tycker Guldfågeln är de bästa och godaste kycklingfiléerna jag har smakat Milbona kvarg från Lidl går det ner 2 flak i månaden... mycket prisvärt och proteinrikt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 24 Januari , 2010 Rapport Share Postad 24 Januari , 2010 Tycker Guldfågeln är de bästa och godaste kycklingfiléerna jag har smakat Milbona kvarg från Lidl går det ner 2 flak i månaden... mycket prisvärt och proteinrikt! Ja men vad är det gott till? Jag får spykänslor av att bara tänka på kvarg+fun light som jag käkade som frulle hela sommaren Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 24 Januari , 2010 Rapport Share Postad 24 Januari , 2010 Ja men vad är det gott till? Jag får spykänslor av att bara tänka på kvarg+fun light som jag käkade som frulle hela sommaren Kvarg + mjölk + kanel = helt ok Kvarg + vaniljyoghurt + äpple/apelsin/banan/ananas = helt ok Ok im out Variera de 3 så borde det funka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 24 Januari , 2010 Rapport Share Postad 24 Januari , 2010 kvarg + micrade hallon och blåbär är inte äckligt alls imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 24 Januari , 2010 Rapport Share Postad 24 Januari , 2010 Äre bara jag som kan käka kvarg rakt uppochned ur burken? Arla's lättkesella då. Vill tillägga att jag inte kan ses som en regular i kvargkretsen ännu, så det kanske blir vidrigare inom ett par månader. Hursom känns det perfa just nu i alla fall. Blir helt klart risigare i magen av att mangla ned en jädra massa proteinshakes hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 24 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 24 Januari , 2010 60-årskalas igår, rätt trevligt. Hemma nånstans kring 16 idag men är så vansinnigt trött. Sov 1½h på soffan nu och det känns nästan bara sämre. Hade tänkt lira ikväll men får se om jag orkar. Förkyld, vinbakis osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fsista Postad 24 Januari , 2010 Rapport Share Postad 24 Januari , 2010 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts