acekabor Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 hej jag undrar vad som är viktigast då man håller en spekulativ hand i fixed limit , att det går med så mkt folk som möjligt eller att det kostar så lite som möjligt att se floppen ? Mao om jag tex håller en A suited och 5 pers gått med (microlimit) men att bettandet cappats, har jag då gjort rätt som gått med ? * RP, lite kortare - QoS * Citera
t3h_h4x0r Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 nej jag tycker att du har gjort fel, du vill se en billig flop med flushdraw eller stegdrag eller 2 par.. Citera
Kotoryu Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 nej jag tycker att du har gjort fel, du vill se en billig flop med flushdraw eller stegdrag eller 2 par.. Det är ju förstås svårt att ha 2 par före floppen. Citera
richardd Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Han menar att han vill se floppen billigt och hitta 2 par färgdrag eller stegdrag. När det börjar cappas så är väl inte det en sån smart ide? Du floppar färgdraget ca 1 gång på tio, så för varje raise går du minus om inte alla är med då det blir plus minus noll. Citera
eurythmech Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Han menar att han vill se floppen billigt och hitta 2 par färgdrag eller stegdrag. När det börjar cappas så är väl inte det en sån smart ide? Du floppar färgdraget ca 1 gång på tio, så för varje raise går du minus om inte alla är med då det blir plus minus noll. Hört talas om implicita odds? Citera
eroz Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Han menar att han vill se floppen billigt och hitta 2 par färgdrag eller stegdrag. När det börjar cappas så är väl inte det en sån smart ide? Du floppar färgdraget ca 1 gång på tio, så för varje raise går du minus om inte alla är med då det blir plus minus noll. Hört talas om implicita odds? Ponera att alla gator från flop cappas hela vägen till river. Vi säger att du vinner handen om du floppar hårt, du vinner alltså 10BB*antal spelare som hänger med från floppen till river. Vilket är bäst, att betala 1 eller 4 sb för att se floppen? Sedan att potten blir större på floppen om det cappas preflop och tillåter fler draghänder att hänga med korrekt är en annan sak. Citera
Gyre Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Sedan att potten blir större på floppen om det cappas preflop och tillåter fler draghänder att hänga med korrekt är en annan sak. Att potten blir stor och fler hänger med hela vägen borde gynna en hand som A3s tex, eftersom om man själv är med, drar man oftast till nötfärgen, och då älskar man alla andra som drar till lägre färger pga av den stora potten. De händer som tenderar att dra ut din nötfärg är ju sett och tvåpar, och det är ju inte händer du blir av med i en liten pott heller. Sen om det är rätt att se floppen i en cappad pott med 5 motspelare beror ju lite på hur bettandet har sett ut. Har man suttit i och synat 3-4 bets kallt i halvtaskig position mot 2-3 motståndare så har man ju spelat sämre än om man synade ett bet i taget och man har blivit "tvingad" att syna nästa höjning. Citera
eroz Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Att potten blir stor och fler hänger med hela vägen borde gynna en hand som A3s tex, eftersom om man själv är med, drar man oftast till nötfärgen, och då älskar man alla andra som drar till lägre färger pga av den stora potten. Absolut, men du vill egentligen inte betala 4 sb för att få ditt färgdrag 1 på 10. Sen om det är rätt att se floppen i en cappad pott med 5 motspelare beror ju lite på hur bettandet har sett ut. Har man suttit i och synat 3-4 bets kallt i halvtaskig position mot 2-3 motståndare så har man ju spelat sämre än om man synade ett bet i taget och man har blivit "tvingad" att syna nästa höjning. Riskerar man att bli insugen för 4 sb preflop med 4 enskilda syner så spelar man nog på ett lite för aggresivt bord för att spela Axs i mitt tycke. Citera
Recommended Posts